Futurez  Kulkukoira

160dB+ volle. [Volvo 245]

  • 1403 Vastauksia
  • 480401 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #75 : 12.06.2011, 23:22:16 »
"18" ei loppujenlopuksi tulis niin hirveesti takapenkkien yli että vois pari miinusdeppaa ottaa 1500 stokkiin tai raakasti 1500 semi unliin.
valintoja valintoja :D"

ja sama sitte suameksi  :idiot2:

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #76 : 12.06.2011, 23:33:17 »




(Kuva poistettu lainauksesta.)
mälläsin vahvariakin paikoilleen.




Vähän pilkun n*ssintaa, mutta paljonkohan on tollasen kupariputken neliöt???   Villi veikkaus että ei edes puolia käyttämäsi kaapeleiden vahvuudesta.

Ei sillä että olisi mitään vaikutusta, kunhan ajattelin. ???

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #77 : 13.06.2011, 00:12:00 »
"18" ei loppujenlopuksi tulis niin hirveesti takapenkkien yli että vois pari miinusdeppaa ottaa 1500 stokkiin tai raakasti 1500 semi unliin.
valintoja valintoja :D"

ja sama sitte suameksi  :idiot2:

ah, juu päivittelen samaa prokkista Maxboom.fi foorumilla joten saattaa mennä ohitse.
eli 1500w stock sarjaan kuuluu hatchback ja farmarimalliset autot, (ei sedan). vahvistintehoja tähän sarjaan saa olla noin 3000w RMS, huom luokitusteho on noin puolet vahvistimen ulosannista, älkää kysykö miksi, se vaan on.

stokkiluokassa homman nimi on että kaikki on stokkia. lasikuitua, erikoispenkkejä, yms saa laittaa vain jos pystyy osoittamaan, että asennus ei vaikuta lukuun nousevasti, eli käytännössä täysin stokki auto sisältä niin kaikki ok.

tuo 18" on noin 47cm halkaisijaltaan ja takapenkin korkeus on 40cm matalimmasta kohdasta jos takana on levyt paikoillaan ja noin 42cm jos sisustasta puuttuu vanerit pohjasta. koria ei saa muokata lisätilan haaveilemiseksi ainoa minkä saa leikata on vararengaskotelon kiinnikerauta. mutta kuitenkin, kotelo 18" subin kanssa tulis vähintään 5cm korkeammaks kuin takapenkin korkes joten MB raitaa soitettaessa tulevasta luvusta miinustetaan 0,5dB pois.

mutta kuitenkin on olemassa semi-unl luokka 1500w:lle, tällöin kaikki kotelonmuokkaukset, korkeudet jne on sallittua, kunhan ne on B-pilarilinjan takapuolella, eli saat käytännössä rakentaa vanerista seinän heti penkkien taakse ja ampua siitä desibelit tauluun. tässä sarjassa kuitenkin on hieman hankalampaa kisailla taakseampuvalla kotelolla vaikkakin se olisi 5cm liian korkea.

itse kuitenkin aattelen että helpointa ois rakennella 18" elementille hyvä kotelo ja mennä siihen luokkaan missä pärjää parhaiten olisesitten semiunl tai 1500w stock.


eli esimerkiksi semi-unl sarjassa voisi tulla vastaan tämmöinen:

b-linjan takana olevat laitteistot sallitaan semi-unl:ssa :D


Vähän pilkun n*ssintaa, mutta paljonkohan on tollasen kupariputken neliöt???   Villi veikkaus että ei edes puolia käyttämäsi kaapeleiden vahvuudesta.

Ei sillä että olisi mitään vaikutusta, kunhan ajattelin. ???

kupariputkessa neliöitä 113mm2
mut hei, 12 50neliön kaapelia on paljo komeemma näkönen kuin 2-3 jotka vastaisivat samankokoista kuin tuo tanko.
kuitenkin jokainen liitos lisää resistanssia joten siinä on se 3-4 extrakaapelia.

tosin ton fiikuksen terminaaleihin menis joku 15mm halkaisijaltaan oleva kuparitanko joten semmosta jos jostain sais sen puolenmetriä kahmittua ni ois kaapelit 1=1 tangon kanssa, 15mm tangossa ois se 176mm2 edestä alaa.

edit: niin ja kuitenkin kaapelit ovat rengasliittimissä kiinni, joten rengasliittimen pinta-ala joka on kiinni kuparitangossa on melko olematon joten mitä enemmän kaapeleita on kiinni tangossa sen parempi. paras ois laatta -tyylinen ratkaisu, mutta näillä mennään.

kiitos viilauksesta, saa viilata toistekkin  :D
minä en pienistä pahastu.
« Viimeksi muokattu: 13.06.2011, 00:16:20 kirjoittanut Mrop »

