Race.fi  Puotilan autokorjaamo

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 678186 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Andyks

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Mitäs olette mieltä uskaltaako ostaa tuommoista V70 vm. 2010 2.4D Summum automaattia (175hp) jolla rullattu jo 360tkm. Vanhalla kojelaudalla, uudemmilla penkeillä ja ratilla. Ilman mitään ylimääräisiä herkkuja Summumin lisäksi.

Ollut taksina ensimmäiset 340tkm ja huollot tehty aina 20tkm välein... Vaihteistoöljyt oli vaihdettu muistaakseni 120 ja 240tkm kohdalla.

Webasto pölläyttää savut ja sammuu. Takaluukun kahva ulkopuolella ei toimi (epäilivät deaktivointia koska ollut taksina?). Laatikko tuntui vaihtavan nätisti, mutta liikkeelle lähdettäessä sai olla aika varovainen että lähtee pehmeästi... Onko orastavaa vikaa laatikossa jo havaittavissa?

Paljonko tuollaisen laatikon remontti maksaa?

Paljonko tuollaiselle antaisitte arvoa/maksaisitte?

Muoks:
Laitetaan nyt vähän hintojakin esille niin ehkä helpompi kommentoida...
Tingitty hinta 11900e
Webaston korjaus 500e
Talvirenkaat huonot, uudet 500e
Jakohihna pitäisi vaihtaa heti, 500e
Yht. n. 13400e...

Olen itse taipumassa sille kannalle että tämä on liian kallis kilometreihin nähden...
« Viimeksi muokattu: 20.10.2015, 18:46:41 kirjoittanut Andyks »
Volvo V50 1.8 Summum -06
Audi A6 3.0TDIq -06

Poissa TapioR

  • Aamun virkuhko
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1959
  • S60 T6 AWD -11
Osta pois, hyvältä kuullostaa.
460 1.7 SE -92 ->S40 1.8 -96 ->S40 2.0T -03  ->S60 2.4 T5 -07 ->S60 3.0 T6 A AWD Summum -11 , Honda Goldwing 1500 -90 Kemi

Poissa Andyks

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Osta pois, hyvältä kuullostaa.

Kiitos tästä hyödyllisestä kommentista  :P

Lisäilin edelliseen viestiin hinnat esille...
Volvo V50 1.8 Summum -06
Audi A6 3.0TDIq -06

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Mitäs olette mieltä uskaltaako ostaa tuommoista V70 vm. 2010 2.4D Summum automaattia (175hp) jolla rullattu jo 360tkm. Vanhalla kojelaudalla, uudemmilla penkeillä ja ratilla. Ilman mitään ylimääräisiä herkkuja Summumin lisäksi.

Ollut taksina ensimmäiset 340tkm ja huollot tehty aina 20tkm välein... Vaihteistoöljyt oli vaihdettu muistaakseni 120 ja 240tkm kohdalla.

Webasto pölläyttää savut ja sammuu. Takaluukun kahva ulkopuolella ei toimi (epäilivät deaktivointia koska ollut taksina?). Laatikko tuntui vaihtavan nätisti, mutta liikkeelle lähdettäessä sai olla aika varovainen että lähtee pehmeästi... Onko orastavaa vikaa laatikossa jo havaittavissa?

Paljonko tuollaisen laatikon remontti maksaa?

Paljonko tuollaiselle antaisitte arvoa/maksaisitte?

Muoks:
Laitetaan nyt vähän hintojakin esille niin ehkä helpompi kommentoida...
Tingitty hinta 11900e
Webaston korjaus 500e
Talvirenkaat huonot, uudet 500e
Jakohihna pitäisi vaihtaa heti, 500e
Yht. n. 13400e...

Olen itse taipumassa sille kannalle että tämä on liian kallis kilometreihin nähden...
Olen laatikon toiminnan testaamisen suhteen aikaisemmin kirjoittanut mitkä osaltaan paljastaa vikoja.
vaihde pitäisi aina kytkeytyä D:llä pehmeästi.
testaa laita D:lle sitten takaisin P muutaman sekunnin päästä takaisin D kytkeytyykö vaihde pehmeästi
tai ajat sellaista nopeutta että on 5 vaihde ja laitat nopeasti kaasua muttei niin paljon että poljin menee kickdown asti kytkeytyykö pienempi vaihde pehmeästi kokeile sama myös 6:lla, jos näissä tapauksissa ilmenee ongelmia niin vaihteisto täytyy korjata

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2125
  • Tampere - Pori
Osta ennemmin vähempi ajettu vaikka joutuisit tyytymään hieman vanhempaan. Oikeasti tuo on sen verran ajettu lintta jo, että sitten kun sinä haluat päästä siitä eroon niin ilman joutuu antamaan, ei tuollainen kiinnosta ketään silloin. Vikojakin (vaihteisto kuulostaa valmiilta ja kilometreihin nähden todennäköiseltä) tuntuu jo olevan riittämiin, joten laita korjuurahat välirahaan. Tietty jos sen pitää olla juuri 2010 vuotinen, jostain syystä...
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Andyks

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Osta ennemmin vähempi ajettu vaikka joutuisit tyytymään hieman vanhempaan....

Kiitos kaikille vinkeistä. Auton ei todellakaan tarvitsisi olla vm. 2010, sellainen vain sattui tulemaan vastaan sopivasti :)

Nyt on kuitenkin jo talouteen kakkosauto hommattu. Budjetti pieneni kymmenellä kilolla ja autoksi tuli 410tkm rullattu V70 -05 D5A  ;)
Volvo V50 1.8 Summum -06
Audi A6 3.0TDIq -06

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6024
Toimiiko hyvin?
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Taksari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi


Olen laatikon toiminnan testaamisen suhteen aikaisemmin kirjoittanut mitkä osaltaan paljastaa vikoja.
vaihde pitäisi aina kytkeytyä D:llä pehmeästi.
testaa laita D:lle sitten takaisin P muutaman sekunnin päästä takaisin D kytkeytyykö vaihde pehmeästi
D:n kytkemisen yhteydessä nytkähdys/paukahdus ei välttämättä ole vaarallista. Välillä voi sitä tehdä ilman että on hajoamassa. Mä olen ajanut 40 tkm sellaisen häiriön jälkeen ja hyvin toimii vieläkin (poislukien satunnaiset nykimiset ja kolahdukset).

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
D:n kytkemisen yhteydessä nytkähdys/paukahdus ei välttämättä ole vaarallista. Välillä voi sitä tehdä ilman että on hajoamassa. Mä olen ajanut 40 tkm sellaisen häiriön jälkeen ja hyvin toimii vieläkin (poislukien satunnaiset nykimiset ja kolahdukset).
Jos rehellisiä ollaan, niin mullakin on tuossa XC60:ssä pari kertaa tehnyt pienen rykäisyn, kun olen ees taas peruuttaessa vaihdellut D:ltä/R:lle :pomo:
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
D:n kytkemisen yhteydessä nytkähdys/paukahdus ei välttämättä ole vaarallista. Välillä voi sitä tehdä ilman että on hajoamassa. Mä olen ajanut 40 tkm sellaisen häiriön jälkeen ja hyvin toimii vieläkin (poislukien satunnaiset nykimiset ja kolahdukset).
Vaihteistolla pystyy ajamaan vaikka kolahtelisi jatkuvasti, ei se tielle jätä. Mutta jos haluaa päästä eroon viasta pitää vaihteisto purkaa tai vaihtaa.
Satunnaisien tapausten takia en alkaisi tekemään mitään vaihteistolle.
Ilmeisesti tässä uudemmassa vaihteistossa ajastaan tulee sisäisiä öljyn paineen karkailua, mikä alkaa tekemään näitä ongelmia.
Vanhemman mallin vaihteistoista on tullut sellainen kuva ettei ongelmia aiheuttaisi nämä sisäiset paineen karkailut.

Muutaman kerran ajamani 2000 (+300tkm) alkupuolen BMW automaatti jätti todella positiivisen kuvan toiminnasta, vaihtamiset todella luotettavia vaikka kaasun käyttö oli miten mielipuolista.
Huomaamattomimmin vaihtaa DSG.
Näitä ihan uudempia automaatteja en ole päässyt kokeilemaan.

Poissa volvo 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
itse olen ajanut yli satatuhatta sellaisella laatikolla joka klonksahtaa ja nykäisee hieman d:n kytkiessä päälle plus että 6 vaihteella volisee hieman , ääni ei tosin ole suuri mutta kuulee kun ei esim radio päällä . eivät ole muuttuneet mihinkään mulla olon aikana . 6 vaihteen jollotus tosin öljyä lisäämällä hävisi.

Poissa Taksari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi


itse olen ajanut yli satatuhatta sellaisella laatikolla joka klonksahtaa ja nykäisee hieman d:n kytkiessä päälle
Bemarimaisesti se ei ole vika vaan Volvon ominaisuus. ;)

Laatikko saattaa välillä rykiä rajustikin ja kohta taas toimii hienosti.

Poissa freed

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Tänään tuli tehtyä kaupat 2012 v60 d3sesta, tuossa jonkin sortin lisälämmitin, mutta myyjä sanoi ettei autoon saa koodattua kauko-ohjainta lämmittämään autoa koska auto valmistettu 2011 puolella. Mitkä on vaihtoehdot tuon lämmittimen ohjaukseen?

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Jos alkuperäisissä tarvikkeissa haluaa pysyä niin ainoa vaihtoehto on erillinen kaukosäädin tuolle. Kantamaa on enemmän avaimissa. Hintaa on vain aika paljon.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Mepi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 714
  • www.vrcf.fi
Toimiiko mun puhelimella laittamani linkki? http://accessories.volvocars.com/fi-fi/V60/Accessories/Sections/comfort/2011
Tosiaan 2012 malliseen tarjotaan Volvon oman avaimen konfigurointia satasella, 2011 ei. Kannattaa silti kysyä Siniseltä missä menee noiden kahden raja. Runkonumerosta sen näkevät.

Mulle laitettiin juuri tuo erillinen kaukosäädin. Hinta oli jotain 600€ luokka mutta on laadukas ja toimii ilman esteitä noin 600m päästä. Volvo
Volvo XC60 2016 D3 - (150hp 350Nm) 230hp 500Nm
Ex. Volvo V70 2013 Summum D5 AWD Rica 275hp
Ex. Volvo V70 2007 Classic 2.5T AWD Rica +180kW # Ex. S40 T4

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron