Race.fi  Puotilan autokorjaamo

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 678173 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mnederst

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Katselin vähän vaihtoehtoja samassa hintaluokassa, mitä mieltä raati on tästä?

Mopokoneella, mutta tuntui koeajossa olevan ihan ok. Tilaa on myös vähän, mutta ehkä senkin kanssa voisi elää:

http://www.nettiauto.com/volvo/v60/7477115

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Alustan säädöissä tai huonoissa renkaissa vika jos luikertelee 18" kumeilla.
samaa mieltä. Ei ainakaan oma luikertele mihinkään.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Katselin vähän vaihtoehtoja samassa hintaluokassa, mitä mieltä raati on tästä?

Mopokoneella, mutta tuntui koeajossa olevan ihan ok. Tilaa on myös vähän, mutta ehkä senkin kanssa voisi elää:

http://www.nettiauto.com/volvo/v60/7477115
vähän kallis koneeseen ja varusteisiin nähden. Tässä isommalla koneella ja paremmilla varusteilla.
http://www.nettiauto.com/volvo/v60/7047571
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Taksari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
V70 alusta on pehmeä millä tahansa renkailla. Laita 16" kolme+ baria painetta niin kovenee.

Poissa mnederst

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
No niin, tänään taas koeajoa tehty. V60 tuntui 70:n jälkeen pieneltä, vähemmän avaralta, kompaktilta ja vähän meluisaltakin. Mutta ei yksinomaan huonommalta. Vähän jäykempi alusta tuntui olevan pienemmässä.

Jännä juttu, että hinnat näyttäisivät noissa menevän aika samoihin, vaikka V70 on tainnut olla alun perin kalliimpi? Laatuvaikutelma onkin isommassa ehkä vähän parempi.

Vaikeaksi menee. Ensi viikon alussa pitäisi saada auto alle. Ja yhtään napakymppiä ei ole tullut vastaan.

Poissa Vilbour

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
No niin parin vuoden tauon jälkeen on taas Volvo V70 kiikarissa. Tarkemmin 2013 D2 aut. R-design. Koeajon perusteella motti on omiin ajoihin riittävä (Työmatkat 80km / päivä / suunta ja motaria 80%). Ohjelmointiin tosin menisi samantien, oliko n.600€ ja tehot +20hv ja +40nm.

Nyt auton vaihdolla on kuitenkin pääpaino sisätiloissa, tavaratilassa, lapsiystävällisyydessä sekä kulutuksessa. Mitä mieltä muutoin? Autoilla ajettu 90-120tkm, noilla pystynee kaikilla ajamaan tuonne 240-260 tkm tietämille helposti kunhan muistaa määräaikaishuollot tehdä ajoissa? Ja mitä autosta olisi hyvä tarkistaa muutenkin koeajon aikana ja pihassa?

Muita poissulkevia vaihtoehtoja: manuaali, vaalea sisustus (vaimoke ei tykkää ja koirat sotkee), yli 27 000€ hinta, kinetic-varustelu

Jos näistä ei joku V70 tärppää nyt, niin sitten tulee vielä vuoden verran ajettua nykyisellä.


Poissa mnederst

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Aika samoilla kriteereillä mennään. Mulla on myös ajatus ohjelmoinnista, jos alle tulisi D2 tai 1,6 DRIVe.

Onko noissa mitään sellaista versiota/komponenttia, joka ei kestäisi tuollaista tehonlisäystä?

