Carcom Oy  Ateho

M47+sintteri

  • 8 Vastauksia
  • 5109 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa krapulahti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
M47+sintteri
« : 24.09.2015, 00:02:00 »
Nonii, elikkäs ongelmana olisi että mikäs kytkin paketti/sarja kannattaisi laittaa tohon vinokoneen perään (b230ft+hx35, yms). Laatikkona toimii paskakestämätön M47 ja pottapyörä.

SRE asetelmia ja levyjä katellu mutta liian epäselvää mun aivoilleni, eli diiselin asetelman ja levyn pitäis olla vastaava kuin bensan?

M46 ja M47 lienee samalla pottapyörällä?

Ja mistä porukka tilaillut näitä?  :)

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: M47+sintteri
« Vastaus #1 : 24.09.2015, 06:22:20 »
SRE -763 asetelma on bolt on pottapyörään, sintterilevyllä pitää varmasti sen verran mitä tolla ahtimella saa, luultavasti massalevylläkin jos shimmattu oikein.
Jos haluat hakata päätäs seinään niin laita toki m47 :) mä kokeilin aikoinaan ihan käytännössä ton kun en itekään uskonu, mulla meni saman kokoisella ahtimella 1.4bar paineella ihan suorassa vedossa kolmonen, vaihtolaatikosta paukahti kakkonen kytkinpommilla ennen kuin takapyörät kerkes edes vinkaseen ::)
Laita vaikka m90.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa krapulahti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: M47+sintteri
« Vastaus #2 : 24.09.2015, 10:32:34 »
Rikotaan toi m47 nyt ekana, pakko kokeilla kun on se joillain legendoilla kestänyt  ;D

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5080
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: M47+sintteri
« Vastaus #3 : 24.09.2015, 10:42:07 »
Rikotaan toi m47 nyt ekana, pakko kokeilla kun on se joillain legendoilla kestänyt  ;D
Onnea matkaan ja laatikonvaihtoon mallia M90. Se M47 ei tosiaankaan kestä ellei renkaina ole 155/15

S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2283
Vs: M47+sintteri
« Vastaus #4 : 24.09.2015, 12:28:20 »
Muista toki että kytkinlevyt ei sitten ole vaihtokelpoisia M47 vs. M90. Sitä vaan että jos jonkun sintterilevyn ostat ja haluat sen M47:n räjäyttää niin joudut ostamaan sitten toisen levyn jos swappaat eri laatikon
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: M47+sintteri
« Vastaus #5 : 24.09.2015, 15:42:16 »
Sintteri levyihin voi toki vaihtaa keskiöitä. Itselläni oli m47 loota ja vahdoin m90 lootaan vain niittaamalla uuden boorituksen 4lapaisen sintterin kaveriksi. Mutta en suosittele laittamaan sitä pask,a lootaa. On siinä oma hommansa vaihtaa keppiteline, loota, keskiö levyyn, nestekytkinhilut(jos tarpeen), kardaani jne. Itselläni oli m47, ekasta meni 3rattaat, seuraavaksi kokeiltiin miten kestää kakkos vaihde ja lähti ne hampaat siitäkin.

Poissa krapulahti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: M47+sintteri
« Vastaus #6 : 27.09.2015, 22:05:09 »
Tuli toi m90 nyt haettua ni mistä löytäis halvimmalla sachs sre (d24 kestää enemmän vääntöä?) asetelman ja vaikkapa 3 tai 4 lapasen sintterilevyn? Ja pottupyörä vauhtipyöränä niin pitäisi olla kuuleman mukaan jousitettu levy?

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: M47+sintteri
« Vastaus #7 : 27.09.2015, 23:00:48 »
Sachs SRE kestää about tuplasti enemmän vääntöö kun deekun kytkin. Deekusta käytetty kytkinlevyjä näissä, kun m90 kanssa ollut jousitettua levyä. Kytkinlevyjä varmaan löytyy kun kirjottaa Googleen hakusanaks m90 sintterilevy, ei välttämättä kannata mitään 3 lapasta laittaa, nelilapanen oli viel ihan kohtuu siedettävä katuajossa.
Ja joo, jousitetun levyn tarvii, m90 pitää aika jäätävää meteliä kiinteellä levyllä.
« Viimeksi muokattu: 27.09.2015, 23:02:32 kirjoittanut Juusoo »
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2283
Vs: M47+sintteri
« Vastaus #8 : 28.09.2015, 11:10:09 »
Sre asetelmalla pitää kyllä ihan se deekun vakio jousitettu massalevykin aika pitkälle. Ja se loota osaa kyllä rahista/helistä/kolista silläkin, btdt.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

 

Carcom Oy  Ateho