Ateho  Elekma

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 678178 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Mulle on huollossa kanssa sanottu että hyvä olis softia päivitellä välilä kun ne muuttelee yksiköiden parametreja jonka ansiosta sit osat kestää paremmin. Mut eipä tuosta kuluttajana tiedä yhtään enempää ja bisnestähän toi on.
Mutta miten tilanne muuttuu jos sitten lataat kotona taas sen vanhaa veriosta olevan ohjelman takaisin?
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6024
Mutta miten tilanne muuttuu jos sitten lataat kotona taas sen vanhaa veriosta olevan ohjelman takaisin?

Alkaa mennä offtopicin puolelle mut eikö Isoftloaderin, jota mulla ei vielä ole, idea ole että niitä virejä voisi jollain aikataululla saada niihin uusiinkin ohjelmistoversioihin? Tämä on kun lukee asiasta vähintäänkin huonosti dokumentoitu.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Alkaa mennä offtopicin puolelle mut eikö Isoftloaderin, jota mulla ei vielä ole, idea ole että niitä virejä voisi jollain aikataululla saada niihin uusiinkin ohjelmistoversioihin? Tämä on kun lukee asiasta vähintäänkin huonosti dokumentoitu.
http://rica-tuning.fi/isoftloader
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Alkaa mennä offtopicin puolelle mut eikö Isoftloaderin, jota mulla ei vielä ole, idea ole että niitä virejä voisi jollain aikataululla saada niihin uusiinkin ohjelmistoversioihin? Tämä on kun lukee asiasta vähintäänkin huonosti dokumentoitu.
Näin itsekkin olen ymmärtäny. Tämä sen takia kun muistelen että jos autossa on uudempi firmis kuin mikä ollu viri softan pohjana niin ei onnistuisi lata viriä takaisin? Viisaammat voi sitten kertoa onko noin.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
3 kertaa käyttänyt omani merkkihuollossa vakiosoftalla, ja aina kysytty saako ohjelmat päivittää ja luvan olen antanut.
Luultavasti ei ole moottorinohjaukseen tullut mitään päivityksiä, kun virisofta on takaisin autoon mennyt ilman ongelmia huollon jälkeen tuolla Isoftloaderilla.
Jos viriohjelma ei mene sisään, niin tietokoneella yhteys Ricaan ja ne päivittää muuttuneen softan "toimivaksi" minkä saat ladattua takaisin Isoftloaderiin. Sitä en tiedä, että paljonko tuosta joutuu maksamaan, jos noin käy ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6024
3 kertaa käyttänyt omani merkkihuollossa vakiosoftalla, ja aina kysytty saako ohjelmat päivittää ja luvan olen antanut.
Luultavasti ei ole moottorinohjaukseen tullut mitään päivityksiä, kun virisofta on takaisin autoon mennyt ilman ongelmia huollon jälkeen tuolla Isoftloaderilla.
Jos viriohjelma ei mene sisään, niin tietokoneella yhteys Ricaan ja ne päivittää muuttuneen softan "toimivaksi" minkä saat ladattua takaisin Isoftloaderiin. Sitä en tiedä, että paljonko tuosta joutuu maksamaan, jos noin käy ::)

No tämä että hinta ei ole tiedossa on kyllä just sitä epämääräisyyttä mistä puhuin. Ja tuolla linkin takana lukee "Tee se itse! tähän purkkiin voidaan ohjelmoida yhden auton ohjelmat. Voit halutessasi ohjelmoida moottorioptimoinnin tai sitten halutessasi palauttaa alkuperäisen ohjelman esimerkiksi huollon ajaksi. Hinta on 100 euroa + alv." mikä ei kyllä vastaa näihin kysymyksiin kovinkaan konkreettisesti ja tekstin alla oleva linkki ei myöskään johda lisäinformaatioon. Ja esim. voiko isoftloaderilla softata jos autossa on joku tuntematon softa josta ei ole tietoa?
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
No tämä että hinta ei ole tiedossa on kyllä just sitä epämääräisyyttä mistä puhuin. Ja tuolla linkin takana lukee "Tee se itse! tähän purkkiin voidaan ohjelmoida yhden auton ohjelmat. Voit halutessasi ohjelmoida moottorioptimoinnin tai sitten halutessasi palauttaa alkuperäisen ohjelman esimerkiksi huollon ajaksi. Hinta on 100 euroa + alv." mikä ei kyllä vastaa näihin kysymyksiin kovinkaan konkreettisesti ja tekstin alla oleva linkki ei myöskään johda lisäinformaatioon. Ja esim. voiko isoftloaderilla softata jos autossa on joku tuntematon softa josta ei ole tietoa?
Atehon Ilkalta varmaan saa tietoa esim tuosta, jos vakio-ohjelman tilalla onkin jonkin muun softa.
https://asiakas.kotisivukone.com/files/ateho.tarjoaa.fi/tiedostot/ateho_rica_isoftloader_asennusohjeet_07_2014_ver_2_0.pdf
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6024
Atehon Ilkalta varmaan saa tietoa esim tuosta, jos vakio-ohjelman tilalla onkin jonkin muun softa.
https://asiakas.kotisivukone.com/files/ateho.tarjoaa.fi/tiedostot/ateho_rica_isoftloader_asennusohjeet_07_2014_ver_2_0.pdf

