Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?

  • 102 Vastauksia
  • 42018 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #30 : 06.05.2013, 14:15:00 »
Hintaa yhteensä 858€ :(
Ilmeisestin koko kierros?
Eteen taitaa maksaa likemmäksi 200€/kpl, kun on jousijalalla olevaa mallia ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa vesimies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #31 : 10.05.2013, 21:20:25 »
Mielelläni laittaisin Monroe refleksit tuohon V70 D 5 vm. -08. Ongelmaksi vain muodostuu kun vähittäismyyjien ja maahantuojan tiedostot ei tunne takapäähän ko iskareita. Kumma juttu kun uus koppaisiin muilla moottoreilla varustettuihin löytyy, mutta juuri tähän d5  ei. Ajattelis että tuo korirakenne tässä versiossa ei poikkea muista.Sattuisko jollakin olla käytännön kokemusta tämmöisestä ongelmasta.  :'(

Poissa volvesteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #32 : 11.05.2013, 20:31:02 »
Parjasin tuossa pari sivua sitten Motonettiä, mutta nyt kävin sivuilla taas:

V70-III 07-> Taakse vasen/oikea Bilstein-B4 (myös Sport) (ei AWD/jos sähk.vaim.säätö/tasonsäätö) 79,90€

Onkohan tuo mistään kotoisin? 200tkm tulee kohta täyteen orggisiskareilla ja pientä löysyyttä on havaittavissa. Mitään usean sadan euron iskareita ei ole mitään järkeä autoon laittaa, sillä autoilun kulut ovat jo nyt naurettavat  :'(

Jostain syystä Motonet ei myy noita eteen. Kumma juttu.

edit: tosin Parts For Volvo myy B4 kittiä 217£ hintaan. Sisältää etu- ja takaiskarit...B6 kitti 537£, joten sitä ei kannata edes harkita.
« Viimeksi muokattu: 11.05.2013, 20:42:26 kirjoittanut volvesteri »
-12 V60 D3A

Poissa vesimies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #33 : 12.05.2013, 22:10:36 »
Varsin oudolta tuntuu kun sama Bilsten 4 sopii kaikkiin uuskoppaisiin niin eteen kuin taaksekkin. Kuitenkin Monroe reflex sopii muihin muttei d5 taakse.. Sama joillakin muillakin merkeillä.Nämä tiedot nettisivuilta. En tiedä mikä on käytännössä sopivuus. Maahantuojat ei osaa sanoa. Jokin kummallinen kauppateknillinen juttu (kielto) siinä täytyy olla. Tai sitten täydellinen väärinymmärrys meikäläisellä. ;D

Poissa Andyks

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #34 : 15.05.2013, 23:03:10 »
Tarkastakaa ennen mitään iskareitten/jousien tilaamisia, että onko takana nivot vai ei, nivoissa 2mm paksumpi alakiinnityspultti.

Mistä tietää onko tuo alakiinnityspultti paksumpi vai ei kun ei ole vertailukohtaa? :) Eli ts. minkäkokoiset nuo mutterien kannat on nivollisissa/nivottomissa?
Olen ollut kokojan siinä uskossa että omassa ei nivoja ole, mutta tänään kun oli perässä 1000kg sepeliä ei mielestäni perä roikahtanut lainkaan... Se pisti hieman miettimään oiskohan siellä sittenkin nivot...

Parts for Volvo näkyy myyvän Koni FSD hintaan 676e ja Bilstein B6 hintaan 635e, eli hinnassa ei juuri eroa.
Jos haetaan vain toimivampaa mukavaa alustaa vakiojousilla, kummat kannattaisi laittaa? Konin FSD kuulostaa ainakin paperilla hienolta keksinnöltä, mutta Bilstein B6 saa paljon kehuja.
Lisäksi jos joskus innostuu laittamaan jotkin sport-jouset alle, toimiiko ne lainkaan Koni FSD kanssa?
Volvo V50 1.8 Summum -06
Audi A6 3.0TDIq -06

Poissa Sami K.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 723
    • VNT ahtimet kiertoon, ei roskiin.
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #35 : 15.05.2013, 23:17:19 »
Konin FSD kuulostaa ainakin paperilla hienolta keksinnöltä, mutta Bilstein B6 saa paljon kehuja.
Lisäksi jos joskus innostuu laittamaan jotkin sport-jouset alle, toimiiko ne lainkaan Koni FSD kanssa?

Konin FSD on hieno keksintö joka toimii myös lyhyempien jousien kanssa.  :)
Lauseet alkavat aina isolla kirjaimella.. 1% Support
Valmet 805 lempinimi on pedo.
mikan Fanclub #1   Viivakoodien lukua läppärillä.

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1619
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #36 : 16.05.2013, 08:17:00 »
Mistä tietää onko tuo alakiinnityspultti paksumpi vai ei kun ei ole vertailukohtaa? :) Eli ts. minkäkokoiset nuo mutterien kannat on nivollisissa/nivottomissa?
Olen ollut kokojan siinä uskossa että omassa ei nivoja ole, mutta tänään kun oli perässä 1000kg sepeliä ei mielestäni perä roikahtanut lainkaan... Se pisti hieman miettimään oiskohan siellä sittenkin nivot...

