Kulkukoira  Proturbo

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 678193 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Hei

Millaisia autoja nämä III-koriset on? Millaiset huolto ohjelmat? Toisin sanoen minkä hintainen ylläpidettävä?

Paljon on 10t€ pintaan +400tkm ajettuja, jokainenhan on oma yksilönsä, mutta kuinka kestäävät kerätä kilometrejä? Varsinkin laatikko jännittää ym kalliit kulutus osat...

Merkkiliikkeessäkin tavalliset määräaikaishuollot ovat mielestäni aika kohtuuhintaiset ja dieseleiden huoltoväli 30000 km / 1 vuosi on oikein järkevä. Tavalliset jarrulevyt- ja palat sun muut perusosat eivät ole kammottavan hintaisia. Säästöä tulee, kun teettää kuluvien osien vaihtoja muualla kuin kovemman tuntihinnoittelun merkkihuollossa.

Nykyinen auto on III-sarjan V70. Edellinen oli vastaavan perusrakenteen S80 joka ei kaivannut itse ajamallani 160000 - 220000 km ajovälillä muuta kuin määräaikaishuollot ja takajarrulevyjen uusimisen sekä pari parkkitutkan anturia. Mitään isoja vikoja, ongelmia tms. ei ollut. Omia kokemuksia minulla ei ole siitä, miten nämä kestävät isompia kilometrimääriä, mutta tämän palstan selailun perusteella vaihteistovikoja, saati muitakaan todella ison ja kalliin luokan vikoja ei tunnu olevan, ainakaan jos vaihteisto on säännöllisesti käynyt öljynvaihdossa. Tarjolla on kasapäin hyvin paljon ajettuja ryhdikkäitä Volvoja, joten eiköhän näiden kestävyyteen uskalla luottaa, vaikka tietenkään mistään yksilöstä ei koskaan voi olla aivan varma.

editti. Viimeisimmät kolme autoani ovat olleet käytettynä ostettuja Volvoja eikä muuhun merkkiin vaihtaminen kiinnosta jatkossakaan. Perusteina luotettavuus, kokonaisuutena hyvä käytettävyys (mukavuus, ajettavuus, talviominaisuudet jne.) että en usko samalla rahalla saavani yhtä hyviä autoja, puhumattakaan siitä että Volvo on ollut luokkansa turvallisin monella tavalla tutkittuna.
« Viimeksi muokattu: 04.04.2015, 11:09:56 kirjoittanut Säppo »

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Minkä hintaisia ylläpidettäviä: 100-210tkm, huoltojen lisäksi jarrupalat ja renkaat = lähtökohtaisesti varsin luotettavia. Tottakai hivenen kalliimpia ylläpitää kuin vanhemmat, mutta ero on marginaalinen. Öljyä menee saman verran, suodattimet samoja jne. jne. Pian näihinkin saa essential-huollon, jossa halvemmalla jätetään tekemättä jotain juttuja.

Poissa mheguli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 365
  • www.vrcf.fi
Osaisiko joku kertoa XC60:n varuste- ja tekniikkaevoluutiosta?

1. Automaattilaatikot. Vanhimmatkin lienevät kuusivaihteisia? Onko jossain vuosimallissa tullut joku oleellinen muutos laatijoihin? Ihan uusimmat eivät osu budjettiin, vaan lähinnä tuonne n. 2012 asti kiinnostaa.
2. Valot. Momentumista alkaen kaarrevalot ovat ilmeisesti kuuluneet pakettiin alusta asti? Missä vaiheessa automaattinen pitkien vaihto on tullut tarjolla? Kuuluuko johonkin varustetasoon?

3. Webasto. Olenko ymmärtänyt oikein, että kaikissa Suomi-autoissa lämmitin on ollut vakiona, mutta ajastusmahdollisuus on ollut lisävaruste?

