Ateho  Elekma

Ardic huolto ja ongelmat

  • 1902 Vastauksia
  • 778487 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Major

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
Ardic huolto ja ongelmat
« : 09.11.2010, 23:54:50 »
Ohjeet uudempaan malliin, käynee soveltamalla myös vanhempaan.

Mallin tunnistaminen:

Pakoputkesta ne helpoimmin tunnistaa, -02-> on pyöreä pakoputki, vanhemmissa putki on neliskanttinen
ja tulee kylkeä pitkin alas. Mallimerkintä on 912-D (912-B =bensa) (S80 ja uudemmat).
Vanhempi malli, joka löytyy S/V70 on 952-D, vielä vanhemmissa 091-D.

Ardicin irroitusohjeet, pätevät V70N ja S60, sekä S80:

- Sisälokarin irroitus vasemmasta etukulmasta: Poraa popniitit pois. (S80 -04 ja uudemmat ei pakollinen),
  Ruuvaa torx-ruuvia 1-2 cm auki ja paina se pohjaan  (-04 ja uudemmat, irroita ruuvi kokonaan, siellä ei ole kieltä).
- Irroita puskuri osittain: Listojan alta löytyy pultit (S80 myös alhaalta), irroita molemmilta puolilta.
  Raota vasenta kulmaa jotta pääset lämmittimeen kiinni.
- Irroita polttoaineletku ja lämmittimen liitosjohto.
- Irroita lämmitin, kahdella pultilla kiinni telineessä. Lämmittimen voi laskea alas letkujen varassa,
  ehkä pohjamuovin joutuu käyttämään irti.

Jos koko lämmittimen haluaa "käteen" niin irroita 2 jäähdytysletkua (purista ne linttaan tai tulppaa irroituksen jälkeen).

Huoltotoimenpiteet:

Lämmittimen avaus: 3 torxia auki, suojapelti pois, irroita johdot jotka on siinä suojapellin alla.
Irroita myös hehkutulppa.
Sisäosa tuppaa olemaan tosi tiukassa, kampea varovasti ruuvien / hehkutulpan reijistä.

Pura lämmitin, poista karstat, pese palotila esim. jarrunesteellä.
Uusi turbolaattorisarja (ropeli, alusrikka, pa-kuppi)  (hinta n. 45-50 e)
jos ropeli tai sen alla oleva rikka on yhtään palanut/sulanut.

Puhdista turbolaattorin "yllä" oleva polttoaineen sekoituskuppi (diesel).
Uusi suutin ja paineentasain (hinta n. 80-90 e yhteensä) jos kunnosta ei ole varmuutta,
ts. jos on savuttanut tai käynyt epätasaisesti.
Uusi myös polttoaineletkun pätkä (euron, pari), potentiaalinen vikakohta.
Tarkista että tuulettajanmoottori pyörii vikisemättä. Uusi jos kitisee.
Tällöin kannattaa ostaa koko poltinyksikkö, ks. alta.

Puhdista liekkivahti (se linssi). Periaatteessa tämän voi testata vastusmittarilla ja sytkällä?
Jos on ollut käynnissä pysymisvaikeuksia, mutta käydessään käynyt hyvin,
ja tuulettajan moottori oli kunnossa,
voit porata liekkivahdin edessä olevaa reikää pari milliä isommaksi -> herkistää liekkivahtia
ja ei turhaan sammuttele lämmitintä.

Turbolaattorin kiinnitykseen lämmönkestävää lukitusliimaa. Samoin tuulettajan moottorin ruuveihin.

Jos lämmitin on kiehautellut jäähdytysnestettä, tarkista ettei pohja ole pullahtanut alas,
sen pitää olla kupera palotilaan päin.
Jos on pullahtanut alas, neste ei kierrä tarpeeksi nopeasti, ja kiehuttaa sen takia.
Väännä se pohja takaisin ylös letkuliitännän kautta.
Lisäksi kannattaa kiehutusongelmien välttämäseksi lyhentää lämmittimen sisällä olevaa putkea
n. 5 mm jotta lämmittimen pohja ei kuumu niin paljon.

