Tähän saatiin tänään kaverin kanssa aikaiseksi vaihtaa vaihteistoöljyt. Oli melko tummaa tavaraa, kun putkesta tulevaa öljyä katsoi. Tikusta katsottuna näytti paljon paremmalta. Ei ollut toisaalta täysi yllätys, koska viimeisimmästä öljynvaihdosta oli aikaa jo 71 000km / 4 vuotta. Ja sillon oli vaihdettu vain 5,2 litraa. Ja kermana kakun päälle, laatikon öljytaso jätetty vajaaksi.
Huuhdottiin 15 litraa lävitse, niin muuttuivat hyväksi. Commaa meni laatikkoon. Nollasin myös Vidalla öljynvaihtolaskurin varmuuden vuoksi, vaikka tuolla ei ole tuntunut olevan mitään tuntuvaa vaikutusta ainakaan. Laatikon toimintaan ei tullut muutoksia ja ehkä ihan hyvä niin, koska laatikko toimi jo ennestään mallikkaasti.
Tämä yksilö on alkanut kilometrien myötä tulemaan tutummaksi pikkuhiljaa. Hiukan mietityttää tuo kaasuläppäkotelo. Melko usein esim. liikennevaloihin tultaessa pysähdyksiin ja Neutral Controlin vapauttessa vaihteen, jää kierrokset seilaamaan noin 100rpm verran. Tuon seilaamisen kesto on yleensä luokkaa 3-7 sekuntia, kunnes rauhoittuu vähän. Tuonkin jälkeen on kuultavissa ulkoa päin varsinkin, että kierrokset eivät pysy aivan tasaisina. Kierroslukumittarissa tuo ei kuitenkaan enää siinä vaiheessa näy. Ajon aikana ei ole mitään ongelmia, ei pienintäkään nykimistä missään tilanteessa. Tuo tuntuu olevan se vaikea paikka, kun vaihde vaihtuu vapaalle ja koneen kuormitus pienenee, niin sitten seilauttaa hetken kierroksia. Ei tuo nyt toki häiritse, kun on sen verran lievä ilmiö toistaiseksi. Mutta eikös oireet viittaa aika vahvasti kaasuläppään, varsinkin vuosimalli huomioon ottaen.