Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: -TICI- - 09.06.2013, 02:43:46
-
Tulipas hommattua (kaverin pienellä painostuksella) tollanen 7hlö XC90 D5 2005, mutta uudemmalla 185hv koneella. :idiot2:
Taipaleen alku on ollut ehkä hivenen kankea:
Heti alkuun napsahti pyörreläppien jo "korjattu" akseli irti kolostaan (kuluttanut tiensä ulos) ja ettei turhan halvalla pääsisi, niin myös EGR "kaasuläppä" päätti samaan syssyyn menettää hampaansa säätömoottoristaan.
Oli todella mielekästä ajaa "nilkuta kotiin"-moodissa moottoritiellä, kun mopoautotkin vilkutteli valojaan takana...
Innolla odotan maanantaita, että pääsee tutustumaan varaosien hintoihin. >:(
-
-
(http://i365.photobucket.com/albums/oo91/TICI/Autot/IMAG2156.jpg) (http://s365.photobucket.com/user/TICI/media/Autot/IMAG2156.jpg.html)
-
EGR "kaasuläpästä" oli porsinut "syyttä" ( ei mitään mekaanista estettä läpän liikkumiselle) pari ratasta.
Läpästä löytyi tiedot:
Volvo
8692720
05W406
Bosch 0 281 002 701
087
59008 06:45 4
Onko näin, että: Pyörreläpistä ei tule vikakoodia? Koska ainoastaan vikakoodit 9140 ja 9190 (näin ulkomuistista) oli päällä liittyen tähän vikaan...
Ja tuo varsi kun irtoaa, niin läppäkoneisto voi jäädä "hyvään" asentoon tai huonoon asentoon, huonommassa ei kestä kovin kiihdytellä vaan heittää koneen vikatilaan ja tehot veks...näin sinisellä kerrottiin.
Osaako joku kertoa kumpi on se "hyvä asento" tai kumpi on se läpät auki / kiinni asento?
-
Onnittelut hienosta valinnasta, tollasella vois kuvitella itsekkin ajelavan ja rouvakin olis varmaan tyytyväinen.
Toi kaasuläppävika on nyt sellanen, et niitä vaan tapahtuu ei ole tietääkseni merkkiriippuvainen. Bensa Volvoissa kuulemma ihan tyyppivikana pidetään tuota samalla nimellä varustettua palikkaa.
Kyllä se siitä iloksi vielä muuttuu. *tumppuun->
-
mistään mitään tiedä mutta 7 paikkanen XC90 on aina hyvä valinta :D
olisko sulla kuitenkin 2006 mallia jos on jo 185 heppanen rekisteröity lienee loppuvuodesta 2005
varaosa.fi kerto läppäs hinnaks tämmösen http://www.varaosa.fi/LargeProductCard.php?productid=VolvoOE31216665 eli 520€ karkeesti volvon hinta suunnilleen sama kun varaosa.fi myy orkkis osia
-
Jos nyt en ihan väärin muista, niin ainakin wetterin hinta oli tuossa keväällä 620 euroa, kun yhden asiakkaan autoon tuollaisen vaihdoin. Ruotsista tilaamalla sen sai noin 4500 kruunuun, eli suunnilleen samaan hintaan kuin sen saa varaosa.fi. Volvon koodi oli muuten vaihtunut tuolle osalle.
-
Juurikin tuon 7-paikkaisuuden, sekä maavaran takia tohon sitten lopulta päädyin (ja se painostus). Auto taitaa tosiaan olla 06-mallinen, mutta rekisteröity 05. 185hv ja 6v tomaatti.
Ollut aika kovassa käytössä sisustan puolesta, kyynärnojan lukitukset hävinneet vuosien saatossa, sekä "mukitelineen" kansi ei avaudu.
Löytyi netistä yksi edullinen läppä, mutta olen valitettavasti jonossa.
Olisi mukava saada auto ajoon, että pääsee selvittelemään seuraavaksi alustan ja voimansiirron kolinoita. Pitänee varmaan hakea vastaava laite koeajoon jostain liikkeestä, että pääsee vertaamaan noita kolahduksia, mitkä tulee suuntaa vaihdettaessa.
-
Tuo vaihtunut volvon koodi oli 31216665, ja läpän vanhakoodi oli tuo sama 8692720
-
Tuo vaihtunut volvon koodi oli 31216665, ja läpän vanhakoodi oli tuo sama 8692720
Siis toi 31216665 on uusi koodi vai?
-
Onko ainoastaan koodi muuttunut, vai myös itse tuote?
Onko boschin numero sama?
-
volvon osanumerot muuttu kun siirtyvät vadiksesta vidaan aika isosti ja sitten normaalia muutosta osanumeroissa kun vähän parantelevat.
puslat joita muuten on tossa alustassa aika monta aiheuttaa kolahtelua ainakin omassa takaajat naukuu kun tekee tiukkoja käännöksiä.
Suunnan vaihtoon liittyvät kolaiukset voi johtua voiman siirrosta, onko kulmavaihteeseen vaihdettu öljyt ettei olisi mennyt boorit.
-
Siis toi 31216665 on uusi koodi vai?
Juuri näin ;)
-
Ompa muuten peijakkaan vaikea löytää tollasta tarvikkeena, vaikka oli tuo Robertin numerokin. Kuulin jopa sellasta huhua, että Bosch olisi lopettanut valmistuksen? :o
-
Tuo vaihtunut volvon koodi oli 31216665, ja läpän vanhakoodi oli tuo sama 8692720
Nopealla googletuksella väittää, että BOSCH 0 280 750 520 olisi tuo uusi koodi... ja BOSCH 0 280 750 521 tarjotaan myös sopivaksi... :-\
-
volvon osanumerot muuttu kun siirtyvät vadiksesta vidaan aika isosti ja sitten normaalia muutosta osanumeroissa kun vähän parantelevat.
puslat joita muuten on tossa alustassa aika monta aiheuttaa kolahtelua ainakin omassa takaajat naukuu kun tekee tiukkoja käännöksiä. suunnan vaihtoon liittyvät kolaiukset voi johtua voiman siirrosta, onko auton etuperään vaihdettu öljyt vai onko se tuo muuten jo gen 3 tai peräti 4 haldeksi kun omassa on gen2 ja siinä on etuperässä vaihdettavat öljyt, siis kulmavaihteesta puhun...
Mitähän tässä nyt loppujen lopuks tarkotettiin ;DEli laatikkoöljyäkö tuolla etuperän öljyllä meinasit?Vai kulmavaihteen?vai haldex:in?
etuperän öljythän näistä vaihdellaan yleensä huuhtelemalla ;)ja haldex:in versiosta riippumatta öljynvaihto kaikkiin kyseisiin paikkoihin onnistuu ja on suotavaa....
Normaalitapahan on tosin:kulmavaihteeseen samalla kun se uusitaan poorien mennessä pilalle,haldex:iin kun autosta tulee etuveto ja laatikkoon kun vaihteet vaihtuu miten sattuu :P
-
Pitänee ottaa sellainen öljynvaihto-proggis kesällä ja lirutella uudet öljyt koko autoon. Eikö toi laatikkoöljy ollut jotain kohtuullisen arvokasta tähän malliin?
Uusi läppä lähti tilaukseen. :-\
-
Riippuu mitä pitää kalliina.esim.wetterillä vaihtuu huuhdeltuna n.250e laatikkoöljyt ja jos vaihtaa 60tkm välein niin ei tuosta konkurssia saa aikaan...
Onhan se toki normi atf:ään verrattuna kalliimpaa..
