Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 440 / 460 / 480 => Aiheen aloitti: 460 - 24.03.2011, 20:53:31
-
kukatietää kertoa 460 mittarin oikealla alhaalla olevasta vihreästä kolmiosta käsijarru/jarruneste merkkivalonn vieressä
jaa viat luettu 3.1.3 ja 1.4.3 nakutus anturin johto oli poikki hiili hässäkkää ei vielä kerenny tutkii
-
Oisko lamdan merkkivalo.
-
Oisko lamdan merkkivalo.
Se ei ole pelkän lambdan valo vaan ihan yleinen moottorin vikavalo ::)
Eli vikakoodit kannattaa lukea..
-
Kerrohan sit millä koodilla se syttyi, toissapäivänä lueskelin liudan vikakoodeja -95 460:sta eikä se merkkivalo edes palanut (samalla kun ABS koodit luin ja niitäkin varmaan kymmenen ellei yli), pelaa kyllä muuten kun sammuu kun auton käynnistää.
-
Moottorin ohjaukseen liittyvät sytyttää valon elikkä enimmäkseen lambda:n vikakoodit...
-
Moottorin ohjaukseen liittyvät sytyttää valon elikkä enimmäkseen lambda:n vikakoodit...
Ai syttyy vai?
Minä kun viime syksynä revin irti mitä sattuu, lambdakin oli oikosessa liittimestään eikä valo syttynyt.
-
kukatietää kertoa 460 mittarin oikealla alhaalla olevasta vihreästä kolmiosta käsijarru/jarruneste merkkivalonn vieressä
jaa viat luettu 3.1.3 ja 1.4.3 nakutus anturin johto oli poikki hiili hässäkkää ei vielä kerenny tutkii
jaa paluu alkutekstiin... n40km tasasta ajoa moottoritetä 100/120kmh jonkajälkeen rampista toiselle motarille heti kurvin jälkeen huomasi vika valon muuten valo ei pala
-
Ai syttyy vai?
Minä kun viime syksynä revin irti mitä sattuu, lambdakin oli oikosessa liittimestään eikä valo syttynyt.
Sitä en tiedä millä kaikilla se syttyy. itellä ei ole koskaan käyny valo muuta kuin normaalisti startissa, senhän pitää olla siinä vikamuistissa että syttyy....
-
Vain tietyt vikakoodit sytyttää vikavalon, en osaa sanoa näiden moottoriohjauksista ja niiden vikakoodien tallentumisista juurikaan, mutta yleensä vian on oltava riittävän tiheään toistuva.
Jos vikavalo syttyy, mutta vika poistuu, sammuu vikavalokin, vikavalon sytyttänyt koodi voi olla edelleen luettavissa järjestelmästä.
(Mutua tämä vain on, kun en tiedä, miten tämän ikäiset vehkeet säilyttää koodeja muistissaan, eli poistuuko koodi, kun vika on poissa, onko vikakoodille laskuria, joka laskee vian esiintymistiheyttä, onko vikavalon sytyttämisperuste riittävän kauan vika päällä vai)
Pointtini on kuitenkin se, että autossa voi olla paljonkin vikakoodeja, eikä vikavaloa sytytetä vielä.. autossa voi olla jopa pahoja oireita, eikä vikavaloa sytytetä vielä.
Aika yleinen vikavalon syttymissyy voisi olla lambda-anturin mukautusrajojen saavuttaminen, esim. ilmuvuodon sattuessa, esim. juurikin aktiivihiilisäiliön letkun ollessa poikki.