Elekma  Autoracing

S40 2.0 -96 imuilmavuoto-ongelma

  • 10 Vastauksia
  • 3048 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volvonoviisi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
S40 2.0 -96 imuilmavuoto-ongelma
« : 21.06.2014, 14:40:27 »
Tervehdys.

Useampi kuukausi takaperin Volle rupesi etsimään oikeeta RPM:ää tyhjäkäynnillä, tätä ennen toimi moitteettomasti.

Vaihdoin tulpat ja johdot, sekä tyhjäkäyntiventtiilin, mut edelleen vittuilee. Sihinä kuuluu koneesta, joten todennäkösesti imuilmavuoto.

Tykötarpeet imuilmavuodon paikallistamiseen on tiedossa, "StartUp" vai mikä lie samantyyppinen, mut ongelmana on se, ettei tiedä oikein mihin suihkutella, eli mistä vikaa etsiä.

Onko siis jotain nyrkkisääntöä, jolla amatöörikin tajuaa, missä imuilmaletkut menee?

Edit. Myös kaasuläppä puhdistettu! Ilmansuodatin myöskin uusi.
« Viimeksi muokattu: 21.06.2014, 14:45:13 kirjoittanut Volvonoviisi »

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: S40 2.0 -96 imuilmavuoto-ongelma
« Vastaus #1 : 21.06.2014, 17:05:04 »
Kaikkialle ilmamassa-mittarin ja koneen välille. Lisäksi jos tältä väliltä lähtee letkuja/putkia pitäisi nekin käydä läpi.
No kun halvalla sai.

Poissa Volvonoviisi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 2.0 -96 imuilmavuoto-ongelma
« Vastaus #2 : 21.06.2014, 17:09:51 »
Missähän ilmamassamittari mahtaa sijaita?

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: S40 2.0 -96 imuilmavuoto-ongelma
« Vastaus #3 : 21.06.2014, 17:48:25 »
Ilmaputsarin jälkeen imuputkessa
No kun halvalla sai.

Poissa Volvonoviisi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 2.0 -96 imuilmavuoto-ongelma
« Vastaus #4 : 10.07.2014, 18:52:52 »
Kokeneempi ystävä tutkiskeli apuna ja noviisin korvaan kuulunut "sihinä" kuuluikin aivan jostain muualta, kuin imuilmavuodosta. Kaverikaan ei kuitenkaan asiantuntevampana löytänyt syytä korkeisiin kierroksiin.

Imuilmavuodosta siis ei ole kyse, mutta frendi teki havainnon, että kone heiluu ja käy todella huonosti tyhjäkäynnillä. Heitti veikkauksen, että ECU yrittää pitää koneen käynnissä rikastamalla seosta.
Tänään ajoon lähtiessä huomasin, et kierrokset pysyvät 1000-1100, kuten on normaalia koneen ollessa viileä (?) ja vasta lämpimänä lähtee nostamaan 1500-1600.

Vieläkö palstan asiantuntijoilla olisi ideoita? Siniselläkään tuskin lähtevät ilman vikavaloa tutkimaan, tai jos lähtevät, niin menee ajoneuvon arvon yli reilusti.

Kiitos.

Poissa Volvonoviisi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 2.0 -96 imuilmavuoto-ongelma
« Vastaus #5 : 21.08.2014, 14:42:46 »
Vanhaan palaten.. Tänään tuli kokeilumielellä nypättyä moottorin ollessa käynnissä tyhjäkäyntimoottorin johto irti, mutta mitään muutosta kierroksissa ei tapahtunut. Ainoastaan vikavalo kävi killottamaan. Eikös tää nyt kertois siitä, että tyhjäkäyntimoottori on paskana?

Paikalla Däddy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 522
  • Kerrostalopihakorjaaja
Vs: S40 2.0 -96 imuilmavuoto-ongelma
« Vastaus #6 : 21.08.2014, 14:56:28 »
Etsi vaan ensin sillä start-upilla niitä imuvuotoja. Ei ne aina ääntä pidä ja ainakin mulla moinen nosti just tolleen noita tyhjäkäyntikierroksia.

Poissa Volvonoviisi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 2.0 -96 imuilmavuoto-ongelma
« Vastaus #7 : 21.08.2014, 14:58:56 »
Etsitty on kissojen ja koirien kanssa ilmavuotoja letkuista, liitoksista ja kaikkialta siltä väliltä. Ei löydy. Lisäks jos ilmavuoto on niinkin suuri, et kierrokset vetelee kahdessa tonnissa ajoittain, niin eikös sen pitäis jo ajaessakin tuntua.

Poissa Volvonoviisi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 2.0 -96 imuilmavuoto-ongelma
« Vastaus #8 : 22.08.2014, 16:43:53 »
Juu. Itselleni vastailen. Ei ollut tyhjäkäyntiventtiilissä vika. Lainasin kaverin Volvosta hetkeksi hänen osaa, mut ei juuri mitään muutosta kierroksissa.

Täytyy ilmeisesti yrittää etsiä sitä ilmavuotoa edelleen... Itseäni toistaen, missähän kaikkialla moottorissa niitä mahdollisia vuotavia letkuja siis sijaitsee? Kaziganth vastasikin jo aiemmin pyöreästi;

Kaikkialle ilmamassa-mittarin ja koneen välille. Lisäksi jos tältä väliltä lähtee letkuja/putkia pitäisi nekin käydä läpi.

mutta S40 mallissahan on MAP-anturi jossakin imusarjan tienoolla. Onko mahdollista että vuoto olis siellä ja meneekö imuletkuja ns. silmän ulottumattomissa, että konetta täytyis purkaa päästäkseen kaikkiin käsiksi. Vai onko letkut näkösällä. Kuten aiemmin mainitsin, niin kaikki lötköt mitä käsikopelolla ja silmämääräsesti löysin kävin jo läpi.
« Viimeksi muokattu: 22.08.2014, 16:51:11 kirjoittanut Volvonoviisi »

Paikalla Däddy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 522
  • Kerrostalopihakorjaaja
Vs: S40 2.0 -96 imuilmavuoto-ongelma
« Vastaus #9 : 22.08.2014, 20:21:45 »
Mun kasipätkästä imuvuoto löytyi ihan eri päästä konetta kuin missä on imanputsari, kaasari ums hilppeet. Vielä niin pirun piilossa, ettei nähnyt ellei tiennyt mihin katsoa. Pikkuputki, joka luikerteli imusarjan alla piilossa turbolle...

Poissa Volvonoviisi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 2.0 -96 imuilmavuoto-ongelma
« Vastaus #10 : 22.08.2014, 20:42:54 »
Täytyypä perehtyä noihin letkuihin sit tarkemmin... Ass-40 malleja hanganneempi henkilö voi toki antaa vinkkejä tässä riitissä, ennen ku paska lentää tuulettimeen :)

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo