Carcom Oy  Ateho

V70 Turbo -00 tehoton

  • 23 Vastauksia
  • 7355 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Arkisto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 Turbo -00 tehoton
« Vastaus #15 : 15.11.2018, 10:10:24 »
Siinä varaosaletkussa taitaa olla erikokoiset reiät päissä, sen takia ei käy metritavara.

Selittäisi toki asian. Kysyin syytä kyllä Olarin Bilian varaosamyynnistä, mutta vastauksena oli vain olankohautus.  ;D


Poissa Arkisto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 Turbo -00 tehoton
« Vastaus #16 : 17.11.2018, 20:07:40 »
TCV on vaihdettu, letkut vielä entiset. Ahtopaineet parkissa polkiessa, eli max 4000rpm, käy siellä 1300-1400, joten vaikuttaisi korjaantuneen. Pitää vielä testata tiellä huomenna.

Sain venttiilin vasta eilen, joten se matkusti Ruotsista Espooseen peräti kymmenen päivää, vaikka tuote oli tilattaessa hyllyssä. En suosittele verkkokauppaa Autonvaraosat24.fi ainakaan.

Poissa Spude1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 Turbo -00 tehoton
« Vastaus #17 : 18.11.2018, 19:53:10 »
TCV on vaihdettu, letkut vielä entiset. Ahtopaineet parkissa polkiessa, eli max 4000rpm, käy siellä 1300-1400, joten vaikuttaisi korjaantuneen. Pitää vielä testata tiellä huomenna.

Sain venttiilin vasta eilen, joten se matkusti Ruotsista Espooseen peräti kymmenen päivää, vaikka tuote oli tilattaessa hyllyssä. En suosittele verkkokauppaa Autonvaraosat24.fi ainakaan.
Kyselinkin tätä jo aiemmin, eli näissä on siis kierrokset rajoitettu paikallaan polkiessa, myös manuaaleissa?

Tilasin itse samasta paikasta (autodoc), oli tulossa samasta paikasta (Ruotsista) ja kesti kans 10 päivää, MUTTA tuli ilmoitus, että laiva hajonnut ja lähetys viivästyy. Joten en vielä välttämättä tuon takia boikotoisi.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5028
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: V70 Turbo -00 tehoton
« Vastaus #18 : 18.11.2018, 21:42:26 »
Olishan tuon saanut nopsasti vaikka motonetista.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/281510/ahtopaineen-saatovent-volvo
Tuo nyt on haettu S60 luettelosta mutta eikös tuo ole sama romu näissä 70 malleissa?
Samat moottorit jne.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa Arkisto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 Turbo -00 tehoton
« Vastaus #19 : 19.11.2018, 09:04:23 »
Tilasin itse samasta paikasta (autodoc), oli tulossa samasta paikasta (Ruotsista) ja kesti kans 10 päivää, MUTTA tuli ilmoitus, että laiva hajonnut ja lähetys viivästyy. Joten en vielä välttämättä tuon takia boikotoisi.

No ensinnäkin minulle ei ilmoitettu että tuote viivästyy. Sen piti olla hyllyssä. Viisi päivää tilauksen jälkeen tuli vain tieto että se on pakattu. Tällöin aloin itse kyselemään että mikä mättää, ja vastaukseksi sain ettei tuotetta ollutkaan hyllyssä - olivat JOUTUNEET vuokseni sellaisen hankkimaan. Toisekseen osaa kuljetettiin Ruotsista viisi päivää Espooseen, mikä mielestäni on aika heikko suoritus nyrkkiin mahtuvalle osalle. Kolmanneksi se oli pakattu oikeastaan ilman pehmusteita kenkälaatikon kokoiseen pakettiin, ja se myös piti minulle saada henkilökohtaisesti lapaseen. Olisi tuo osa nyt postilaatikkoonkin mahtunut.

