Autodiagnoosi  Carcom Oy

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 678194 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa volvesteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Tarkoittaa joo ja melko varmasti on 12 mallinen.

Autohan on -12 mallinen liikkeestä ostettaessa ja -11 kun sitä tarjoaa takaisin :D

Off-topic juttu, mutta sanon kuitenkin: nettiautosta katselin V70 mk2:sta vuosi pari sitten. Siellä oli suht edukas -06 vuosimalli myytävänä. Mutta ilmoituksen tekstissä kerrottiin auton olevan -01 rekistertöiy "mutta autot on ihan samanlaisia:2funny: -01 Volleihin verratessa hinta ei enää ollutkaan ihan niin edukas...
-12 V60 D3A

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 826
  • XC90 T8 TwinEngine

Autohan on -12 mallinen liikkeestä ostettaessa ja -11 kun sitä tarjoaa takaisin :D

Off-topic juttu, mutta sanon kuitenkin: nettiautosta katselin V70 mk2:sta vuosi pari sitten. Siellä oli suht edukas -06 vuosimalli myytävänä. Mutta ilmoituksen tekstissä kerrottiin auton olevan -01 rekistertöiy "mutta autot on ihan samanlaisia:2funny: -01 Volleihin verratessa hinta ei enää ollutkaan ihan niin edukas...
Heh, joo näinhän se menee käytännössä [emoji3]

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
  • www.vrcf.fi
V60:sta olen katsellut D3 automaattina. Saksasta tuomalla näyttäisi olevan mahdollista muutaman tonnin säästö. Ja niissä on useammin 7" näyttöä ja navia. Mutta miten näissä on lisälämmittimen laita, onko saksassa myydyissä vakiona vai ei? Joissain ilmoituksissa mainitaan standheizung, pitääkö ymmärtää niin että jos ei ole maittuna niin sitä ei ole?

Kellon tai etäkäynnistyksen taitaa saada jälkeenpäin ohjelmoitua?

Poissa volvesteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Kellon tai etäkäynnistyksen taitaa saada jälkeenpäin ohjelmoitua?

Itsellä vähän samoja mietteitä myös ja Saksasta on tullut noita katseltua. Vaan mahtaakos noissa uudemmissa Volvoissa olla vesipumppu vakiona lämppärille? Muistaakseni jossain autoissa se olisi pitänyt lisätä myös, eli pelkkä ohjelmointi ei riittänyt.

Muutenhan kai V60:ssä ei ole eroa jos ostaa Suomesta tai Saksasta? Italiassa on joskus ollut eksoottisempia yhdistelmiä koneissa ja varusteissa.
-12 V60 D3A

Poissa Kiisseli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Automaatista kysymys, kun täällä on neuvottu tarkkailemaan vaihteiden kytkeytymisen yhteydessä nykäisyä, varsinkin pakin. Olen  känynyt nyt kahta automaattivolvoa kokeilemassa CX70 -08(150tkm) ja -10(200tkm). Molemmissa vaihdetta kytkettäessä tai pois kytkettäessä auto nykähtää. Ei mahdottomasti, mutta kuitenkin selvästi. Toisessa P->R siirto päästi ihan kolahtavan äänenkin joka hävisi kun laatikko oli kuuma.
Lisäksi kaikissa normaaleissa kiihdytyksissä vaihteen pois kytkeytyminen tuntuu nykäisynä. Tämä siis molemmissa autoissa ja vaikuttaa ihan ominaisuudelta. Onkohan se sitä? Kovissa kiihdytyksissä ei nykimistä tai ääniä esiinny.

Jos vertaan esim Audin multitronic askiin, niin audin vaihtamista ei edes huomaa ja tuo tuntuu selvästi. On toki eri tekniikan laatikotkin kyseessä.

Olen ostamassa ensimmäistä automaattiaskillista autoa ja haluaisin saada toimivan pelin kerralla. Mahtaako noiden Volvon laatikoiden käytös nykimisen osalta muuttua öljynvaihdolla tai ohjelmoinnilla?

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Multironic on täysin erilainen kuin noiden ns. perinteinen automaatti ja noiden käytöstä ei voi verrata toisiinsa tai tokihan voi. Täysin portaattomassa vaihdot ei voikaan tuntua.

Kolahdukset ei kuulu ehjän auton toimintaan. Vaihdot huomaa, mutta ei mitenkään terävästi nykäise tai lonksahtele normaaliajossa. Ainut mihin törmää on paikoiltaan nopeasti lähtiessä kun vaihteisto kytkee vedon päälle vähän jälkijunassa. Normaalisti ajellessa tuohonkaan ei törmää ja vedon saa päälle vähän kaasua painamalla, jos on tarve poistua ripeämmin paikalta.

Poissa Thac

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Olen nyt vähän aikaa harkinnut vm. 2007 Volvo S80 2.5T bensa/automaatti (tai mahdollisesti S60) hankintaa. Täällä kun on ammattitaitoista porukkaa niin ajattelin kysyä kannattaako tuollaista 150-200tkm ajettua (hintapyynnit 15 000 € molemminpuolin nettiautossa) olevaa hankkia vai onko tuolla kilometrivälillä yleensä odotettavissa jotain isompaa korjattavaa?

Entä uskaltaako 200 tai yli 300tkm ajettua ostaa (kestääkö bensakoneet?), voisi saada halvemmalla/uudempaa vuosimallia mahdollisesti.

Poissa volvesteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Ei kai noissa Volvon koneissa itsessään ole mitään erityistä vikaa ollut. Eli ei 200-300tkm ajettu vielä mikään pelottava ole. Rahaa pitää varata lähinnä alustaan. Ideaalitapauksessa 200tkm kohdalla vaihtaisin kaikki iskarit, jouset, puslat ja vaikka laakeritkin. Maksaisihan se kerralla paljon, mutta toisaalta eipä tarvisi 6kk välein miettiä, että mikä nyt nitisee, kolisee ja miksi ohjaus hakee. Olisi melkein uusi auto taas alla.

Itse vaihdoin pelkät iskarit ja nyt harmittaa, kun pitäisi kohta maksaa taas uudestaan ripustusten avaamisesta, suuntauksesta jne. mitkä olisi saanut iskareiden kanssa "ilmaiseksi".
-12 V60 D3A

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6024
Broidi on kiinnostunut uuden korimallin 2008-> bensavapari V70:stä manuaalivaihteella kun tilavaa autoa vähän ajavalle miettii. Onko nuo 2.0-koneet kaikki jotain nelisylinterisiä flexifueleita? Onko toi volvon perus-tinakone? Aika harvinaisia tuntuu olevan verrattuna dieselmalliin nuo, kellään mitään kokemuksia tuosta moottorista? Itse mietin että lukemien perusteella voisi tuntua samalta kuin 10-venttiilinen kasipätkän kone aikoinaan.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Eikös tuo 2.0 ole Fordin kone ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6024
Eikös tuo 2.0 ole Fordin kone ::)

Kiitos vastauksesta, sitä pelkäsin. Liekkö fordimiehillä enemmän kokemusta tuollaisista ja mitä niiltä voi odottaa mutta kaipa nykykoneet kestää.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Fairgate

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Terve!

Tuli tuossa pitkän autokuumeen parantamiseksi hankittua perheeseen uusi nelipyöräinen jäsen. Kevään aikana jonglöörasin eri vaihtoehdoilla, joihin lukeutui Audi A4/A6 Avant, BMW:n 3-sarjan farmari sekä Volvo V60/70. Audit pelasi itsensä ulos lehdissäkin huomioidun "mutteriohjaus"-ongelman avulla, jonka pääsin itsekin eräällä koeajolla kokemaan. Uutena 50k€ maksavaan autoon näin epämiellyttävä tyyppivika ei mielestäni ole hyväksyttävä. Bemarissa ihastuin uuden 3-sarjan (F30) ulkonäköön, mutta hinta asettui vielä budjetin ulkopuolelle, joten en uskaltautunut edes koeajolle.

Volvot astuivat kuvaan myöhemmin keväällä. Ensimmäiseksi koeajoin V70 D3:n vuodelta 2013. Koeajolla mukavuus oli sana, joka määritteli ajokokemuksen. Tilaa V70 tarjoili kuitenkin yli tarpeen. Samalla käynnillä Volvo-jälleenmyyjällä tutustuin pikaisesti myös sporttisen olemuksen omaavaan V60-malliin. Nopeasti katsottuna ja V70:een verrattuna takakontti näytti mitättömän pieneltä, joten ajattelin, että ei taida tuokaan olla voittaja tässä arvonnassa.

Syvennyin kuitenkin V60:een myöhemmin enemmän mm. lukemalla arvosteluja. Tavaratilaa ei niissäkään kehuttu. Päätin kuitenkin suunnata koeajolle ja tutustumaan autoon tarkemmin. Ensimmäisen koeajon ajoin D3-moottorilla varustetulla 2011 vuosimallin Momentum V60:llä. Auto yllätti minut positiivisesti monessakin suhteessa enkä moitittavaa autosta juuri löytänyt. Kauppoja ei kuitenkaan heti tehty. Jatkoin nettiauton selailua. Viime viikolla silmääni osui omalla paikkakunnalla sijaitseva Volvo V60 Summum D5, jossa varustetaso oli omassa luokassaan. Suuntasin pikimmiten koeajolle. Koeajolla D5-moottori automaattivaihteistolla antoi omaan makuuni sopivan kokemuksen. Auto vaikutti muutenkin moitteettomalta, joten kättelin kauppiaan kanssa koeajon jälkeen kaupan merkiksi. En halunnut, että näin hyvillä varusteilla oleva auto karkaa käsistä.

Niinpä autokuumeen parantavaksi lääkkeeksi päätyi Volvo V60 Summum D5 etuvetoisena ja automaattina. Toivottavasti Volvo ei tuota pettymystä ja huolettomia kilometrejä on edessä ainakin parin vuoden ajan.
V60 D5 Summum -11 Autom 205hv/420Nm

Poissa Stinger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • www.vrcf.fi
Laitan muutaman ajatuksen tänne kun ajoin tänään (sijaisauto) päivän verran uutta V60 D2 automaatilla. Ulkoa hyvän näköinen auto. Sisältä ahdas ja kontti pieni, eli ulkonäön ehdoilla suunniteltu. Tässä autossa oli musta kangassisustus ja auto oli sisältä aika ankea jopa pimeä koska ikkunat on kapeat. Kuskin penkki oli hyvä istua ja siinä oli hyvät säädöt, samoin ratin sai hyvin oikeaan kohtaan. Ajossa D2 tuntui toooodellla mopolta ja sitähän se taitaa olla paperillakin (omassa XC70:ssä D5 ja eron tunsi). Liittymästä kiihdyttäessä lapun lyöminen lattiaan ei aiheuttanut oikein minkäänlaista kiihtyvyyden tunnetta, mutta kaipa tuolla pärjää kun ei ihmeitä odota. Tuo automaatti lienee Powershift ja se oli samantuntuinen kuin DSG eli liikkeelle lähdössä sai aikaan nykäyksen kunnes oppi kaasun säädön. Muutenkin rauhaton fiilis ajossa. Voi tietysti olla että tuo D2:sen alhainen vääntökin teki osansa. Pidän joka tapauksessa ehdottomasti enemmän oikeasta momentinmuunnin automaatista. V60 alusta oli muuten oikein kiva, mutta poikittaissaumat räpsäytti kyllä inhottavasti sisälle ja alusta oli minun makuun liian kova, välittää liikaa tien pintaa sisään. Rengasäänet kuului kovaa sisälle.
Tesla S75D '17

Poissa abusmal

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
volvo s80 3.2l AWD
« Vastaus #463 : 08.06.2015, 22:08:40 »
Tällästä volvoo katellu http://m.nettiauto.com/volvo/s80/7275193?vifAdCount=0&vifNav=Y onkos porukalla kokemuksia tai tietoa että miten toiminu toi 3.2l kone? Onkos noi kilsat paljookaa tolle koneelle? Ymmärtäny että alusta alkaa yleensä olee loppu noilla kilsoilla? Mihis muuhu kannattais kiinittää huomioo?

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: volvo s80 3.2l AWD
« Vastaus #464 : 09.06.2015, 08:44:26 »
Eiköhän olisi vielä ihan huippukunnossa. Moottori on volvon omaa tuotantoa ja kestää mitä vaan. Alusta on selvästi edellistä mallisarjaa vahvempi. Jarrun osia ja koiranluita joutuu näissäkin vaihtelemaan.

 

Proturbo  Autodiagnoosi