Race.fi  Puotilan autokorjaamo

245 California

  • 176 Vastauksia
  • 91622 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa S4ce

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 California (Old School)
« Vastaus #105 : 23.05.2013, 22:48:18 »
Auto on vaihteeksi kuormattu trailerin päälle, huomenna suuntana on Lahti ja Street Mania.

Tervetuloa pällistelemään!

Poissa S4ce

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 California (Old School)
« Vastaus #106 : 03.07.2013, 16:11:39 »
Noniin se olisi sitten kesäloma ja vahva visio siitä että kesäloman aikana pitäisi saada auto käyntiin. Paljosta ei ole enää osien osalta kiinni...

Tällä hetkellä on työn alla pääasiassa ahtoputket ja jarruputket eteen...






Volvo 245 California @ Facebook

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 245 California (Old School)
« Vastaus #107 : 03.07.2013, 16:14:46 »
Jep jep... Rupee näyttään pikkuhiljaa suomenkin rakennettujen 240:ien tilanne hyvältä :)
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa S4ce

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 California (Old School)
« Vastaus #108 : 02.08.2013, 10:59:30 »
Kesäloma oli, ja meni... Eipä sitten löytynytkään sitä kipinää auton rakenteluun ja tuli nautittua lomasta. Nyt on työt taas alkaneet ja vähän intoakin ehkä löytynyt. Tällä hetkellä on vaihdelaatikon osia sorvaamossa ja kohta pääseekin kasailemaan Getrag yhdistelmää. Viime hetken visiona tulikin että voisi samalla tehdä nestekytkin muutoksen. Markkinapuolelle raapustelinkin jo ostoilmoitusta tarvittavista osista että saisi tämän joskus nippuun...





Moottorin johdotuksia on sentään tehty kesäloman aikana... Ne onkin liittimiä vaille vedetty paikoilleen.
Moottorin sähköjä ja bensoja varten löytyy onneksi kaikki osat jo hyllystä, josta kuuluu ISO KIITOS yhteistyökumppanille AutoTune.fi Mitä kaikkea osaa sinne konehuoneeseen sitten on valikoitunut selviää kuvien kerä vähän myöhemmin kunhan saan konehuoneen osat järjestykseen että kehtaa kuvan räpsiä

« Viimeksi muokattu: 02.08.2013, 11:02:18 kirjoittanut S4ce »

Poissa S4ce

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 California (Old School)
« Vastaus #109 : 16.08.2013, 11:08:57 »
Moottorin johtosarja alkaa olemaan voiton puolella ja piillotettuna.



Toiveena olisi päästä vielä syksyn aikana ajamaan testiajot, kesäfiilistelyn ratin takana voi varmaankin jo tältä kesää unohtaa...



Seuraavana listalla on vaihdelaatikon vaihto ja bensalinjat. Sitten voisikin jo melkein käynnistellä...



Poissa mikkis83

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 949
  • SVK #02580
Vs: 245 California (Old School)
« Vastaus #110 : 17.08.2013, 09:04:15 »
Ihan mielenkiinnosta, monen muunkin auton kohdalla miettinyt, että kuinka tuo johtojen piilotus oikein oikeasti tapahtuu?
-V940T-97/-VV70-99/VV70-98/V242-80/VA122S-67/FF500-63/C1508GT-79/VWJ-91/VWJ-91/E-59
Tappikoneella olisit jo perillä
Tappikoneen ääni sekoitti mun pääni

Niko_S

  • Vieras
Vs: 245 California (Old School)
« Vastaus #111 : 17.08.2013, 14:38:46 »
Ihan mielenkiinnosta, monen muunkin auton kohdalla miettinyt, että kuinka tuo johtojen piilotus oikein oikeasti tapahtuu?

Eikös ne johdot ollut vedetty lokarien sisään piiloon? Näin muistan lukeneeni tästä topicista.


Poissa S4ce

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 California (Old School)
« Vastaus #112 : 17.08.2013, 20:52:59 »
Joo, kyseessä ei ole mitään bluetooth antureita ja suuttimia, vaan johdot on vedetty piiloon. Esim ajovalojen ja vilkkujen johdot ja releet on siirretty lokasuojien sisälle. Moottorille tulevat johdot on vedetty siististi imusarjan alle jne. Eli kaikki vain pois silmistä.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: 245 California (Old School)
« Vastaus #113 : 17.08.2013, 21:58:28 »
Puolan paikka on kyllä omalaatuinen. Toimii.  O0

Poissa nallebjorn

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
Vs: 245 California (Old School)
« Vastaus #114 : 18.08.2013, 00:13:07 »
Puolan paikka on kyllä omalaatuinen. Toimii.  O0

Vakiopaikallahan se on  8)
Entiset: 360 GL -88, V40 1.7 -97, Renault Mageane Brake 1.6 -03, V40 1.9tdi -01,  V70 D5 AWD summum -07, V70 D5 -02
Käyttis: V70R -05, VW Transporter 128kw 4-motion -09
Projekti: Volvo 745 turbo -88 ja 744 turbo USA -89, Volvo V70R -97
http://nallebjorn.kuvat.fi

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 245 California (Old School)
« Vastaus #115 : 18.08.2013, 12:32:38 »
Vakiopaikallahan se on  8)
Eihän tuossa puolaa ole ::) Jakajahan siinä alunperin on  :P  :2funny:
No kun halvalla sai.

Poissa S4ce

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 California (Old School)
« Vastaus #116 : 28.08.2013, 21:02:58 »
Alkaa auto valmistumaan uhkaavasti niin pitää jo suunnitella seuraavaa projektia autolle, ja sitä ei onneksi tarvitse keksimällä keksiä. Ongelman aiheuttajana on auton maltillinen madallus, jolloin taka-akseli siirtyy sivuttain. Normaali jousituksella ongelman voisi kiertää säädettävällä panhard tangolla, mutta kun ilmajousilla tuo korkeus tuppaa vähän vaihtelemaan niin on pakko rakentaa Watt linkitys taakse. Täälläkin varmasti moni ralli ukko pyörii niin kaipaisin kokemuksia ja tietoja, mistä hankkia hyvä sarja vai tehdä itse piirrustusten pohjalta...? Toimiiko kun maavara elää vakiosta siihen että perämurikka osuu koriin?


Poissa Eezka-H

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • Nou Volvo
Vs: 245 California (Old School)
« Vastaus #117 : 30.08.2013, 10:06:54 »
Toimiiko kun maavara elää vakiosta siihen että perämurikka osuu koriin?


Ei oo omakohtasta kokemusta tuosta. Mutta jonkun aikaa tuota kuvaa tuijottaen ja miettien en keksi syytä miksei toimisi, kun tuo keski palikka on vaan tarpeeks pitkä ettei mene ihan vaakatasoon.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
« Viimeksi muokattu: 30.08.2013, 10:20:45 kirjoittanut Justus »

Poissa S4ce

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 California (Watt linkin suunnittelua)
« Vastaus #119 : 21.10.2013, 21:45:46 »
Ai että, olin jo vaipunut talvihorrokseen ja auton rakennus toki edennyt, mutta hyvin hitaasti... Onhan tässä koko talvi aikaa tehdä ja parannella. Noh viime lauantaina selvisikin että ei sitä ihan talvitalleilua voi viellä aloittaa vaikka auto olikin jo purettuna pukeilla, nimittäin tulevana viikonloppuna pitäisi olla edustuskunnossa Tampereella X-Treme Car showssa... Eipä muu auta kuin tuumasta toimeen sillä tekemistä riittää.

Listalta löytyy esimerkiksi:
Jarruputkien veto ja kytkeminen etujarruille
Etulokasuojien sisältä poistettava massat ja vahattava kaaret sisäpuolelta
Etukaarien sisällä menevien sähköjen uudelleen niputus ja siistiminen
Etupalkeiden painelinjojen uudelleen reititys ja läpiviennit
Getrag vaihdelaatikon asennus
Suutinkiskon kiinnitys ja moottorin sähköjen asennus
Hukkaportin putken hitsaus downpipeen
Putkiston asennus
Pyyhkiänmoottorin asennus
Kampiakselin hihnapyörän sovitus ja hihnojen asennus.

Ja tietenkin ne perus hommat, sisustan puhdistus ja korin vahaus...

Tekemistä riittää mutta onhan tuota leivottu messuille tiukemmallakin aikataululla...

 

Elekma  Autoracing