Tarkista myös vesipumpun kunto. Pumppua ei saa pyörittää turhaan tyhjänä,
toki sen pyörivyyden voi testata pikaisesti.
Jos takeltelee tai ääntää oudosti, uusi pumppu, hinta lienee jotain vajaa 200 e?
Tätä saa myös bosch -varaosana selkeästi halvemmalla:

Bosch: 0392020034 numero: On 20mm letkunipoilla
Löytyy ainakin Koivusen ohjelmasta. Örumiltakin ja Kahalta todennäköisesti. Hinta tingattuna 1/2010 Fixus liikkeestä 35.00 €.

Hinnat siniseltä tutunkauppana v. 2006:
Turbolaattorisarja    3731014   36,- NETTO
Paineentasain 3731100    68,- NETTO
Paineentasain sisältää suuttimen (2002-> eli uudempi malli).

Varaosia saa myös muualta, 2006 sai mm.

Huoltorep Oy
Lauttasaarentie 52
00200 Helsinki
peter at huoltorep.fi

ja

Laiteasennus Ala-Lahti
Tuuralantie 592
61500 Isokyrö
0400 514 957
laiteasennus.ala-lahti at netikka.fi


http://www.autosahkotyotahonen.fi/
"Tuolla myyvät mm. kunnostettuja lämmönvaihtimia vaihto-osa periaatteella ja niillä oli puolen jollei jopa vuoden takuukin ja lähettvät matkahuollolla. hinta oli jotain puolet uuden lämmönvaihtimen hinnasta."

Tietoja muista hinnaltaan kilpailukykyisistä paikoista otetaan vastaan vaikka privalla...

Tarvikelista:
Klemmari * 2 pa-putkelle, paksuus 8-12 mm putkelle (muistaakseni).
PA-putkea n. 30 cm. Joku joka tekee remonttia lähiaikoina, voisi kertoa tarkat speksit...
Turbolaattorisarja (jos ei tietoa kunnosta tai mahdollisuutta hommata tätä kesken projektin).
Lämmön kestävää lukkoliimaa.
5 mm pop-niittejä. Lukumäärä taisi olla 6 kpl.

Esim. 2004 mallin S80:ssä niittejä ei tarvitse irroittaa koska puskuri lähtee irti ilman niittien irroitustakin.

Jos lämmittimeen tarvitsee esim. tuulettajan puhaltimen,
kannattaa ostaa koko poltinyksikkö joka sisältää puhaltimen moottorin, polttoputken, suuttimen (ei varma tieto),
polttoainekupit, turbolaattorin jne, eli ne kaikki kuluvimmat osat.
Hinta jotain 300 euron luokkaa, aiemmin tämä maksoi  tuosta vain puolet.
Sarjan "tilausnumeroa" ei ole tiedossa, jos joku postaa sen tähän thrediin niin editoin sen tähän ensimmäiseen postaukseen...

Vastuu em. muokkauksista jää sinulle...

Arcid 912-D ohjausboksin "kytkentäkaavio", perustuu omaan testaukseen
161514131211109
87654321
NOVäriToiminto
1MustaHehku
2
3MustaGND
4ValkoinenLiekkivahti?
5
6Musta/VihreäDiag.
7
8SininenLiekkivahti?
9Punainen+ syöttö
10Musta/ValkoinenPuhallin -
11OranssiPuhallin +
12Puna/ValkoinenVesipumppu +
13KeltainenLämpöanturi ulkoinen
14
15Violetti/ValkoinenHeräte?
16PunainenLämpöanturi sisäinen

Räjäytyskuva 2002 ->:
Ardic_2003.jpg

Sähkökaavio 2002 ->: (kiitokset eräällä foorumin käyttäjälle...)
Ardic_cpm_2002-.jpg
"Vanhemmat eroavat ainostaan polttoainepumpun osalta, se saa jatkuvan jännitteensyötön samasta paikkaa
kuin paloilmapuhallin ja vesipumppu,
eli on kytketty haaraan 53/350 ja näinollen taitaa ohjainlaite ohjata taajuutta maapuolella,
kun se uudemmassa tekee sen juuri toisin,
edelleen tietenkin kulkien ylikuumenemistermostaatin kautta. (Ainakin näin tämän olen järkeillyt.)
Vanhakoppaiset V70,S70 jne eroavat jonkin verran näistä.. eivät kuitenkaan radikaalisti, nastat on pääpiirteittäin samat."

Räjäytyskuva -> 2002:
Ardic.jpg

Sähkökaavio ->2002: (kiitokset eräällä foorumin käyttäjälle...)
Ardic_cpm_-2002.jpg

« Viimeksi muokattu: 16.10.2012, 17:37:31 kirjoittanut Major »
-- Tuontiautoja avaimet käteen -- ViaCar.fi -- Ohjekirjoja & Xenon ballasteja & Volvon soittimia kaupan --

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #1 : 10.11.2010, 00:30:56 »
Lainaus käyttäjältä: HKos Volvolandia
Itselläni ardic (S60 D5, vm.2002) joka piti pahaa meteliä ja se johtui siitä, että turbolaattorin kiinnitysruuvi oli päässyt löystymään ja se putosi romuineen kammion pohjalle . Noh, epäilitiin ensiksi puhallinmoottoria ennen kuin aukaistiin ja oikea vika löytyi.

Se mikä tässä onkin mielenkiintoista, niin pelkkä puhallinmoottorin hinta oli jotain 200€ luokkaa. Kannattaa kuitenkin kysyä poltinykskköä, joka sisältää tuosta TÄSTÄ kuvasta  katsottuna osat 3-16 pois lukien liekkivahti. Eli täydellinen sarja ja hinta oli sinisellä iisalmessa vaan 150€ ja kajaanissa 136€.
Eli ei kannata yksittäisiä osina ostatella.

Volvon varaosa koodi on 3731374, tähän meikäläisen malliin
Huomautus: Tämän sarjan hinta on noussut yli 300euroon ja puhallinmoottoria ei saa enää erikseen



Lainaus käyttäjältä: jmheik Volvolandia
Vinkiksi muille, polttoainepumpun tulopuolelta löytyy metallinen verkko, joka toimii suodattimena. Minulla oli mennyt tukkoon ja vikaa etsiessä meni tovi jos toinenkin. Lämmitin yritteli käyntiin ja pohisi muutaman sekunnin kerrallaan. Suodatin löytyy kun ottaa pumpusta irti polttoaineletkun alapäästä. Tämä siis koskee vanhempaa Ardicin mallia, jossa pumppu lämmittimen kyljessä kiinni.



Lainaus käyttäjältä: Esa L Volvolandia
Kiitoksia hyvistä ohjeista, ilman niitä en varmaankaan olisi uskaltanut laitteeseen kajota itse. Minun tapauksessani vika oli paineensäätimen kalvo, jonka ohi oli vuotanut polttoainetta palotilaan (sytytti, kävi hetken ja sen jälkeen armoton savutus).

No vielä jäi epäselväksi, onko se sininen puolijohde nappula siinä suojapellin alla pidikkeessään ulkolämpöanturi vai mikä? Minulla sen valetussa eristeessä oli halkeama ja halkeaman sisästä näkyi sinertävänvihertäväksi hapettunut johdin (ei näyttänyt ihan katkenneeltakaan kuitenkaan), pistin pikaliimaa suojaksi, saaneekohan sitä varaosana? (952-D)

Täytyy joka tapauksessa käyttää vielä kerran auki, koska en tullut lyhentäneeksi ohjeista huolimatta sitä paloputkea.

Lainaus käyttäjältä: Major Volvolandia
Eiköhän se ole ylikuumenemista mittaava anturi.

Ei sitä paloputkea kannata lyhentää jos ei ole ollut ongelmana jäähdytysnesteen häviäminen.

Puolijohde lämmittimen kyljessä on tosiaan "viralliselta" nimeltään ylikuumenemistermostaatti. Keltainen Johto lähtee ohjainlaitteelta, menee ylikuumenemistermostaatin kautta lämmittimen liittimelle ja sieltä polttoinepumpulle. Itsellä oli termostaatti hajonnut ja polttoainepumppu ei toiminut. Sen voi mitata ohjainlaitteen ja lämmitimen liittimistä, etsii molemmista sen keltaisen johdon ja mittaa vastuksen.

