Autodiagnoosi  Carcom Oy

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 678178 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mheguli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 365
  • www.vrcf.fi
Vieläkö uusissakin 1,6-litraisissa on eolys-systeemi?

Edit: Korjataan kysymyksenasettelua. Eihän uutena enää saa 1,6-litraista, vaan D2 onkin 2-litrainen. Onko siis kaikissa 1,6-litraisissa eolys?
« Viimeksi muokattu: 24.11.2015, 07:32:54 kirjoittanut mheguli »

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2125
  • Tampere - Pori
Vieläkö uusissakin 1,6-litraisissa on eolys-systeemi?

Edit: Korjataan kysymyksenasettelua. Eihän uutena enää saa 1,6-litraista, vaan D2 onkin 2-litrainen. Onko siis kaikissa 1,6-litraisissa eolys?

Tuota en tiennytkään, että Volvo on jättänyt 1.6 dieselin pois vaihtoehdoista. Kaikissa 1.6 dieseleissä on eolys-järjestelmä. Aiemmin kysyit sitä turbojutskaa niin tuo ei ole tyyppivika vaan turbon hajoaminen johtuu kun ajetaan öljynvaihdot liian pitkiksi sekä/tai käytetään väärää öljyä. Öljypumpun imusihti menee tukkoon ja täten voitelu turbolla heikkenee. Jos kaikki huollot on tehty ajallaan eikä ole sooloiltu niin ei ole mitään huolta turborikosta. Uudemmassa koneessa sama juttu.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Tuota en tiennytkään, että Volvo on jättänyt 1.6 dieselin pois vaihtoehdoista. Kaikissa 1.6 dieseleissä on eolys-järjestelmä. Aiemmin kysyit sitä turbojutskaa niin tuo ei ole tyyppivika vaan turbon hajoaminen johtuu kun ajetaan öljynvaihdot liian pitkiksi sekä/tai käytetään väärää öljyä. Öljypumpun imusihti menee tukkoon ja täten voitelu turbolla heikkenee. Jos kaikki huollot on tehty ajallaan eikä ole sooloiltu niin ei ole mitään huolta turborikosta. Uudemmassa koneessa sama juttu.
Jossain välissä tuli D2 malliinkin Volvon oma 2-litrainen kone.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Tuota en tiennytkään, että Volvo on jättänyt 1.6 dieselin pois vaihtoehdoista.

Volvo jätti Ford-peruja olevat omaa sukua HDi-koneet pois, siihen tää kai liittyy?
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa mheguli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 365
  • www.vrcf.fi
Itsellenikin tuli vähän puun takaa tuo, että kaikki ovat nykyisin vähintään 2-litraisia ja PSA-tuotteista on luovuttu, ainakin isoissa volvoissa.

Katoin, että V70:ssä mallivuosina 2014-2015 on vielä D4162T, mutta 2016 (at1517) alkaen D2 on D4204T20, jossa on 88 kW/280 Nm. Samassa kohtaa D3 on näköjään päivittynyt D5204T7 (100 kW) -> D4204T9 (110 kW).

Jos tuossa uusimmassa D2:ssa on rauta samaa kuin tehokkaamissa D4204Txx-tyypin koneisssa, niin sehän suorastaan huutaisi softapäivitystä.

Edit: On näköjään myös V40:ssä luovuttu 1,6-litraisesta.
Edit2: Yllä olevat tiedot koskevat V70:iä. En ole katsellut S/V60-sarjan tietoja.
« Viimeksi muokattu: 24.11.2015, 12:10:53 kirjoittanut mheguli »

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Jos tuossa uusimmassa D2:ssa on rauta samaa kuin tehokkaamissa D4204Txx-tyypin koneisssa, niin sehän suorastaan huutaisi softapäivitystä.
Jos oikein Volvon mainospuheita ymmärsi niin kaikissa olisi lohko samaa kamaa, mutta turboissa olisi eroa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa mnederst

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Mielenkiintoinen tieto. Eli vm. 2013 V60:ssä olisi edelleen tuo 1,6D kuten oletinkin? Joka sitten on kuitenkin eri kone kuin vastaavan kokoinen DRIVe.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2125
  • Tampere - Pori
Mielenkiintoinen tieto. Eli vm. 2013 V60:ssä olisi edelleen tuo 1,6D kuten oletinkin? Joka sitten on kuitenkin eri kone kuin vastaavan kokoinen DRIVe.

Otin itsekin tuosta selvää ja olin väärässä. Drive ja D2 1.6d ovat täysin samoja moottoreiltaan, Drive on hieman matalampi, mahdollisesti start ja stop kuuluu tuohon varustukseen, jne, muuten sama auto.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa mnederst

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
No niin, arpominen päättyi, kun äsken kotiutui V60 Momentum D2. Ensifiilikset erittäin hyvät. Moottori ei ole tykki, mutta sillä pärjää. Hieno peli. Vuosimalli -13 ja kilsoja 78 tuhatta.

Mukava lisä Momentumin vakivarusteiden päälle oli Premium-äänentoisto 7-tuumaisella näytöllä sekä kuskin penkin muistipaikat. Bonuksena sekä webasto että lohkolämmitin sisäpistokkeella. Nahkapenkit olisi vielä ehkä halunnut, mutta persaukisella ei ole varaa kauheasti valita.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2125
  • Tampere - Pori
No niin, arpominen päättyi, kun äsken kotiutui V60 Momentum D2. Ensifiilikset erittäin hyvät. Moottori ei ole tykki, mutta sillä pärjää. Hieno peli. Vuosimalli -13 ja kilsoja 78 tuhatta.

Mukava lisä Momentumin vakivarusteiden päälle oli Premium-äänentoisto 7-tuumaisella näytöllä sekä kuskin penkin muistipaikat. Bonuksena sekä webasto että lohkolämmitin sisäpistokkeella. Nahkapenkit olisi vielä ehkä halunnut, mutta persaukisella ei ole varaa kauheasti valita.

Ei tarvitse enää juu miettiä, onnea taloon uuden auton johdosta  :)
Onko se manuaalilaatikolla?
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa mnederst

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Automaatti on. Yllätyin Powershiftin vaihtojen huomaamattomuudesta. Tuntui hyvältä, vaikka edellinen Bemarin ZF laittoi riman aika korkealle.

Täytyy tehdä myös se ohjelmointi. Ei tosin ihan vielä, se nimittäin katkaisee auton 12 kk takuun, jos siitä jää kiinni.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2125
  • Tampere - Pori
Automaatti on. Yllätyin Powershiftin vaihtojen huomaamattomuudesta. Tuntui hyvältä, vaikka edellinen Bemarin ZF laittoi riman aika korkealle.

Täytyy tehdä myös se ohjelmointi. Ei tosin ihan vielä, se nimittäin katkaisee auton 12 kk takuun, jos siitä jää kiinni.

Tuo laatikko on yllättävän kiva, tosin ohituksissa ainakin V70 kopassa huutaa aivan hölmösti, mutta nappaa pakkovaihteilla ennen ohitusta niin käyttää dieselin vääntöä hyödyksi. Muutenkin tuo laatikko saa kulutuksen kivasti pysymään pienenä vrt turbiinilliseen laatikkoon.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Mepi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 714
  • www.vrcf.fi
Täytyy tehdä myös se ohjelmointi. Ei tosin ihan vielä, se nimittäin katkaisee auton 12 kk takuun, jos siitä jää kiinni.
Suosittelen Atehon käyttämää Rica softaa. Mukaa saa iSoftloaderin jolla saa itse vaihdettua vakio-ohjelman huoltojen ajaksi takas. Kokemusta on ja toimii
Volvo XC60 2016 D3 - (150hp 350Nm) 230hp 500Nm
Ex. Volvo V70 2013 Summum D5 AWD Rica 275hp
Ex. Volvo V70 2007 Classic 2.5T AWD Rica +180kW # Ex. S40 T4

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Suosittelen Atehon käyttämää Rica softaa. Mukaa saa iSoftloaderin jolla saa itse vaihdettua vakio-ohjelman huoltojen ajaksi takas. Kokemusta on ja toimii
Saa lieneee väärä ilmaisu kun isoftloaderista joutuu maksamaan. Kyllä ne nykyään huollossa kysyvät moottorin ohjaimen päivittämisestä kun "tuning" ohjelmat on sen verran yleisiä.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6024
Mulle on huollossa kanssa sanottu että hyvä olis softia päivitellä välilä kun ne muuttelee yksiköiden parametreja jonka ansiosta sit osat kestää paremmin. Mut eipä tuosta kuluttajana tiedä yhtään enempää ja bisnestähän toi on.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

 

Proturbo  Autodiagnoosi