Elekma  Autoracing

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 678194 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 743
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo s80 3.2l AWD
« Vastaus #465 : 09.06.2015, 09:08:27 »
Mun entinen auto.... kysymällä lisätietoa. Autoon on vasta vaihdettu taakse levyt ja palat, eteen palat, jarrunesteet, eteen iskarit ja iskarin yläpään laakerit, tulpat, perän ja jakolaatikon öljyt etc. Tosiaan aina vaihdettu 60tkm välein vaihdelaatikon öljytkin. Tosin aika arvokas pyyntö suhteessa hyvitykseen mitä sain :D. Kovavahaus on tehty vielä tähän ja kevyt myllytys 2kk sitten.
Edessä olisi automaattilaatikon öljyjen vaihto juuri nyt sekä laturin välikumin vaihto (240tkm on vaihtoväli sillä), sekin löytyisi vielä uutena paketissa tähän minulta sekä uusi moottorin ilman suodatinkin.... Ilmamassa mittarikin on vaihdettu noin 6kk sitten. Varmasti olen pitänyt sen kunnossa ja ylihuoltanut, eli moottorin öljytkin vaihdettu aina 15-18tkm välein...
Alustasta koiranluut vaihdettu kaksi kertaa, mitä ajoin 140tkm ja alapallot on vaihdettu vuosi sitten sekä reidetangonpää. Eli alustakin on tiptop kunnossa varmasti.
« Viimeksi muokattu: 09.06.2015, 09:16:23 kirjoittanut Niclashki »
V90 T8 2020 Inscription

Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
Joopajoo...Polestar julkaissut Ruotsissa uusia ohjelmia...D4 VEA 200hp / 440m. Aikamoinen pettymys. Säästypä rahat. Voi olla ettei tule tosin Suomeen tarjolle ollenkaan.
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

Poissa volvesteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
S/V60:n kiikarissa. Alle 100tkm ajettu ja vuosimallilla ei väliä, kunhan hinta on alle 27k€. Olen alkanut ihastumaan ajatukseen D4 tai D5 ja ehkä manuaalilaatikolla. Nykyinen -09 Geartronic kun toimii ihan ok, mutta haaskaa nahftaa älyttömästi ja sen luistattaminen kaupungissa alkaa todella tympimään. Samoin maantiellä tulee nykyään ohiteltua käsin vaihtamalla.

Mutta ovatko nuo koneet luotettavia? Onko D4 sama mitä D3 ja D5 lienee tuplaturbo? Haluan kuitenkin mennä kustannukset edellä ja voima tulee jos on tullakseen perässä. Oman 2.4DAn kanssa kun ei ole ollut tähän mennessä mitään suurta ongelmaa. Oikeastaan yhtään. Tosi vähänhän noita tehokkaampia koneita on Suomessa myynnissä, vaan eipä ole kiirekään hankinnalla.

Vai onko -10/-11 Geartronic paljon parempi mitä vanhempi? Sama älyttömän kokoinen keppirohjake ainakin näyttäisi olevan kabiinin puolella mitä ennenkin.
-12 V60 D3A

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
2.4 litrainen D4 on sama, kuin D5 ! Molemmista saa esim. Rican ohjelmalla samat tehot :pomo:
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
2.4 litrainen D4 on sama, kuin D5 ! Molemmista saa esim. Rican ohjelmalla samat tehot :pomo:
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Jos on D4 AWD niin on sama kone. Muistaakseni etuveto versioissa on sitten 2-litrainen kone.

Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa volvesteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Jos on D4 AWD niin on sama kone. Muistaakseni etuveto versioissa on sitten 2-litrainen kone.

Eli jos on 2 litran D4, niin se on uudempi ja varmaan kuluttaa vähemmän mitä D5? Paino/teho-kerroin on kummassakin heittämällä alle 10, joten ne riittävät normaaliin rauhalliseen ajooni. Koitin spritmonitorista katsella, mutta skaala oli aika iso. Joskus oli 5.5 lukemia ja toisilla koko ajan yli kahdeksan. Jälkimmäiset taisivat olla D5 Polestaria joka kertonee jotain omistajan ajotavoista ;)
-12 V60 D3A

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Eli jos on 2 litran D4, niin se on uudempi ja varmaan kuluttaa vähemmän mitä D5? Paino/teho-kerroin on kummassakin heittämällä alle 10, joten ne riittävät normaaliin rauhalliseen ajooni. Koitin spritmonitorista katsella, mutta skaala oli aika iso. Joskus oli 5.5 lukemia ja toisilla koko ajan yli kahdeksan. Jälkimmäiset taisivat olla D5 Polestaria joka kertonee jotain omistajan ajotavoista ;)
En nyt muista että myytiinkö 5-sylinteristä 2-litraista myös D4 mallimerkinnällä. Ainakin joissakin malleissa sitä myytiin. Sitä en tiedä miten se eroaa vastaavasta D3 koneesta.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa massinen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
S/V60:n kiikarissa. Alle 100tkm ajettu ja vuosimallilla ei väliä, kunhan hinta on alle 27k€. Olen alkanut ihastumaan ajatukseen D4 tai D5 ja ehkä manuaalilaatikolla. Nykyinen -09 Geartronic kun toimii ihan ok, mutta haaskaa nahftaa älyttömästi ja sen luistattaminen kaupungissa alkaa todella tympimään. Samoin maantiellä tulee nykyään ohiteltua käsin vaihtamalla.
No jo. Jos litra sinne, toinen tänne, tuntuu pahalta, niin ... Kuitenkin g-tronic on kylillä kuitenkin ihan toimiva, verrattuna muihin vaihtoehtoihin. Eikä ryntäile. Ja onhan tuo vitosen äänimaailmakin ihan toista kuin pienemmissä. Mutta, elämä on täynnä valintoja ;-)))
Onnea valitsemallasi tiellä !

Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
No jo. Jos litra sinne, toinen tänne, tuntuu pahalta, niin ... Kuitenkin g-tronic on kylillä kuitenkin ihan toimiva, verrattuna muihin vaihtoehtoihin. Eikä ryntäile. Ja onhan tuo vitosen äänimaailmakin ihan toista kuin pienemmissä. Mutta, elämä on täynnä valintoja ;-)))
Onnea valitsemallasi tiellä !

Eipä niistä vitoskoneista sitten muuta jää kaipaamaakaan, kuin äädet. Kahden D5:en ( 215hp + 230hp )jälkeen  mietitytti vaihtaa tehottomampaan D4:een. Mutta p....nmarjat. Uuden 8-vaihteisen kanssa paketti on upea ja kulkuhaluja saman verran kuin 215hp D5:ssa 6-vaitesella geartronicilla. Edelliselle manuaalille ei sentään maantienopeuksissa pärjätä.
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

Poissa allpro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Tuo 8-lovinen laatikkoa on hyvä, vieläkö sen sain automaattiinkin.
4-pyttysellä 2,0 litran koneella on vaan valitettavasti tyydyttävä etuvetoon  :(.
AWD malli on monelle ehdoton ja se tulee aina 5 pyttysekkä 2,4 litrasella.
Volvo XC60 T8 TwE MY19 aut Inception

Volvo XC60 D4 Summum AWD aut -16, Rica 275hp 536Nm
Volvo V70  2,4t aut -01

Poissa mheguli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 365
  • www.vrcf.fi
http://www.nettiauto.com/volvo/v70/7332471

Mitä ajatuksi arvon raadilla? Aika kivat varusteet olisi eikä hintakaan olisi paha. Ilmeisesti ainakin takaluukku on vaihdettu, sillä eihän tuon ikäisissä kuuluisi olla luukussa kromilistaa?

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
http://www.nettiauto.com/volvo/v70/7332471

Mitä ajatuksi arvon raadilla? Aika kivat varusteet olisi eikä hintakaan olisi paha. Ilmeisesti ainakin takaluukku on vaihdettu, sillä eihän tuon ikäisissä kuuluisi olla luukussa kromilistaa?
Luulisi löytyvän kuvia kolarin jälkeen. Varsinkin myynnissä ois etua, jos ei tosiaankan ole runko ottanut kipeetä :pomo:
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa volvesteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
http://www.nettiauto.com/volvo/v70/7332471

Mitä ajatuksi arvon raadilla? Aika kivat varusteet olisi eikä hintakaan olisi paha. Ilmeisesti ainakin takaluukku on vaihdettu, sillä eihän tuon ikäisissä kuuluisi olla luukussa kromilistaa?

Autoon tullut pintapeltiin vauriota, mutta silti kilvet on viety autosta? Vai onko se ollut vain muuten pitkään pois rekisteristä korjauksien takia? Itse kolaroin Passatin. Meni tuulilasit, pellit, syylärit, webastot, airbagit  ym. mutta silti yksillä kilvillä pärjättiin vaikka poliisi ne vähäksi aikaa irroittikin. Eli myytäessä ei ollut ns. kolariauto.

Tosin vakuutusfirmojen ja oikeutuvankin mukaan auton arvohan vain nousee mitä enemmän sitä mällää. Kun tulee "uutta osaa"  ;D
-12 V60 D3A

Poissa ktmgs

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Mahdollinen uusi Volvokuski ilmoittautuu. Mitäs arvon raati on mieltä tuosta ->
http://www.nettiauto.com/volvo/v70/7264495

Onko isoja kuluja odototettavissa esim four-c:n puolesta?
Mitäs tuollanen kuluttaa? Toki dpf poistuu. Entäs dstc - saako kytkettyä pois? Tämähän on erittäin tärkeä kriteeri, jos ei, saatan pysyä baijerin tuotteissa.

Entäs rti-navi? Kuvassa näyttää olevan jälkiasennettu perusnavi? Onko takapenkin viihdesysteemit hyvät lapsille, eli onko siinä muutakin kun dvd?

Kiitos vastauksista!

Poissa mheguli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 365
  • www.vrcf.fi
Joo, hyvältä näyttää, paitsi myyjän asiantuntemuksen osalta. On harvinaisen varusteltu. RTI-navilla viitataan Volvon omaan, integroituun naviin, jota tuo auto ei ole nähnytkään.

Sitä ihmettelen, että onko tuossa oikeasti vain perustason audio-järjestelmä (performance < high performance < premium), vai onko varustelistauksessa virhe. Mm. Volvon lisävarustesivun mukaan noita niskatukinäyttöjä ei saa edes performance audion yhteyteen.

Samoin ihmetyttää varusteista "sähköisesti säätyvät takaniskatuet". Sedaneissa on sähköisesti piiloon kääntyviä, mutta että farmareissakin? Ei kai tämän ikäisissä tuuletettuja istuimiakaan ole?

Eipä tuossa varmaan muuten mitään ihmeellistä ole. Jakohihnahan olisi pitänyt vaihtaa jo iän puolesta.

Mielestäni joku osa ajonvakautuksesta jää päälle. Vetoluistonesto poistuu kokonaan kun dstc kytketään pois.


Mahdollinen uusi Volvokuski ilmoittautuu. Mitäs arvon raati on mieltä tuosta ->
http://www.nettiauto.com/volvo/v70/7264495

Onko isoja kuluja odototettavissa esim four-c:n puolesta?
Mitäs tuollanen kuluttaa? Toki dpf poistuu. Entäs dstc - saako kytkettyä pois? Tämähän on erittäin tärkeä kriteeri, jos ei, saatan pysyä baijerin tuotteissa.

Entäs rti-navi? Kuvassa näyttää olevan jälkiasennettu perusnavi? Onko takapenkin viihdesysteemit hyvät lapsille, eli onko siinä muutakin kun dvd?

Kiitos vastauksista!

 

Proturbo  Autodiagnoosi