Toi antenni on niin tun kaunis S* :2funny: Ja äkkiä hakeen osia multa, voit ostaa vilkutki vaikka toiseen kertaan? ^-^ Ja mää haluan noi kattotelineet! Sisusta näyttäs siistiltä, ja multahan löytyy sitte kans tota beigee sisustan osaa.
E: Mullaki on merikontissa merkintä 17 tuuman vanteista.
Ehjä takapuskuri on löytynyt sattumalta kerrankin helposti, ja läheltä. Oheisessa kaupassa tulee vissiin muutakin ulkoasua "kohentavaa" osaa :)
Silmäänpistävä seikka jo vuoden -92 rekisteriotteesta oli, että autoon on merkitty 215/45/R17 kumit. Onko näihin ollut saatavilla jo uudesta noin isoja pyöriä, vai mistä moinen merkintä lienee tullut.
Mulla ei ole merkintää 17" pyöristä vaikka on viimeistä vuosikertaa. ??? Mutta sehän ei menoa haittaa koska otteeseen on merkitty 16" pyörät niin Polarikset voi ruuvata alle laillisesti. S*Mulla oli jo -91 mallissa merkitty 17". :pomo:
ei tarvi ottaa vetareita pois. tai jos kauheesti pidemmät pultit laitat ni sitten joutuu..
mä tein joskus sillain et kairasin siihen pellisuojaan johonkin kohtaan reijän ja sain sieltä takakautta pujotettua pitemmän pultin paikoilleen. olihan tarpeeks hankalasti selitetty ;D
(http://timor.pic.fi/kuvat/940+GLT/Kuva0350.jpg/_smaller.jpg?hash=40816)
the mooselta terässpeiserit, hinnakkaat on mutta ehottomasti parhaat.. itsellä on enkä ole katunut hetkeäkään! :hello:
(http://i10.aijaa.com/b/00836/10028969.jpg) (http://aijaa.com/0083610028969)
Samalla tarvis varmaan vähän tota alustaa pudottaa, kun vanteetkin vaihtaa. Oon lueskellu tota topiccia tässä läpi, ja ensin oli suunnitelmissa hakea Motonetistä lesjöt, mutta niitä ei tuolla liiemmin kehuttu.
Noista KAW:in -50/40 jousista sen sijaan oli positiivisia puheita. Niitä löytyy sedaniin ja farkkuun omansa. Olisko sedanin jouset järkevämmät, vai lieneekö samaa ongelmaa kun lesjöillä, että jää takapää liian löysäksi? Pitäiskö ottaa suosiolla heti farkun sarja, ja vaikka pätkästä takapäästä sit hiukan pois, jos jää liian korkealle?
Mulla on nuo sedan mallin KAW:t, ja ainakin minun mielestä perä on turhan löysä, eikä kanna kuormaa. Ite ainakin nyt ottasin ne farkun jouset.
Mimmonen homma muuten olis asentaa cruise tähän?Onkos vaijerikäyttöset molemmissa? Sulla ainakin pitäs olla.
Lähistöltä sellanen kuulemma löytyis...vm-98:sta. Sopiiko?
Onkos vaijerikäyttöset molemmissa? Sulla ainakin pitäs olla.
Sillon se ei pitäis olla paha projekti.
Muistaaksen siinä tarvitaan alipainettakin. ;)
Täytyy varmaan käydä kattomassa, et mimmonen systeemi se on. Ku mun mielestä kasipätkässä ainakin cruise on ihan vaan suoraan boksin kautta toimiva. Ei siä ainakaan mitään erillistä vaijeria oo, joka vetäis läppää auki.
mulla ainakin se alipainehärveli painelee kaasupoljinta ELK
Jotkut tykkää lesjön etujousista, takajousethan on täysin kelvottomat kun ei kuormankantavuus riitä edes sedaniin jos on varaa ottaa tankki täyteen...
Vakionopeuden säätimen vaijeri tulee kaasuvaijerin rinnalle kääntämään sitä kiekkoa. Kello toimii alipaineella.Tätä mä tarkotin. On vaan jo niin kauan kun on tollasten museovehkeitten kans pelannu. ::)
Tätä mä tarkotin. On vaan jo niin kauan kun on tollasten museovehkeitten kans pelannu. ::)
Minkä vuos mallin vojaagerin ? Onkos näissä samanlaisilla kiinnityksillä takaiskarit ylä ja alapäästä ku jäykkä peräsissä ? Vai olikos tää jäykkä peränen ? ???
Editt: Olihan noissa ainaki alkupään vojaakereissa lenkit ylä ja alapäissä..
Chrysler Voyagerissa taasen kataloogin mukaan olisi 23mm lyhemmät....Voyagerin vois luulla olevan aikas jämäkät ???
Nopeasti vilkaisin tuota "raatoa", jossa tuo vakkari on. Vakkariviiksi on paikallaan, mutta kaasupolkimen yhteydessä ei kyllä ole mitään. Eikä konehuoneestakaan mitään vakkariin liittyvää löytynyt. Tosin ei siellä konettakaan ollut, että ehkä se on osittain riisuttu sitten jo ???
Löysin mä farkun takajouset + kirkkaat sivuvilkut ja sähkösestä kattoluukun moottorista hierottiin kauppaa. Kovasti olis kaikki ollu kaupan :pomo:
Ite kävin samassa "varaosaputiikissa" eilen kans, kovasti oli pirteempää tekniikkaa ym. kaupan meikäläiselle kans :2funny:
Samalla sulatin kaikki juotokset uudelleen, ja sain mittariston merkkivalojen vaivat poistumaan.Rikkihän ne valot on nyt. ??? Ei pala mikään. :D
Rikkihän ne valot on nyt. ??? Ei pala mikään. :D
Ja lämpömittarikin näyttää 8 astetta pakkasta, vaikka on kesä :facepalm:Jäätävä fiilis. ;)
Ja lämpömittarikin näyttää 8 astetta pakkasta, vaikka on kesä :facepalm:
:2funny:Älä naura, toi on pientä.
Jäätävä fiilis. ;)
Tarkistas anturin johdot ja liitin.
Eli vika oli siellä. :juhau:
Eiku mulla oli liitin irti hetken ja virrat päällä....ja sitte se hakee tota oikeeta lämpötilaa tautisen hitaasti :)
Jos subbaria tarvit niin sais tosi edullisesti.
http://img97.imageshack.us/img97/5066/img2486m.jpg tollanen stroker 12'' kotelolla puhekela muistaakseni rikki.
ja caliber cw8
Mulla vissiin on 12" kotelo jossain, mut ehjää elementtiä ei taida olla. Mikäs toi caliber cw8 o? :D
piti pyörähtää siel vammalas kattomassa sitä naarmua auton kyljes kun siel päin liikuin, niin ois pystynyt heti sanoo et pystyykö sitä myllyllä peittää. huomen illalla varmaan ainakin oon kylillä jos muutto apuna oon.
mullon 2 kpl käytettyjä 30 mm paksuja limppuja joissa vähän sanottavaa jenkoissa
jako 108 ja mahtuu varmana konehylsykin sinne mutteria kirimään.
Hommaa 17mm kannalla olevat pultit.
Näitä mä aattelin mennä kysymään huomenna....mutta onko olemassa M12x1,5 pulttia 17mm kannalla ::)No ei välttämättä helpolla löydy mutta on niitä.
mutta onko olemassa M12x1,5 pulttia 17mm kannalla ::)
Passeli käyttökorkeus. :pomo:
Kyllä, offroad -autoon :D
Ei vaan, hyvältä näyttää. Noi vanteet ei iske, muuten ihan jees :)
Kyllä, offroad -autoon :DLähetäänkö ajaan kilpaa ABC:n pihaan? :pomo:
Ei vaan, hyvältä näyttää. Noi vanteet ei iske, muuten ihan jees :)
Ne oli halvat....riittääkö selitykseks? :D
Lähetäänkö ajaan kilpaa ABC:n pihaan? :pomo:
Aika huono selitys kyllä, ilmaseks nuo olis pitäny saada :2funny:
Pienin muutoksin sais vielä makeamman :pomo:
Perhana ku tää on hieno. Vielä ne 960 ovenkahvat ja kirkkaat takavilkut. :)
Mihin kaikki kuvat on kadonneet? :idiot2:
oliks tos edes ne kajarit mitkä myin? :idiot2:
Jos tää on "valmis" niin korjaa nyt tuo kuskinpenkin ulko-alareuna ennenko se pehmustekin repeää :hello:
Tänään sattui sellainen vahinko, että annoin inssille tukon rahaa, ja se anto mulle kilvet ja toivotti hyvää matkaa :) :sundaydriver::facepalm:
Varmaan karstaa koneessa, kenkää vaan et lähtee palamaan :3/4 jättää sen:
Mun silmään noi 172 on nätimmät. :)
Mikä 172? ???Näppis härö, 2 ja " samassa nappulassa. ;)
Ostinks mää noi toiset sitte turhaan :D tarvinnee panna myyntiin heti ;DSäähän sanoit aamulla että jäi käteen. ;)
ahdinta vaan kehiin sitten ;)Laita sä omaas. :P
Laita sä omaas. :P
Miks mun pitäs laittaa? ???Miks Timpan pitäis? ???
Miks mun pitäs laittaa? ???
Niin Timo_R sen puuttuvan tehon saa turbolla ::)
Niin saa....mutta tähän ei sellaista saa laittaa....vaatis vähä liikaa työtä tähän vaiheeseen. Ehkä sitten kun keltuainen on kunnossa ::)
Millä perusteella ei saa laittaa? ???
Tää on vähäpäästöne
Onhan näitä tehtaaltakin tullu turbolla ::)
Joo....mut vaatis koko koneen vaihdon sit kasivenaseen.
Tai sitte ettiä jostain käsiinsä b204ft kone.
Tai sitte ottaa toi kone auki, sorvata männistä siivu pois. Teettää lastut yms....liikaa hommaa :D
Minä olisin niin laiska että tyhjäisin nuihin keskipakomekanismien suuntaan purkin bräkkäriä ja koppa takas ja vetoja, saahan nuita kurkittua ja putsailtua paikollaanki ni näkee ehkä vähän että onko ne osat mekaanisesti ehjiä. Jos on ni en kyllä jaksasi motivoitua repimään sitä irti ennenko on pesty osat ja testattu uusilla öljyillä.
Tätä mäkin vähän kaavailin. Mitenköhän jos laittas kopan takasi, kaatais polttoöljyä sisään ja vähä pyörittelis.....vaikka useampaan kertaan ???
Tänään haettu vuosi ajoaikaa *taavih->...katsastus meni ilman huomautuksia kehujen kera lukuunottamatta tuulilasia.
Pitäsköhän kokeilla itse lasinvaihtoa, vai soittaako vaan ammattimiehen asialle ???
225e makso aikanaan treen autolasipalvelussa vaihto. Ei tarvinnu siihen hintaan miettiä.
Vai pitäiskö ostaa semmonen setti, missä tulee liimat + vaijerit + jotain muutakin tilpehööriä...Mää oon IKH:sta pari kertaa ostanu tommosen setin missä tulee kaikki mukana.
Jes!
Salainen päiväuneni, tinanelonen takapotkussa. Ei taida olla montaa Suomessa?
Alkoihan tää projekti mistä piti olla hiljaa. :D Onhan tätä jo suunniteltu ja kaavailtu kahvipöydässä, ja muuallakin.
Hyvä tästä tulee. Oikeanlainen ympärivuotinen käyttis.
Tuo öljypohja homma on kinkkinen kuten puhuttin. Mut eiköhän sekin ratkee aikanaan.
Tehopainosuhde tulee parantumaan, mutta sitä kuuluisaa ALAVÄÄNTÖÄ ei sitten enää olekaan.
Dämmit.....pitääkö tällä sitten ajaa "tuufäästtuusiirious"-tyyliin päin rajottajaa koko ajan ???
No ei niiden kaikkien autojen talrviilähteä kolmesella ulos mutkasta 50 km/h vauhdista.
Hieno moottori tuo on ja varmasti kiva kone käyttöautossa.
Tämähän vaikutti mielenkiintoiselta. Kutosen imusarjanlaippa käy suoraan pulttijaoltaan kanteen, kun sitä lyhentää. Ei muuta kuin lisäkuvia odotellessa projektin edetessä. :nälkä:
Jes!Tätä oon itekki ihmetelly et miks näitä ei ole takavetosiin vielä tungettu suomessa ???
Salainen päiväuneni, tinanelonen takapotkussa. Ei taida olla montaa Suomessa?
Tätä oon itekki ihmetelly et miks näitä ei ole takavetosiin vielä tungettu suomessa ???Minen oikeesi ole ihmetelly yhtään, jos sinne suoraan tiputtamalla istuu kutonen niin en vaan näe hyötyä pistää 30% pienempi vastaava isommalla vaivalla.
Mitä lientä sulla tuolla pohjassa on? Mä kokeilin joskus saippuavedellä onko hitsatussa öljynpaluussa vuotoja ja ei tullut läpi. Mutta kun kone saatiin käyntiin öljy kuitenkin tuli läpi :( oli mukava korjattava paikallaan :idiot2:Väripastaa, vettä ja astianpesuainetta. Kuvittelin että tulis läpi öljyä pienemmästä lävestä, mut eipä sitten taidakaan.
mukavan erikoinen projekti O0
Polttoöljy on kans hyvää tavaraa vuotojen testaukseen.
Mihis tuo cooleri pitäisi kiinnittymän ??? Syyläri kait sentään samalla kohtaa vaparissa / turbossa? Noin päin se kait tulee kun kuvassakin? Johonkin tuon syyläripalkin etupuolelle?Alemmassa kuvassa näkyvät syylärin kumit ovat turbossa vähän leveämmät. Eli niiden päällä makaa sekä syyläri että cooleri. Sama juttu yläpuolen kannakkeiden kanssa. Kuvassa yläpuoli on alhaalla.
Alemmassa kuvassa näkyvät syylärin kumit ovat turbossa vähän leveämmät. Eli niiden päällä makaa sekä syyläri että cooleri. Sama juttu yläpuolen kannakkeiden kanssa. Kuvassa yläpuoli on alhaalla.Näin siis vanhemmissa ja ilmastoimattomissa. Ilmastoidussa turbossa, johonka tuo kuulerimalli on tarkoitettu, syyläri istuu nuiden tukigummien päällä ja kooleri makaa alaosaltaan runkoaisan päällä ja yläosaltaan on kiinni syylärissä, tuo yläreunan suikale tulee siis lukkopellin ja syylärin yläriman väliseen rakoon.
Eikai putkiston itse tekeminen oo millään tapaa laitonta :idiot2: Tietty jos katti/katit pitää olla niin ne tietysti mut noin muuten, kyllä mulla on ollut useampikin omatekoinen putkistoNo ei, mut aattelin et jos inssi sattuu olemaan tarkkana muutoskatsastuksessa. Sormet ristiin sen suhteen. :)
(http://timor.pic.fi/kuvat/940%20GLT/2015/IMG_20150225_184949.jpg/_smaller.jpg) (http://timor.pic.fi/kuvat/940%20GLT/2015/IMG_20150225_184949.jpg)
...
anteeksi hieman ohi aiheen kommentti mutta tuolla rakenustekniikalla tuonne menisi suora kasi jos olis moduleista tehty... vai valehteleeko tuo kuva oikeesti niin paljon.
on toi kone kuitenkin vinokonetta jonkunverran lyhyempi.
Joskus mitattiin niin tinavitonen on vinokoneen kanssa hyvin lähelle saman mittainen. Siitä sitten pytyn verran pois, eli on se aika reilusti punalohkoa lyhyempi.No on siinä sitten jonkinverran eroa. Äkkiseltään voisi kuvitella nelosen olevan n. 85mm lyhempi kuin vitonen.
Kysellääs ny, kunnei oikein ole mitään järkevää päivitettävää. Eli millaisilla "kotikonsteilla" voisi ilmastoinnin putkia jatkaa / muokkailla. Tinakoneen kompurassa on aivan erilaiset liittimet kun vanhassa järjestelmässä.teetät uudet pitemmät letkut sopivilla päillä... en tiedä onnistuuko kylmäkone huolloissa vai hydrauliliikkeessä...
Onko olemassa jotain järkeviä liittimiä / letkuja tuohon hommaan? Kuivain ainakin menee vaihtoon kun järjestelmä on ollut tyhjä muutenkin.
Kysellääs ny, kunnei oikein ole mitään järkevää päivitettävää. Eli millaisilla "kotikonsteilla" voisi ilmastoinnin putkia jatkaa / muokkailla. Tinakoneen kompurassa on aivan erilaiset liittimet kun vanhassa järjestelmässä.ilmastoinnille on ihan omanlaisensa letkut yms. Monissa hydrauliliikkeissä on kyseisiä letkuja liittimiä, eli pornokauppaan mars
Onko olemassa jotain järkeviä liittimiä / letkuja tuohon hommaan? Kuivain ainakin menee vaihtoon kun järjestelmä on ollut tyhjä muutenkin.
Kysellääs ny, kunnei oikein ole mitään järkevää päivitettävää. Eli millaisilla "kotikonsteilla" voisi ilmastoinnin putkia jatkaa / muokkailla. Tinakoneen kompurassa on aivan erilaiset liittimet kun vanhassa järjestelmässä.Itse käytin tälläisia kun tarvitsi muuttaa putkia:
Onko olemassa jotain järkeviä liittimiä / letkuja tuohon hommaan? Kuivain ainakin menee vaihtoon kun järjestelmä on ollut tyhjä muutenkin.
Itse käytin tälläisia kun tarvitsi muuttaa putkia:
(http://products.centercon.nl/a/i/distribution/thumb/4d2fd9a68e9086ae56eed435c0a6b1a4.png)
Kotona katkaisin putket valmiisiin mittoihin ja tussilla merkki ettei tullut kierrettä, sitten kävin vain puristuttamassa liitoksen valmiiksi.
Toinen vaihtoehto että käytät auton omaa kompuraa ja vaihdat siihen moniurahihnapyörän. Itsellä on näin, en muista minkä merkkinen kompura, mutta takavetoisesta lähtöisin ja kävi ainakin vitoskoneeseen.
Asiallisen näköistä toimintaa. Siirrätkö jäähdyttimet myös, vai jätäkö vakiopaikalle? :)
Onko tämä kuollut ja kuopattu?
Pudonnut vaan prioriteetti-listalla alemmas omakotitalo-ostoksen ym. siihen liittyvän oheistoiminnan myötä :DSitä on liikkeellä