Jostain luin, että säästömalleissa olisi kevennetty joitakin moottorinosia. Vaihteistolle tuskin tulee ongelmaa.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2125
  • Tampere - Pori
Ei oikeastaan ole sellaista komponenttia, joka estäisi tehonlisäys ohjelmointia. Rajoittava tekijä on DPF eli kun tuon ottaa pois ja EGR:n niin tehoja saadaan turvallisesti nostettua Drive 109hv ja 240Nm --> 140hv ja 320Nm. D2 115hv ja 270Nm --> 140hv ja 340Nm. Kulutus alkaa tuon jälkeen nelosella ajolla kuin ajolla ja ajo on kuin ajaisi perus 2-litraista dieseliä. DPF:n jos haluaa pitää niin ~10% pienemmät lukemat otetaan ulos. Nuo kaksi mallia ovat oikeastaan eri moottorilla ja eri ohjainlaitteella, joten tekotapa on niissä eri.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa mnederst

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Ok. Mä vähän epäilinkin, kun autokauppias väitti, että kyseessä olisi samat moottorit. Näyttää olevan eroja myöskin venttiilien määrässä (16 vs. 8 )

DPF:n varmaan jätän, mutta ohjelmointi sitten tulee. Kulutus ilmeisesti pienenee silti, vaikka DPF jäisikin paikoilleen?

Jos jollain on suoraan suositella jotakin hyvää pajaa Helsinki/Espoo/Vantaa-akselilla, niin mielelläni otan vinkkejä vastaan.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2125
  • Tampere - Pori
Ok. Mä vähän epäilinkin, kun autokauppias väitti, että kyseessä olisi samat moottorit. Näyttää olevan eroja myöskin venttiilien määrässä (16 vs. 8 )

DPF:n varmaan jätän, mutta ohjelmointi sitten tulee. Kulutus ilmeisesti pienenee silti, vaikka DPF jäisikin paikoilleen?

Jos jollain on suoraan suositella jotakin hyvää pajaa Helsinki/Espoo/Vantaa-akselilla, niin mielelläni otan vinkkejä vastaan.

Ompas yllättävää ettei autokauppias sitten tiennyt  ;D

Kulutus laskee kyllä vaikka DPF jää paikoilleen, EGR kannattaa napata kylmäksi. Vantaalta ei aja Treelle kuin rontin tunnin, joten eikai matkasta jää kiinni jos minä teen sinne uuden ohjelman, jompi kumpi ajelee  :)
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa mnederst

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Asia pihvi, jatketaan privana.

Autoliike muuten antaa autolle vuoden takuun. Miten tuo ohjelmointi ja EGR:n puukotus näkyy, jos tulee jotakin häikkää, joka vaatii Biliassa käyntiä?

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2125
  • Tampere - Pori
Asia pihvi, jatketaan privana.

Autoliike muuten antaa autolle vuoden takuun. Miten tuo ohjelmointi ja EGR:n puukotus näkyy, jos tulee jotakin häikkää, joka vaatii Biliassa käyntiä?

Ohjelmointi näkyy jos auto lyödään Volvon testeriin, mutta auto saattaa olla jo nyt jonkun toimesta ohjelmoitu, eikö? :) Ethän sinä ole siihen mitään tehnyt vaan edellinen omistaja, ymmärrätkö  ;) Mutta saahan sen laitettua vakioksi, Drive-mallissa se kestää 2min ja D2:ssa 30min.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa mnederst

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Meni mielenkiintoiseksi. Tarjolla on kaksi käytännössä identtistä V60:stä. Toisessa moottorina D2 ja toisessa 1,6 DRIVe. Varusteet, hinta ja kaikki muu oikeastaan samaa.

Valinta siis tehdään osittain moottorin perusteella. Onko mielipiteitä, kumpi olisi luotettavampi tai muuten toimivampi motti?

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2125
  • Tampere - Pori
D2:lla ei porukka mahdottomasti vielä ole saanut kilsoja tehtyä, joten kokemusta ei noista vielä löydy. Driven moottoria on saanut käytännössä 2005- (1.6D merkinnällä) joten hyvin porukka on noihin kelannut kilsoja 10 vuodessa ja ei täällä mahdottomasti tuota ole moitittu. Jostain syystä itse valitsisin Drive mallin...
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa mnederst

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Jostain oli jäänyt mieleen, että DRIVessä olisi ollut jotakin turbon laakerivikoja, mutta voi olla, että ne liittyvät Pösön versioon. Googlettamalla en oikein osaa tehdä eroa noiden välille.

 

Carcom Oy  Ateho