Autodiagnoosi  Carcom Oy

Talvirenkaat

  • 1983 Vastauksia
  • 584288 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volv0 S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #690 : 30.10.2013, 17:14:08 »
Kuulemma tekevät Venäjällä parempaa laatua kuin Suomessa. On niillä siellä tosin hieman tuoreempaa tekniikkaakin ilmeisesti käytössä.

Näitä samoja tarinoita kerrottiin seisemänkymmenluvulla kun Fiat 124 -mallia alettiin tekemään Neuvostoliitossa Ladana.
Aika on varmaankin todistanut väitteen paikkansapitävyyden.

Se joka haluaa tukea tuotannon siirtämistä Suomesta Venäjälle ostaa Venäjällä tehdyt Nokian renkaat.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #691 : 30.10.2013, 17:31:45 »

Tällä hetkellä on kaikissa autoissa alla Michelin X-Ice Xi2 (tai jotain) ja ovat aivan erinomaiset renkaat.
Noista erojen hakeminen on hiustenhalkomista, erinomaisia kaikki.
Kuten on varmaan esim. Nokian renkaatkin.
Mulla on samat kitkat nyt toista kautta alla 205/50-17 koossa ja olen samaa mieltä. Saa nähdä miten riittävät vielä tänä vuonna, toivottavasti kestävät vielä kevääseen. Ostin vuosi sitten kun olivat tarjouksessa 650eur, ovh olisi ollut melkein 1100eur/sarja.

Octavia 2:ssa oli Contin kitkat, olivat hyvät nekin, tosin kahden talven jälkeen etuset 1,5mm pinnalla ja takana n.3mm. Vaihdoin tietenkin edestä taakse kauden vaihtuessa. Kilometrejä tulee vuodessa 40-50tkm.

Nokia, Continental, Michelin ovat melkein ainoat vaihtoehdot mitä talveksi pistän alle. Ehkä Goodyear voisi testata?
« Viimeksi muokattu: 30.10.2013, 17:33:52 kirjoittanut remes »
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #692 : 30.10.2013, 17:46:57 »
Kuulemma tekevät Venäjällä parempaa laatua kuin Suomessa. On niillä siellä tosin hieman tuoreempaa tekniikkaakin ilmeisesti käytössä.

Miksiköhän tuota urbaanialegendaa viljellään? Jotta suomalaiset saataisiin ostaa Venäjällä tehtyjä tuotteita ja siirrettyä loputkin työpaikat sinne  ;D.

Ja kyllä minulla ollut molempia (Suomalaisia ja Venäläisiä HKPL7:ja) eikä kummassakaan sarjassa ollut ongelmia.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #693 : 30.10.2013, 18:29:16 »
Miksiköhän tuota urbaanialegendaa viljellään? Jotta suomalaiset saataisiin ostaa Venäjällä tehtyjä tuotteita ja siirrettyä loputkin työpaikat sinne  ;D.

Milloin tuo Venäjän tehdas alkoi savuttaa?
Eikös Hakkapeliitta 4:ssa ollut aluksi ongelmia irtoilevien nastojen kanssa? Itselläni on Made in Russia HKPL4 ja tarjoan munkkikahvit jokaisesta tyhjästä nastan paikasta, jonka ensin etsimään tullut löytää.

Taitaa olla viimeinen talvi noilla renkailla, alkaa olla sopivasti ikää ja sopivasti käyttötalvia. Urasyvyyttä tosin olisi vielä vaikka jaettavaksi.


Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #694 : 30.10.2013, 18:38:16 »
Näitä samoja tarinoita kerrottiin seisemänkymmenluvulla kun Fiat 124 -mallia alettiin tekemään Neuvostoliitossa Ladana.
Se joka haluaa tukea tuotannon siirtämistä Suomesta Venäjälle ostaa Venäjällä tehdyt Nokian renkaat.

Mielummin Suomalaiselta yritykseltä, jonka tuotantolaitos on ulkomailla kuin ulkolaiselta yritykseltä, jonka tuotanto on ulkomailla?

Poissa Volv0 S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #695 : 30.10.2013, 18:55:07 »
Mielummin Suomalaiselta yritykseltä, jonka tuotantolaitos on ulkomailla kuin ulkolaiselta yritykseltä, jonka tuotanto on ulkomailla?

Jos se ulkolainen yritys ei yritäkään ratsastaa suomalaisuudella ei ole ollut mukana liputtamassa suomalaisen teollisuuden ulkomaille siirtoon niin kyllä.

Millään muulla kuin rahoillaan ei kuluttaja voi ilmaista tuntuvalla tavalla tuota toimintaa vastaan.
Jso tuotanto siirretään ulkomaille niin miten pitkään ajattelit suunnittelun pysyvän täällä?
Eikö tuo ole nähty moneen kertaan?

Olen kyllä tukenut kotimaista tuotantoa, ostanut kotimaisia renkaita ja Suomessa tehtyjä puhelimia mutta nyt en tee enää kumpaakaan.
Molemmat ovat pyllistäneet suomalaiselle tuotannolle liikaa minun makuuni.


Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #696 : 30.10.2013, 19:30:32 »
Noin markkinatalous toimii.

Jos ja kun omistajien siteet Suomeen lopulta katoaa häviää myös suunnittelu ja pääkonttori. Ei sitä vastaan voi "taistella", ainakaan ostamalla Japanilaisilta ;D

Toistaiseksi Venäjän markkinaosuuden kasvattaminen ja tehtaan avaaminen on ollut enemmän positiivinen asia. Toki haittapuoli on se että myös kotimaan markkinoille tulee sieltä renkaita, mutta Suomen lisäksi renkaita kaupataan muuallakin.

Me ollaan melko vanhoja, kun pienemmät tuotantoyksiköt on taas muotia ja kotimaan markkinoille tuotteet valmistetaan rajojen sisäpuolella.

« Viimeksi muokattu: 30.10.2013, 19:33:30 kirjoittanut D5GT »

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #697 : 31.10.2013, 11:40:23 »
Auto, motor & Sport -ruotsinversiossa oli kitkarenkaat testissä. Voittaja Nokian Hakkapeliitta R2.

Otin kuvan lopputuloksista pädillä ja siirsin ne iCloudiin... noh, en nyt niitä kuitenkaan iCloudissa näe, kun kirjaudun nettiselaimella töistä  >:(

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #698 : 31.10.2013, 16:46:30 »
Oli uusimmassa TM:ssä hyvä testi missä verrattiin keskieuroopan nopean luokan kitkarenkaita keskenään ja verrokkina oli HKPL8/Michelinin normi kitka. Kuivalla asvaltilla olivat hyviä ja sen jälkeen tarina olikin jotain aivan muuta. 
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #699 : 31.10.2013, 17:12:16 »
Oli uusimmassa TM:ssä hyvä testi missä verrattiin keskieuroopan nopean luokan kitkarenkaita keskenään ja verrokkina oli HKPL8/Michelinin normi kitka. Kuivalla asvaltilla olivat hyviä ja sen jälkeen tarina olikin jotain aivan muuta.
Tuommoinen keskieuroopan "nopea" kitkarengas on talvella suunnilleen yhtä hyvä kuin todella hyvä kesärengas. ::)

Poissa Volv0 S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #700 : 31.10.2013, 17:28:20 »
Oli uusimmassa TM:ssä hyvä testi missä verrattiin keskieuroopan nopean luokan kitkarenkaita keskenään ja verrokkina oli HKPL8/Michelinin normi kitka. Kuivalla asvaltilla olivat hyviä ja sen jälkeen tarina olikin jotain aivan muuta.
Tuommoinen keskieuroopan "nopea" kitkarengas on talvella suunnilleen yhtä hyvä kuin todella hyvä kesärengas. ::)

Noo, tuon testin mukaan nuo 'korkean nopeusluokan talvirenkaat' ovat sekä märällä että kuivalla asfaltilla aivan ylivoimaiset 'oikeisiin' talvirenkaisiin nähden.

Ja todella yllättäen ovat huomattavasti näitä 'oikeita' talvirenkaita huonommat lumella ja varsinkin jäällä.

Kesärengasta ei ollut testissä mukana mutta oma veikkaukseni on ettei se olisi menestynyt edes noissa kylmissä olosuhteissa tehdyissä kuivan ja märän kelin testeissä.
Ja lumella ja jäällä olisivat olleet todella huonot tulokset.

Ja kun tuota testin lopputulosta katsoo niin "testin voittaja" on Continental ContiWinter Contact TS850, yleisarvosana 7,5, ennen Nokian Hakka 8 nastarengasta, yleisarvosana 7,4.


Niin, jokaisen pitää ihan itse miettiä mitä renkailta haluaa ja missä olosuhteissa ajaa.
Itse ajan kuivilla/sulilla teillä 95 % ajasta ja matkasta, luultavasti nuo Continentalit olisivat käyttööni erinomainen vaihtoehto.

Joku toinen ajaa poroja väistellen jäisillä teillä, varmasti Hakka8 on paras vaihtoehto.
Joku toinen haluaa maksimoida huonon kelin haitalliset vaikutukset, ostaa nelivetoautoonsa nastarenkaat, tarvitsi niitä oikeasti tai ei.
Ja saa tehdä niin minun puolestani.
« Viimeksi muokattu: 31.10.2013, 17:31:34 kirjoittanut Volv0 S80 »

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #701 : 31.10.2013, 17:46:30 »
Noo, tuon testin mukaan nuo 'korkean nopeusluokan talvirenkaat' ovat sekä märällä että kuivalla asfaltilla aivan ylivoimaiset 'oikeisiin' talvirenkaisiin nähden.

Ja todella yllättäen ovat huomattavasti näitä 'oikeita' talvirenkaita huonommat lumella ja varsinkin jäällä.

Kesärengasta ei ollut testissä mukana mutta oma veikkaukseni on ettei se olisi menestynyt edes noissa kylmissä olosuhteissa tehdyissä kuivan ja märän kelin testeissä.
Ja lumella ja jäällä olisivat olleet todella huonot tulokset.

Ja kun tuota testin lopputulosta katsoo niin "testin voittaja" on Continental ContiWinter Contact TS850, yleisarvosana 7,5, ennen Nokian Hakka 8 nastarengasta, yleisarvosana 7,4.

Niin, jokaisen pitää ihan itse miettiä mitä renkailta haluaa ja missä olosuhteissa ajaa.
Itse ajan kuivilla/sulilla teillä 95 % ajasta ja matkasta, luultavasti nuo Continentalit olisivat käyttööni erinomainen vaihtoehto.

Joku toinen ajaa poroja väistellen jäisillä teillä, varmasti Hakka8 on paras vaihtoehto.
Joku toinen haluaa maksimoida huonon kelin haitalliset vaikutukset, ostaa nelivetoautoonsa nastarenkaat, tarvitsi niitä oikeasti tai ei.
Ja saa tehdä niin minun puolestani.

Unohdatko tahallaan yhden muuttuvan tekijän tuosta yhtälöstä, joka on se suurin muuttuva tekijä eli sää. Se tahtoo muuttua kesken ajon tahdoit tai et. Harvemmin se menee, niin päin että kunnon talvirengas muuttuu talvella yhtäkkiä huonoksi liikenteessä. Toisin päin sattuu yllättävän usein, että "hyvä välikelinrengas" muuttuu huonoksi talvirenkaaksi.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #702 : 31.10.2013, 17:58:25 »
Harvemmin se menee, niin päin että kunnon talvirengas muuttuu talvella yhtäkkiä huonoksi liikenteessä. Toisin päin sattuu yllättävän usein, että "hyvä välikelinrengas" muuttuu huonoksi talvirenkaaksi, mutta tällöin apitäisi ajaa kelin ja renkaiden mukaan.
Vähän korjasin, ettei totuus unohdu.

Poissa Volv0 S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #703 : 31.10.2013, 19:52:19 »
Unohdatko tahallaan yhden muuttuvan tekijän tuosta yhtälöstä, joka on se suurin muuttuva tekijä eli sää. Se tahtoo muuttua kesken ajon tahdoit tai et. Harvemmin se menee, niin päin että kunnon talvirengas muuttuu talvella yhtäkkiä huonoksi liikenteessä. Toisin päin sattuu yllättävän usein, että "hyvä välikelinrengas" muuttuu huonoksi talvirenkaaksi.

Kelin mukaan on ajettava, ei renkaaseen luottaen.

Jotkut eivät pärjää nastarenkaillakaan.

Kuten sanoin, mulle aivan sama millä kukakin rengasvalintansa perustelee.

Liikenteessä on varmasti kulloisellekin kelille huonosti sopivia renkaita mutta suurempi ongelma on ne yhtään millekään kelille sopivat asenteet ja liikennekäyttäytyminen.
Ja sitä on varmasti enemmän kuin huonoja renkaita.

Herne nenään vaan kaikille jotka tuntevat piston sydämessään.

Poissa Panssarivaunu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 630
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #704 : 31.10.2013, 21:51:26 »
Itse koen henkeni arvokkaammaksi, kuin 420 euron.

Alla siis uudet Hakkapeliita seiskat.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo