Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Voimansiirto (kytkin, vaihteisto ja peräkeskustelut) => Aiheen aloitti: far960 - 20.10.2020, 06:07:30

Otsikko: Automaatti AW 30 43 LE kysymyksiä
Kirjoitti: far960 - 20.10.2020, 06:07:30
Vakio aski,pöydällä.
Turbiinista tuli yön aikana öljyä vatiin siinä ollessaan.
Onko hyvä lisätä akselin paikasta öljyä,n.4 litraa,ennen asennusta?
Paljonko turbiiniin?
Lootan päällä,kaavelin tyvessä on vaalea muovinen läpivienti,n.6 mm,kuin letkulle tehty,se on ilman mitään tulppaa tms.
Mikä lienee,huohotusreikä?
Poikki tuo meni kun loota oli ylösalaisin pohjan irroitusta varten.
Otsikko: Vs: Automaatti AW 30 43 LE kysymyksiä
Kirjoitti: far960 - 20.10.2020, 18:45:43
Vakio aski,pöydällä.
Turbiinista tuli yön aikana öljyä vatiin siinä ollessaan.
Onko hyvä lisätä akselin paikasta öljyä,n.4 litraa,ennen asennusta?
Paljonko turbiiniin?
Lootan päällä,kaavelin tyvessä on vaalea muovinen läpivienti,n.6 mm,kuin letkulle tehty,se on ilman mitään tulppaa tms.
Mikä lienee,huohotusreikä?
Poikki tuo meni kun loota oli ylösalaisin pohjan irroitusta varten.
Ei se menny sinne,edes ohjureihin,jäi parin millin päähän.
Mitä v..,......pultit ovat jo kierteillä.
Ulospäin riuhdottava jotta näkisi mikä siinä mättää.
Onko tuttua kellee?
Otsikko: Vs: Automaatti AW 30 43 LE kysymyksiä
Kirjoitti: janne81 - 20.10.2020, 18:57:05
Turbiinin kaulan kolot ei ole osunut öljypumpun vetonastoihin ja siksi ei mene pohjaan? Ota auki ja senna turbiini ensiksi laatikkoon sitä pyöritellen että menee varmasti pohjaan, sitten vasta loota+turb. paketti koneeseen kiinni.
Öljyä voit lisätä suoraan laatikkoom tikunputkesta, hakee kyllä paikkansa turbiiniinkin.

Otsikko: Vs: Automaatti AW 30 43 LE kysymyksiä
Kirjoitti: far960 - 20.10.2020, 23:19:19
Turbiinin kaulan kolot ei ole osunut öljypumpun vetonastoihin ja siksi ei mene pohjaan? Ota auki ja senna turbiini ensiksi laatikkoon sitä pyöritellen että menee varmasti pohjaan, sitten vasta loota+turb. paketti koneeseen kiinni.
Öljyä voit lisätä suoraan laatikkoom tikunputkesta, hakee kyllä paikkansa turbiiniinkin.
Kiitos.
Noinhan se juurikin on.
Asensin turbiinin aluksi laatikkoon,mutta teetti vääntämistä,olosuhde"lisä"tässä mukana,nuljuamista tunkin kanssa koslan ollessa pukeilla bilteman rampeilla maapalloa vasten,matto otti vähä vastaan tunkin pyöriä.
Lopuksi meni kuin tyhjää ohjureille,ei yhtään jännittänyt
Otsikko: Vs: Automaatti AW 30 43 LE kysymyksiä
Kirjoitti: far960 - 21.10.2020, 01:44:24
Turbiinin kaulan kolot ei ole osunut öljypumpun vetonastoihin ja siksi ei mene pohjaan? Ota auki ja senna turbiini ensiksi laatikkoon sitä pyöritellen että menee varmasti pohjaan, sitten vasta loota+turb. paketti koneeseen kiinni.
Öljyä voit lisätä suoraan laatikkoom tikunputkesta, hakee kyllä paikkansa turbiiniinkin.
Kiitos.
Noinhan se juurikin on.
