RallyBaron  Samppasport

Diesel Volvon moottorinlämmöt

  • 385 Vastauksia
  • 66177 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Nahkiainen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #75 : 15.12.2018, 16:20:45 »
Lisäksi ei mene lunta tai suolasohjoa niin paljoa konehuoneeseen. Hiukkassuodattimen poltolle paljon paremmat olosuhteet kuin ilman.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2698
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #76 : 15.12.2018, 16:57:01 »
Lisäksi ei mene lunta tai suolasohjoa niin paljoa konehuoneeseen. Hiukkassuodattimen poltolle paljon paremmat olosuhteet kuin ilman.
Kunhan nyt vaan ottaa ne vällyt pois ennen vappua, ettei keitä konetta...

Suurimpaan osaan volvoista on polttoainetoiminen lämmitin asennettu tehtaalla. En voi ymmärtää miksi sitä ei käytetä, kun se on autossa sitä varten että autossa tarkenee ja dpf-poltot onnistuvat myös talvella.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Nahkiainen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #77 : 15.12.2018, 18:59:45 »
Kunhan nyt vaan ottaa ne vällyt pois ennen vappua, ettei keitä konetta...

Suurimpaan osaan volvoista on polttoainetoiminen lämmitin asennettu tehtaalla. En voi ymmärtää miksi sitä ei käytetä, kun se on autossa sitä varten että autossa tarkenee ja dpf-poltot onnistuvat myös talvella.
Täällä Etelä-Lapin korkeuksilla tuntuu turhalta käyttää jatkuvasti Webastoa. Toki tulee seurattua lämpöjä jatkuvasti. Todennäköisesti sitten joskus keväällä ulkolämpötila nousee reilusti plussan puolelle.  8)

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #78 : 15.12.2018, 23:24:00 »
En voi ymmärtää miksi sitä ei käytetä, kun se on autossa sitä varten että autossa tarkenee ja dpf-poltot onnistuvat myös talvella.

Joo en minäkään ymmärrä miksi immeiset pihtaa webastoa ja sitten on dpf tukossa, egr tukossa ja last but not least, itse webastokin tukossa kun sitä tulipalopakkasilla raaskitaan se 10min käyttää..
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #79 : 16.12.2018, 08:24:53 »
Kunhan nyt vaan ottaa ne vällyt pois ennen vappua, ettei keitä konetta...


Itse olen tämän asian kanssa paininut jo hetkisen. VAG-konsernin kulkineet tarvitsee viimasuojan eteen. Itse asiassa Passatissa oli suoja edessä heti kun lämpö laski alle 0:n asteen. Yksi viisaampi töissä kummasteli auton vetokykyä ja moottorin lämpenemistä. Jos auto on suunniteltu 2000 kg jarrulliselle massalle, niin se pitäisi onnistua myös lämpimissä maissa.

Jos suomessa ajaa kevyellä kuormalla (ei mitään koukussa), niin keittääkö auto? Ilman muuta se keittää, jos suojan laittaa suoraan syyläri eteen ilman ilmarakoa.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa belarus

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 382
  • www.vrcf.fi
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #80 : 16.12.2018, 19:27:24 »
Polykarbonaatista suojat yläritilässä aukko(rajattu punasella) noilla pysyy ajossa lämmöt 90 Webastolla esilämmitys! pahoittelut huono kuva.


Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #81 : 16.12.2018, 20:32:36 »
Itse olen kans tehnyt tosta olikohan 1mm polykarbonaatista suojat edelliseen ja nykyiseen pirssiin tonne ala-aukkoon.
Mukavaa työstää ja omaan silmään paremman näkönen kuin esim. telttapatja.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #82 : 17.12.2018, 09:06:13 »
Polykarbonaatista suojat yläritilässä aukko(rajattu punasella) noilla pysyy ajossa lämmöt 90 Webastolla esilämmitys! pahoittelut huono kuva.


Ei näy mitään eli siis toimiva ratkaisu :)

Onko suoja grillin etu- vai takapuolella?
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa belarus

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 382
  • www.vrcf.fi
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #83 : 17.12.2018, 09:29:40 »
Ei näy mitään eli siis toimiva ratkaisu :)

Onko suoja grillin etu- vai takapuolella?
Yläritilä takapuolella,alaritilä etupuolella klikaamalla kuva pitäis suurentua!

Poissa j_m_k

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 166
  • www.vrcf.fi
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #84 : 17.12.2018, 14:44:35 »
Asiaa sen paremmin etukäteet tutkimatta, lähteekö maski (erityisesti V70) irti helposti?

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #85 : 17.12.2018, 14:46:53 »
Asiaa sen paremmin etukäteet tutkimatta, lähteekö maski (erityisesti V70) irti helposti?

Lähtee
https://www.youtube.com/watch?v=H0y2mkZy7WA
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa tepa3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #86 : 17.12.2018, 22:01:22 »
Mulla v70 2.0d -08 lämmöt 78°ja kokeilin laittaa keulan umpeen niin motarilla 96° hetkkessä joten nyt vain ala ritilä peitettynä.

Poissa AS61

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #87 : 15.01.2019, 19:48:17 »
xc60 -10 D5 100000km kylmä heti 0:n tuntumassa termari vaihtoon,tänään -5 puhaltaa tosi lämmintä ja sen huomaa siitäkin autom, asennossa puhallin hakee kierroksia ,tiiviste rikki sisältä vuotaa ohitse tai sitten jumittaaa  muuten,tutkailen koneen lämpöjä kun
kiinan ihme saapuu.

Poissa jussijussijussi

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #88 : 21.01.2019, 18:15:23 »
Täällä Etelä-Lapin korkeuksilla tuntuu turhalta käyttää jatkuvasti Webastoa. Toki tulee seurattua lämpöjä jatkuvasti. Todennäköisesti sitten joskus keväällä ulkolämpötila nousee reilusti plussan puolelle.  8)

Hei, voisiko joku valaista tyhmää; mistä tietää että tuo automaattinen polttoainekäyttöinen lisälämmitin on käytössä? Eli viiksen valikoista on valittuna automaattinen lisälämmitin käytössä, mutta en tiedä milloin se on päällä. Kun laittaa VOCin kautta pysäköintilämmittimen päälle niin senhän se ilmoittaa semmosella kuvakkeella mittaristossa että on päällä. Pitäisikö se sama kuva näkyä mittaristossa kun se käyttää tuota automaattista lämmitinta ajon aikana?

Ja autona siis v60 -14 digitaalisella mittaristolla
« Viimeksi muokattu: 21.01.2019, 18:18:05 kirjoittanut jussijussijussi »

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • www.vrcf.fi
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #89 : 21.01.2019, 19:29:52 »
Hei, voisiko joku valaista tyhmää; mistä tietää että tuo automaattinen polttoainekäyttöinen lisälämmitin on käytössä? Eli viiksen valikoista on valittuna automaattinen lisälämmitin käytössä, mutta en tiedä milloin se on päällä. Kun laittaa VOCin kautta pysäköintilämmittimen päälle niin senhän se ilmoittaa semmosella kuvakkeella mittaristossa että on päällä. Pitäisikö se sama kuva näkyä mittaristossa kun se käyttää tuota automaattista lämmitinta ajon aikana?

Ja autona siis v60 -14 digitaalisella mittaristolla

Ei tiedä mistään. Paitsi kun sammutat auton jää pöhisemään hetkeksi.

 

Autoracing  KL-varaosat