Autoracing  KL-varaosat

Nokisuodatin täynnä

  • 104 Vastauksia
  • 66702 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa travol

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #90 : 02.05.2015, 20:30:32 »
Dodiin... tänään teki meidän perheen volvo stopin  :( eli rouva oli reissussa jo soitti että auto suhisee kiihyttäessä, ja epäilin että ahtoputki olisi porsinut.. auto kumminkin oli toimi kuulemma niin käskin ajella hissukseen kotia. Noh, kohta soi puhelin uudestaa  niin oli ajotietokone alkanut herjaamaan että hiukkassuodatin olisi täynnä ja katsomaan huoltokirjaa ym.. ja taas kehotin ajelemaan kotia.. ja soihan se puhelin kolmannenki kerran ja sitten se olikin jo meno loppunut  >:(

paikanpäälle kun pääsin niin auto kyllä lähti käymään mutta kävi vain muutaman sekunnin ja sammui minusta tukehtumalla. Köyden nokassa kotia ja roikannokkaan niin herjasi jumiutunutta hiukkassuodatinta ja hiukkassuodattimen paineanturia.

Ja samalla autonalla kontatessa huomasin että turbon ahtoputki oli pullahtanut pois.... eli olisiko jollain jotain järkevää selitystä tyrkyttää tälle kaikelle?

Sen verran viellä että muutama viikko sitten tein nostaja ja keinu rempan, voiko johtua siitä jotenki..? ja auto on kyllä vetänyt todella mukavasti, varsinki nostaja rempan jälkeen. Niin en oikein ymmärrä mikä olisi mamman  30km kauppa matkalla saanut koko hiukkaspöntön tukittua niin lahjakkaasti että auto heittää käymästä.

autona volvo v70 d5 -07 ajetty 377tkm
Volvo V70 D5 -07, Volvo V70, 2.4 -02,Volvo V40, 1.8 -97
Volvo 440, 2.0 -95, Volvo 360, 2.0 x2 -86

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #91 : 02.05.2015, 21:59:47 »
Olisko toi pöntön täyttyminen kuitenkin vain lieveilmiö viasta?

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Tampere - Pori
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #92 : 03.05.2015, 00:23:36 »
Ei se saa ilmaa, jolloin pöllyttää, jolloin pönttö on tukossa alta aikayksikön. Eropaineputkien ehjyys ja kiinnitykset kannattaa tutkailla.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa travol

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #93 : 03.05.2015, 09:16:45 »
Siltä se vaikuttaisi että jokin on saanut aikaan kunnon pöllyytyksen jonka johdosta nokipönttö tukkeutui hetkessä. Olisikohan sen kenties voinut aiheuttaa se irronnut ahtoputki turbolta? aiemmin auto ei ole vikonut nokipönttöä millään tavalla. Eilen irroitinkin jo hiukkaspöntön niin en kyllä ihmettele vaikka ei ilma lävitse kuljekkaa  :-[ täytyy kopistella pönttö tyhjäksi ja katsoa alkaako pelaamaan ilman herjoja, jollei niin pittää käyä laitattamassa uusi softa autoon :)
Volvo V70 D5 -07, Volvo V70, 2.4 -02,Volvo V40, 1.8 -97
Volvo 440, 2.0 -95, Volvo 360, 2.0 x2 -86

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Tampere - Pori
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #94 : 03.05.2015, 09:53:42 »
Siltä se vaikuttaisi että jokin on saanut aikaan kunnon pöllyytyksen jonka johdosta nokipönttö tukkeutui hetkessä. Olisikohan sen kenties voinut aiheuttaa se irronnut ahtoputki turbolta? aiemmin auto ei ole vikonut nokipönttöä millään tavalla. Eilen irroitinkin jo hiukkaspöntön niin en kyllä ihmettele vaikka ei ilma lävitse kuljekkaa  :-[ täytyy kopistella pönttö tyhjäksi ja katsoa alkaako pelaamaan ilman herjoja, jollei niin pittää käyä laitattamassa uusi softa autoon :)

Softan vaatii ja samalla saa toisen pahan eli EGR:n tapettua.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #95 : 03.05.2015, 09:58:53 »
Siltä se vaikuttaisi että jokin on saanut aikaan kunnon pöllyytyksen jonka johdosta nokipönttö tukkeutui hetkessä. Olisikohan sen kenties voinut aiheuttaa se irronnut ahtoputki turbolta? aiemmin auto ei ole vikonut nokipönttöä millään tavalla.