-
Mitähän tässä nyt loppujen lopuks tarkotettiin ;DEli laatikkoöljyäkö tuolla etuperän öljyllä meinasit?Vai kulmavaihteen?vai haldex:in?
etuperän öljythän näistä vaihdellaan yleensä huuhtelemalla ;)ja haldex:in versiosta riippumatta öljynvaihto kaikkiin kyseisiin paikkoihin onnistuu ja on suotavaa....
Normaalitapahan on tosin:kulmavaihteeseen samalla kun se uusitaan poorien mennessä pilalle,haldex:iin kun autosta tulee etuveto ja laatikkoon kun vaihteet vaihtuu miten sattuu :P
no ei mitään korjasin lyhemmäksi typerän sepostukseni :-[
-
Tässä pari käyttökelpoista linkkiä öljyjen viidakkoon:
Neste:
https://www.neste.fi/suositustaulukko/st_etusivu.aspx?path=2589%3b2655%3b2656%3b3314%3b13454%3b13458&lang=fi&cktest=true
Tuolta valimstajalta ei ko. autoon näköjään kauheesti öljyjä löydy:
https://www.neste.fi/suositustaulukko/st_taulukko.aspx?path=2589;2655;2656;3314;13454;13458&lang=fi
Mobil:
http://www.mobil.fi/Finland-Finnish-LCW/oilselectortool.aspx
Täältä sit löytyy laatikkoonkin öljyä:
http://www.mobil.fi/Finland-Finnish-LCW/carengineoils_mobil-lubricant-selector.aspx
Etuperässä pyörii ilmesesti vaihteistoöljyt, samaan tapaan, mitä etuvetoisissakin?
Kulmavaihteen öljyt joutuu ilmeisesti hakemaan TISKILTÄ samoin Haldex ja takaperän. Haldex öljy nyt on varmaan sama, on se murikka sit folkkarissa, volvossa, tai missä tahansa muussakin autossa.
Jollain valmistajilla myös suosituksia, ettei peräöljyjä vaihdettaisi välttämättä ollenkaan. Tarkkana saa olla, tossa kun plutaa voimansiirron öljyjen kanssa, että päästää oikeesta propusta tavarat pois ja lisää myös oikeesta. ;)
Isot pojat kertoo, että muutama perä rikottu haldexöljyjenvaihdon jälkeen. ::)
-
On niitä Aisineita kuulemma rikottu öljynvaihdollakin... :P
Tosin tähän ehkä vielä uskaltaa vaihtaa... ehkä...
-
Laitetaan nyt kuvaa ulkopuoleltakin...
(http://i365.photobucket.com/albums/oo91/TICI/Autot/IMAG2066.jpg) (http://s365.photobucket.com/user/TICI/media/Autot/IMAG2066.jpg.html)
-
Onnea valinnalle !! Kutoskoneeseen tottuneena olen katsastellut T6-versiota, vaikka noita kilsoja vuodessa tuleekin paljon :)
P.S. Teilläpäin tuntuu olevan nuoriso varsin hurjaa, kun ajelevat mopoautoilla moottoritiellä ;)
Noissa on tainnut olla laatikon kanssa jonkin verran ongelmia. Onko se GM:n laatikko muka niin huono vai onko lisäpainon tuoma rasitus ollut syynä? Kyllähän T6 yleisesti kiinnostaa.
Vaparikuutoseen tulee kyllä kilsoja mukavasti :P
-
Uusi läppä on paikoillaan.
Auto ei ole enää "nilkuta kotiin"-moodissa, mutta vikaa vittuilee... pitänee käydä lukemassa koodit jossain, kunhan kerkeää.
Aikamoinen show oli uuden läpän hommaaminen. Onneksi myyjää tuntui kiinnostavan asiakaspalvelu aivan yhtä paljon, kuin minua läpän saaminen...
Kiitos AutoPalin Huittinen... ;)
-
Auton toiminta normaali.
Neljä vikaa oli: Hehkuista oli kaksi vikaa ja kaasuläppään liittyviä kaksi. Vikamuisti nollattu.
