Futurez  Kulkukoira

Spaprikan C70 T5 Italia

  • 82 Vastauksia
  • 30881 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Machigo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • C70 2.3 T5 239hp -02 "Candy"
Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
« Vastaus #15 : 26.03.2015, 12:47:20 »
Hahaha, voi juma, meikän alustamassat ne siellä sitten on!  :D

Putkisto on muistaakseni rosteria, eli ei ruostu koskaan. Putken pää tosin saattaa väliajoin saada hapettumaa, mikäli sitä ei kiillottele.
Muita teknillisiä muutoksia siihen ei sitten ollakkaan tehty, paitsi se Simotan vapari, joka oli siellä boksissa. :)

Meinasin aikoinaan auton lastuttaa, jotta saisin hävitettyä edes hieman sitä ärsyttävää turbolagia, joka on tuossa italian T5:ssa vakiona.
Lopulta sitten päädyin kuitenkin luopumaan tuosta, kun sain siitä niin perhanan hyvän tarjouksen. :D

Kuskin kaatopenkin vivun vapautusjousi on irti, oli tosiaan jo silloin kun minullekkin auto tuli.
Valitettavasti en jousta koskaan löytänyt, joten en sitä saanut toimimaan... :/

Soittimen osto kiinnostaa toki, mutta tietenkin meidän pitää päästä hinnasta vielä sopuun sitten... Laitan tästä sulle privaa, niin keskustellaan. :)

Ps. Kuvia katsellessa tulee ikävä noita MAK:in vanteita... Ne sopii niin hemmetin hyvin tähän autoon! :)
« Viimeksi muokattu: 26.03.2015, 14:49:16 kirjoittanut Machigo »
Nykyinen: C70 2.3 T5 239hp -02 "Candy" | Showroom
Ex-vollet: C70 2.0T 226hp -99 Italia, C70 2.3 T5 239hp -98 "Violetta"

Poissa Spaprika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
« Vastaus #16 : 26.03.2015, 20:19:37 »
Meinasin aikoinaan auton lastuttaa, jotta saisin hävitettyä edes hieman sitä ärsyttävää turbolagia, joka on tuossa italian T5:ssa vakiona.

Joo se on suhteellisen pitkä, vääntö alkaa kunnolla siinä 3000 paikkeilla ja parhaat se ottaa n. 5000 paikkeilla. Rajoitin paikallaan ollessa 4000 ja vauhdissa 6000. Tulipas lukuja  :D
Lastu olisi ihan mukava jossain vaiheessa, mutta ei vaan tahdo löytyä lastufirmojen tietokannasta valmiina B5204T3 koneelle lastua. Menisikö 2.3 T5 lastu suoraan tähän?

Seuraavaa asiaa:

Nyt pitäisi varmaan huolestua, kun venttiilikoppa hieman hikoilee öljyä tiivisteen välistä, ja tuossa jokunen päivä sitten öljytikku nousi ylös ja sottasi hieman konetilaa. Tikun reijästä ei puhalla kuin ihan vähän (hyvä kun edes huomaa), niin viittaisi siihen että huohotus tukessa? Jäähdytysnestettä on hävinnyt kuukaudessa n. 1cm mutta ei näy öljytikussa mitään poikkeavaa (voi olla edelleen syyläri jota sain korjattua siihen tarkoitetulla sementillä).

Olisiko jollain räjäytyskuvaa tuohon huohotukseen tai jotain vinkkejä miten saada homma hoidettua parhaiten?

Tuossa venttiilikoppa tällä hetkellä:


Showroom
Nykyiset: C70 T5 Italia '99 & V70 TDI '98 | Ex: S60 '01 & 240 GLE '90 & 850 T5 '94
"Hyvin suunniteltu on puoliksi teht..." paskat, se on kokonaan tekemättä.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2283
Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
« Vastaus #17 : 26.03.2015, 20:33:33 »
Syylärisementtiä ei voi todellakaan suositella. Kohta saat nimittäin vaihtaa lämppärin kennon kun ei tule lämmintä...  :-\

Venttiilikopassa ei sitten ole tiivistettä lainkaan, vaan se kasataan "volvoliimalla". Samaa osaa on myös nokka-akseleiden laakerikannet, eli vähän erikoinen tämä kansi rakenteeltaan. :idiot2:
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Spaprika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
« Vastaus #18 : 26.03.2015, 20:50:39 »
Syylärisementtiä ei voi todellakaan suositella. Kohta saat nimittäin vaihtaa lämppärin kennon kun ei tule lämmintä...  :-\

Paikallisessa korjaamolla kerrottiin että pieniin vuotoihin on käytetty pieni määrä ja tulos ollut hyvä, ainoana riskinä että voi nimenomaan kennon tukkia jos liikaa kaatelee ja pääsee paakkuuntumaan. Toinen vaihtoehto oli käyttää syyläripaikkausnestettä jossa ei ollut tukkimisen riskiä mutta ei tuki niin helposti ja on pirun kallista litkua.

Suurin vuoto korjaantui, mutta samalla ilmestyi juuri tuo ongelma että ohjaamon keskiventtiileistä tulee kylmää ja reunoilta kuumaa. :D Noh, onneksi kesä tulee niin on hieman lisäaikaa vaihtaa se kennokin.


Tuollainen puolikas pussi paisariin jollei syylärissä ole täyttyökoloa, pikkuhiljaa kaatelee ja kierroksia reippaasti jotta kiertää (infona muille jos meinaa koittaa), mutta näköjään ei sitä paljoa tarvitse laittaa jotta saa muutkin paikat tukkeen kuin itse vuotokohdan.

Tuli sekin koettua.

Showroom
Nykyiset: C70 T5 Italia '99 & V70 TDI '98 | Ex: S60 '01 & 240 GLE '90 & 850 T5 '94
"Hyvin suunniteltu on puoliksi teht..." paskat, se on kokonaan tekemättä.

Poissa Machigo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • C70 2.3 T5 239hp -02 "Candy"
Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
« Vastaus #19 : 27.03.2015, 08:15:43 »
Menisikö 2.3 T5 lastu suoraan tähän?

Ei mene ei.

Itse aikoinaan katselin tätä lastua, mutta hinta tuntui kovin suolaiselta...
http://itsfun.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=1886&itemid=

Kavereiden mukaan tosin hinnasta pystyy tossa lafkassa keskustelemaan aika sujuvasti...  ;D
Nykyinen: C70 2.3 T5 239hp -02 "Candy" | Showroom
Ex-vollet: C70 2.0T 226hp -99 Italia, C70 2.3 T5 239hp -98 "Violetta"

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
« Vastaus #20 : 27.03.2015, 14:24:34 »
Paikallisessa korjaamolla kerrottiin että pieniin vuotoihin on käytetty pieni määrä ja tulos ollut hyvä, ainoana riskinä että voi nimenomaan kennon tukkia jos liikaa kaatelee ja pääsee paakkuuntumaan. Toinen vaihtoehto oli käyttää syyläripaikkausnestettä jossa ei ollut tukkimisen riskiä mutta ei tuki niin helposti ja on pirun kallista litkua.

Suurin vuoto korjaantui, mutta samalla ilmestyi juuri tuo ongelma että ohjaamon keskiventtiileistä tulee kylmää ja reunoilta kuumaa. :D Noh, onneksi kesä tulee niin on hieman lisäaikaa vaihtaa se kennokin.

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Tuollainen puolikas pussi paisariin jollei syylärissä ole täyttyökoloa, pikkuhiljaa kaatelee ja kierroksia reippaasti jotta kiertää (infona muille jos meinaa koittaa), mutta näköjään ei sitä paljoa tarvitse laittaa jotta saa muutkin paikat tukkeen kuin itse vuotokohdan.

Tuli sekin koettua.

Ite olen käyttänyt yleensä holts radweld paikka-ainetta jos syyläri on vuotanut.. ei tuki kennoa jne. Ei näköjään ollut motonetin sivuilla enää, mutta tuo holts ei maksa, kun 60centtiä tuota thurmoa enemmän. http://www.polarautovaruste.com/shop/product_details.php?p=2454#.VRVKC-H0SJc

Poissa Spaprika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
« Vastaus #21 : 31.03.2015, 04:01:59 »
Ite olen käyttänyt yleensä holts radweld paikka-ainetta jos syyläri on vuotanut.. ei tuki kennoa jne. Ei näköjään ollut motonetin sivuilla enää, mutta tuo holts ei maksa, kun 60centtiä tuota thurmoa enemmän. http://www.polarautovaruste.com/shop/product_details.php?p=2454#.VRVKC-H0SJc

Täytyy pistää korvan taakse.

Nyt rupesi ahdot seilaamaan sillä lailla, että talla pohjassa nostaa ahtoja mutta yhtäkkiä laskeekin siitä huippukohdasta hieman alas. Pitäisi varmaan se ahtopainemittari hankkia pikkuhiljaa. :D

Bypassin kumi ilmeisesti vuotaa, ja siihen täytyy varmaan tällaiset ratkaisut hankkia:
http://www.ebay.com/itm/Turbo-BOV-Bypass-Repair-Kit-VOLVO-TD04HL-15G-16T-19T-/381196405701?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item58c1138bc5&vxp=mtr
http://www.ebay.com/itm/Upgrade-Turbo-Heavy-Duty-Bypass-Valve-BOV-Spring-14-lb-Volvo-850-S40-SRT-4-/181694090409?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2a4dcfcca9&vxp=mtr

Tietääkös kukaan muuten paljon näissä se vakioahto on?  :-\

Showroom
Nykyiset: C70 T5 Italia '99 & V70 TDI '98 | Ex: S60 '01 & 240 GLE '90 & 850 T5 '94
"Hyvin suunniteltu on puoliksi teht..." paskat, se on kokonaan tekemättä.

Poissa Machigo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • C70 2.3 T5 239hp -02 "Candy"
Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
« Vastaus #22 : 31.03.2015, 10:49:31 »
Tietääkös kukaan muuten paljon näissä se vakioahto on?  :-\

Aikoinaan kun mittasin tuosta ahtoja niin ne oli tasan 1 bar. :)
Nykyinen: C70 2.3 T5 239hp -02 "Candy" | Showroom
Ex-vollet: C70 2.0T 226hp -99 Italia, C70 2.3 T5 239hp -98 "Violetta"

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2283
Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
« Vastaus #23 : 31.03.2015, 16:39:22 »
Muistelisin että vakioahtopaineet on noin 0,7bar T5 malleissa.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Spaprika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
« Vastaus #24 : 01.04.2015, 04:43:40 »
Tuli aukaistua bypassin yhteydessä turbo, imu- ja välijäähyputket. Kaikille tarkastus ja putsaus.
Ei siellä kalvossa ollutkaan mitään reikää  :idiot2: öljyinen kyllä oli, hieman muualtakin.

Kai se mittari täytyy hakea ja katsoa miten se viisari liikkuu. Huomaa ainoastaan vitosvaihteella kun turbo alkaa pihisemään, niin huippukohdassa pihinä hieman vaimentuu/menee matalemmalle.

Showroom
Nykyiset: C70 T5 Italia '99 & V70 TDI '98 | Ex: S60 '01 & 240 GLE '90 & 850 T5 '94
"Hyvin suunniteltu on puoliksi teht..." paskat, se on kokonaan tekemättä.

Paikalla Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
  • www.vrcf.fi
Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
« Vastaus #25 : 26.04.2015, 18:29:57 »
Oliko kuinka ahas tila värkätä kun otit noita hilppeitä pois ? Ja ookko tehny tähän minkälaisen lämpöpellin suodattimelle ? Vai onko vielä videon väliaikanen käytössä. :D
Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

Poissa Spaprika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
« Vastaus #26 : 26.04.2015, 23:31:37 »
Oliko kuinka ahas tila värkätä kun otit noita hilppeitä pois ? Ja ookko tehny tähän minkälaisen lämpöpellin suodattimelle ? Vai onko vielä videon väliaikanen käytössä. :D

Siis tuo bypass? Oli se silti aika kettumaisessa paikkaa vaikka putkia otti pois. Avaaminen onnistui suhteellisen hyvin mutta takaisin laitto oli helvettiä kun millään tahtonut saada ruuveja paikallee niin pienessä tilassa.

Lämpöpellin kohdalla on nyt isompi seinämä jonka kylkeen tulee putki maskista. Sellaista BSR:än kartiosuodatinkoteloa tekisi mieli, en vaan tiedä mistä sen saisi pelkästään hankittua.

Showroom
Nykyiset: C70 T5 Italia '99 & V70 TDI '98 | Ex: S60 '01 & 240 GLE '90 & 850 T5 '94
"Hyvin suunniteltu on puoliksi teht..." paskat, se on kokonaan tekemättä.

Paikalla Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
  • www.vrcf.fi
Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
« Vastaus #27 : 27.04.2015, 02:23:22 »
Estääkö semmonen pelkkä seinämä kuinka hyvin vai pitäisikö tehä oikein kunnon kotelo siihen päälle ? Itsekki BSR sivuilta kattonu että myy sitä seinämää 89euron hintaa.. Eipä oo oikeestaan mitään kunnon koteloa vastaan itsellä ainakaan.
Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

Poissa Spaprika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
« Vastaus #28 : 27.04.2015, 03:15:45 »
Estääkö semmonen pelkkä seinämä kuinka hyvin vai pitäisikö tehä oikein kunnon kotelo siihen päälle ? Itsekki BSR sivuilta kattonu että myy sitä seinämää 89euron hintaa.. Eipä oo oikeestaan mitään kunnon koteloa vastaan itsellä ainakaan.

Paremmin se suojaa kun vanha :D
Parhain on se mikä estää eniten moottorin lämmön pääsyn suodattimelle ja sen sijaan tarjoaa viileää ilmaa, elikkä suodattimelle "kotelo" johon erillinen putki maskilta toimii varmasti parhaiten.
Jos otetaan sama kuutiomäärä viileää ja lämmintä ilmaa, niin viileä on aina happirikkaampaa ja paljon parempi koneelle sekä turbolle.

Showroom
Nykyiset: C70 T5 Italia '99 & V70 TDI '98 | Ex: S60 '01 & 240 GLE '90 & 850 T5 '94
"Hyvin suunniteltu on puoliksi teht..." paskat, se on kokonaan tekemättä.

Paikalla Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
  • www.vrcf.fi
Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
« Vastaus #29 : 30.04.2015, 23:53:46 »
Paljonkos tää sun italiaihme ahtaa ? :D Itellä ahot on vain 0.4  ja monet sanoo että pitäs olla 0.8 vakiona suurinpiirtein. Enkä ole oikein saanu varmaa vastausta mistään.
Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

 

RallyBaron  Samppasport