Ei ole pakko boikotoida jos olet eri mieltä asiasta. Itse vain pidän tuota suoritusta aika heikkona, enkä siksi voi kenellekään suositella. Ymmärtääkseni tämänkaltaisten käyttäjäkokemuksien jakaminen on suotavaa, itse ainakin pidän arvokkaana. Kukin voi toki itse tehdä omat päätökset.

PS: En tiedä miten mahdollisesti on tuo kierrosten rajoitus manuaalissa, mutta on tässä keskustelussa siihenkin asiaan esitetty näkemys ettei olisi.

Olishan tuon saanut nopsasti vaikka motonetista.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/281510/ahtopaineen-saatovent-volvo
Tuo nyt on haettu S60 luettelosta mutta eikös tuo ole sama romu näissä 70 malleissa?
Samat moottorit jne.

Eipä löytynyt ahtopaineventtiiliä Motonetista tähän autoon kun sitä etsin. Aika paljon kalliimpi samannäköinen venttiili alipaineventtiilin nimellä vilahti tuolloin listassa, mutta en jäänyt selvittelemän sen soveltuvuutta hinnasta johtuen. Ei minulla ollut tämän kanssa niin kiire että se olisi heti pitänyt saada, mutta en kyllä ollut varautunut kymmenen päivän toimitusaikaan kun kyseessä on pienikokoinen hyllytavara osakauppaan keskittyneestä verkkokaupasta.
« Viimeksi muokattu: 19.11.2018, 09:19:55 kirjoittanut Arkisto »

Poissa Arkisto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 Turbo -00 tehoton
« Vastaus #20 : 19.11.2018, 09:13:00 »
Testiajo eilen tehtiin, ja tuntuisi kulkevan ihan toisella tavalla, eli ainakin yksi vika on korjattu. Mikään tykki tuo ei kyllä ole, eikä tunnu mitää turbon "hönkää" sinällään - lieneekö tavanomaisestikin tasaisesti vetävä ja eleetön motti?

Onko jotain mitä voisi vielä tehdä tehon ja polttoainetalouden hyväksi? Onko hukkaportin toiminnassa esimerkiksi jotain säädettävää?

Tulpat ja öljyt vaihdettiin, rikkinäisiä tai vuotavia alipaineletkuja ei ole löytynyt.




Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5028
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: V70 Turbo -00 tehoton
« Vastaus #21 : 19.11.2018, 11:59:29 »
Eipä löytynyt ahtopaineventtiiliä Motonetista tähän autoon kun sitä etsin. Aika paljon kalliimpi samannäköinen venttiili alipaineventtiilin nimellä vilahti tuolloin listassa, mutta en jäänyt selvittelemän sen soveltuvuutta hinnasta johtuen.
Jep no kun se näkyy olevan vain siellä s60 puolella ja se alipaineventtiili on mielestäni dieselin juttuja..

Eikä noissa kyllä mitään turbojen alkuaikojen repäisyä tunnu, melko tasaisesti vetää.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa Möykky

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 Turbo -00 tehoton
« Vastaus #22 : 19.11.2018, 12:18:46 »
Jep no kun se näkyy olevan vain siellä s60 puolella ja se alipaineventtiili on mielestäni dieselin juttuja..

Eikä noissa kyllä mitään turbojen alkuaikojen repäisyä tunnu, melko tasaisesti vetää.
Softaus, 230hv noin, hinta 280 kun tuota tiedustelin.
Piti mennä arkistolle tämä.

Poissa Spude1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 Turbo -00 tehoton
« Vastaus #23 : 20.12.2018, 21:03:15 »
Kyselinkin tätä jo aiemmin, eli näissä on siis kierrokset rajoitettu paikallaan polkiessa, myös manuaaleissa?
Vastataan nyt tähän, jos joku miettii joskus samaa. Eli jos on sähkökaasuläppä (vm. 99-00) ja joskus ajettu päivitys softaan, niin ei anna kiertää paikallaan kuin 4000 rpm olipahan automaatti tai manuaali. Luulin jo, että omassa on vikaa, vaan eipä onneksi ollutkaan.

 

Proturbo  Autodiagnoosi