Saa jäädä ainakin toistaiseksi noi pyörreläpät noin... :pomo:
-
Toivottavasti murheet on nyt takanapäin, eihän näissä yleensä mitään ongelmia ole ollutkaan. ;)
-
Hauska uusi ominaisuus... Moottorivalo ei syty jokaisella startilla... :2funny:
Kävelen kohta Afrikkaan ja haen mun hiacen takas Motumbolta. :'(
Toivottavasti ei enteile mitään kallista toi valo...
-
Onko nuo vikakoodit luettu volvolla vai jollain pajalla yleistesterillä. dice kertoo paljon enemmän kuin perus boch noista vioista. itsekkin sain mielenrauhan vasta kun volvollalukivat ja tulkitsivat koodit... tosin kulmamies ne totes jo aikasemmin edes näkemättä muuta kuin minun sepostukset.
-
Bosch KTS 650 taitaa olla peli millä luettiin....
Toistaiseksi on niin kovat näytöt ollu lukijalla, että... :pomo:
Nimeää itsensä tai ei...
Tiedossa siis on se, että toi laitos ei ole se paras lukemaan Volvojen vikoja... Toivottavasti tulevaisuudessa on parempia...
Varsinkaan kun ollaan luettu V.A.G.-konsernin laitteesta vikoja, niin tulee lähes mm-tarkkuudella viat selville. Tosin eri lukulaite.
Miten helvetissä mulle aina käy niin, että ne kalliit viat tulee mun maksettavaksi?
Peugeot -> kone meni täysin uusiksi.
Portteri -> kone tippui. Oikeasti... Räikkäliinoilla tuettuna kotipihaan ajoin. :idiot2:
Skoda -> Ahdin meni uusiksi.
Volvo -> Kaasuläppä + ???
Ihanan kallista ollut. Jos jonain vuonna voisi lomalla pitää oikeasti lomaa...
Nyt on jo suunnitelmat Inarin matkasta vaihtuneet Volvon jarruremonttiin ja Skodan jousen vaihtoon... ja muutamaan muuhun välttämättömään huoltoon... ihanan -vitun- kallista.
>:(
-
Taisi selvitä keulan kolina...
(http://i365.photobucket.com/albums/oo91/TICI/Autot/IMAG2230.jpg) (http://s365.photobucket.com/user/TICI/media/Autot/IMAG2230.jpg.html)
-
Bosch KTS 650 taitaa olla peli millä luettiin....
Toistaiseksi on niin kovat näytöt ollu lukijalla, että... :pomo:
Nimeää itsensä tai ei...
Tiedossa siis on se, että toi laitos ei ole se paras lukemaan Volvojen vikoja... Toivottavasti tulevaisuudessa on parempia...
Varsinkaan kun ollaan luettu V.A.G.-konsernin laitteesta vikoja, niin tulee lähes mm-tarkkuudella viat selville. Tosin eri lukulaite.
Miten helvetissä mulle aina käy niin, että ne kalliit viat tulee mun maksettavaksi?
Peugeot -> kone meni täysin uusiksi.
Portteri -> kone tippui. Oikeasti... Räikkäliinoilla tuettuna kotipihaan ajoin. :idiot2:
Skoda -> Ahdin meni uusiksi.
Volvo -> Kaasuläppä + ???
Ihanan kallista ollut. Jos jonain vuonna voisi lomalla pitää oikeasti lomaa...
Nyt on jo suunnitelmat Inarin matkasta vaihtuneet Volvon jarruremonttiin ja Skodan jousen vaihtoon... ja muutamaan muuhun välttämättömään huoltoon... ihanan -vitun- kallista.
>:(
Joo toi Bosch ei tosiaan funkkaa volvoissa parhaiten! Yleensä aina vaikeuksia voittaa auton luottamus, jotta päästään asiaan. ;D Mut olihan se KTS650 tosiaan.
Ei toi nyt vielä mitenkään tavattoman kallista ole vielä ollut. Onhan kaikissa autoissa vikoja ja mitä uudempi auto, niin yleensä kalliimpi vika :-\
Osta se takpotku benssiini volvo, niin ei tule mitään yllättävää. Menovettä kuluu hiukan enemmän, mut ei ainakaan korjaukset käy kukkaron päälle. ;) Mä oon jo vuosia koittanu puhua tota sulle.
-
Käväisin viemässä PS2 ohjaimia kaverille ja yllätyksenä huomasin, että Volvo seisoo nosturilla, vähän niinkuin pyytämättä.
Kovin ammattilaiset väittivät, että turha murehtia keulan kolinoista. Jousien alapuolella oleva kumi oli ainut mikä oli ottanut siipeensä / puuttui. Kaikki puslat kuulemma ehjiä.
;D
Ei siellä mitään löysää kyllä ollut, joten jos laittaa ABBA:a vähän kovemmalle ja ajelee tyytyväisenä.
-
Tomii monessa hommassa toi, et rammaria vaan kovemmalle.
Eikä nykyisillä korjaamohinnoilla kaikkien pikku äänten takia kannata korjaamolle ajaakkaan. Tosin kysyminen ei tänäpäivänä varmaan vielä sentään maksa mitään.
-
Mahtaisiko joku XC90-mies tietää sopivia kattonäyttöjä, tai muuta näyttöä, mihin saisi ympättyä PS2, sellainen kun nyt nurkissa pyörii ilman muuntajaa. ::)
Nopealla Googletuksella en löytänyt mitään volvolle tehtyä kattoadapteria, tai sitten en vain osaa.
Myös muut voi vastata, jos vaikka tietävät. ;)
-
täh, eikö muka esim autostudion kattonäytöt käy?
ainakin mitä oon myynnissä nähny XC90:jä niin niissä on ollu joko ihan se volvon oma kattonäyttö tai just ihan bulkikamaa näyttöjä. omaani olen ajatellut vakavasti jos asentaisin jonkun 10-15" kattonäytön ihan kattoluukun reunaan että näkyis molemmille takariveille... meillä kun varsinaiset katsojat on siellä ihan takana. toistaseks menty vain 7" tabletilla...
-
En nyt ulkoa muista, että oliko siinä kattoverhoilussa jotain "muotoja"... Ja toinen asia, että ei tarvitsisi koko verhoilua purkaa. Eli tyyliin leikkaa tästä ja asenna-näyttö on hakusessa.
-
ahaa, noihan on pinta asenteisia noi autostudion näytöt enimmäkseen samoin kuin se volvon omakin. tasanen katto siinä minusta on ainakin luukun takana... ja ei siihen luukun takia voikkaan upottaa ainakaan kovin paljoa.
Tossa se volvon originaali jossa muuten onkin DVD-soitin mukana. http://www.volvopartswebstore.com/showAssembly.aspx?ukey_assembly=241231&ukey_make=865&ukey_model=11985
-
ahaa, noihan on pinta asenteisia noi autostudion näytöt enimmäkseen samoin kuin se volvon omakin. tasanen katto siinä minusta on ainakin luukun takana... ja ei siihen luukun takia voikkaan upottaa ainakaan kovin paljoa.
Tossa se volvon originaali jossa muuten onkin DVD-soitin mukana. http://www.volvopartswebstore.com/showAssembly.aspx?ukey_assembly=241231&ukey_make=865&ukey_model=11985
Hyi helkkari kun kallis laite :o
-
Siis sulla on pelkästään kattoverhoilussa kiinni? Ymmärsinkö oikein? Eikö se verhoilu roiku sen näytön painosta? ???
Mites toi kolariturvallisuus?
-
Oik. takalasi ei suostu enää laskemaan. >:(
-
Siis sulla on pelkästään kattoverhoilussa kiinni? Ymmärsinkö oikein? Eikö se verhoilu roiku sen näytön painosta? ???
Mites toi kolariturvallisuus?
Mulla ei ole omassa näyttöä mutta tuo volvon oma tulee tosiaan tukeen kiinni joka on katon reunasta reunaan...
-
Pitkään siinä menikin taas hyvin...
Nytten iski ongelmaksi "joulukuusi" mittaristossa -> Punainen varoituskolmio, ABS- ja jarrun varoitusvalo " Jarruvika pysähdy varoen". Eikä siinä vielä kaikki! Samalla trippi vetää "viivoille", eli "---,-". Silloin myöskään kokonaismatka ei kasva. Eikä siinäkään vielä kaikki! Kaupan päälle tule vielä vika "Ajovalovika vaatii huollon". Ja ksenonien "nosto" ei enää toimi. Eikä.... Lämpömittari vetää myös "viivoille", eli --°C
Vikoja mitä löytyi:
6662 Hehkutusrele signaali viallinen
6665 Hehkutusrele signaali viallinen
940F Jarrupoljintunnistin signaali viallinen
0A02 CAN-tiedonsiirto ABS/ASR/ESP Viallinen
0A01 CAN-tiedonsiirto ABS/ASR/ESP Viallinen
0026 Ajonopeusanturi Signaalivertailu virheellinen
Otetaan vastaan valistuneita arvauksia, että mistä kannattaa aloittaa!
-
Näemmä myös neliveto katosi samassa rytäkässä... >:(
-
meniköhän jostain kohtaa maadotus tai sähkönsyöttö poikki. nelikkohan katoaa samassa kun haldexin sähkötkin.
-
Oliko siitä jarrupoljinkatkaisijasta mitään hyötyä?
Villi arvaus ABS:n ohjainlaitteelle?
-
Täältä lähtee arvaus myös ABS:n ohjainlaitteelle. Näitä on tullut useita vastaan. Ei muuta ku romikselta katsomaan tilalle uutta niin ei tartte itteä kipeäksi maksaa.
Hyvällä säkällä jos löytää vielä samanlaisesta siis sama motti, laatikko ja STC tai DSTC niin ei tarvitse edes käydä ohjelmoimassa ohjainlaitetta
-
Itellä oli samat oireet viime talvena mutta lisänä oli myös ohjaustehostimen häviäminen ja syyksi osottautui CEM ohjausyksikkö.
-
En ole tuollaiste nelivetojen kanssa temmeltänyt, mutta uskoisin että pelkästään tuo puuttuva pyörän pyörintänopeustieto voisi lamaannuttaa monivetojärjestelmän.
-
En ole ehtinyt vielä vaihtaa polkimen anturia.
Tänään olisi tarkoitus vaihtaa ja samalla vilkaista pyörimisanturit jokaiselta pyörältä.
Kerrottakoon vielä, että vika tuli "hiipien". Aluksi muutamaksi sekunniksi viikon välein ja siitä sitten tihentyen, kunnes ei lähde enää pois.
-
Eipä tullut hullu hurskaammaksi...
ABS-anturien johdot näytti ehjiltä. Mitä siitä maassa maatessa nyt pystyy tutkimaan.
Samalla heitin uuden poljinanturin paikalleen. Ehkä yksi vikakoodi saatiin poistettua, ehkä ei...
Pitäisi saada auto kiinni johonkin testeriin, millä pääsisi vähän syvemmälle, kuin pelkiin vikakoodeihin. >:(
-
Kiinnostus loppui "harrastamiseen". Maanantaina lähtee amikseen tutkittavaksi... jos ei siellä saada kuntoon, niin sitten pitää viedä volvolle...
>:(
-
Kiinnostus loppui "harrastamiseen". Maanantaina lähtee amikseen tutkittavaksi... jos ei siellä saada kuntoon, niin sitten pitää viedä volvolle...
>:(
Eiköän kaikki vehkeet kuntoon saada.
-
Mulla kun meni napa takaa niin pelkäsivät sen abs anturin itessään kuluneen hangatessaan kehään, eivät kyllä kertonut millaisia vaivoja olisis tiedossa jos se anturi lakkaa toimimasta... tosin sanoivat että anturi on halpa uusia jos tulee ongelmia työ vain maksaa pirusti kun liitin jossain sisällä ja omassa on se 7-paikkaa.
niin että voisko sulla olla vika anturissa ja sitä kautta myös vähän löysää navassakin...
-
No ei mennyt turhaan amikseen. Kuulemma muutamat syötöt ovat kadonneet, esim. juuri ABS:n...
Eli vika CEM:ssa?
-
Diagnoosi: "CEM rikki ei syöttöä f15/f16"
Hintaa vian etsimiselle tuli yllättävän vähän... 40e.
Mitäs Ak_i teit? Korjautitko, vai vaihdoitko uuden?
Onko jotain näppärää ja edullista korjaamoa tiedossa?
-
Itelle kyllä koitettiin etsiä korjattua CEMmiä mutta eipä tietenkään juuri oikeeta tahtonu löytyä joten uuden vaihdatin. Ite kun kyselin muutamasta paikasta niin halvin oli omalla paikkakunnalla vms racing ja tämä siis kangasalla.
-
Sen mitä olen noita hintoja korjaukselle katsellut, niin 300-500€ paikkeilla pyörii.
Uusi on -kuulemma- 1000e paikkeilla. Korjatakko vanha ja parin vuoden päästä taas joku paikka saattaa vittuilla, vaiko vaihtaisi kerralla uuden ja ehkä se toimii muutaman vuoden taas.... :idiot2:
Vaimon sanoin: "Miksi vitussa meille käy aina näin kaikkien autojen kanssa"
Viimeinen TOIMIVA auto oli "84 Hiace siitä se alamäki on alkanut... Aina "jotain". Mitäköhän maksaisi hakea se afrikasta takaisin?
-
onko tossa uuden hinnassa pelkkä yksikön hinta vai myös työt mukana..?
-
Käsittääkseni pelkkä boksi 971€ oli yksi hinta minkä sain (toisen käden tietoa). Siihen sitten ohjelmointi päälle. Jne.
-
Mitä vanhempi auto yleensä korjaaminen on aikapaljon edukkaampaa. Siinä ainakin itsellä syy, miksi pitäytysin kauan noissa takapotkuissa.
-
No noi turvavarusteet on se syy, miksi vaimolle näitä perkeleen härpättimiä ostelen.
Valitettavasti noissa vanhoissa -toimivissa- autoissa niitä vaan ei ole.
-
No hetken, ku ajelette sillä sijaisautolla, niin ei kaipaa enää mitään hienouksia. Nilkka suorana ja suu hymyssä voi painella kohti auringonlaskua. ;)
-
Kerrottakoon nyt, että CEM on irrotettu ja lähetetty elehuoltoon korjattavaksi.
Ja ainut vaihtoehto on todellakin purkaa pyyhkijät pois. Siellä on kaksi torxia piilossa cem:in päällä. Kohtuullisen ahdas paikka. Kädet verellä saa vvääntää
Päivitellään taas, kun kerrottavaa on ja töiltä ehtii.
-
Cem tuli takaisin jo muutama viikko sitten, mutta työt/sää ei ole oikeen mahdollistanut asennusta. Tänään se kuitenkin löysi paikkansa. Ainakin virrat kytkiessä kaikki tuntui normaalilta.
Pieniä vastoinkäymisiä kootessa pyyhkijöitä mm. Lievää hapettumaa varsissa.
Oma tarinansa on myös CEM:n huolto... joitain vuosia asiakaspalvelutehtävissä työskennelleenä voisin muutaman huomion kertoa, kunhan pääsen tietokoneelle... ja jaksan...