Joo, samaa mieltä ja perustuu myös kokemukseen ed autossa. Linssivalossa H7 ledit toimivat ja näyttivät paljon paremmin kun halogen, mutta pitkien normi heijastin umpiossa olivat huonommat kuin "+150%" H7 halogenit.
Mutta nyt näissä uusissa CREE XHP70 -tyypin ledeissä näyttäisi tuo "neljän ledin ryhmä linssin alla" siltä, että saattaisi olla polttopiste huomattavasti viisaampi.
Jotenkin kiinnostaisi noita testata, kunhan vaan tietäisi ettei tule canbus ongelmaa...
Kurkkasin umpion sisään, ja tilaa sielä näyttäisi olevan reilusti.
Edit: tuikut tilattu:
https://www.aliexpress.com/item/High-quality-New-arrival-1-set-12V-120W-15600LM-6000K-CR-EE-xhp70-X70-auto-H4/32913362367.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.54e14c4dVR8kxQ
Nopeasti tuli Kiinasta nuo ledit.
Eiku paikoilleen...
Asennus onnistui helposti, kun umpioissa on hyvin tilaa. Mutta ainakaan ihan suoraan nuo ei sovellu 2015 -malliseen V60, jossa Valeon umpiot. (D3S xenonit + H9 Halogenit lisäpitkinä)
Tuloksena se, että vilkuttelee "Ajovalojen toimintahäiriö" tekstiä mittaristossa. Noihin pitäisi ilmeisesti hommata erikseen vielä jotkut "Canbus Decoder Canceler" -johdot. (Maksaisi muutaman euron)
Tilaamisen jälkeen tarkemmin kun myynti ilmoitusta tutki, niin olipa tuosta mainintakin että jotkut autot ne vaatii... Ja ei tullut mukana/tilattua lisäksi.
Joten ledit saman tien pois, ja H9 halogenit takaisin. Senverran pyörähdin kuitenkin testilenkillä, että sai edes jotain käsitystä tehokkuudesta.
Eli; ovat kyllä tehokkaammat kuin halogeenit, mutta ei nyt kuitenkaan mitenkään järkyttävä ero. Värisävy oli noilla ledeillä kyllä parempi, eli puhtaan valkoinen.
Jos joku haluaa koittaa jossain muussa mallissa, niin multa saa ostaa 50€ sisältäen postit.
Nää sopii siis H9 kantaan, sekä H8 ja H16.