Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Talvirenkaat

  • 1983 Vastauksia
  • 584295 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #675 : 29.10.2013, 19:03:09 »
Voimakkaita postauksia nämä kaksi, tykkään ja allekirjoitan.

Moni hyväksyy reilusti parasta rengasta huonomman vaihtoehdon 99% talviolosuhteista koska haluaa sinä yhtenä tai kahtena päivänä olevan testeissä parhaan renkaan äärimmäisen huonoissa ja/tai liukkaissa olosuhteissa vaikka niinä parina päivänä pitää joka tapauksessa ajaa äärimmäisen varovasti.

Paljonko kovempaa ja edelläajavaa lähempänä voi testivoittajalla ajaa kuin viisi vuotta vanhalla vastaavan menestyksen saavuttaneella?
Jos sellaista edes miettii niin on liikenneturvallisuudessa hakoteillä, tekniikka ei tee turvallisuutta vaan kaikki tielläliikkujat. Siis ihmiset, ei renkaat tai mikään muukaan tekniikka.

Ajakaa jokainen millä huvittaa kunhan ajatte niin hyvin kuin osaatte.

Loppuun vanha viisaus: taitava kuljettaja huippurenkailla selviää tilanteista joihin hyvä kuljettaja ei edes joudu.

Turvallisuus on ratin ja penkin välissä, mikäli tämä tietää millaisella ja millaisilla liikkuu.
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3759
  • 195hv/406Nm
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #676 : 29.10.2013, 19:37:46 »
Kortti nyt ei kerro monessako liikenneonnettomuudessa on ollut vaikka se olisi ollut 50 vuotta  ;).
jos ny lohduttaa niin ei yhtään 8) Muutaman kerran penkkoja koluttu mutta siinä ei paljo huippu kumit auta jos tahallaan leikkii ;D

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #677 : 29.10.2013, 19:53:09 »
Älä laita sanoja mun suuhun, vaan lue vaikka pari sivua taakse päin mitä olen kirjoittanut. En nimittäin jaksa toistaa itseäni, joka toiselle sivulle.
Ei se laittanu sanoja sun suuhus, vaan sen kuvan kirjotuksestas sai helposti.
Ja taisin aikasemmin jo sanoo sulle, että kaikilla ei asiat ole niin hyvin, vaikka auto onkin, että olis varaa ostaa "kunnolliset" talvirenkaat. Toistan siis itseäni.  :facepalm:  :pomo:  ;)

Itekkin ajelin täysin loppu olevilla(ovat muuten nytkin alla) viime talven. Nastat on poikki yhestä, kahta nastaa lukuunottamatta. Mutta kun sattuneesta syystä ei yksinkertasesti ollu rahaa ostaa tilalle parempiakaan. Tilanne ei ole nytkään kovin hääppönen, mutta revittävä sekin raha on jostain, jollain tavalla. Se katsos kun on meikäläisen osa-aika hommat kaput jos ei autolla voi ajaa.  :-\  No sitten ei kyllä tarttis autookaan saati uusia talvirenkaita.  *taavih->

Joten, älä yleistä noin kärkkäästi, varsinkaan kun et voi tietää toisten tilanteita. Kaikilla vaan ei ole yksinkertaisesti paalua niin paljoa, että kaikki mitä tarvis ostaa, pystyy ostamaan. Työn takia se mullakin tuo auto on välttämätön.

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #678 : 29.10.2013, 23:40:10 »
En edes jaksa lukea kaikkea tekstiä läpi...

Muttasiis, eikai se hyvä rengas ole automaattisesti se kallein testivoittaja? Taikka juuri rengasliikkeestä kalliilla rahalla haettu? Niin ainakin moni heti oletti...
Kyllä niitä renkaita saa käytettynä ostaa, niin ostan itsekin, säästää helposti satoja euroja kun vannekoot kasvaa.
Kyllä mä voisin sanoa hyväksi renkaaksi vaikka hakkis nelosta taikka jopa kakkosta, kunhan ne ei ole 10v vanhat tai loppuunajetut.
Jotain kiinalaisia rimpuloita en edelleenkään tunnusta edes talvirenkaaksi, yhdelläkään hyvällä moisella en ole vielä ajanut.

Eli turha tästä on nyt lähteä vääntämään kauheaa sotaa, että "pitäisikö muka olla testivoittajarenkaat alla..."

Mulla ainakin oli pointtina se, että jos tietoisesti ajelee jollain 3mm pinnalla olevilla 10v vanhoilla p*skoilla ja vaarantaa oman henkensä lisäksi muut, niin saisi jäädä autoineen kotiin.
Jokaisella on senverran rahaa, että pystyy ostamaan ne hyvät (lue ylläoleva kirjoitukseni) renkaat.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #679 : 30.10.2013, 07:01:41 »
Ei se laittanu sanoja sun suuhus, vaan sen kuvan kirjotuksestas sai helposti.
Ja taisin aikasemmin jo sanoo sulle, että kaikilla ei asiat ole niin hyvin, vaikka auto onkin, että olis varaa ostaa "kunnolliset" talvirenkaat. Toistan siis itseäni.  :facepalm:  :pomo:  ;)

Itekkin ajelin täysin loppu olevilla(ovat muuten nytkin alla) viime talven. Nastat on poikki yhestä, kahta nastaa lukuunottamatta. Mutta kun sattuneesta syystä ei yksinkertasesti ollu rahaa ostaa tilalle parempiakaan. Tilanne ei ole nytkään kovin hääppönen, mutta revittävä sekin raha on jostain, jollain tavalla. Se katsos kun on meikäläisen osa-aika hommat kaput jos ei autolla voi ajaa.  :-\  No sitten ei kyllä tarttis autookaan saati uusia talvirenkaita.  *taavih->

Joten, älä yleistä noin kärkkäästi, varsinkaan kun et voi tietää toisten tilanteita. Kaikilla vaan ei ole yksinkertaisesti paalua niin paljoa, että kaikki mitä tarvis ostaa, pystyy ostamaan. Työn takia se mullakin tuo auto on välttämätön.

Toistan vielä kerran itseäni. Mulle on ihan sama minkälaisilla renkailla muut ajaa, kunhan ajaa sellaisilla ettei vaaranna minun/perheeni tai muiden henkeä tietoisesti (Toki myös lailliset). Jos tekee ja jää kiinni, niin toivottavasti saa jalkapuuta ja pitkäksi aikaa sekä auto takavarikoidaan valtiolle. Fillari, julkiset, kimppakyyti ja käveleminenkin on vaihtoehto.

14 sivua taakse päin:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9340.msg692073#msg692073
« Viimeksi muokattu: 30.10.2013, 07:10:56 kirjoittanut -karppa- »
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Volv0 S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #680 : 30.10.2013, 09:36:28 »
Toistan vielä kerran itseäni. Mulle on ihan sama minkälaisilla renkailla muut ajaa, kunhan ajaa sellaisilla ettei vaaranna minun/perheeni tai muiden henkeä tietoisesti (Toki myös lailliset). Jos tekee ja jää kiinni, niin toivottavasti saa jalkapuuta ja pitkäksi aikaa sekä auto takavarikoidaan valtiolle. Fillari, julkiset, kimppakyyti ja käveleminenkin on vaihtoehto.

14 sivua taakse päin:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9340.msg692073#msg692073

Tätähän voi, ja pitää laajentaa myös kaikkeen muuhunkin liikenteessä tapahtuvaan toimintaan joka vaarantaa muiden turvallisuuden.

Turha tätä jättää pelkästään renkaita koskevaksi.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #681 : 30.10.2013, 09:49:25 »
Toistan vielä kerran itseäni. Mulle on ihan sama minkälaisilla renkailla muut ajaa, kunhan ajaa sellaisilla ettei vaaranna minun/perheeni tai muiden henkeä tietoisesti (Toki myös lailliset). Jos tekee ja jää kiinni, niin toivottavasti saa jalkapuuta ja pitkäksi aikaa sekä auto takavarikoidaan valtiolle. Fillari, julkiset, kimppakyyti ja käveleminenkin on vaihtoehto.

14 sivua taakse päin:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9340.msg692073#msg692073
Nyt se kuulostaakin ihan erilaiselta kun sen noin sanot.  :pomo:

Mut hei, asiaakin välillä. Miettiny noita omia rengas asioita ja kaipaisin kokemuksia Continental ContiVikingContact 5 kitkasta. Kolmosesta mulla on hyviä kokemuksia huomattavasti kevyemmässä autossa. Tuo nyt vaan on yksi vaihtoehto.
Ja ei mitään mutuja vaan oikeesti kokemuksia jotka ovat sellasilla ajaneet.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #682 : 30.10.2013, 09:51:08 »
Nyt se kuulostaakin ihan erilaiselta kun sen noin sanot.  :pomo:

Mut hei, asiaakin välillä. Miettiny noita omia rengas asioita ja kaipaisin kokemuksia Continental ContiVikingContact 5 kitkasta. Kolmosesta mulla on hyviä kokemuksia huomattavasti kevyemmässä autossa. Tuo nyt vaan on yksi vaihtoehto.
Ja ei mitään mutuja vaan oikeesti kokemuksia jotka ovat sellasilla ajaneet.
Onko tuo vitonen tämän kauden uutuus? Itsellä edelliset kitkat oli Contit, en vain muista numeroa. Helkkarin hyvin toimi S60 alla.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #683 : 30.10.2013, 10:02:25 »
Onko tuo vitonen tämän kauden uutuus? Itsellä edelliset kitkat oli Contit, en vain muista numeroa. Helkkarin hyvin toimi S60 alla.
Onhan tää vitonen ollu jo tovin markkinoilla. Mutta kiitos Ribbe tästä kommentista. -H-

Poissa raimsshi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 216
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #684 : 30.10.2013, 10:16:51 »
Viime talvena quattrossa alla Hankook Winter Icept W605 205/55R16, muistaakseni 420 € sarja. Ainakin siinä tuntui ihan toimivalta renkaalta talvikelissä siinä missä esim. Nokian R:t. Asfaltilla löysän tuntuiset ajaa. Täksi talveksi otin Volvoon samanlaiset 195/65R15 hintaan 320 € vanteille laitettuna. Vielä ei ole kokemuksia kun kesärenkailla mennään.
S80 2.5 D -99 -->myyty

Poissa Volvo-car

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #685 : 30.10.2013, 10:33:49 »
Mut hei, asiaakin välillä. Miettiny noita omia rengas asioita ja kaipaisin kokemuksia Continental ContiVikingContact 5 kitkasta. Kolmosesta mulla on hyviä kokemuksia huomattavasti kevyemmässä autossa. Tuo nyt vaan on yksi vaihtoehto.
Ja ei mitään mutuja vaan oikeesti kokemuksia jotka ovat sellasilla ajaneet.

Minulla on ko. renkaasta kokemusta jo yli 40 000 km matkalta ja sanoisin että ovat olleet ERITTÄIN hyvät kitkat, pito on hyvä myös jäisellä pinnalla ja kun ottaa huomioon että pintaa on vieläkin n. 5,5-6 mm jäljellä (uutena oli n. 8,5 mm), niin ei voida pitää edes nopeasti kuluvana.

Meinasin niillä ajaa vielä yhden talven ja sen perään vielä tulevan kesä (tämä on täysin mahdollista ja turvallista vaikka joku vetääkin herneet nokkaan kun autolehdet on kitkojen kesäajon täysin demonisoinut)  ja silti luulen etteivät kulu vielä "loppuu". Voi tietty olla että ajan vielä sitäkin seuraavan kesän jos kovin paljon jää vielä pintaa. Arvioni onkin että seuraava talvi (n. 8-9000km) ja kesä (n.10000km) kuluttaa niitä sen verran että pintaa on vielä jäljellä n. 4 mm.

Itsekin ajattelin ostaa seuraavat Contin kitkat nimenomaan käytettynä, koska huomaan että niitä saa hyvin uuden karheena/sisäänajettuna 200-300€ halvemmalla kun vastaavat kaupassa. Näitä on aika hyvin käytettynä tarjolla kun joku on sellaset ostanut tai saanut auton mukana ja ei sitten jostain kummallisesta syystä uskallakkaan niillä ajaa ja varmaan siksi kun Suomessa osataan erittäin hyvin ihmisiä pelotella kun ei itsellä ole kokemusta HYVISTÄ kitkoista että miten huonot ne kitkat onkaan. Olen samaa mieltä ettei kaikki kitkat olekaan hyviä, muttä nämä CVC5 ainakin on olleet. Itse kokeilin aikoinaan sen hetkisiä muitakin kitkamerkkejä (Nokia, bridgestone ja Misukka) jotka olivat testivoittajia tai muuten kärkisijoilla, mutta täytyy sanoa että olivat täysin kuraa Contin vastaavaan verrattuna...siksi omasta kokemuksesta suosittelen kitkoina vain Conteja.

Nämä Contit kuluu siis n. 13500km / 1 mm. Näin ainakin minulla on mennyt viimeiset 5 vuotta ja autona on 1630kg+kuorma painava V70.

Tätä CVC5 on ollut saatavana ainakin vuodesta 2008 lähtien.

Poissa Volv0 S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #686 : 30.10.2013, 13:06:06 »
Nyt se kuulostaakin ihan erilaiselta kun sen noin sanot.  :pomo:

Mut hei, asiaakin välillä. Miettiny noita omia rengas asioita ja kaipaisin kokemuksia Continental ContiVikingContact 5 kitkasta. Kolmosesta mulla on hyviä kokemuksia huomattavasti kevyemmässä autossa. Tuo nyt vaan on yksi vaihtoehto.
Ja ei mitään mutuja vaan oikeesti kokemuksia jotka ovat sellasilla ajaneet.

Kokemusta on tuollaisista Continentaleista muutaman talven ajalta Focuksen ja Octavia II:n alla.
Hyvä rengas, ei mitään valittamista.
Oikeastaan paras mainos on juuri tuo että asiaa ei edes ajattele ajaessaan missään tilanteessa eikä millään kelillä.

Kilometrimääriä tai kulumiskestävyyksistä ei ole mitää tilastoa mutta tuohon Focuksen mittariin kilometrejä kertyy melkoista tahtia.

Tällä hetkellä on kaikissa autoissa alla Michelin X-Ice Xi2 (tai jotain) ja ovat aivan erinomaiset renkaat.
Noista erojen hakeminen on hiustenhalkomista, erinomaisia kaikki.
Kuten on varmaan esim. Nokian renkaatkin.

Se, mitkä kannattaa valita on ihan kauppapoliittinen kysymys; mitkä saa halvimmalla.
Ja Suomessa ei siinä Nokian renkaat pärjää, täällä isänmaallisuudella kynsitään ihmisiltä rahat pois. Ulkomaisilla nettikauppiailla ei Nokiat maksa enempää kuin muutkaan, Suomessa maksaa kun ihmiset siihen suostuvat.


Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #687 : 30.10.2013, 13:37:19 »
Kokemusta on tuollaisista Continentaleista muutaman talven ajalta Focuksen ja Octavia II:n alla.
Hyvä rengas, ei mitään valittamista.
Oikeastaan paras mainos on juuri tuo että asiaa ei edes ajattele ajaessaan missään tilanteessa eikä millään kelillä.

Kilometrimääriä tai kulumiskestävyyksistä ei ole mitää tilastoa mutta tuohon Focuksen mittariin kilometrejä kertyy melkoista tahtia.

Tällä hetkellä on kaikissa autoissa alla Michelin X-Ice Xi2 (tai jotain) ja ovat aivan erinomaiset renkaat.
Noista erojen hakeminen on hiustenhalkomista, erinomaisia kaikki.
Kuten on varmaan esim. Nokian renkaatkin.

Se, mitkä kannattaa valita on ihan kauppapoliittinen kysymys; mitkä saa halvimmalla.
Ja Suomessa ei siinä Nokian renkaat pärjää, täällä isänmaallisuudella kynsitään ihmisiltä rahat pois. Ulkomaisilla nettikauppiailla ei Nokiat maksa enempää kuin muutkaan, Suomessa maksaa kun ihmiset siihen suostuvat.

Continental olleet aina kalliimmat, kuin hakkapeliitat minkä vuoksi en ole edes kokeillut continental:n nastarenkaita. Eli ilmeisesti paikkakunta kohtaista tuo hinnoittelu ja kyllä kuluttjat tietävät että Venäjällä osa nokiankin renkaista paistellaan uudemmassa tehtaassa. Suomessa taas laitetaan porukkaa pihalle.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #688 : 30.10.2013, 15:03:06 »

Ja Suomessa ei siinä Nokian renkaat pärjää, täällä isänmaallisuudella kynsitään ihmisiltä rahat pois. Ulkomaisilla nettikauppiailla ei Nokiat maksa enempää kuin muutkaan, Suomessa maksaa kun ihmiset siihen suostuvat.

Itse olen saanut Vianorilta saman tasoisia tarjouksia kuin nettikaupoista asennuksineen, poikkeuksia varmasti on. Olet oikeassa, omalla kohdalla valinta on kotimainen, jos hinta on suht samalla viivalla vaihtoehtojen kanssa. Ilmasta ei kukaan maksa.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #689 : 30.10.2013, 16:22:19 »
Kuulemma tekevät Venäjällä parempaa laatua kuin Suomessa. On niillä siellä tosin hieman tuoreempaa tekniikkaakin ilmeisesti käytössä.


 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo