KL-varaosat  Race.fi

Volvo 340t

  • 15 Vastauksia
  • 1538 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa NP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Volvo 340t
« : 02.03.2024, 18:45:01 »
Viime kesänä aloiteltiin pojan kanssa 340:n tekniikanvaihtoprojekti. Lopultakin saatiin tallin tilaa ja päästiin jatkamaan projektia. Mietitty laittasko orkkis 13" alut vai nuo 15" vai tekiskö levipellit.



Pemarin perä.
 

Vaihteisto ja vaihteistonkannake.


Moottorinkorvakot.



Vaihteistotunnelia vähän hahmoteltu.

« Viimeksi muokattu: 02.03.2024, 20:21:49 kirjoittanut NP »

Poissa NP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 340t
« Vastaus #1 : 04.03.2024, 21:34:19 »
Vaihteistotunneli olis heppailtu paikoilleen ja kepin kiinnitys ja vivustot tehty.


Vielä mahtuu lämppärinkenno koteloineen paikoilleen.


Lämppärin puhallinkotelosta mahtuu puolet paikoilleen. Tähän pitäis keksiä joku fiksu puhallinratkaisu. Ehkä 7" sähköflekti tuonne kennon eteen ja pellistä kansi kotelonpuolikkaaseen päälle.


Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5036
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: Volvo 340t
« Vastaus #2 : 04.03.2024, 22:07:17 »
Eiks se laatikko pitäs olla tuolla takana. :D
Niin millä koneella tää tulee?
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa NP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 340t
« Vastaus #3 : 04.03.2024, 22:32:36 »
Eiks se laatikko pitäs olla tuolla takana. :D
Niin millä koneella tää tulee?

Kyllähän se laatikko pitäs olla takana, mutta kohtuuhintaista riittävän lujaa transaxlea ei oikein ole tarjolla. Ja jotenkin tuntuu että vauhtipyörä ja kytkinkin pitäis olla takana.

Moottoriksi tulee b204 pystyyn asennettuna.
« Viimeksi muokattu: 04.03.2024, 22:34:44 kirjoittanut NP »

Poissa NP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 340t
« Vastaus #4 : 06.03.2024, 19:37:55 »
Puhaltimelle uusi kotelo pellistä. Sisälle tulee pieni sähköflekti puhaltimeksi.


Konepeltiin uutta reikää lämppärin ilmanotolle. Vanhasta saa kätevästi konehuoneen ilmanpoistoaukon ja tuohon kuskinpuolelle toisen.




Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 366
  • Jee jee
Vs: Volvo 340t
« Vastaus #5 : 06.03.2024, 23:06:12 »
Moottoriksi tulee b204 pystyyn asennettuna.
Joutuuko Saabin öljypohjaa muokkaamaan paljon, et se sopii keulalle?
!

Poissa NP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 340t
« Vastaus #6 : 07.03.2024, 06:56:54 »
Joutuuko Saabin öljypohjaa muokkaamaan paljon, et se sopii keulalle?

Ei tartte muokata ollenkaan tällä moottorin sijoituksella. Pienellä muokkauksella saisi konetta reilusti taaksepäin, mutta monta muuta ongelmaa tulee sitten vastaan. Ja onhan tuo toki jo nyt taempana kuin alkuperäinen pata.

Poissa NP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 340t
« Vastaus #7 : 08.03.2024, 15:29:23 »
Joutuuko Saabin öljypohjaa muokkaamaan paljon, et se sopii keulalle?

Tuonverran jää tilaa öljypohjan ja hammastangon väliin.


Alunperin moottorin kumityynyt on kiinni tuossa vakaajan kiinnitysputkessa, niin luulis moottorin pysyvän kiinni noilla aisaan hitsatuilla korvakoilla. Orkkiksena tuo putki on 45x1,5mm putkea ja kiinni aisan alla 2xM8 pulteilla per puoli.


Vaihteiston kannake meni vielä uusiksi, että sai pakoputkelle tilaa. Tuosta tunnelin etukulmasta pitää vielä vähän viistää, niin mahtuu putki tulemaan downpipeltä tunneliin. Samalla muutettiin laatikon kiinnitys Zf:n laatikon mitoille, niin pitäs zf:n askin takapään käydä heittämällä paikoilleen kun tuo Opelin aski hajoaa.

« Viimeksi muokattu: 08.03.2024, 15:44:28 kirjoittanut NP »

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 340t
« Vastaus #8 : 08.03.2024, 19:01:55 »
Niin joo, Saabiin lohkoon sopi joku Opelin laatikko. Ihmeellistä.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1614
  • It's Hip To Be Square
Vs: Volvo 340t
« Vastaus #9 : 08.03.2024, 20:24:44 »
Niin joo, Saabiin lohkoon sopi joku Opelin laatikko. Ihmeellistä.

Onhan General Motorsin tuotteissa perinteisesti osat nainu ristiin ja rastiin... ;D
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5036
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: Volvo 340t
« Vastaus #10 : 08.03.2024, 21:14:53 »
Paljonko tuo Saabin alakerta kestää vakiona ottaa irti? Siis niinku tehuja/paineita.
Ennen kuin musta rauta tulee katsoon kiusaajaansa. :uglystupid2:
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa NP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 340t
« Vastaus #11 : 09.03.2024, 09:50:40 »
Paljonko tuo Saabin alakerta kestää vakiona ottaa irti? Siis niinku tehuja/paineita.
Ennen kuin musta rauta tulee katsoon kiusaajaansa. :uglystupid2:

Kyllä kai ne hurjimmat ottaa yli 500hp vakioalakerralla.

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 366
  • Jee jee
Vs: Volvo 340t
« Vastaus #12 : 10.03.2024, 00:08:37 »
Paljonko tuo Saabin alakerta kestää vakiona ottaa irti? Siis niinku tehuja/paineita.
Ennen kuin musta rauta tulee katsoon kiusaajaansa. :uglystupid2:
https://youtu.be/qW-z__-OcOw?si=asGqa5M2nnngJnNg
Tossa oli vakiokellarilla ja kannella työnnetty silloiseen Tatechin penkkiin 666hp ja videolta ny näkee sit paineet sekä kierroksetkin. Tasapainoakselit oli poistettu, mäntien venttiilikoloihin tehty lisää tilaa, Enemin 10.4 nokat, Vinokoneen venttiilijouset ja HX40super #18 pesällä.
2. kiertokangenlaakeri ja 3. runkolaakeri noista saabin moottoreista menee aina paskaksi. Takavetoisissa toi voiteluongelma tuntuu korostuvan erityisen paljon.
!

Poissa M.P

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
Vs: Volvo 340t
« Vastaus #13 : 10.03.2024, 12:39:13 »
Minkämoiseen käyttöön tää on rakenteilla? Tuleeko kilpien väliin vai radalle. Hyvä valinta tuo saabin tekniikka kans, kun kokonaisen elintenluovuttaja auton saa "hyvän" vino/tinakone aihion hinnalla. ;)
| V70 -02 | 244 -83 "R-Sport" Turbo| 242 -83 | + väärän merkkisiä |

Poissa NP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 340t
« Vastaus #14 : 10.03.2024, 13:31:05 »
Minkämoiseen käyttöön tää on rakenteilla? Tuleeko kilpien väliin vai radalle. Hyvä valinta tuo saabin tekniikka kans, kun kokonaisen elintenluovuttaja auton saa "hyvän" vino/tinakone aihion hinnalla. ;)

Kyllä tämä olis meininki kilpien väliin saada. Periaatteessa ei pitäisi olla mitään estettä katsastukselle. Etuakselipaino on ainoa kysymysmerkki, mutta pitää siirtää akku ja pissapojan säiliö ja kaikki muu ylimääräinen paino konehuoneesta orkkis bensatankin taakse suunniteltuun koteloon. Ei tuo Saabin kone kyllä pitäis olla paljoa painavampi kuin renun 1,7 ja alunperin koneen vieressä oleva varapyörä yhteensä.

Eilen suunniteltiin vähän pakoputkihommia.
Rattiakseli on mukavasti turbon takana, niin downpipesta joutui tekemään tollasen S-mallin.


Kohtuullisen hyvin mahtuu putki menemään eikä edes jää kovin alas.


Moottorin jos olis laittanu saabin suunnittelemaan asentoon, niin putkella olis paljon enempi tilaa tuossa laatikon kohdalla. Kunhan tekee zf:lle välilaipan, niin se pitää laittaa pystyyn.





« Viimeksi muokattu: 10.03.2024, 13:38:57 kirjoittanut NP »

 

Proturbo  Autodiagnoosi