KL-varaosat  Race.fi

Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?

  • 102 Vastauksia
  • 42022 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa d5man6

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« : 10.06.2012, 00:41:46 »
Hankin tässä äskettäin D5 (185hp) vm2009:n ja yritin etsiä sellaiseen hyviä iskareita, mutta ei heti napannut.
Tuntui että Monroe Reflexejä (mulla on hyvä kokemus aikanaan Monroe Sensatraceista, tosin kevyemmässä autossa) ei D5/2009 yhdistelmälle ole saatavilla ja Sachseja - jotka kait on uusasennettuna näissä - ei juurikaan kehuta ja monella niitä tuntuisi menevän ripeällä tahdilla. Tämä kummastuttaa, koska edellisessä V70 2.4 bensa (143hp) vm1999:ssä samat iskarit (en tiedä mitkä) jotka siinä olivat asennettuna 150,000km kohdalla toimivat edelleen kelvollisesti 315,000km kohdalla eli niissä ainakin laatu ja toiminta olivat kohdallaan. Renkaat em. vanhuksessa olivat täyskorkeat 15":set.

Sen sijaan pari D3 vm2008 (130tkm) ja tämä D5 vm2009 (70tkm) koeajamaani V70:stä "perusalustoilla" tuntuivat molemmat hieman pomppulaudoilta, puhumattakaan "dynaamisesta ajotavasta" mutkittelevilla epätasaisilla (aaltoilua) asfalttiteillä.  D5:ssäni on sittemmin uudet renkaat (korkean kantavuuden Nokia Hakka Blue 225/16")  ja kulmat säädetty sekä sinisellä tarkistettu että iskarivuotoja ei ole ja muutenkin tehty katsastustarkistus jossa ei ollut ongelmalöydöksiä.

Vetovaunuiskareita ja nivomaatteja en tarvitse, kun pääosa on vain 1 henkilö matkustamossa -ajoa ilman kuormaa.

Antakaas suosituksia, mieluiten käyttäjäkokemuksen kera. Mainittakoon vielä, että mitään kolinoita tai välyksiä ei siis ole havaittavissa ja tavoite olisi saada hieman urheilullisuutta lisää menemättä kuitenkaan sille linjalle, että hampaat tippuu ikenistä liian jäykän alustan vuoksi tai että osa autosta jää joka töyssyyn madallusten vuoksi.
« Viimeksi muokattu: 11.06.2012, 11:50:33 kirjoittanut d5man6 »
v70 d5 -09

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #1 : 10.06.2012, 07:22:55 »
Koni FSD:tä voi suositella. Exässä (V70 -07 Classic 2,4D) sellaiset oli ja niillä tuli ajokilometrejä 30 tkm, kunnes ao. auto tuli myytyä . Koni FSD:t myydään 4:n sarjana (kakkoskoriseen maksoi sarja 715 eur + asennus viime vuonna).
Edellinen V70 oli todella hyvä ajaa Konin FSD:llä, jämäkkä mutta ei liian pintakova. Nykyiseen (V70 -09 D5 102 tkm) Konin FSD:t on tarkoitus päivittää
alle, vakioalusta on todellakin aika pomppulautamainen ajaa verrattuna Koni FSD:hen. Halvin ratkaisu tuo Koni FSD ei ole, mutta oman kokemuksen perusteella todella hyvä. Ja Koni FSD iskareita suositellaan käytettäväksi
vakiokorkuisten jousien kanssa.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1619
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #2 : 10.06.2012, 09:52:18 »
Omaani laitatin Bilsteinin B6 iskarit ja Heicon jouset (madallus omassa V70 D5 man. pari senttiä) ja ei ole tarvinnut katua. Maksoi, mutta maistuukin, kaikkine konttorilla käynteineen jotain 1600€. Halvemmat Eibach-jouset suurin piirtein samat kuin nuo Heicot.
Ei ole pintakova, mutta tiukkuutta löytyy, ei tarvitse enää kuoppasissa ja töyssyisissä kurveissa korjailla, routaheitoista suorastaan nauttii verrattuna entiseen. "Mahanpohjasta tuntuu"-paikoissa tietää mihin ja miten laskeutuu ja seuraavalla kerralla uskaltaa laittaa vielä lisää vauhtia. :nohnoh  ...joo, vanhaa papparaista joskus leikittää...
Ainoastaan lisää tuntoa ohjaukseen toivoisi, se taas kuuluisi tehtaan tehdä.
Kait pelkillä iskarien vaihdollakin olisi pärjätty, tiedä häntä.
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa volvesteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #3 : 10.06.2012, 19:40:48 »
Eikös tässä mk3 V70:ssä ole Mondeon alusta? Ainakin se on ajettavuudeltaan parempi mitä mk2 joka meikällä aikaisemmin oli. Eli ts. mahtaisiko Mondeo-miehillä olla enemmän kokemusta?

