Futurez  Kulkukoira

Veksin siniset talvikalsarit MURHAAVA ALAVÄÄNTÖ RIKKOI VAIHTEISTON

  • 94 Vastauksia
  • 31217 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: Veksin siniset talvikalsarit
« Vastaus #30 : 18.01.2015, 22:55:34 »
Liikennevakuutus täysillä bonuksilla 66,97e vuodessa

 :o Tuohon lienee melko vaikea päästä uudemmalla kalustolla...

Suomi häpeää yli 10v vanhaa autokantaa
Itse olen ylpeä 25 vuotiaasta, toimivasta ja luotettavasta autostani

Vanhassa vara parempi kun pidetään autosta huolta asianmukaisesti  O0

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Veksin siniset talvikalsarit
« Vastaus #31 : 19.01.2015, 22:20:42 »
noista huipuista niin oma 245 meni b200k +m45 yhdistelmällä karvan alta 200 mittariin  :2funny: 100km/h vauhdissa todellinen 92km/h. Niin ja perävälitys 3,71
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Veksin siniset talvikalsarit
« Vastaus #32 : 20.01.2015, 06:55:09 »
Pitäs tietää näiden ilmanvastukset.
Omassa 940:ssä on mittarin heitto 0 välillä 0-140. Sen jälkeen hissuksiin tulee kilometri/kaksi heittoa 200 mennessä. Ja se kulkee sen 200. Suurin "ongelma" sen saavuttamisessa on vitonen. Kiihtyminen jatkuu jotenkuten aina nelosen rajoittajaan (jotain 170-180) asti, mutta vitosella ei enään kiihdy (tippuu tehoalueen alle), vaan hyvin hitaasti nousee jos nousee.
Näin siis piristetty (kansi madallettu) B230FB ja M47. Kierroksia 100km/h on 2750rpm vitonen silmässä.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Veksin siniset talvikalsarit
« Vastaus #33 : 24.01.2015, 22:15:34 »
Etsin hiihtovälineitä aitan vintiltä ja törmäsin erääseen 530 kanteen:


2 ja 3 pyttyjen puuttuvista pinnapulteista voisi päätellä että kansi on peräisin  B200k moottorista
Myös tulpattu anturin reikä 3 pytyn alla tukee tätä päätelmää

Palotiloista päätellen kansi on suoraan ajosta


Puuttuvat pinnapultit pakopuolella ja teipatut pakokanavat viittaavat siihen että pakopuoltakin on käpistelty


Todennäköisesti tämä on omia jo markka-aikaan siistimiäni kansia
Täytyy kattoa kansi läpi ja koittaa onko siitä enään mihkään
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa 240masentaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
Vs: Veksin siniset talvikalsarit
« Vastaus #34 : 25.01.2015, 14:39:06 »
Komea talvipirssi.  :) Itellä on kans ollu aikomus vähän 530 kantta hieroa. Kannattaako esim. venttiilinjouset vaihtaa jäykempiin vai onko järkevintä vain tehdä nämä perus hommat eli kanavat siistiä, läpätä venttilit, palotilaa muotoilla sekä mahdollisesti vähän laskea kantta? Mitenköhän perus siistitty sekä vaikka -1.5 laskettu kansi d nokan kanssa toimisi b230fssä automaatti lootan kaverina?
Volvo 240 -92

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Veksin siniset talvikalsarit
« Vastaus #35 : 26.01.2015, 21:41:49 »
Mitenköhän perus siistitty sekä vaikka -1.5 laskettu kansi d nokan kanssa toimisi b230fssä automaatti lootan kaverina?

1,5mm lasku myöhästää nokkaa 3 astetta. Vetoalue siirtyy ylemmäs
Aikaista nokkaa 4-6 astetta ja laita ruiskuboxiin FB bensalastu.
Pitäisi toimia vakio automaatin kanssa

Purin kannen. Venttiilit näyttää puhtailta



Imusarjassa ei ole suuttimen reikiä :( Täytyy laittaa suuttimet kanteen:



14mm reiät oli tänään loppu. Täytyy huomenna käydä ostamassa lisää
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Veksin siniset talvikalsarit
« Vastaus #36 : 31.01.2015, 21:06:38 »
Sinne holahti suuttimet



Suutintukin kannattimet piti irroittaa, kaventaa ja laittaa öljykannen pulttien alle



Suuttimen kärki jää vähän kauaksi kanavasta.



4-kärki suuttimet ja 4bar polttoaineen paine. Eiköhän soppa pyttyyn asti löydä
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Veksin siniset talvikalsarit
« Vastaus #37 : 31.01.2015, 21:36:38 »
Miksi 4 bar painetta?

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Veksin siniset talvikalsarit
« Vastaus #38 : 31.01.2015, 22:10:05 »
Miksi 4 bar painetta?

Koska se on aitoa ameriikan mallia :pomo:
-Vetten vakio suutin tuottaa 280cc/4bar
-Volvon keltainen suutin on joku 200cc/3bar

200cc*1,3=260cc
Eli kun syötän koneeseen viinaa niin suuttimien tuotto saa olla kertoimella 1,3
Moottorin_ohjaus korjaa sitten mun ajo(ajatus)virheet

Ainakin Philips Bendix Regina moottorin ohjaus toimi pelkällä suuttien ja polltoaineen vaihdolla paremmin  kuin vakio suuttimilla ja bensalla
Jos LH2.4 rupeaa hankalaksi niin kutsun ATK:n apuun
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Veksin siniset talvikalsarit
« Vastaus #39 : 02.02.2015, 21:29:31 »
Ajattelin varmistaa että suuttimien sumutus kuvio on suora ja kapea
En löytänyt datalehteä verkosta. Videon pätkä kylläkin löytyi:
https://www.youtube.com/watch?v=JlFO5IR0HEs

Onko näiden asioiden pyörittelyllä mitään tekemistä käytännön kanssa?
-En tiedä mutta onhan näitä kiva pohtia ja kokeilla
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Veksin siniset talvikalsarit
« Vastaus #40 : 06.02.2015, 21:31:41 »
Sain kannen koneistuksesta
-2,3mm vakiota matalampi
Ruttu asettuu johonkin 12:1 tietämille, eikö?

Nyt pitäisi valita nokka-akseli:
-Tiedämme auton massan, 1600-2000kg, riippuu paljonko on roinaa/roinaajia mukana
-Tiedämme perävälityksen 3,54-3,73 ja vaihteiston joka on M4 :facepalm: 7
-Tiedämme käyttäjän mieltymyksen joka on wide powerband

Omista valikoimista löytyi:

-Y 1000-3000rpm. Hyvä nenä vakio-turboon
-A Narrowband midrange. Käy hiotus aihioksi
-D Midrange. Vetää kohtuu alhaalta melkein rajoittimelle
-VX3 Yrittää vetää läpi kierros alueen. Erinomainen automaattiin
-V Pitäisi olla vx3 ylävireisempi "jyrkemmän" pakopuolen ansiosta

Jos näitä juttuja joku lukee niin saa kommentoida
Yrittäkään edes tuittuilla tööttäillä
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2283
Vs: Veksin siniset talvikalsarit
« Vastaus #41 : 07.02.2015, 11:17:28 »
Mites T? Vetää joutokäynniltä rajottajalle ihan helvetinmoisesti. Ainut miinus on massiivinen vääntö joka tekee varsinkin paikoiltaan lähtemisen uskomattoman vaikeaksi talvikeleillä.

Vaihtaa talveksi toisen kannen pienemmällä rutulla niin helpottuu?
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Veksin siniset talvikalsarit
« Vastaus #42 : 07.02.2015, 12:06:02 »
T voi olla aika tuhnautti vaparissa.

Auttaskohan se T jis olisi kontissa tuomassa vääntöä? Munapussissa yks per rengas.

Poissa 240masentaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
Vs: Veksin siniset talvikalsarit
« Vastaus #43 : 07.02.2015, 13:10:59 »
Onko joka lanka pakko sotkea tähän samaan paskaan.. Eikö se riitä että tästä väännetään tuolla mikanin projussa?  ???

Mitä tulee itse kysymykseen niin itse kai kokeilisin v nokkaa.
Volvo 240 -92

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Veksin siniset talvikalsarit
« Vastaus #44 : 07.02.2015, 13:18:15 »
Onko joka lanka pakko sotkea tähän samaan paskaan.. Eikö se riitä että tästä väännetään tuolla mikanin projussa?  ???

Mitä tulee itse kysymykseen niin itse kai kokeilisin v nokkaa.

On pakko

V nokalla voisi aloittaa
Säädettävä nokkapyörä sen kaveriksi

Olikos jossain ohje EZK sytkäennakoiden muuttamiseen?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

 

Ateho  Elekma