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=56&t=91633
Tuosta näet kuvat nivoilla ja ilman, nivoissa haitarikumi iskarin alapäässä ja näkyypä yläpäässäkin olevan erilaisuutta.
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa Gazza

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 540
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #37 : 16.05.2013, 20:56:30 »
Konin FSD on hieno keksintö joka toimii myös lyhyempien jousien kanssa.  :)

Täältä komppaan. Hyvin toimii -30 mm:n jousien kanssa.

Poissa vesimies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #38 : 01.06.2013, 21:29:54 »
Mielelläni laittaisin Monroe refleksit tuohon V70 D 5 vm. -08. Ongelmaksi vain muodostuu kun vähittäismyyjien ja maahantuojan tiedostot ei tunne takapäähän ko iskareita. Kumma juttu kun uus koppaisiin muilla moottoreilla varustettuihin löytyy, mutta juuri tähän d5  ei. Ajattelis että tuo korirakenne tässä versiossa ei poikkea muista.Sattuisko jollakin olla käytännön kokemusta tämmöisestä ongelmasta.  :'(
Tulipa sitten tilattua nuo Monroe refleksi takaiskarit joita yleisesti uuskoppaisessa esiintyy takana ja loistavasti sopi myöskin tähän vaikka ei rekkarin perusteella pitäisi sopia. Hintakin kohtuullinen 218e pari. Helppo homma vaihtaa, alakautta sujuu koko projekti.
Olettaisin että vaimennustuntuma on lähellä alkuperäisiä, ainakaan ei tullut liian jäykkää. ;)

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #39 : 02.02.2014, 11:22:53 »
Onko tällä saralla tullut mitään uutta?

Jos on orggisnivot niin pitääkö myös jouset vaihtaa kun siitryy tavallisiin iskareihin, vai onko jouset samat? (Siis näissä uudemmissa, vanhoissa jousisa oli eroa)

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #40 : 02.02.2014, 11:44:13 »
Miten kun olette laittaneet madalllus jousia näihin uudempiin niin onko ollut hankaluutta pyörän sivuttaiskallistuman kanssa kulmien säädössä? Säädöt vakio jousillakin melko lähellä "punaista" ja kun madalletaan sivuttaiskallistumaa tulee lisää ja  säätöjä kun ei ole.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #41 : 03.02.2014, 10:55:14 »
Onko tällä saralla tullut mitään uutta?

Jos on orggisnivot niin pitääkö myös jouset vaihtaa kun siitryy tavallisiin iskareihin, vai onko jouset samat? (Siis näissä uudemmissa, vanhoissa jousissa oli eroa)

Noiden lisäksi: Tavallisten ja nivojen alapultit eroaa. Toisessa taisi olla M14 ja toisessa M16 (tai jotain sinne päin) - onko tukivarren kierre / reikä myös erikokoinen? Eli kun vaihtoa tekee nivojen / tavallisten kesken, niin pitää muutakin kuin pultti uusia.
« Viimeksi muokattu: 03.02.2014, 10:59:44 kirjoittanut D5GT »

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1619
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #42 : 03.02.2014, 18:26:30 »
Miten kun olette laittaneet madalllus jousia näihin uudempiin niin onko ollut hankaluutta pyörän sivuttaiskallistuman kanssa kulmien säädössä? Säädöt vakio jousillakin melko lähellä "punaista" ja kun madalletaan sivuttaiskallistumaa tulee lisää ja  säätöjä kun ei ole.
Näkyy tossa omassa Romussa olevan edessä asteen verran camberia ja takana puolitoista.
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #43 : 03.02.2014, 19:14:39 »
Näkyy tossa omassa Romussa olevan edessä asteen verran camberia ja takana puolitoista.
-1,36 näyttä olevan aikalailla etu/taka tuossa omassani.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitkä uudet iskarit V70 D5 vm2009:ään ?
« Vastaus #44 : 04.02.2014, 15:47:10 »
Noiden lisäksi: Tavallisten ja nivojen alapultit eroaa. Toisessa taisi olla M14 ja toisessa M16 (tai jotain sinne päin) - onko tukivarren kierre / reikä myös erikokoinen? Eli kun vaihtoa tekee nivojen / tavallisten kesken, niin pitää muutakin kuin pultti uusia.

Edit: internetin syövereistä löytynyttä tietoa: Nivon ja tavallisen iskarin pultteihin käynee 21 mm avain. Kuten oli jo tiedossa nivojen pultti on paksumpi. Löytyykö jostain hyviä rajäytyskuvia, joihin kuka tahansa pääsee käsiksi?

En ole purkanut, mutta näyttää siltä ettei nivojen jälkiasennus ole ainakaan helppo bolt on - tyyppinen. "Mutteri" on ilmeisesti kiinteästi tukivarressa?

Kuva alakiinnikkeestä:

« Viimeksi muokattu: 05.02.2014, 12:31:10 kirjoittanut D5GT »

 

Elekma  Autoracing