Vanhaan V70:een laitoin ensin Motonetistä halpispaskat, ja ne olivat rikki jo uutena. Täyttä paskaa. Tilasin sitten netistä Sachsin Advantaget, ja ne tuntuivat olevan ok. Eivät varmasti ole mitään ultra-racing-turbo-tasoa, mutta maksoivat muistaakseni 75e kpl taakse, ja vaihtoon meni 15min kun itse teki.
-12 V60 D3A

Poissa d5man6

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #4 : 10.06.2012, 23:58:42 »
Kiitos tähänastisista vinkeistä. Koni FSD:t kuulostaa mielenkiintoiselle tekniikalle, mutta nuo "hintaan sisältyvät" 40mm madallukset joista toinen tulee pakkona taakse (vain Koni FSD etuiskareita voi ymmärtääkseni säätää ulkoapäin vähemmälle madallukselle) ei ole hyväksyttävää mun tapauksessa, koska silmämääräisesti siellä näyttää nyt olevan juuri se 40-50mm väli renkaan ja kotelon välissä.

Bilstein B6 vaikka hinta on aika korkea (hinta ei ole minulle tässä kynnyskysymys, vaan selvästi parempi ajettavuus kunhan pysytään n. alle puolessatoista tuhannessa kaikkineen ja esim. Motonetista en itse osta mitään asentamista vaativia autonosia  - yleensä sinisellä olen kaikki korjauksetkin hoitanut rengastöitä lukuunottamatta) kuulostaa sitä vastoin harkittavissa olevalle ja tällä hetkellä olen kaatumassa sille linjalle. Olis tietysti hyvä jos olisi kylmää vertailufaktaa siitä mitkä on originaalit verrattuna Bilstein B6:siin.  Tai jos edes tietäisi varmasti mitkä on originaalit.

Osaako joku sanoa, että onko noiden asentamisessa jotain jippoja vai meneekö ihan standardityönä peruskorjaamolla ilman yllätyksiä?  Sininen ei taida hoitaa tälläisiä non-Volvo-iskareiden vaihtoja? 

Mondeon alustasta en tiedä, mutta jotenkin toivoisin että ei olisi mitään samaa:). Olen aikanani kaksi Fordia kärsinyt läpi ja niiden kanssa tuli auton eri varaosat ja korjaamojen kahviot liiankin tutuiksi.
« Viimeksi muokattu: 11.06.2012, 00:05:26 kirjoittanut d5man6 »
v70 d5 -09

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1619
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #5 : 11.06.2012, 09:00:41 »
Etupäähän Mondeon järeämpi alusta toi parannuksen nivelien kestoon  O0, takapäässä ei kait mitään eroa kestävyydessä vanhaan. Toki nivelkumeissa, jousissa ja iskareissa erilaiset parametrit kuin emomallissa.

Asentamisessa ei ole mitään erikoisosaamista vaativaa, takaiskarit todella helppo vaihtaa vaikka itsekin. Etupäässä menee vähän enemmän aikaa kuin edellisessä mallissa. "Sen ajan minkä takapäässä voittaa, sen etupäässä menettää." Peruskorjaamo hoitaa siinä missä kalliimpikin.

Omassa oli mittarissa n. 45000km vaihdettaessa ja alkuperäiset iskarit (Sachsin halvimmat?) olivat ihan voikirnuun  :o  verrattavissa.

Ja kun omaa valintaa pitää aina puolustaa, niin topicin aloittaja on "kaatumassa" ihan oikeaan suuntaan.

edit: aloittajan kärryssä siis ihan tavalliset iskarit takana, ei Nivot? Jos tasonsäätö, niin jouset vaihdettava tavanomaisten iskarien mukana.
« Viimeksi muokattu: 11.06.2012, 09:26:01 kirjoittanut samu rai »
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa d5man6

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #6 : 11.06.2012, 10:04:38 »
Jep, ei nivoja takana. Jostain löytyi Bilstein B6-sarjan hintaluokaksi noin 1000e ja siihen sitten tulee asennustyöt päälle.
v70 d5 -09

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1619
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #7 : 11.06.2012, 12:17:53 »
Itse maksoin iskareista pari vuotta sitten Modificarsilta vajaa 800€ ja nyt näytti hinnaksi 860€.
Tarjouksia pyytämällä saanee halvemmalla, vaikka niiden Eibachien kanssa.
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa TTS

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #8 : 11.06.2012, 19:19:36 »
Löytyykö kokemuksia Nivomattien vaihdosta tavallisiin iskareihin tai uusien Nivojen hinnasta k.o. automallissa.
Itsellä ainakin yksi nivo taitaa olla vaihtokunnossa ja pohdinnassa uuden Nivot tai vaihto "normaali" iskareihin.

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #9 : 11.06.2012, 19:32:04 »
Siis Koni FSD:t on tarkoitettu nimenomaan vakiojousien kanssa,  itse en edellisessä Volvossa (Koni FSD:t + vakiojouset) kyllä
millään tavoin havainnut että alustaa olisi madallettu 40 mm.

Koni Finderissa Volvo V70 kolmoskoppaiselle on tuo 40 mm madallus mainittu Koni Sport Kitin yhteydessä:
http://www.koni.com/index.php?id=254

Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa d5man6

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #10 : 12.06.2012, 00:44:03 »
Joo, kuittaan että mun moka tuossa ylhäällä liittyen Koni FSD:hen. Tuo 40mm madallus on tosiaankin erikseen tilattava Sport Kit, ei mikään pakollinen madallus.

Täytyy siis yrittää löytää vielä lisää tietoa verkosta että onko Koni FSD:n lupauksilla mitään katetta ja löytyykö siitä mitään faktanäyttöä. Jostain amerikan saitilta pongasin ainakin yhden treadin jossa oli pohdintaa että kumpi näistä kahdesta: Bilstein Bx vai Koni FSD ja siellä lopputulema oli pitkälti niin, että jos tykkää tuunata ja säätää ("jatkuvasti"), niin Konit ja jos haluaa asennuksen jälkeen vain hyvää ajoa, niin sitten Bilsteinit. 
v70 d5 -09

Poissa VolksWolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #11 : 17.06.2012, 10:46:34 »
Onko kenelläkään tietoa V70 RDesing -09 2,4D mallin sport-alustaan (nivo) sopivia iskarita. Kannattaako vaihtaa pelkästään etuiskarit?  Toinen nivo-Volvo jo menossa, eikä viitsisi ajaa "keulivilla" Volvoilla...   :pomo:
V70 R-Design Heico 2008, Ex. V70 2.5 Tdi 2000

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #12 : 05.09.2012, 10:36:33 »
113 tkm ,Koni FSD:t alla ja ajettavuus on kohdallaan. Alkuperäiset pomppulautaiskarit jäivät korjaamon romulaariin. Exäänkin (V70 -07 2,4d Classic) laitatin FSD:t ja niistä saatujen hyvien
kokemusten perusteella päädyin päivittämään nykyisen D5:n alkuperäisiskarit Koni FSD:ksi, hinnasta huolimatta.
« Viimeksi muokattu: 05.09.2012, 14:54:16 kirjoittanut kaksi70 »
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #13 : 05.09.2012, 10:54:03 »
Kun noista Konin FSD-iskareista on juttua piisannut, spammataanpa hieman yhteistyökumppanin palvelua:

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=23639.0
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1619
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #14 : 05.09.2012, 15:56:47 »
113 tkm ,Koni FSD:t alla ja ajettavuus on kohdallaan. Alkuperäiset pomppulautaiskarit jäivät korjaamon romulaariin. Exäänkin (V70 -07 2,4d Classic) laitatin FSD:t ja niistä saatujen hyvien
kokemusten perusteella päädyin päivittämään nykyisen D5:n alkuperäisiskarit Koni FSD:ksi, hinnasta huolimatta.

Kyllä ne alkuperäiset on tosiaan ihan luokattomat, halvimmat tehtaalle ostettu mitkä rahalla saa. "Pomppulautaiskarit"  :D erittäin hyvin keksitty.
Itse ihmettelin vaihdon jälkeen, että mitenkä noinkin kauan kesti (2v/45tkm) sitä huonoa ajettavuutta.

Voisi sanoa kaikille, jotka ajaa viime mallin S80/V70:llä, vaihtakaa jos vaan taloudellisesti mahdollista ne alkuperäiset iskarit parempiin ja tulette hämmästymään.  O0
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

 

Kulkukoira  Proturbo