Suuret kiitokset Majorille ohjeista ja tuntemattomalle käyttäjälle kytkentäkaavioista! Säästyi paljon euroja, kun sai itse tehdä.

Niin joo, ja mulla ainakin oli lämmitin kolmella pultilla kiinni, (V70 -03) kaksi alareunassa vastakkain ja ylhäällä yksi. Helpointa oli ottaa puskuri kokonaan pois ja vasemman puolen puskurin kiinnike (4 pulttia ja muutama popniitti).

Vielä yksi vinkki, jossain vaiheessa asennusta lämmitin meni lukkooon, kun sitä yritettiin käynnistää useasti. Tämä aukesi, kun otti akunkengän hetkeksi irti.



Lainaus käyttäjältä: S7098TDI Volvolandia
On tullut jonkun kerran avattu tuo pönttö. Sisäosan poltinputki "sulaa" venyy kuumuudessa toisinaan niin että se tarttuun lämmönvaihtimen sisällä olevaan sisäpuolen kaulukseen (vähän turhan tiukka sovitus). Tulee vain sellasen sentin verran ulospäin.
Oma kokemus on, että kiinnittää rungon ruuvipenkkii kohtuullisella voimalla kuitenkin tukevasti ja puhaltimen siipi pois, sitten kiinni moottorista vetäen ja "nitkuttaen" samalla pyörittäen suuntan tai toiseen sisäosaa vaikka kaverin avustuksella sopivalla työkalulla naputellen jos ei muuten pyöri. Tulee yleensä suhteelisen ehjänä ulos.
Ennen ulosvetoyritystä muistit ottaa hehkutulpan pois.

Toinen vinkki on että puhallinmoottoriin alapään laakerin saa vaihdettu kohtuu helposti. Yläpään laakeri on huomattavasti pitkäikäisempi, yleensa kunnossa.
Alapuolen laakerihan käy kuumana (-ssa), kuivaa alkaa kitista ja hirttää kiinni lopuksi. Se on puristettu alumiini runkoon muttä lähteen kohtuullisella napautuksella irti tai ruuvipenkissä puristaen ja uuden voi pistepuikolla napauttamalla muutamaan kohtaan laakerin viereen alumiinirunkoon kiinnittää uudelleen.
Uusi laakeri maksaa alle 10 euroa ja aikaa kuluu alle puoli tuntia kotipajan työkaluilla.
Yksi asia on syytä muistaa kun avaa moottorin että se on kestomagneettimoottori ja vetää sisuksiinsa helposti metallisiruja, joita voi olla vaikea saada pois estämästa ankkurin pyörimistä.  ;D



Lainaus käyttäjältä: Major Volvolandia
Pääsimpä pitkästä aikaa tuossa mennä viikolla Ardicikin kimppuun kun kaverin -03:stä V70:stä huollettiin lämmitin.
Oireena oli nyt kelien kylmetessä (automaattikäyttö vielä toiminnassa) vuoto, joka osottautui
tulevan vesipumpusta. Yritin avata vesipumppua mutta kaikki ruuvit katkesivat pienellä voimalla.
Sitten kun yritti väkisin avata pumppua, hajos koko pumppu. Pumppu oli alkuperäinen, 208 tkm ajetusta autosta.
Vuoto tuli todennäköisesti vesipumpun tiivisteen välistä joten liekkö ruuvit jo hapettuneet niin pahasti että
tiiviste ei enää pitänyt...

Uusi maksoi AD:ltä tingattuna 36.50 tuttavan kauppana, aloitusviestissä mainitulla numerolla...
« Viimeksi muokattu: 10.11.2010, 00:44:36 kirjoittanut (Miksu) »

Poissa Jantunen

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 317
    • Sercap Huoltopalvelut Oy
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #2 : 18.11.2010, 10:46:38 »
Jos lämmitin meinaa keittää nestettä, nimenomaan silloin kun auton moottori ei ole käynnissä, todennäköisin vika löytyy kiertovesipumpusta. Pumppu saattaa vielä pyöriä, mutta ei riitä nesteen kierrättämiseen tarpeeksi nopeasti ja neste alkaa kiehumaan ja tulee paisuntasäiliöstä pihalle.
nyk. V70 vm.2003 D5 man xxxhv / 6xxnm
ex.   V70 vm.2004 D5 man
ex.   V70 vm.1998 D5252T