Asensin turbiinin aluksi laatikkoon,mutta teetti vääntämistä,olosuhde"lisä"tässä mukana,nuljuamista tunkin kanssa koslan ollessa pukeilla bilteman rampeilla maapalloa vasten,matto otti vähä vastaan tunkin pyöriä.
Lopuksi meni kuin tyhjää ohjureille,ei yhtään jännittänyt
Otsikko: Vs: Automaatti AW 30 43 LE kysymyksiä
Kirjoitti: far960 - 18.11.2020, 19:06:36
Kyseinen laatikko,niin kuuluuko pnp-kytkimen jäädä kääntyileväksi sen uran verran,joka on kytkimen yläosassa,missä on  m8 pultti?
En muista,miten oli ennen irroitusta.
Otsikko: Vs: Automaatti AW 30 43 LE kysymyksiä
Kirjoitti: Lankku - 18.11.2020, 19:59:18
Kiristetään paikalleen ja oikeaan kohtaan. Ura on asennon hienosäätöä varten. Käytetystä on helppo katsoa kohta ja uuden pitäisi toimia samaan paikkaan kiristettynä. Laatikko ei toimi oikein jos asento on pielessä.
Otsikko: Vs: Automaatti AW 30 43 LE kysymyksiä
Kirjoitti: far960 - 18.11.2020, 23:18:36
Kiristetään paikalleen ja oikeaan kohtaan. Ura on asennon hienosäätöä varten. Käytetystä on helppo katsoa kohta ja uuden pitäisi toimia samaan paikkaan kiristettynä. Laatikko ei toimi oikein jos asento on pielessä.
Asia selvä,kiitos.
2013 uusin kytkimen,vanhakin vielä kait tallella?
Eikun auton alle,pukeille nostettava taas.Pakoputkisto vielä vähän liikkuu kun ei ole kanttakaan paikallaan,helpottanee?Ai niin,öljylinjat tiellä ja lamba anturin johto niputettu koko matkalta jo..
On täytynyt jäädä prikka jostain syystä pois kun ei kiristy lukituspultti.
Etten tajunnut ottaa edes kuvaa,myös  vaihdetangosta.
Otsikko: Vs: Automaatti AW 30 43 LE kysymyksiä
Kirjoitti: far960 - 24.11.2020, 22:42:06
Kiristetään paikalleen ja oikeaan kohtaan. Ura on asennon hienosäätöä varten. Käytetystä on helppo katsoa kohta ja uuden pitäisi toimia samaan paikkaan kiristettynä. Laatikko ei toimi oikein jos asento on pielessä.
Voiko sen kohdan laittaa väärin,missä on se iso mutteri ja erikois lukitusprikka?
Silleenkin että moottori ei käynnisty, nk.P olisi päällä?
Otsikko: Vs: Automaatti AW 30 43 LE kysymyksiä
Kirjoitti: Lankku - 25.11.2020, 00:50:26
Asentotunnistin käy vaihteensiirron tapin päälle vain yhteen kohtaan. Oikea asento on helpoin testata laittamalla virrat päälle ja pakille. Silloin ollaan hyvin lähellä jos pakkivalot syttyvät samaan aikaan kun keppi on R:llä, eikä keppiä tarvitse heilutella jotta valot syttyy.
Otsikko: Vs: Automaatti AW 30 43 LE kysymyksiä
Kirjoitti: far960 - 25.11.2020, 21:45:14
Asentotunnistin käy vaihteensiirron tapin päälle vain yhteen kohtaan. Oikea asento on helpoin testata laittamalla virrat päälle ja pakille. Silloin ollaan hyvin lähellä jos pakkivalot syttyvät samaan aikaan kun keppi on R:llä, eikä keppiä tarvitse heilutella jotta valot syttyy.
Nyt tulin sisällekin.50  krt.tuli vettä,mutta lämmintä oli
Otsikko: Vs: Automaatti AW 30 43 LE kysymyksiä
Kirjoitti: far960 - 25.11.2020, 21:52:53
Puhelin sekoilee,kirjoitin monta riviä ja lähetti vain ekan lauseen.
Kiitos tiedosta pnp stä.
Nyt jatkan kasausta niin pääsee testaamaan joskus,toimiiko mikään