Aivan, olet todennäköisesti asian ytimessä. Dpf ei itsestään tukkeennu.

Ei kirjainyhdistelmät Dpf tai Egr ole pahoja - tavoitteena on puhtaampi ympäristö.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #96 : 03.05.2015, 10:08:08 »
Mielestäni se on ihan selvä asia, että irronnut ahtoletku on aiheuttanut ylimääräistä savutusta ja hiukkaspöntön ennenaikaisen tukkeutumisen.



Nimim. 430tkm orkkis hiukkaspöntöllä ja egr:llä ;)

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 949
  • www.vrcf.fi
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #97 : 04.05.2015, 06:47:45 »
Mielestäni se on ihan selvä asia, että irronnut ahtoletku on aiheuttanut ylimääräistä savutusta ja hiukkaspöntön ennenaikaisen tukkeutumisen.



Nimim. 430tkm orkkis hiukkaspöntöllä ja egr:llä ;)

Komppaan tätä. Minulla halkesi kerran ahtoputki ja voi sitä savun määrää. Naisihmiset kauppamatkalla ei välttämättä ihan kaikkea huomaa.

Poissa BrahesoundS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #98 : 26.04.2016, 09:09:24 »
543tkm alkuperäisellä dpf:llä ja egr:llä, että ei nuo nyt kovin vika herkkiä ole jos auton pitää muuten kunnossa. Jos alkaa minun aikana temppuileen, niin sitten molemmat pois ja ohjelmaa perään, jos ei joka asemalla ala kyttään onko pönttö toiminnassa vai ei.
S80 D5 A Summum -07 aj.547tkm
V50 1.6 DrivE Momentum -09 aj.196tkm
Ex: V70 2.4D A Momentum -10
Ex: V70 T5 A -99

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #99 : 30.04.2016, 21:41:59 »
Olisikohan jotain tekoa näiden asioiden kanssa ? Volvo sanoi tänään "Motor system service erfordras"  :-[
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #100 : 01.05.2016, 15:20:58 »
Vikakoodien lukuun --> sitten selviää vian suunta ja päästään arvailemaan jos ei tule selvää vastausta.  :)
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #101 : 01.05.2016, 19:13:10 »
Vikakoodien lukuun --> sitten selviää vian suunta ja päästään arvailemaan jos ei tule selvää vastausta.  :)

Joo näin meinaan , ja laitoinkin jo paikallisen volvon omamekaanikolle kyselyä koska sopisi miitata  ???
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa M1kk0

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #102 : 15.05.2016, 23:17:08 »
En usko polttoaineen kulutus vähenee noin paljon mutta jonkinverran kuitenkin putoaa. Ympäristöteko kuitenkin tuo nokisuodattimen poistaminen on, koska auton CO2 päästöt vähenevät. Aika harvoin taustapeilistä mitään nokipöllähdyksiä näkyy ja luonnon kannalta nykyisten ympäristöuskomusten mukaan hiili ja noki ovat haitattomia toisin kuin CO2 .
Toivon todella että tämä oli sarkasmia. CO2 on ainut päästöksi luonnehdittu komponentti josta ei ole haittaa, sillä se on puhtaan palamisen tuote. Kaikki muut päästölkomponentit ovat haitallisia ilmalle, ympäristölle ja ihmisille. Tämän vuoksi mikään päästösysteemi ei vähennä auton CO2-päästöjä, vaan CO2:ksi muutetaan kaikki muu, esimerkkinä ns. kolmitoimikatalysaattori, joka muuttaa HC, CO ja NOx-päästöt CO2:ksi ja H20:ksi. CO2 on sama asia kuin polttoaineen kulutus, jonka vuoksi sitä painotetaan verotuksessa jotta ostettaisiin pienikulutuksisia autoja, sillä CO2 ei muutu (juurikaan) minkään muun kuin polttoaineenkulutuksen vuoksi. Noki on asia erikseen ja sen haitallisuus riippuu partikkelien koosta. Suuret partikkelit jäävät hengittäessä "putkistoon" ja tulevat rykimällä kuin vanha tupakoitsija ulos, kun pienet hiukkaset menevät suoraan perille asti keuhkorakkuloihin, olen kuullut että pienimmät pystyisivät päätymään jopa verenkiertoon saakka. Sen tiedän että keuhkorakkuloihin se jämähtää mutta varmaksi en uskalla mennä sanomaan että päätyvätkö miten runsain määrin verenkiertoon. Tämä on kuin NOx-päästöt (eli se mitä mm. EGR ja katalysaattori vähentävät), joka aiheuttaa hengitystievaikeuksia, pahentaa jo olemassaolevia sairauksia ja aiheuttaa pahimmissa tapauksissa ennenaikaisen kuoleman. NOx tosin aiheuttaa myös useita reaktioita ilmassa muodostaen useita eri tuotteita, yhtenä esimerkkinä typpihappo.
Tiedän että oli vanha posti, mutta en voinut mennä nukkumaan ennen asian kommentoimista. Ei pitäisi tulla lukemaan enää vanhoilla päivillä tälläisiä kun yöunet menee. :( Jää vain päiväunet jälelle ja niillä ei pitkälle pärjää.

Poissa RKJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
    • Huoltosivut
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #103 : 16.05.2016, 11:01:53 »
Toivon todella että tämä oli sarkasmia. CO2 on ainut päästöksi luonnehdittu komponentti josta ei ole haittaa, sillä se on puhtaan palamisen tuote. Kaikki muut päästölkomponentit ovat haitallisia ilmalle, ympäristölle ja ihmisille. Tämän vuoksi mikään päästösysteemi ei vähennä auton CO2-päästöjä, vaan CO2:ksi muutetaan kaikki muu, esimerkkinä ns. kolmitoimikatalysaattori, joka muuttaa HC, CO ja NOx-päästöt CO2:ksi ja H20:ksi. CO2 on sama asia kuin polttoaineen kulutus, jonka vuoksi sitä painotetaan verotuksessa jotta ostettaisiin pienikulutuksisia autoja, sillä CO2 ei muutu (juurikaan) minkään muun kuin polttoaineenkulutuksen vuoksi. Noki on asia erikseen ja sen haitallisuus riippuu partikkelien koosta. Suuret partikkelit jäävät hengittäessä "putkistoon" ja tulevat rykimällä kuin vanha tupakoitsija ulos, kun pienet hiukkaset menevät suoraan perille asti keuhkorakkuloihin, olen kuullut että pienimmät pystyisivät päätymään jopa verenkiertoon saakka. Sen tiedän että keuhkorakkuloihin se jämähtää mutta varmaksi en uskalla mennä sanomaan että päätyvätkö miten runsain määrin verenkiertoon. Tämä on kuin NOx-päästöt (eli se mitä mm. EGR ja katalysaattori vähentävät), joka aiheuttaa hengitystievaikeuksia, pahentaa jo olemassaolevia sairauksia ja aiheuttaa pahimmissa tapauksissa ennenaikaisen kuoleman. NOx tosin aiheuttaa myös useita reaktioita ilmassa muodostaen useita eri tuotteita, yhtenä esimerkkinä typpihappo.
Tiedän että oli vanha posti, mutta en voinut mennä nukkumaan ennen asian kommentoimista. Ei pitäisi tulla lukemaan enää vanhoilla päivillä tälläisiä kun yöunet menee. :( Jää vain päiväunet jälelle ja niillä ei pitkälle pärjää.
Erinomainen kirjoitus! :) Itseänikin on pitkään ärsyttänyt tämä yleinen käsitys jossa hiukkassuodatin on "paha paha paha" vaikka sen olemassaololle on erittäin pätevät syyt. Yksittäiselle autoilijallehan se voi tuottaa harmia kalliin vaihdon muodossa, mutta sitten koko väestö huomioiden hiukkaspäästöjen vähentämisellä vähennetään väestön sairastuvuutta ja sitä kautta verovarojen kulutusta sairaanhoitoon.
Volvo V50 D3 -12

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #104 : 31.05.2016, 20:35:08 »
Väittävät että CO2 olisi haitallista jos ottaa koko pallon huomioon. Amerikkalainen näkökulma lienee juuri tuo että lähiympäristö on tärkein eikä niinkään pallo ja amerikassa ei dieselit juhli. Eurooppalainen nokivasara kulttuuri yritti soluttautua sinne mutta pysäytettiin ankaralla kädellä (vw päästöskandaali).
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

 

Futurez  Kulkukoira