Autoracing  KL-varaosat

Peltivanteiden kääntö.

  • 119 Vastauksia
  • 78503 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Peltivanteiden kääntö.
« Vastaus #30 : 12.05.2012, 14:26:59 »
Ite kun ton yhden sarjan käänsin, niin totesin, että aika yksilöitä ovat. Löysin lähti 5t ja pahin tarvi yli 15t prässissä ennenkuin antautui.
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: Peltivanteiden kääntö.
« Vastaus #31 : 12.05.2012, 22:26:08 »
rälläköin saumat irti lekalla hakkasin keskiön irti ja sorviin tein adapterin johon vanne pultataan kiinni ja heittokellon avulla kattoo suoruuden ja heftit vanteen ollessa sorvissa.  8)

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: Peltivanteiden kääntö.
« Vastaus #32 : 21.05.2012, 23:07:38 »
Tarkoitus olis tehdä 16" peltivanteista eteen 8" ja taakse 9" leveät 940 volvoon. Onko kukaan tehnyt vastaavia tai edes lähelle osuvia jotta saisin selville backspace-mitat noille vanteille kun ei mulla mee mitenkään jakeluun miten sen sais mitattua  :idiot2: meneeköhän noi etuveto peltivanteet taakse ilman että ottaa kiinni minnekkään ja lävettäisi vaan ulospäin vai pitääkö keskiötä siirtää?
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa wiile

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
850 T5 -95
240DL B200k -88
740 GLT 16v -89 (Myyty)
740 sedan -89 (myyty)

Poissa wiile

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
Vs: Peltivanteiden kääntö.
« Vastaus #34 : 30.10.2012, 08:30:39 »
ei kukaan tietäiss linkkiä kunnon ohjeille miten tämä homma tapahtuu? olis ideana ite kokeilla
850 T5 -95
240DL B200k -88
740 GLT 16v -89 (Myyty)
740 sedan -89 (myyty)

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: Peltivanteiden kääntö.
« Vastaus #35 : 30.10.2012, 15:52:19 »
ei kukaan tietäiss linkkiä kunnon ohjeille miten tämä homma tapahtuu? olis ideana ite kokeilla

E tuo mikään iso temppu ole.

Jos saumalla hitsattu keskiö ulkokehään, esim sorvilla sauma pois.
Vanne lattialle ja lekaa keskiöön.
Keskiö halutulle paikalle hitsaten.
Jos käännetään, uus venttilinpaikka poraten ja vanha hitsaten umpeen.

Jotkut keskiöt ot pistehitsattu, poralla pisteet veke.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Peltivanteiden kääntö.
« Vastaus #36 : 30.10.2012, 16:25:24 »
Tarkoitus olis tehdä 16" peltivanteista eteen 8" ja taakse 9" leveät 940 volvoon. Onko kukaan tehnyt vastaavia tai edes lähelle osuvia jotta saisin selville backspace-mitat noille vanteille kun ei mulla mee mitenkään jakeluun miten sen sais mitattua  :idiot2: meneeköhän noi etuveto peltivanteet taakse ilman että ottaa kiinni minnekkään ja lävettäisi vaan ulospäin vai pitääkö keskiötä siirtää?

Omasta mielestä etuveto ET vanteet ei mennyt eteen ku otti tolppaan kiinni, taakse taisi mennä ongelmitta.. Vanteen alkup. leveydestä riippuen

Ja pikku vinkkinä teille jotka käännätte niitä vanteita, niin ei niitä tarvii prässillä painaa kymmenientuhansien kilojen voimalla... Tähän hommaan ollaan todettu hyväksi paineilmataltta, vai mikä lie päristin :D  Ja ei ole yhtään vannetta jäänyt kääntämättä sen takia ettei olisi tuolla irronnut, kunhan päristin ei ole mallia honkong 9.90 e

Tämännäköinen:
« Viimeksi muokattu: 30.10.2012, 16:27:15 kirjoittanut ässäarpa »
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: Peltivanteiden kääntö.
« Vastaus #37 : 30.10.2012, 18:31:29 »
E tuo mikään iso temppu ole.

Jos saumalla hitsattu keskiö ulkokehään, esim sorvilla sauma pois.
Vanne lattialle ja lekaa keskiöön.
Keskiö halutulle paikalle hitsaten.
Jos käännetään, uus venttilinpaikka poraten ja vanha hitsaten umpeen.

Jotkut keskiöt ot pistehitsattu, poralla pisteet veke.
Minä olen tehnyt niin että alkuperäiset venttiilin paikat paikalleen jättäen, on vaan venttiilit takapuolella mutta mitä so wot.
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa JJS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • Näin meillä
    • 945 kuvat
Vs: Peltivanteiden kääntö.
« Vastaus #38 : 30.10.2012, 21:20:32 »
Minä olen tehnyt niin että alkuperäiset venttiilin paikat paikalleen jättäen, on vaan venttiilit takapuolella mutta mitä so wot.
Tuolla tyylillä tulee siistimpi ulkopuoli  ;)

Ei tarvi käyttää kuin rälläkkää ja kumi/kovaa vasaraa, kunhan katsoo kummalta puolen lyö (parissa vanteessa ollut huomattava merkitys kumpaan suuntaa sitä yrittää irroittaa)

Poissa wiile

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
Vs: Peltivanteiden kääntö.
« Vastaus #39 : 30.10.2012, 22:53:30 »
oookoo ideana itelläni semmoinen ett leikkaan volvon omasta pellistä keskiön irti käännän ja lisään "huulta" toisen vanteen taka-osalla lisää.
850 T5 -95
240DL B200k -88
740 GLT 16v -89 (Myyty)
740 sedan -89 (myyty)

The moose

  • Vieras
Vs: Peltivanteiden kääntö.
« Vastaus #40 : 31.10.2012, 19:48:49 »
eihä sitä tartte kääntää vaan lisää näkyvää huulta sillä toisen vanteen palalla. säilyy se originaali vanteentakamittakin.

Poissa wiile

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
Vs: Peltivanteiden kääntö.
« Vastaus #41 : 01.11.2012, 07:53:49 »
totta! mutta jos teen 8" vanteen niin eihän siihen saa rengasta päälle?

 (pitää mitettiä jos tekisi  7,5")
850 T5 -95
240DL B200k -88
740 GLT 16v -89 (Myyty)
740 sedan -89 (myyty)

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Peltivanteiden kääntö.
« Vastaus #42 : 01.11.2012, 20:15:13 »
totta! mutta jos teen 8" vanteen niin eihän siihen saa rengasta päälle?

 (pitää mitettiä jos tekisi  7,5")

Miksei saa?  :o
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: Peltivanteiden kääntö.
« Vastaus #43 : 01.11.2012, 20:56:36 »
Miksei saa?  :o
Ei veny rengas, vastareuna täytyy saada siihen keskiön kohdan syvennykseen ja levittäessä se menee liian keskelle.
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: Peltivanteiden kääntö.
« Vastaus #44 : 01.11.2012, 21:30:21 »
hyvinhän ne saa venymään tässä pari "hyvää" tapaa maailmalta:

http://www.youtube.com/watch?v=8xx2e6R4jY4&feature=endscreen&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=n7jL7glWwMo&feature=related

taitaa mennä jo OT puolelle....

mutta tarkoitus olis itselläkin 4 peltivanteesta askarrella 2 levitettyä leikkaa ja kemppiliimaa periaatteella.


EDIT: niiin nyt mä hoksasin että miksi ei saa kumia päälle... mutta etupuoleltahan kumi yleensä asennetaan vanteelle niin jos etuosa jää taakse keskiön käännettäessä sen joutuu vaan kasaamaan väärinpäin eikö?
« Viimeksi muokattu: 01.11.2012, 21:38:12 kirjoittanut Niksa »

 

Elekma  Autoracing