4. Vuosimalli 2009 vs. 2010? Ratti muuttui, oliko muita muutoksia?

120-180 tkm ajetuissa ei ilmeisesti pitäisi olla suurempia murheita? Tietysti laatikon öljyjä olisi ollut hyvä vaihdella.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
2010 vuosimalliin tuli uudet moottorit D5 sai kaks ahdinta. Momentumissa on xenonit, mutta kääntyvyys on aina ollu lisävaruste.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa mheguli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 365
  • www.vrcf.fi
Huomasin itsekin, että moottorit vaihtuivat 2010, kun tuossa asiaa tutkiskelin. Käytännössä tuo 2010-> 175 hp 2,4 D lienee vähintään yhtä ripeä kuin ->2009 185 hp D5? Viralliset kulutuslukematkin ovat muuttuneet verotusystävällisemmiksi.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Tuo 175 heppainen versio taisi olla vain etuvetoisessa ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2125
  • Tampere - Pori
Huomasin itsekin, että moottorit vaihtuivat 2010, kun tuossa asiaa tutkiskelin. Käytännössä tuo 2010-> 175 hp 2,4 D lienee vähintään yhtä ripeä kuin ->2009 185 hp D5? Viralliset kulutuslukematkin ovat muuttuneet verotusystävällisemmiksi.

Perusmoottorit lienee olevan samat eli 2010 tuli uusi ohjausjärjestelmä edc16 --> edc17 ja D5 tosiaan kahdella ahtimella ja 175hv on sama kuin entinen 185hv D5, mutta softalla tehty eroa D5:een ja D3 sekä D4 versioihin.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa allpro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Uuden v2016 mallin XC60 D4 AWD tehot ovat nousseet 180->190hp ja päästöt pudonneet 169 -> 149. Tämä siis edelleen 5 pyttyinen 2,4l.
Toimitusaika miellyttävä 2 kk. Toukokuun viimeisellä viikolla on omani valmistumisaika Belgiasta.

2014 xc60 malliin on päivittynyt pellin allekin jotain.
Volvo XC60 T8 TwE MY19 aut Inception

Volvo XC60 D4 Summum AWD aut -16, Rica 275hp 536Nm
Volvo V70  2,4t aut -01

Poissa Kiisseli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Osaatteko sanoa mitä Ocean race paketissa on ollut varusteita 2008-> XC70 autoissa?
Miten tuo Ocean race menee yleisesti varustetasoissa? Onko siis esim ylin mahdollinen, vai onko vertailtavissa kinetic/momentum/summum asteikolla?
Vai onko pelkkää Ocean race-logoilla koristelua koko paketti?

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 826
  • XC90 T8 TwinEngine
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=13905.0 Tuolla lista MY-12 mallista.
Omasta -09 löytyy samat pois luettuna City Safety, aktiivi xenonit. Soitin on myös karvalakimpi.

Poissa Kiisseli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Tarkoittaako tuo MY12 siis 2012 vuoden mallia? Ja voisi olettaa että 11/11 rekisteröity on jos MY12.
Onko vanhemmista malleista noita varustelistoja? Tuntuu tosiaan ettei kaikkia kiinnosta rustata ilmoituksiin noita varusteita jotka voivat ostajaa kuitenkin kiinnostaa.
Esim tuo USB-portti Momentumista lähtien kiinnostaa todellakin tietää.

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 826
  • XC90 T8 TwinEngine
Tarkoittaa joo ja melko varmasti on 12 mallinen.

Paikalla VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6870
  • Kaikkee sitä...
Tarkoittaako tuo MY12 siis 2012 vuoden mallia? Ja voisi olettaa että 11/11 rekisteröity on jos MY12.

Tarkoittaa ja on... :)

E. Hidas :-\
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Tarkoittaako tuo MY12 siis 2012 vuoden mallia? Ja voisi olettaa että 11/11 rekisteröity on jos MY12.
Onko vanhemmista malleista noita varustelistoja? Tuntuu tosiaan ettei kaikkia kiinnosta rustata ilmoituksiin noita varusteita jotka voivat ostajaa kuitenkin kiinnostaa.
Esim tuo USB-portti Momentumista lähtien kiinnostaa todellakin tietää.
Tuolta pääsee katsomaan Vin-koodilla ;)
http://www.vindecoderz.com/EN/Volvo
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Oli pakko katsoa oma... Vuosi oikein, moottorin "ennusti" täysin metsään. Ihan kiva, muttei luotettava.

 

Samppasport  Futurez