Samppasport  Futurez

850 2.5tdi syöttöpumppuongelma (ei ime ainetta)

  • 1 Vastauksia
  • 1257 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Ongelmana on 850 tdi, joka tuli pihaan leimaamattomana ja jäi sitten pihaan seisomaan joksikin aikaa. Vähän aikaa sitten aloin tutkimaan autoa, että jos sen saisi vielä leimattua ja ottaisi ajoon, mutta nytpä se ei enää käynnistykään. Ajamalla siis tuotu tuohon viimeksi, mutta nyt ei tiedä enää mitään. Starttaa kyllä ja virtaa on, mutta ei käynnisty.
Koitin löysätä yhtä suutinputkea, mutta sieltä ei tule mitään kun starttaa. Pistin letkun kanisterista suoraan suodattimelle ja koitin samaa, ei vaikutusta.
Seuraavaksi kokeilin (edelleen imuletku siellä kanisterissa) imeä alipainepumpulla syöttöpumpulta lähtevästä paluuputkesta, mutta sieltä tulee pelkkää ilmaa vaikka kuinka imee. Suodattimesta irrotin myös tuon pumpulle lähtevän letkun ja imin suodattimen läpi ja sielä tulee kyllä aine.
Eli tuntuisi vetävän ilmaa syöttöpumpun kautta.
Kysymykset kuuluu:
1. Pitäisikö pumpulta lähtevän paluuletkun kautta ylipäätään saada imettyä aine pumpun läpi (d6:ssa ainakin onnistuu näin)?
2. Jos se pumppu vetää ilmaa jostain, niin mistä? Onko näissä jotain tyyppivikoja tuon suhteen?

EDIT: Kyllä, pystyy imemään paluuputkesta pumpun läpi, kokeiltu on.
« Viimeksi muokattu: 19.04.2012, 19:20:52 kirjoittanut J_Lanttola »
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 850 2.5tdi syöttöpumppuongelma (ei ime ainetta)
« Vastaus #1 : 19.04.2012, 17:23:52 »
Komento takaisin, vika löytyi!
Kokeilin vielä uudestaan imeä suodattimen läpi ainetta niin että auton oma tuloputki tankilta oli kytkettynä ja huomasin että siinä on ilmaa seassa.
Sitten kokeilin niin että tuloputki tuli kanisterista niin ilmaa ei tullutkaan. Eli vika oli se että imuputki jostain ennen suodatinta päästi ilmaa sekaan. En vain aikaisemmin katsonut riittävän tarkasti, enkä startannut riittävän pitkään niin että imuputki tuli kansiterista.

Eli vika oli tod näk se että tankissa oli liian vähän ainetta (mittari heittää hiukan) tai se että lisälämmittimelle haaroitettu letku vuoti yhdetä liitoksesta ja veti sitä kautta ilmaa. Vaihdoin letkun ja laitoin 10 litraa dieseliä tankkiin ja nyt pelaa, ainakin toistaiseksi.

Mainittakoon vielä että auto ei jäänyt seisomaan minun jäljiltäni ja sitä oli yritetty käyntiin jo ennen minua, eikä kuulemma käynnistynyt vaikka ainetta kuulemma oli riittävästi. Mutta olisihan tuo silti pitänyt ensimmäisenä tarkistaa...  :-[
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

 

Futurez  Kulkukoira