Kulkukoira  Proturbo

Vaihdelaatikon anturi?

  • 10 Vastauksia
  • 3291 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JJ79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vaihdelaatikon anturi?
« : 28.09.2018, 18:13:26 »
Vanhan laatikon hajottua hommasin uuden käytetyn lootan 10V Volvosta. Vanhassa laatikossa on anturi siinä vetarin reiän läheisyydessä (kierrosluku/nopeus?), ja tässä uudessa on tulpattu eikä ole kiinnityspultin paikkaa. Mikä avuksi? Muutenhan nämä on identtisiä. Auto siis -95 Volvo 850 T5 2.0(Italia).
« Viimeksi muokattu: 02.10.2018, 21:53:31 kirjoittanut JJ79 »

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 553
Vs: Vaihdelaatikon anturi?
« Vastaus #1 : 01.10.2018, 07:17:15 »
nopeusanturitieto, yhdestä manuaaliswapatusta otettiin toiselta etupyörän abs anturilta nopeustieto kun asennetusta manuaaliaskista tuo anturin aukko puuttui kokonaan.

toinen sitten on tehdä reikää ja kierrettä jos pystyy ja vehkeet löytyy.
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa JJ79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaihdelaatikon anturi?
« Vastaus #2 : 02.10.2018, 21:52:26 »
nopeusanturitieto, yhdestä manuaaliswapatusta otettiin toiselta etupyörän abs anturilta nopeustieto kun asennetusta manuaaliaskista tuo anturin aukko puuttui kokonaan.

toinen sitten on tehdä reikää ja kierrettä jos pystyy ja vehkeet löytyy.

Ok. Ilmeisesti myös kytkinkopan vois ottaa vanhasta tähän uuteen? Onkoha iso homma vaihtaa? Ei oo volvon lootaa koskaan tullu purettua.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Vaihdelaatikon anturi?
« Vastaus #3 : 03.10.2018, 11:22:20 »
Kytkinkopan siirto tarkoittaa laatikon halkaisua ja vanhan laatikon puolikkaan laittoa tilalle. Kyllähän siinä hetki menee.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa JJ79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaihdelaatikon anturi?
« Vastaus #4 : 04.10.2018, 13:40:15 »
Onkohan tuosta mitään haittaa jos jättää irti ja askartelee myöhemmin abs-anturilta tuon?

Poissa JJ79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaihdelaatikon anturi?
« Vastaus #5 : 06.10.2018, 12:59:09 »
Eli vaikuttaako ajoon mitenkään tuo anturi?

Poissa JJ79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaihdelaatikon anturi?
« Vastaus #6 : 06.10.2018, 15:18:09 »
No niin. Laatikko paikalleen pantu ja loppu kasaamiset vielä. Askarrellaan tuo nopeusanturi myöhemmin.. Niin ja ala kautta vaihdettu. Joutuu vaan apurungon ihan äärimmilleen tiputtaa että mahtuu. Tämä uus siis vaparin laatikko.

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Vaihdelaatikon anturi?
« Vastaus #7 : 06.10.2018, 20:40:50 »
Eli vaikuttaako ajoon mitenkään tuo anturi?

Nopeusmittari ja turbiini lukko ei toimi.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa JJ79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaihdelaatikon anturi?
« Vastaus #8 : 06.10.2018, 21:19:39 »
Nopeusmittari ja turbiini lukko ei toimi.

Tää on manuaali.

Poissa JJ79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaihdelaatikon anturi?
« Vastaus #9 : 13.10.2018, 10:19:23 »
No niin. Viikon ajelun jälkeen huomannu seuraavia ongelmia.

-Kytkinpoljin jäykkä sekä täristää kytkinpolkimen kautta jalkapohjaan.

-Vaihteet hieman takertelee.

-Poljinta painaessa paineasetelmalta päin kuuluu rutinaa.

Tuli mitattua tuo kytkimen työsylinterin liikerata niin on 8mm lyhyempi kuin tuossa 10 tappisessa käyttiksessä. On kumminkin järjestelmä ilmattu kunnolla.

Poissa Spude1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaihdelaatikon anturi?
« Vastaus #10 : 04.11.2018, 23:31:40 »
No niin. Viikon ajelun jälkeen huomannu seuraavia ongelmia.

-Kytkinpoljin jäykkä sekä täristää kytkinpolkimen kautta jalkapohjaan.

-Vaihteet hieman takertelee.

-Poljinta painaessa paineasetelmalta päin kuuluu rutinaa.

Tuliko painelaakeri vaihdettua?
Tuli mitattua tuo kytkimen työsylinterin liikerata niin on 8mm lyhyempi kuin tuossa 10 tappisessa käyttiksessä. On kumminkin järjestelmä ilmattu kunnolla.

Eikös tuo vastaa jo noihin kysymyksiisi? Ei irrota kunnolla ja siks ei mee vaihteet päälle?
« Viimeksi muokattu: 04.11.2018, 23:34:58 kirjoittanut Spude1 »

 

Autoracing  KL-varaosat