Poissa HooÄr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #78 : 13.06.2011, 00:35:39 »
Kyselen tyhmiä mutta eikö tuota elementtiä vois kääntää osoittamaan ylöspäin, silloinhan sen kotelon sais matalammaksi..?
340 -83 B19A+M47R

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #79 : 13.06.2011, 01:04:28 »
Kyselen tyhmiä mutta eikö tuota elementtiä vois kääntää osoittamaan ylöspäin, silloinhan sen kotelon sais matalammaksi..?

ei ole tyhmiä kysymyksiä.

kotelo = kotelo+elementti eli kotelo ei saa olla yli takaselkänojan matalimman kohdan eikä elementti.

mutta elementin toki voi pistää kohti kattoa, mutta silloin ei saada takakontista hyötyä, sillä farmari soi todella lujaa johtuen siitä että elementti tähdätään kohti takaluukkua josta se kimpoaa kapiiniin, tämä aiheuttaa 3-6dB gainin kevyesti.

lisäksi ylöspäinampuvana täytyy kotelon viri olla korkeampi, jotain 40-42Hz jotta saadaan kovin luku (kokeiltu on) mutta tämä 42Hz viri ei sovi sitten normisoittamiseen. lisäksi kun kerran on hommattu jumalattoman suuri takakontti, niin miksei sitä hyödyntäisi ja rakentaisi se taaksepäin ampuva kotelo.

tosin auto on minulle uusi joten en tiedä toimisiko ylöspäin, alaspäin, sivulle, eteen vai taakse paremmin kuin jokin muu, joten varmaksi en vielä voi sanoa mikä soi parhaiten, mutta kyllä melko suurella todennäköisyydellä taaksepäin tulee kovin luku. se vähänniinkuin on tän farmarien "juttu".

toki voi tehdä sellaisenkin missä elementti on kohti kattoa ja refleksiputki kohti takaluukkua, mutta tällöin kotelo ei ole optimaalinen, sillä kokemuksesta kovimmat paineet saadaan jos elementti on samalla seinällä, kuin refleksiputki.

edit:
niin ja miksen laita 15" elementtiä, no 1500 sarjaan saa laittaa 2x 15" tai 1x 18" ilman miinuksia, joten 1x15" olisi pikkasen liian vähän kartiopinta-alaa jotta kaiken hyödyn saisi mukaan. 2x 15" tulee sitten turhan kalliiksi, eikä samalle seinälle mahdu 2x 15" ja 1x 8" AP :D

näitä on mietitty suuntaan ja toiseen :D
« Viimeksi muokattu: 13.06.2011, 01:09:06 kirjoittanut Mrop »

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #80 : 13.06.2011, 01:34:28 »

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #81 : 13.06.2011, 09:54:52 »
http://www.fanaticaudio.com/tuotteet.php?tuoteryhma=3&valmistaja=67&tuote=1326 pistä tommone nii ei tarvi tuumailla liikaa :D

nojuu, tuokin on 18", tosin tolla 1 399,00 € hinnalla sais melkeen neljä 18" jotka kestää 2000w rms tehtaan mukaan ja uskoisin että tuo mun 3000w ei tuu olemaan ongelma kunhan sisään ajelee elementin.

noi GZ SPL:t on niiiin ylihinnoiteltuja, ei silti harva merkki pystyy tehdaslupaamaan tuon 10000w rms tehonkestoa.

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #82 : 13.06.2011, 14:32:20 »
Mullon ollut tasan yksi suppari/vahvaripaketti eläessäni, sekin kolmessa eri autossa.
Joten hifimiehenä mua ei voi pitää.

Mutta jotenkin tämän topikin seuraaminen on todella mielenkiintosta. Tiedä sitten johtuuko se autohifeistä vaiko itse autosta  S*

Kiip ap guud wöörk!   O0
Volvoton

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #83 : 13.06.2011, 17:33:30 »
Mullon ollut tasan yksi suppari/vahvaripaketti eläessäni, sekin kolmessa eri autossa.
Joten hifimiehenä mua ei voi pitää.

Mutta jotenkin tämän topikin seuraaminen on todella mielenkiintosta. Tiedä sitten johtuuko se autohifeistä vaiko itse autosta  S*

Kiip ap guud wöörk!   O0

kiitos!!

tarvis autoakin tuunailla taas, keulan maskia ruksailla erilaisemmaksi, kromiosia maalailla ja selvittää se perhanan pensankäry ja ylivuotaminen.
löysin bensatankin päällä auton sisällä olevasta luukusta bensasta märkiä osia joten voikohan olla että toi bensatankin päällä oleva laitteisto olisi liian hapettunut ja kaipaisi uusimista? :D

luukusta katottuna näytti tältä:



sitten tänpäivän askareita.

:D


tommosia pitäs saaha kiinni


ei kai auta muukuin vaikka porata ekaks reikä.

ei ollut juurika ideaa miten tää toteutetaan, ideoin sitämukaa ku tein :D


neljä reikää, neljä tuuletinta


päälipuolelta X -mallisesti kankasta poikki ja ruuvarilla verhoilu irti.


siit tuli nyt tommonen :D


teippailin kun rupeen sahailee ettei varjeltu verhoilu mee säpäleiks


semmonen


sahaa vaan niin prkleesti. ja katotaa mitä tulee


ööööh...

yhtä kiero ku tekijäki. jes!


näytetää vähä imuria


eisenyt niin kauheen paha ole


eripari tuulettimet, fits like a glove!


sivareilla ylimääräiset pois, sakset oli ihan turhat kapistukset mattopuukosta puhumattakaan


joo... jälkeenpäin näin kattellessa kuvia tuo oikeanpuoleinen on kyl MELKO RUMA, mut menköön.


erikeeperiä ruikutaan maton alle


ja niiteillä kiinni


suunnittelin orkkis kaikutinmuoveja tuohon suojaksi, mutta toisesta puuttuu kromirinkula ja niitä tarvis neljä...

joten päädyin pelkkien verkkojen laittamiseen. tähän tarvii keksiä joku järkevämpi, siistimpi ratkaisu.


onnevissii melkei suorassakin. :D


toiselle puolelle toiset tuulettimet. jotka olivatkin hieman suuremmat, ilmeisesti noi vasemmanpuoleiset on joku 80mm ja oikeanpuoleiset 100mm halkaisijaltaan.


jesseteipillä piuhat kii.
hajos mun kuormalenkki joka pitää tota levyä ylhäällä, sekin sai jesseteippiä.

tuulettimet on kytketty nyt kakkosvahvarin RMT ja GND terminaaleihin eli ainakun kytkee soittimen päälle alkaa hurina takaluukussa.
pieni lämpörele vois olla poikaa ettei ihan kokoainaa puhalla.

täytyy käydä josai bilteemas pyörimäs mimmosia johtokoteloita ne my ja mihkä hintaan, sais kaikki piuhat piiloon mustien koteloiden alle tai jotain.


toinenpuoli on nyt ilman suojia, tai laitoin siihen päälle SPL Dynamics 4.2 erkkasarjan ritilät, kunnei pysy kiinni etuovissa. midien liikerata on niin suuri että tiputtaa ritilät kun soittaa lujjaa.


eriparituulettimien teho ei päätä huimaa.


mutta toiset tuulettimet on melko tehokkaat, mutta hurina kuuluu kyllä etupenkille asti.


magic!

alkaa pikkuhiljaa olla rakentelut loppusuoralla, seuraavaks tarvis ostella vähän remeleitä, mutta budjetti huutaa tyhjyyttään.
täytyy varmaan vartoilla hieman ja suunnitella koteloa ja näprätä jotain pientä :D

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #84 : 13.06.2011, 18:17:51 »
et ainakaa turhan hianoa yritä tehä :D melkosta räpellystä

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #85 : 13.06.2011, 20:04:55 »
et ainakaa turhan hianoa yritä tehä :D melkosta räpellystä

eisenyt niin siro sahajälki tarvi olla, kun tulee peitelevy päälle :D
kaapelitkin koteloon jossakin vaiheessa ni kelpaa näytellä

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #86 : 13.06.2011, 20:24:12 »
laitoot jokatuulettimen puhaltamaa ulos ilmaa?

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #87 : 13.06.2011, 20:36:23 »
laitoot jokatuulettimen puhaltamaa ulos ilmaa?

ju.

alhalla on niimpaljon reikiä että se imee sieltä korvaavan ilmansa.

The moose

  • Vieras
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #88 : 13.06.2011, 20:50:29 »


luukusta katottuna näytti tältä:
(Kuva poistettu lainauksesta.)


tuossahan on 1 letku aivan poikkinainen.. oliskohan se tankinluukun toinen letku mene ja tiedä ?? mut aivan varmana ruikkii jollei ole edes viitsitty tulpata. ja vesi menee takuulla tankkiin sisälle jos sateella ajelet. tulppaa se tai laita uus letku jos se vaikka sattus oleen se valumaputki tankin luukuntakaa.

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #89 : 13.06.2011, 21:07:18 »
Ei kannata tupakkia poltella kun tuossa takapaksissa hifejä virittelee..   :2funny:

 

Samppasport  Futurez