Proturbo  Autodiagnoosi

440 moottori 340een?

  • 7 Vastauksia
  • 2241 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa _juho

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
440 moottori 340een?
« : 18.03.2011, 00:21:54 »
Katkesi 340:n 1,7 koneesta jakohihna, tuli sellainen ajatus että vaihtaisi samantien koko moottorin 440sestä ku tutulla olis sellainen. Ei muistanut tuttu suoralta kädeltä mikä kone kyseisessä yksilössä oli, muisteli kuitenkin että samaa kokoo saattais olla. Ilmeisestikin 440een on ollut 1,7 kaasarikonettakin tarjolla, mahtaisikohan se sopia suoraan 340?

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 440 moottori 340een?
« Vastaus #1 : 18.03.2011, 00:58:25 »
Samanlainenhan se noiden 400:satasten 1.7 rellun kone on mikä 300:satkuissakin että kyllä pitäisi sopia. Pakosarjan joudut ottamaan siitä hajonneesta koska luulen että se etuvedon sarja ei sovi tuohon takavetoon ;)

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13532
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 440 moottori 340een?
« Vastaus #2 : 18.03.2011, 09:24:08 »
Samanlainenhan se noiden 400:satasten 1.7 rellun kone on mikä 300:satkuissakin että kyllä pitäisi sopia. Pakosarjan joudut ottamaan siitä hajonneesta koska luulen että se etuvedon sarja ei sovi tuohon takavetoon ;)
ehkä öljypohjakin on erilainen. mutta peruslohkohan on sama.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa _juho

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: 440 moottori 340een?
« Vastaus #3 : 20.03.2011, 01:32:06 »
Mahtaiskoha mennä "heittämällä" kii vai lieneekö kovaa säätämistä odotettavissa, onko kaasutinkin molemmissa sama? Ajattelin ensimmäisenä kokeilla kuitenkin vaihtaa vaan uuden hihnan tähän vanhaan koneeseen, jos oliskin niin hyvä tuuri käyny ettei olis mitään solmussa siellä kun ei ajossa katkennut hihna kuitenkaan, vaan hinauskäynnistyksessä. Ei vaan näkynyt tuolla alhaalla oikeen mitään merkkiä, minkä mukaan hihnan kohdistaisi, Alfamerin oppaan mukaan pitäis oikein selkeä kolo löytyä, mutta mahtaiskohan täällä kellään olla mielikuvaa, pitäiskö sieltä tosiaan sellainen löytyä? Vai joku iihan pikkuriikkinen merkki vaan jossain?

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13532
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 440 moottori 340een?
« Vastaus #4 : 20.03.2011, 08:11:53 »
semmonen salmiakki painauma oli ainakin minun 460:n ala rattaassa ihan hampaan päässä.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 440 moottori 340een?
« Vastaus #5 : 20.03.2011, 09:01:24 »
melko heittämällä:
-öljypohja(ehkä öljypumpun imutorvi)
-koneenkorvat
-pakosarja

Jotain muutakin voi olla, mutta ei oo paha.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 440 moottori 340een?
« Vastaus #6 : 20.03.2011, 10:15:20 »
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 440 moottori 340een?
« Vastaus #7 : 20.03.2011, 12:04:33 »
juu eli ainoat mitä tarvitsee 4-satkun koneeseen vaihtaa kun sen nostaa 3-satasen keulalle ovat:

-öljypohja+moottorin korvakkeet (toinen korvakkeista on kiinni öljypohjassa)
-pakosarja
ja tietysti kytkinlevy jossa boorien määrä täsmää kytkinakseliin  :)

ja tämä pätee siis jos kyseessä on kaasutin moottori.

Mahtaiskoha mennä "heittämällä" kii vai lieneekö kovaa säätämistä odotettavissa, onko kaasutinkin molemmissa sama?
Kaasutin on sama kummassakin koneessa. Pieniä eroavaisuuksia saattaa olla huohotuksen/kohokammion tuuletuksen letkulähtöjen suunnassa mutta muuten sama.

965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron