Autodiagnoosi  Carcom Oy

Talvirenkaat

  • 1983 Vastauksia
  • 584300 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1380 : 26.02.2016, 12:46:48 »
Kuinkahan paljon renkaan varastointi-olosuhteet vaikuttavat tänäpäivänä renkaan ominaisuuksiin?

Vaikka kuinka olisi vilppiä rengasvalmistajalla, niin en silti ihan kylmiltään usko että toinen on täysin tyytyväinen ilman ongelmia, toinen tuskastelee rahanmenoa merkin vuoksi, vastineen ollessa olematon. Kyllä kait tuotantotoleranssit ovat kuitenkin merkillä kuin merkillä olemassa.

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1381 : 26.02.2016, 12:51:11 »
Tuota noin isoa hajontaa käyttäjäkokemuksissa yhden ja saman valmistajan/mallin sisällä itsekin ihmettelen..
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1382 : 26.02.2016, 13:08:37 »
Täytyy ny vielä korostaa ettei mulla oo mitään antipatiaa nokiaa kohtaan. Kahdessa muussa volvossa on hakka7:t jotka hankittu vuoden käytettyinä, niihin oon ollu erittäin tyytyväinen.

Mä ajan suhteellisen paljon omilla autoilla sekä pääsen usein kokeilemaan muidenkin autoja ku työskentelen vahvasti rengas-/pyöräntuentapainotteisella alalla.

Ko. auto on vasta katsastettu, etupää polypuslitettu ja suunnattu.

Ehkä mulle vaa sattu nyt huono painos tai ne paranee seuraavalle talvelle.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1383 : 26.02.2016, 13:16:20 »
Täytyy ny vielä korostaa ettei mulla oo mitään antipatiaa nokiaa kohtaan. Kahdessa muussa volvossa on hakka7:t jotka hankittu vuoden käytettyinä, niihin oon ollu erittäin tyytyväinen.

Mä ajan suhteellisen paljon omilla autoilla sekä pääsen usein kokeilemaan muidenkin autoja ku työskentelen vahvasti rengas-/pyöräntuentapainotteisella alalla.

Ko. auto on vasta katsastettu, etupää polypuslitettu ja suunnattu.

Ehkä mulle vaa sattu nyt huono painos tai ne paranee seuraavalle talvelle.
Paljonko sulla on noissa rengaspainetta?
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1384 : 26.02.2016, 13:25:20 »
Paljonko sulla on noissa rengaspainetta?

3.0bar

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1385 : 26.02.2016, 13:27:39 »
3.0bar
Ilmeisesti oot kokeillu muillakin paineilla? Olikos ne tuon kokoiset mitkä sun allekirjoituksessa on (205/50-17 XL) ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1386 : 26.02.2016, 14:02:19 »
Täytyy ny vielä korostaa ettei mulla oo mitään antipatiaa nokiaa kohtaan. Kahdessa muussa volvossa on hakka7:t jotka hankittu vuoden käytettyinä, niihin oon ollu erittäin tyytyväinen.

Mä ajan suhteellisen paljon omilla autoilla sekä pääsen usein kokeilemaan muidenkin autoja ku työskentelen vahvasti rengas-/pyöräntuentapainotteisella alalla.

Ko. auto on vasta katsastettu, etupää polypuslitettu ja suunnattu.

Ehkä mulle vaa sattu nyt huono painos tai ne paranee seuraavalle talvelle.

En mitään tuommosta epäillytkään. Töissäkin joku haukkui samat renkaat huonnoimmaksi mitä ikinä ostanut. Ihmettelin kun ei kuullostanut mikään ominaisuus samallaiselta mitä kertoi.
En ihmmettelisi yhtään jos tosiaan olisi huonoja painoksia myös liikkeellä. Selittäisi tuon ison vaihtelun.
Mulla kokoa 225/45r17 ja paineita 2.4 baria.
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1387 : 26.02.2016, 15:00:56 »
Kahdessa muussa volvossa on hakka7:t jotka hankittu vuoden käytettyinä, niihin oon ollu erittäin tyytyväinen.

Olisi vissiin siinä kolmannessakin, mutta kun menit myymään ne yhdet käytetyt hakka seiskat mulle. :-\

:D

Joihin muuten olen minäkin ihan hiton tyytyväinen. Toki tuohon pääosin vaimon käytössä olevaan S60 Volvoon tulee niin vähän kilometrejä ja niistäkin suurin osa nurkka-ajossa, että kovin kattavaa kokemusta ääriolosuhteista maantiellä ei pääse kertymään.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1388 : 26.02.2016, 15:06:34 »
Olisi vissiin siinä kolmannessakin, mutta kun menit myymään ne yhdet käytetyt hakka seiskat mulle. :-\

:D


Aivan totta! Nehän oli suunnitelmissa laittaa tähän  :pomo: nyt ku muistutit, tää hatuttaa entistä enemmän.

Oon kokeillu vain kovempia paineita, en mitään 2.x alkavia.
« Viimeksi muokattu: 26.02.2016, 15:08:14 kirjoittanut j_tapio »

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1389 : 26.02.2016, 20:25:42 »
Täytyy ny vielä korostaa ettei mulla oo mitään antipatiaa nokiaa kohtaan. Kahdessa muussa volvossa on hakka7:t jotka hankittu vuoden käytettyinä, niihin oon ollu erittäin tyytyväinen.

Mä ajan suhteellisen paljon omilla autoilla sekä pääsen usein kokeilemaan muidenkin autoja ku työskentelen vahvasti rengas-/pyöräntuentapainotteisella alalla.

Ko. auto on vasta katsastettu, etupää polypuslitettu ja suunnattu.

Ehkä mulle vaa sattu nyt huono painos tai ne paranee seuraavalle talvelle.

Mä kirjoitan myös tuon alle, että seiska oli parempi rengas, kuin kasi. Seiskoja ajoin kolme sarjaa ja kaseja on menossa toinen sarja. Kasit on kaikkea muuta, tarkat ajaa. Eivät yllätä, mutta ei myöskään tiedä missä rajat menee. 100 heppaisessa focuksessa menee nuo kasit jos goodyear ice artic:t:n. Tosin jälkimmäiset oli paljon tarkemmat ajaa. Tuon vuoksi nokialaisia ei enään tule, jos en taas tosi halvalla saa.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1390 : 26.02.2016, 22:03:06 »
Ja minäkun luulin itse olevani vainoharhainen...

Eli jos nyt sanon, että IKEAn keittiö on mielestäni parempi kuin erään nimeltämainitsemattoman keittiötoimittajan ja IKEAn sohva on parempi ku Askon, niin olen myös IKEA trolli.

Tai jos sanon, että mielestäni S-Ryhmän maalimerkki REG on ihan yhtä hyvä kuin puolet kalliimpi Tikkurila niin olen S-Ryhmän mannekiini.

Jos olisin sanonut 10 vuotta sitten, että LG pyykinpesukone on mielestäni ihan yhtähyvä kuin 3 kertaa kalliimpi Miele, niin olisin ollut LG trolli.
Mutta hei, tässähän kävikin niin, että LG:n pyykinpesukoneet on nykyisin alansa johtavia?
Ainiin, ja meillä on edelleen käytössä se "halpa" markantalon kiinamalli...

Toisaalta, leikin kyllä lapsena paljon trolleilla.

PS. Toisille 100 euroo enemmän voi olla sama hinta, mutta itselle se on paljon rahaa.

Minulle ja minun perheelle turvallisuus on mitä ei pysty rahassa mittaamaan.

Toinen että historiasta on hyvä etsiä mitä mieltä kaveri on. Mä edelleen dissaan tämän yrityksen tapaa hoitaa mainonta, joka on kyseenalaista ja jopa markkinaoikeuden mukaan. Edelleen halvalla EI saa hyvää, mutta edullisesti VOI saada toimivaa.

Ja Miele vs LG vertaus? Oletko tosissasi LG=Lucky Goldstar ja vertaat samana päivänä mieleen? Kumpi näistä merkeistä on tehty kestämään 20 vuotta ja niitä myydään myös ammattikäyttöön. Olen elämäni aikana jonkun pesukoneen kanssa ollut tekemisissä ja jopa kurkannut niiden sisään ja mua ei saisi ostamaan älgeetä. Joo ja meillä on käytössä miele, koska mä en vaihda pyykinpesukonetta, joka toinen vuosi.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1391 : 26.02.2016, 23:40:58 »
Talvirenkaat. Onko topicci muuttunut.
Sen verran rönsyilee jo nyt että alkaa olemaan rajoilla koska banhammer iskee.
Ja varoitan nyt tässä, ennen kunn mennään liian pitkälle henkilökohtaisten mieltymysten maailmaan. Tässä kaiketi on tarkoitus kertoa mielipiteistä eri talvirenkaista, ei puuttua toisten eriävään mielipiteeseen.
Pesukoneet yms muu ylimääräinen pysyköön poissa tästä topicista.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1392 : 27.02.2016, 08:36:52 »
Kylläpä trianglet on nyt parasta mitä rahalla saa. Vannetukku poisti fb-sivuiltaan kaiken kritiikin noista renkaista eli tuskin tulemme saamaan tuota heidän teettämää testiä näkyville. Miksiköhän vai tuliko hehkutettua vähän liikaa  ;)?

« Viimeksi muokattu: 28.02.2016, 19:58:15 kirjoittanut -karppa- »
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa v6omega

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1393 : 29.02.2016, 12:02:07 »
Kuinkahan monen talvigummit muuttuivat juuri vaarallisiksi (Nokiagate - :)  kun esim. jarrutusmatkat todellisuudessa pitenivät verrattuna testeihin : -)

P.S Näiden autolehtien testeihin ei näköjään parane luottaa kun käyttävät suoraan tehtailta saatuja,  tuoreita fiksattuja gummeja eikä tavallisen kuluttajan rengasliikkeistä saatavissa olevia malleja..



Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1394 : 01.03.2016, 13:22:30 »
Kylläpä trianglet on nyt parasta mitä rahalla saa. Vannetukku poisti fb-sivuiltaan kaiken kritiikin noista renkaista eli tuskin tulemme saamaan tuota heidän teettämää testiä näkyville. Miksiköhän vai tuliko hehkutettua vähän liikaa  ;)?



Saas nähdä miten vannetukku reagoi... ;)
http://yllapito.tuulilasi.fi/sites/tuulilasi/files/rengastestimainos_p2_0.jpg
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

 

Carcom Oy  Ateho