kiitos, ennen nähnyt tota ohjetta
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Kohta se nähdään että katoaako virisoftat bittitaivaaseen, kun Vw alkaa päivittämään noita "päästö" autojaan :pomo:
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2125
  • Tampere - Pori
Kohta se nähdään että katoaako virisoftat bittitaivaaseen, kun Vw alkaa päivittämään noita "päästö" autojaan :pomo:

Tuohon tiedän jo vastauksen: katoaa bittiavaruuteen ja aivan kaikista  :D
Listatuista malleista puuttuu enää 2.7tdi, joka tuskin tekee poikkeuksen eli ilmestyy päivitettävien listoille.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Tuohon tiedän jo vastauksen: katoaa bittiavaruuteen ja aivan kaikista  :D
Listatuista malleista puuttuu enää 2.7tdi, joka tuskin tekee poikkeuksen eli ilmestyy päivitettävien listoille.
Nyt kannattaisi varastoida Vw hiukkaspönttöjä, kun kysyntä tulee räjähtämään :D
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2125
  • Tampere - Pori
Nyt kannattaisi varastoida Vw hiukkaspönttöjä, kun kysyntä tulee räjähtämään :D

Juu, tyhjiin pönttöihin sisuskalut takaisin
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa volvowagen

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
Mua on jo vuosia palvellut mainio ykköskopan V70 TDI, jossa nyt 413 tkm mittarissa. Erittäin hyväkuntoinen kampe, todella kiva ajaa ja taloudellinen kuin mikä. Tällä ajaisi varmasti vielä vuosia hyvin, mutta on kuitenkin herännyt ajatus hankkia jossain lähitulevaisuudessa jotain tuoreempaa ja se voisi hyvinkin olla mk3 V70. Lisäksi autoa harvakseltaan tarvitseva vaimoke ei millään ole tottunut laatikon hammaspyörien hämmentämiseen käsipelillä, joten ajatusta siirtyä automaagiseen vaihtamiseen olisi myös taustalla.  :D

Minkäslainen koje voisi olla optimaalisin ottaen huomioon hankintahinta, vuosimalli, kilsat ja remontintarve? Budjetti onkin melko joustava, ulottuen johonkin 20.000€ asti, ehkä ylikin, jos pystyn sen itselleni hyvin perustelemaan. Vuoden 2008-2009 malleja ~400 tkm ajettuna saisi jo n. 9000€ pintaan ja budjetin ylärajoilla näyttäisi saavan 200-250 tkm ajettuja 2011 malleja.

Mites tuo konepuoli? Rauhallinen mies olen, äpaut mikä vaan saatavilla oleva kone hoitaisi homman varmasti. Nykyinen 103 kW + 290 Nm on aivan mainio. Paljon näyttäisi olevan tarjontaa 84 kW 1.6D malleista, onko näistä mihinkään, ajatellen remontteja?

Koko tämä ketju tuli kyllä luettua, mutta mikä ois "best bang for buck" mielikuvaa ei siitä muodostunut ja sitä tässä olen hakemassa. :) Kiitos etukäteen ajatuksista!

Poissa mheguli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 365
  • www.vrcf.fi
Omasta mielestäni tuo 2,0D on kyllä markkinoilla jossain määrin aliarvostettu. Niitä saa halvalla ihan kohtuullisilla kilsoilla. Tietenkään automaattia ei sen kaveriksi ole saanut. Suorituskykyero on dramaattinen 1,6-litraisiin verrattuna.

Jos automaatti on tärkeä kriteeri, niin katselisin 2010-> 2,4D:tä tai D3:sta sellaisilla kilsoilla, että mahtuu budjettiin. Tuossa 2010 moottorit päivittyivät.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Eikös tuohon 2 litraiseen ole saanut automaattia ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy