Auto on serkulta peräisin, eikä hän ollut havainnut varsinaisesti mitään vikaa ikinä, vaikka laite oli perheen käytössä vuosia. Auto kulkee ja käynnistyy, ei mitään ylimääräisiä ääniä tms. Vie kuitenkin aika lailla soppaa, ja tehoa ei ole kuin nimeksi - vertaisin korkeintaan 140-heppaiseen perusmalliin. Kierroksia vehje ottaa tasan 4000rpm, eikä yhtään enempää. Pieni vinkuna kuuluu, joten ainakin turbo pyörii kuitenkin. Service-valo palaa vain ajoittain, ei muita valoja. Kone on B5244T, ja heppoja pitäisi olla 190.
Vikakoodit:
- ECM-644A Reset valve, camshaft. Show regulation/Faulty signal
- ECM-4050 Fuel level seniors. No signal/Signal faulty/Signal too high
- ECM-6808 Turbocharger (TC) control system flow fault. Flow too high/Flow too low.
Koitin lukea testerillä eri arvoja jotka voisivat liittyä aiheeseen:
- Boost pressure on kaikilla kierroksilla noin 1000 hPa, muita ahtopaineeseen viittaavia ei ollut luettavissa, liekö se tämä?
- Mass air flow oli tyhjäkäynnillä alle 20kg/h, siellä 4000kierroksen kohdilla noin 85kg/h, ihan katkottomasti tuli arvoja
- Leakage air through throttle blade tasaisesti noin 7,60 kaikilla kierroksilla
- Turbo control valve dutycycle antaa enimmäkseen pyöreät 0%, mutta hetkittäin vilahtaa lukemia välillä 25-75%, mutta ilmeisen katkonaista on data.
- Engine speed tosiaan pysähtyy tasan 4000rpm kattolukemaan, ei kierrostakaan sen päälle.
Vikakoodit kun nollasin, niin eivät tule käynnissä ollessa tai kaasutellessa ainakaan uudelleen. Huomenna kokeilen ajaa vähän, ja tarkistan taas.
Onko ideoita mikä olisi vialla?