Autodiagnoosi  Carcom Oy

S60 II rengaskoot, jousi sarjat ja melunvaimennus.

  • 83 Vastauksia
  • 22912 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3465
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S60 II rengaskoot, jousi sarjat ja melunvaimennus.
« Vastaus #31 : 18.09.2017, 13:19:11 »
Tulipa tuo omankin kulkineen takakontti vaimennettua ja samansuuntaisia havaintoja, että moottorin ääni tulee selkeämmin esiin ja peräpää kyllä hiljeni aika paljon.

Täytyy tässä vielä yrittää vaimentaa nuo etuovet ja jalkatilat kunhan keksisi miten nuo ovipahvit lähtee irti. Pari ruuvia ovenkahvoissa, ne otin jo irti, samoin napsuttelin oven reunasta nuo pikaklipsit irti. Miten tuo irtopahvi sitten lähtee, nostamalla en saanut sitä irti. Täytyypä perehtyä asiaan paremmalla ajalla
Mietin tässä että kummasta lähteä liikkelle ovista vaiko etujalkatilasta. Jos vaikutus olisi samaa luokkaa etupäässä kuin takana niin alkaisi riittävän hyvä.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 II rengaskoot, jousi sarjat ja melunvaimennus.
« Vastaus #32 : 18.09.2017, 15:54:23 »
Mietin tässä että kummasta lähteä liikkelle ovista vaiko etujalkatilasta. Jos vaikutus olisi samaa luokkaa etupäässä kuin takana niin alkaisi riittävän hyvä.

Lattiamatot ovat ainakin helpot ottaa pois, tai kääntää sivuun vaimennuksen tieltä. Tulipellin kautta kuulostaisi tulevan aika paljon ääntä, ja on isot laakapinnat siinä, että se voisi olla seuraava kohde. Toisaalta kumpaankaan noihin ei neliökaupalla saa menemään mattoa.
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S60 II rengaskoot, jousi sarjat ja melunvaimennus.
« Vastaus #33 : 19.09.2017, 06:39:40 »
Eibachit alla ja 150km ajettu. Kulmat ok mutta  vasemman takapyörän camber lähellä rajaa kun arvo on -2.01 ja "vihreän alueen" raja -2.02. Muiden pyörien  arvot -1.10-(-1.24). Vähän ristiriitainen kokemus nuo Eibachit. Pinta kovuus "parempi" kuin alkuperäisillä mutta taas isommat routa urat tömähtää isommin.  Toisaalta pitänee ajella hetken että jouset "asettuu" tehtäväänsä.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 II rengaskoot, jousi sarjat ja melunvaimennus.
« Vastaus #34 : 19.09.2017, 08:24:28 »
Eibachit alla ja 150km ajettu. Kulmat ok mutta  vasemman takapyörän camber lähellä rajaa kun arvo on -2.01 ja "vihreän alueen" raja -2.02. Muiden pyörien  arvot -1.10-(-1.24). Vähän ristiriitainen kokemus nuo Eibachit. Pinta kovuus "parempi" kuin alkuperäisillä mutta taas isommat routa urat tömähtää isommin.  Toisaalta pitänee ajella hetken että jouset "asettuu" tehtäväänsä.

Ja totut itse alustaan. Itsellä oli alussa sama, että isot heitot tömähtivät kovemmin mutta samalla pintakovuus häipyi. Enää en vaihtaisi takaisin orkkikseen.
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S60 II rengaskoot, jousi sarjat ja melunvaimennus.
« Vastaus #35 : 19.09.2017, 18:04:09 »
Oikean puolen etumattoa käytin sen verran pois kun sitä kynnys ja a pilarin listan ottamisella sai. Ei ollut vaimennusmattoa raskittu laittaa kuin joku 5x5 cm palanen kardaanin tunnelin etuosan, lattian ja tulipellin saumakohtaan.  Jotta lokasuojaan saisi mattoa täytyisi sähköjä purkaa jonkin verran pois. Laittelin nyt pari arkkia tasaisille kohdille.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S60 II rengaskoot, jousi sarjat ja melunvaimennus.
« Vastaus #36 : 19.09.2017, 18:05:50 »
Ja totut itse alustaan. Itsellä oli alussa sama, että isot heitot tömähtivät kovemmin mutta samalla pintakovuus häipyi. Enää en vaihtaisi takaisin orkkikseen.
Varmaan näin ja kun kumia saa lisää renkaan ympärille parantanee tilannetta kanssa.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S60 II rengaskoot, jousi sarjat ja melunvaimennus.
« Vastaus #37 : 19.09.2017, 18:14:36 »
Tämmöset kun tilaisi saisi camberit kohdilleen.  http://www.meganracing.com/product.asp?prodid=2211&catid=93
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Paikalla remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3465
Vs: S60 II rengaskoot, jousi sarjat ja melunvaimennus.
« Vastaus #38 : 19.09.2017, 19:24:10 »
Tämmöset kun tilaisi saisi camberit kohdilleen.  http://www.meganracing.com/product.asp?prodid=2211&catid=93
Ainakin Hard Race tekee noita myös. Just laitoin Futurezille kyselyä noista kun tuntuu Ebaynkin kautta tulevan jenkeistä/menevän tehdastilaukseen jolloin aikataulu on mallia ehkä tänä vuonna ja alv:t+lähetyskustannukset alkavat olemaan hieman liikaa. Voin infota tänne kunhan saan vastauksia.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S60 II rengaskoot, jousi sarjat ja melunvaimennus.
« Vastaus #39 : 21.09.2017, 18:29:56 »
Nyt molemmat etujalkatilat vaimennettu joissa paljon vaimentamatonta peltiä molemmin puolin. Homma yksinkertainen kun nostaa verhoilu sorkkaraudalla ensin pätkän sitä kynnyslistaa pois ja sitten ovitiivistettä a pilarin listan päältä pois. A pilarin listassa on kaksi kiinnikettä jotka lähtee samaisella sorkkaraudalla pois.  Sen jälkeen keskikonsolin sivusuoja pois vetämällä. Sitten ei kun matto rullalle ja vaimennus levyn laittoon niihin kohti mihin sitä saa. liimasaumojen päälle en mattoja laittanut. Konepellin avausvipu lähti torxin löysättyä vetämällä pois.
Kävin 5 km lenkin ajamassa ja nyt ehkäpä voi jo puhua hiljaisesta autosta.  Itsellä tosin vielä ensiasennus renkaat alla jotka jyrisee vielä vähän kun nopeusluokka 270km/h + noissa.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: S60 II rengaskoot, jousi sarjat ja melunvaimennus.
« Vastaus #40 : 22.09.2017, 08:49:06 »
Nyt molemmat etujalkatilat vaimennettu joissa paljon vaimentamatonta peltiä molemmin puolin. Homma yksinkertainen kun nostaa verhoilu sorkkaraudalla ensin pätkän sitä kynnyslistaa pois ja sitten ovitiivistettä a pilarin listan päältä pois. A pilarin listassa on kaksi kiinnikettä jotka lähtee samaisella sorkkaraudalla pois.  Sen jälkeen keskikonsolin sivusuoja pois vetämällä. Sitten ei kun matto rullalle ja vaimennus levyn laittoon niihin kohti mihin sitä saa. liimasaumojen päälle en mattoja laittanut. Konepellin avausvipu lähti torxin löysättyä vetämällä pois.
Kävin 5 km lenkin ajamassa ja nyt ehkäpä voi jo puhua hiljaisesta autosta.  Itsellä tosin vielä ensiasennus renkaat alla jotka jyrisee vielä vähän kun nopeusluokka 270km/h + noissa.
Sorkkarauta kuulostaa aika rujolta työkalulta sisustan osiin. Irti saa kaiken, mutta saako ehjänä :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 II rengaskoot, jousi sarjat ja melunvaimennus.
« Vastaus #41 : 23.09.2017, 18:31:41 »
Tuli tänään itsekin laitettua tuonne jalkatiloihin tuota mattoa, ja on työnä varsin helppo. Etupäänkin äänet vaimenivat aika paljon, ja muuttuivat matalammaksi ja korvia miellyttävämmäksi. Uudella asfaltilla menee kyllä todella hiljaisesti, karkea asfaltti vielä hieman tunkee läpi. Täytyy varmaan etuovet vielä vaimentaa lisäksi kun kerran tuota mattoa on jemmassa.  8)
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Paikalla remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3465
Vs: S60 II rengaskoot, jousi sarjat ja melunvaimennus.
« Vastaus #42 : 23.09.2017, 20:43:15 »
Alkaa kuulostaa siltä että täytyy itsekin ottaa vaimennus työn alle, varsinkin just rengasmeteli on jotain älytöntä nyt kun sitä on hieman yli puoli vuotta kuunnellut.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 II rengaskoot, jousi sarjat ja melunvaimennus.
« Vastaus #43 : 24.09.2017, 15:55:10 »
Tänään tuli otettua edestä ovipahvit pois tuon videon avulla ja oli enemmän kuin helppoa. Taustapeltejä en päässyt vaimentamaan, kun oli sisäpeltiin ympätty joku pahvi, mikä ei suostunut irtoamaan millään. Vaimensin tämän pahvin ja ovipahvin sisäpuolelta ja bassot kyllä syveni ja äänikuva terävöityi stereoissa. Maantiellä alkaa olla jo kohtuuhiljainen. Joku jos keksii miten tuon sisäpahvin saa irti niin sitten pääsisi pelteihin käsiksi ja vaimennus voisi olla vielä parempi
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S60 II rengaskoot, jousi sarjat ja melunvaimennus.
« Vastaus #44 : 29.09.2017, 07:35:32 »
Kaikin paikoin ei riitä vaimennus teho vakioiskareissa noille Eibacheille. Mitkä iskarit tullenee Eibachin setissä jossa nämä jouset on?
Vielä tuosta vaimennuksesta kun nyt tullut ajettua vähä enemmän. Uudella asfaltilla ei kuulu rengasääniä ollenkaan ja moottoriäänet vaimentuivat kanssa selvästi. Nyt alkaa olemaan sellainen kuin se olisi pitänyt olla jo tehtaalta tullessa. Kannattaisi valmistajan myydä vaimennuspaketti vaikka erillisenä 100e hintaan. Muuallahan sitä ei tarvitse kuin näillä meidän tiellä.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

 

Kulkukoira  Proturbo