Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

850 20V sahauttaa käyntiin

  • 20 Vastauksia
  • 9781 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Grahik

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 268
  • Hyvä siitä tulee kun sen maalaa.. vai paalaa?
850 20V sahauttaa käyntiin
« : 16.12.2010, 10:35:17 »
Museon puolellakin joskus puitu samaa vikaa (viime talvena)..

Eli 850 käynnistyy kylmällä tosi nihkeästi. Vaatii joskus monta starttausta ennen kuin lähtee käyntiin, sitten kun lähtee niin käy kyllä mainiosti.
Syttyosat (kansi, pyörijä, johdot, tulpat) vaihdettu hiljan. Suodattimetkin ajallaan. Kesän lähti kuin palmun alta mutta heti kun alkoi mennä nollaan ja alapuolelle niin ongelmat jatkui..

Vikakoodia pukkaa 2-3-1 seossuhde jatkuva rikas tai laiha. Uusii hetken päästä jos nollaa.

Lambda-anturi prakas kesällä, vaihdettu Siniseltä uusi BOSCH.
850 GLT '92
Chrysler Sebring 2.7 Autostick '02
Chrysler 300M 3.5 Autostick '99
V70 2.5T GearTronic Classic '08

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 850 20V sahauttaa käyntiin
« Vastaus #1 : 16.12.2010, 10:48:13 »
Pyörittääkö startti kuitenkin kunnolla? Vai hieman laiskasti?
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Grahik

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 268
  • Hyvä siitä tulee kun sen maalaa.. vai paalaa?
Vs: 850 20V sahauttaa käyntiin
« Vastaus #2 : 16.12.2010, 12:11:55 »
Startti pyörittää oikein pirteästi.
850 GLT '92
Chrysler Sebring 2.7 Autostick '02
Chrysler 300M 3.5 Autostick '99
V70 2.5T GearTronic Classic '08

Poissa Niksu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
Vs: 850 20V sahauttaa käyntiin
« Vastaus #3 : 16.12.2010, 16:19:36 »
IMM? Paljon autolla ajettu ja onko IMMua vaihdeltu ikinä?
Seat Leon Cupra 290 -19

Poissa Grahik

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 268
  • Hyvä siitä tulee kun sen maalaa.. vai paalaa?
Vs: 850 20V sahauttaa käyntiin
« Vastaus #4 : 16.12.2010, 17:32:49 »
Koneella tultu vajaa 300th ja ilmamassamittari koitettu vaihtaa, ei vaikutusta.
850 GLT '92
Chrysler Sebring 2.7 Autostick '02
Chrysler 300M 3.5 Autostick '99
V70 2.5T GearTronic Classic '08

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: 850 20V sahauttaa käyntiin
« Vastaus #5 : 16.12.2010, 22:26:07 »
ilmamassamittari koitettu vaihtaa, ei vaikutusta.
Niin siis, onko vaihdettu, vai " koitettu vaihtaa "  :o
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa Niksu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
Vs: 850 20V sahauttaa käyntiin
« Vastaus #6 : 16.12.2010, 22:30:29 »
Niin siis, onko vaihdettu, vai " koitettu vaihtaa "  :o

Aivan, noiden kanssa on tarkkaa. Esim. Onko original jne..
Seat Leon Cupra 290 -19

Poissa Grahik

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 268
  • Hyvä siitä tulee kun sen maalaa.. vai paalaa?
Vs: 850 20V sahauttaa käyntiin
« Vastaus #7 : 16.12.2010, 23:27:03 »
On kokeeksi vaihdettu toisen auton kanssa päittäin (Volvo-original, sama osanro jne).
Toinen auto pelitti hyvin mutta oma sahautti edelleen.
850 GLT '92
Chrysler Sebring 2.7 Autostick '02
Chrysler 300M 3.5 Autostick '99
V70 2.5T GearTronic Classic '08

Poissa Niksu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
Vs: 850 20V sahauttaa käyntiin
« Vastaus #8 : 17.12.2010, 22:37:23 »
On kokeeksi vaihdettu toisen auton kanssa päittäin (Volvo-original, sama osanro jne).
Toinen auto pelitti hyvin mutta oma sahautti edelleen.

Ja auto oli vielä varmasti samalla koneella? Ei esim. turbolla?

edit: kirjoittelitkin jo, että on sama osanumero kuin omassa.
Seat Leon Cupra 290 -19

Poissa Grahik

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 268
  • Hyvä siitä tulee kun sen maalaa.. vai paalaa?
Vs: 850 20V sahauttaa käyntiin
« Vastaus #9 : 20.12.2010, 05:09:09 »
Tämä on kyllä niin ihme vika. Se jäi mainitsematta että monesti tehnyt niin että sahauttaa mutta ei käy tulille, yrittää kyllä mutta ei jaksa käyntiin asti. Seuraavalla avaimen käännöllä saattaa sitten jyrähtää eka pyöräytyksellä käyntiin..
850 GLT '92
Chrysler Sebring 2.7 Autostick '02
Chrysler 300M 3.5 Autostick '99
V70 2.5T GearTronic Classic '08

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: 850 20V sahauttaa käyntiin
« Vastaus #10 : 20.12.2010, 22:15:31 »
Tämä on kyllä niin ihme vika. Se jäi mainitsematta että monesti tehnyt niin että sahauttaa mutta ei käy tulille, yrittää kyllä mutta ei jaksa käyntiin asti. Seuraavalla avaimen käännöllä saattaa sitten jyrähtää eka pyöräytyksellä käyntiin..
Nyt kyselisin sellaista, että mitä bensaa käytät ( vanhalla foorumilla oli juttua tuosta "liimaventtiilistä",) en kyllä usko että sopis tähän, mutta 98 bensaa kannattaa ajella läpi, jos 95:lla on pitkään ajellut.
Vaikuttais vaan siltä, että joku venttiileistä ei toimi toisten mukana.
« Viimeksi muokattu: 20.12.2010, 22:17:26 kirjoittanut Teutori »
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa Grahik

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 268
  • Hyvä siitä tulee kun sen maalaa.. vai paalaa?
Vs: 850 20V sahauttaa käyntiin
« Vastaus #11 : 20.12.2010, 22:50:31 »
98-oktaanista käytän..

Pari vuotta sitten teki kerran tuon liimaventtiili-tempun lyhyen (siirsin tallin edestä talliin) käynnin jälkeen, se olikin eri jännä temppu  :idiot2:
Startilla jurnutti pari akullista ja ei mitään, vetäisemällä hörähti käyntiin samantien.
850 GLT '92
Chrysler Sebring 2.7 Autostick '02
Chrysler 300M 3.5 Autostick '99
V70 2.5T GearTronic Classic '08

Poissa Timovaan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 20V sahauttaa käyntiin
« Vastaus #12 : 21.12.2010, 07:49:23 »
Toi liimaventtiili-ominaisuus häipyi omalta kohdaltani kun aloin käyttämään mobil rf 5-50 ja 10tkm:n vaihtovälejä. :)

Nyt voi sammuttaa ja lyödä samontein tulille eikä ole enää kertaakaan tuota tehnyt :pomo:

( Koputtaa puuta  ;D )

Ja anteeksi OT


Fault location Probable cause
2-3-1
Long term fuel trim, part
load - lower limit reached
Fuel pressure high, excessive fuel in engine oil, engine oil level high, injector(s) leaking,
EVAP canister purge valve, hose connection, wiring, MAF/MAP sensor, ECT sensor,

Onkohan tästä mitään apua?
« Viimeksi muokattu: 21.12.2010, 07:52:44 kirjoittanut wptimppa »
-V70 2.4 d vm-2002

Lause ei välttämättä ala ISOLLA kirjaimella.

Poissa Grahik

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 268
  • Hyvä siitä tulee kun sen maalaa.. vai paalaa?
Vs: 850 20V sahauttaa käyntiin
« Vastaus #13 : 23.12.2010, 00:23:23 »
En tiiä kyl mitä tässä seuraavaksi kokeilis.
PA-paine mitattu uudelleen, ok 3bar. Vois kokeilla kylmästä (oikeasti kylmästä) koneesta ottaa puristukset, oisko kannatusta ?
Vois tietty olla että suuttimet vuotaa imusarjaan tms että saa ihan liikaa kakkua aluksi ?
Pitää tutkia miten pitkään paineet pysyy bensalinjassa. Joku ehdotti myös että paineensäätimen kalvo vuotais ja imaisis bensat alipaineoksan kautta imusarjaan mutta ei ainakaan tippasemalla tullut kun koneen käydessä kokeilin paineensäätimen alipaineputken irrottaa.
850 GLT '92
Chrysler Sebring 2.7 Autostick '02
Chrysler 300M 3.5 Autostick '99
V70 2.5T GearTronic Classic '08

Poissa Nieminen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 20V sahauttaa käyntiin
« Vastaus #14 : 23.12.2010, 01:36:59 »
En tiiä kyl mitä tässä seuraavaksi kokeilis.
PA-paine mitattu uudelleen, ok 3bar. Vois kokeilla kylmästä (oikeasti kylmästä) koneesta ottaa puristukset, oisko kannatusta ?
Vois tietty olla että suuttimet vuotaa imusarjaan tms että saa ihan liikaa kakkua aluksi ?
Pitää tutkia miten pitkään paineet pysyy bensalinjassa. Joku ehdotti myös että paineensäätimen kalvo vuotais ja imaisis bensat alipaineoksan kautta imusarjaan mutta ei ainakaan tippasemalla tullut kun koneen käydessä kokeilin paineensäätimen alipaineputken irrottaa.

Tyyppivika ainakin T4 volvossa tuo paineensäädin, aiheuttaa juuri tuota käyntiin sahaamista.

 

RallyBaron  Samppasport