Poissa VolvoUkkeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #3 : 04.01.2011, 19:15:56 »
Huomautus: Tämän sarjan hinta on noussut yli 300euroon ja puhallinmoottoria ei saa enää erikseen

Hyviä ohjeita täällä. Loppiaisena on kaverin kanssa tarkoitus vaihtaa pannuun korjatut "kuoret". Onko tiedossa mikä on näissä ohjeissa mainitun puhallinmoottorin laakerin tyyppi/mitat ym?
V70 D3 Summum 2012 Aut.
V70 2.4D 2002 Aut.
740 2.0 Tic 1985
240 2.0 1983

Poissa pjarvenpaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #4 : 14.01.2011, 12:33:11 »
Jos lämmitin meinaa keittää nestettä, nimenomaan silloin kun auton moottori ei ole käynnissä, todennäköisin vika löytyy kiertovesipumpusta. Pumppu saattaa vielä pyöriä, mutta ei riitä nesteen kierrättämiseen tarpeeksi nopeasti ja neste alkaa kiehumaan ja tulee paisuntasäiliöstä pihalle.
näin oireili Ardic mullakin ja vaihdoin siististi käyvän kiertovesipumpun kuitenkin. Nyt parin käyttökerran jälkeen en ole kiehumista havainnut. Piti sitten huvikseen ottaa ja avata vanha pumppu ja olipas siellä ruskeaa mönjää. Eli siististä käyntiäänestä huolimatta pumppu oli vaihtokunnossa.

Poissa kart

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #5 : 14.01.2011, 21:14:51 »
Hyviä ohjeita täällä. Loppiaisena on kaverin kanssa tarkoitus vaihtaa pannuun korjatut "kuoret". Onko tiedossa mikä on näissä ohjeissa mainitun puhallinmoottorin laakerin tyyppi/mitat ym?

912D Ardicin puhallinmoottorin laakerit eivät vaikuta olevan vaihdettavissa.

Tuossa moottori


tai astetta tuoreempi Eberin leimoilla..


Rootorin päässä oleva kierreholkki, johon turbulaattori kiinnitetään, on prässätty tms. akselille, eikä lähde ehjänä irti


Laakerit ovat

NMB
R-1340HH

« Viimeksi muokattu: 14.01.2011, 21:18:30 kirjoittanut kart »
Volvo XC70 D4 2013 D5204T3

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #6 : 14.01.2011, 22:01:58 »
Rootorin päässä oleva kierreholkki, johon turbulaattori kiinnitetään, on prässätty tms. akselille, eikä lähde ehjänä irti
http://lh5.ggpht.com/_FgDpPeuFmDU/TTCcOTJTTwI/AAAAAAAAEdc/neqNMkGJb6I/s720/20110114_038.jpg

Laakerit ovat

NMB
R-1340HH

Kun tuo sulla tuossa kuosissa on nyt, niin koita lämmittää sitä holkkia reilusti jollain butaani-polttimella ja yritä vetää irti

Poissa kart

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #7 : 14.01.2011, 22:19:47 »
Kun tuo sulla tuossa kuosissa on nyt, niin koita lämmittää sitä holkkia reilusti jollain butaani-polttimella ja yritä vetää irti

Holkin saa hitsipillillä, putkitongeilla ja tarpeettoman suurella voimalla irti, mutta ei siitä enää soivaa peliä tule..

Puhallinmoottorista on nähdäkseni tehty "huoltovapaa"
Volvo XC70 D4 2013 D5204T3

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #8 : 16.01.2011, 19:46:08 »
Mitäs herrasväki arvelee, mikä voisi olla mahdollinen/ ensimmäisenä tarkastettava vian aiheuttaja tossa meikäläisen arskassa... On jo pari vuotta tuo auto ollut muttei ole ollut varaa laitattaa tota poltinta aikaisemmin kuntoon. Siihen on nyt vaihdettu kontrolleriboksi sekä kiertovesipumppu, mutta härkki ei tahdo pysyä tulilla. Lähtee kyllä joka kerta pyydettäessä kiltisti käyntiin, mutta ainakin mun mielestä paapumppu pitää häiritsevän kovaa nakutusta, joka kuitenkin hiljenee merkittävästi liekin sytyttyä, jääden silti selvästi kuultavaksi. Tosi kovalla pakkasella poltin käy melko levottomasti. Liekki kohahtelee/yskii selvästi joskus sammuen tällaiseen kohahdukseen. Pikkupakkasella saattaa käydä hyvinkin tasaisesti, mutta kuitenkin kun n. puolen tunnin päästä tulee ulos lähtöaikeissa on poltin aina sammunut. Mahtaisko vika olla tossa löpöpumpussa, ettei anna kunnon painetta? Vai oisko esmes. liekkivahti todennäköisempi oireilija?

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #9 : 16.01.2011, 20:26:20 »
Niin tosiaan, jäi nuo speksit pois... S80 `99 2.5D eli luultavasti kyseessä Ardic 912-D.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #10 : 16.01.2011, 20:28:45 »
Niin tosiaan, jäi nuo speksit pois... S80 `99 2.5D eli luultavasti kyseessä Ardic 912-D.

Irroita pumppu, avaa pumpun päädyistä yhteet ja puhdista pa-pumppu, erityisesti siivilä täytyy puhdistaa.

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #11 : 22.01.2011, 17:45:55 »
Pumppu puhdistettu, en tosin saanut sieltä oikein mitään irti... se pikkunen sihtikin oli ihan puhdas. kolme murusta sain sieltä veks.
Käynnistäessä naksuttaa, muttei lähde pumppaamaan. pitäiskö toi jotenkin ilmata?

aikansa yritettyään perkele meni vielä vikatilaan... täytyy käydä avaamassa ja jatkaa taistelua. Jotenkin musta tuntuu ettei se vika ole tossa pumpussa. Voiko esim. viallinen paineentasain aiheuttaa liekin kohahduksia ja sinistä savupilveä sammuessa. Äänestä päätellen tukehtuu polttoaineen vähyyteen.

Poissa Major

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #12 : 25.01.2011, 14:34:32 »
Pumppu puhdistettu, en tosin saanut sieltä oikein mitään irti... se pikkunen sihtikin oli ihan puhdas. kolme murusta sain sieltä veks.
Käynnistäessä naksuttaa, muttei lähde pumppaamaan. pitäiskö toi jotenkin ilmata?

aikansa yritettyään perkele meni vielä vikatilaan... täytyy käydä avaamassa ja jatkaa taistelua. Jotenkin musta tuntuu ettei se vika ole tossa pumpussa. Voiko esim. viallinen paineentasain aiheuttaa liekin kohahduksia ja sinistä savupilveä sammuessa. Äänestä päätellen tukehtuu polttoaineen vähyyteen.

Voi viallinen paineentasain olla syynä. Mites vähyyteen voi tukehtua?
-- Tuontiautoja avaimet käteen -- ViaCar.fi -- Ohjekirjoja & Xenon ballasteja & Volvon soittimia kaupan --

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #13 : 03.02.2011, 07:02:07 »
No ehkä hiukka väärä sana... Liekki vain kuihtuu pois. Kuulee äänestä kuinka hiipuu. Kävin avaamassa sen vikakoodin ja aloin yrittämään uudelleen. Nyt ongelma kärjistynyt entisestään. Liekki palaa erittäin epävakaasti huokaillen ja savuttaa aivan helvetisti. Sammuu yleensä jo n. Minuutin puhkuttuaan. Pakko kai avata toi koko pönttö ja putsaa sisältä. Olivat kyl huollossa avanneet sen mut eihän se sitä tarkota että olisivat muuta tehneet kun tarkistaneet et kaikki osat on paikallaan...

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #14 : 16.02.2011, 12:04:49 »
Mitäs mun pitäis käydä tilaamassa jos tarvitsen tuon uuden paineentasaajan. Onko itsenäinen komponentti vai osa esim. Suutinasetelmaa?

 

Autoracing  KL-varaosat