Elekma  Autoracing

850:sen taka-akseliston puslat.

  • 8 Vastauksia
  • 2419 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TITAN

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
850:sen taka-akseliston puslat.
« : 17.04.2012, 13:51:43 »
Perskule!
Leima lähenee ja nyt pitäis vissiin uusia tuonne taka-akselille jotain oleellista josta jo huomautettiin kun auto kävi nelipyöräsuuntauksessa...
Etuakselin kulmat saatiin kohilleen, mutta taka-akselistossa onkin toisen puolen tuennassa jotain hajalla...
Mikäs tommosen jutun funktio oikein on...
Kyseessä semmoinen valualumiininen osa jossa kumipusla ja keskelle tulee jonkintyyppinen vääntösauvantapainen tanko.
Takavakaaja? Aikas erikoinen rakenne... Vika on siinä että toiselta puolelta tuo valuosa on haljennut kumihelan kohdalta ja ei siis ole oikein enää kiinni...näin vois olettaa...

Eli, onkos tää "tyypillistä"? saako tommossia uusia osia muualta kuin marmoritiskiltä (kovaan hintaan...?)
Vai toteutuuko rellu-tyyppiset kauhuskenaariot; "ei noita saa erillisenä osana, on uusittava koko takakelkka"

 ???

Poissa Tuomas-89

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Miekka Kirves Hakku Lapio
    • V70 D5 -04

Volvo Pro & iCarsoft i906 Volvo vikakoodinlukua Ylöjärvi-Tre sarankulman alueella

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: 850:sen taka-akseliston puslat.
« Vastaus #2 : 17.04.2012, 16:46:54 »
Juurikin ne osat joita Tuomas tossa laitteli. O0
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa Tuomas-89

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Miekka Kirves Hakku Lapio
    • V70 D5 -04
Vs: 850:sen taka-akseliston puslat.
« Vastaus #3 : 17.04.2012, 17:04:17 »
Juurikin ne osat joita Tuomas tossa laitteli. O0

Oli sen verran tutun oloinen vika, oli kans 855 tuo alumiini juttu haljennut.. mut kannattaa vaihtaa kaikki sitten kerralla :) hintaa tulee muistaakseni 200e  ??? voi olla kyl hankala vaihtaa.

Volvo Pro & iCarsoft i906 Volvo vikakoodinlukua Ylöjärvi-Tre sarankulman alueella

Poissa TITAN

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: 850:sen taka-akseliston puslat.
« Vastaus #4 : 17.04.2012, 20:41:50 »
No just ton näköiset heebelit!
Elikkäs niitä saa ihan moponetistä, jos noin halpoja ja helposti löytyviä ovatten, tuskin mikään "harvinainen" vikakohde...?
Eri asia tosiaan miten ne saa uusittua...
No, kunhan ensin on hommattu uudet, sitten kokeillaan vaikka rälläkkää ja paineilmatalttaa. :hello:

Poissa Tuomas-89

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Miekka Kirves Hakku Lapio
    • V70 D5 -04
Vs: 850:sen taka-akseliston puslat.
« Vastaus #5 : 17.04.2012, 20:51:48 »
Melkein pääsee helpommalla kun tiputtaa koko akseliston pois. noin 4-5h homma

Volvo Pro & iCarsoft i906 Volvo vikakoodinlukua Ylöjärvi-Tre sarankulman alueella

Poissa Jupe10

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: 850:sen taka-akseliston puslat.
« Vastaus #6 : 17.04.2012, 20:56:07 »
Joo, ja nuo läpipultit kannattaa hommata myös etukäteen, saattavat napsahella poikki avattaessa.

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: 850:sen taka-akseliston puslat.
« Vastaus #7 : 18.04.2012, 17:21:23 »
Melkein pääsee helpommalla kun tiputtaa koko akseliston pois. noin 4-5h homma
Joo akseli alas vaan mutta saa kyllä tupakoida ja kaljotella ihan tosissaan jos aikoo noin kauan saada aikaa kulumaan tuohon remonttiin. Töhö on pirun näppärä työkalu noiden puslien irroituksessa kunhan muistaa varoa tankkia sen kanssa heiluessa.

Poissa arska11

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1784
  • Äksee90...Ocean Race :)
Vs: 850:sen taka-akseliston puslat.
« Vastaus #8 : 19.04.2012, 09:16:35 »
No just ton näköiset heebelit!
Elikkäs niitä saa ihan moponetistä, jos noin halpoja ja helposti löytyviä ovatten, tuskin mikään "harvinainen" vikakohde...?
Eri asia tosiaan miten ne saa uusittua...
No, kunhan ensin on hommattu uudet, sitten kokeillaan vaikka rälläkkää ja paineilmatalttaa. :hello:


No ainakin kaverin V70:stä (450tkm ajettu) otettiin irti tuo kyseinen alumiiinipalikka, niin ei siinä kyllä mitään ylimääräisiä työkaluja tarvinnut.
Ensin takavakaaja irti ja sen jälkeen sieltä palikan päästä pultti pois sopivalla lenkkiavaimella, taisi olla 18mm. Sitten palikan läpi pultit pois ja uutta palikkaa tilalle.
Että jos tuo kyseinen auto ei miljoonaa ole ajettu, niin luulisi pultit irtoavan ihan nätisti  ;)
Ollut useita T5 kasipätkiä...mutta nyt:
- XC90 2.5T -06 Ocean Race
- 850R -96 (piristetty..)

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo