Futurez  Kulkukoira

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 678189 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa freed

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Saakos V60:sestä jollain konstilla pois päältä tuon takalasinpyyhkäisyn, jos pyyhkijät päällä ja erehtyy laittamaan pakin päälle?

Poissa Andyks

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
V70 -08 tuon disablointi onnistui merkkiliikkeessä, uskoisin että onnistuu myös v60:ssä. On muuten ihan perhanan ärsyttävä ominaisuus.
Volvo V50 1.8 Summum -06
Audi A6 3.0TDIq -06

Poissa freed

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
V70 -08 tuon disablointi onnistui merkkiliikkeessä, uskoisin että onnistuu myös v60:ssä. On muuten ihan perhanan ärsyttävä ominaisuus.

Jep, huolto kohta edessä niin pitääkin sanoa että ottavat tuon myös pois päältä.

Poissa Andyks

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Ei sitten tullutkaan minusta uutta onnellista XC60 omistajaa vaikka tänään piti niin käydä. :-[

Kävin ko. kulkineella koeajolenkillä ja alkuun kaikki pelasi hienosti, mutta n. 20-25min ajon jälkeen kun aloin moottoritieltä valua pois pienemmille teille, alkoi selvästi viileää ilmaa virtaamaan ohjaamoon. Hetken päästä alkoi jo varpaita paleltaa. Lämmöt täysille HI-asentoon, mutta silti vain haaleaa ilmaa virtaa suuttimista.
Pysähdyin ja kuulostelin että webasto ei kyllä käy. Sammutin auton. Ei ääntäkään webastosta. Webasto päälle viiksestä, pari minuuttia ja taas alkaa puhaltaa lämmintä. Auto käyntiin ja menoksi. Loppumatka eli n.20min ei ollut kylmä, mutta ei kyllä tullut yhtään kuumakaan vaikka säätimet olivat HI-asennossa. Liikkeen pihassa autoa sammutettaessa kuuli että webasto oli käynyt koko loppumatkan. Ulkolämpötila oli n. -14C
Auto seisoi ajon jälkeen n. 15-20min liikkeen pihalla ja ajettiin sisään pajalle. Testeri näytti lämmöksi n. 45C.

Mielestäni kuulostaa kamalan paljon termostaatti-vialta...? Kylmää alkoi todnäk. virrata heti kun webasto sammui lämpöjen noustua hieman moottotitiellä? ja kuulostaa hurjalta että moottori jäähtyisi 80->45C vartissa.
Huolto kuitenkin diagnosoi vian sisätilan lämpötila-anturiin (se siinä ritilän takana keskikonsolissa), koska se antoi vikakoodin "epäluotettavasta mittaustuloksesta". Ko. anturia ei tietenkään löydy Suomesta joten sitä nyt sitten odotellaan loppu viikko... :-[

Niin ja koneenahan on tietysti se D5244T10....
Volvo V50 1.8 Summum -06
Audi A6 3.0TDIq -06

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 743
  • www.vrcf.fi
Mulla oli ihan täysin samat oireet pari viikkoa sitten. Ulkona ollut kuin -6 ja matka-ajossa loppui lämpö. Testeri vauhdissa kiinni ja moottorin lämmöt 40.... Webasto avuksi, niin päästiin jopa 50 kulmille matka-ajossa ja just tarkeni. Termari vaihtoon ja taas rokkaa. Iso oli hintahaitari ainakin pääkaupunkiseudun Volvo liikkeissä vaihdolle termarin vaihdolle oli. Servia, mikä on monesti edullinen, pyysi yli 650e, Bilia samaa luokkaa ja Keravan autosalpa 450e. Onneksi sovin könttäsumman, olivat vaihtaneet yli 4 tuntia sitä ja yrittivät nyhtää lisää rahaa. Sovittu, mikä sovittu hinta :)
V90 T8 2020 Inscription

Poissa RKJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
    • Huoltosivut
Minkä kokoinen mahtaa olla tuon V60:n takakontti, onko tilaa labradorinnoutajalle? Haaveina olisi vaihtaa 2008 C-sarjan farmarimersusta esim. 2014 vuosimallin V60:een. Mietin vain, että onko auto muotoiltu sillä tavalla, että takakontti kaareutuu niin voimakkaasti ja tila jää liian matalaksi.

V70:ssä taas riittäisi tila vaikka muille jakaa, mutta auto on jo sitten ehkä turhan suuri ja kaupungissa hankala...
Volvo V50 D3 -12

Poissa mnederst

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Itse mietin vähän aikaa sitten -11 vm. C-Mersun ja V60 välillä. Valinta kallistui Volvoon, koska sisätilat olivat aavistuksen isommat ja rengasmelu vähän pienempi.

Kontti on kyllä Volvossa aavistuksen pienempi, mutta ero Mersuun on niin pieni, että kannattaa melkein kokeilla oman koiran kanssa, kuinka mahtuu. Meidän mittelspitz menee joka tapauksessa autoon kuin autoon. ::)

Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
Minkä kokoinen mahtaa olla tuon V60:n takakontti, onko tilaa labradorinnoutajalle? Haaveina olisi vaihtaa 2008 C-sarjan farmarimersusta esim. 2014 vuosimallin V60:een. Mietin vain, että onko auto muotoiltu sillä tavalla, että takakontti kaareutuu niin voimakkaasti ja tila jää liian matalaksi.

V70:ssä taas riittäisi tila vaikka muille jakaa, mutta auto on jo sitten ehkä turhan suuri ja kaupungissa hankala...

Kyllä sinne ainakin vajaa 40kg Rhodesiankoira mahtui.
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

Poissa Stinger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • www.vrcf.fi
Pari W204 C farkkua omistaneena sanoisin myös että V60 kontti on pienempi. V60 kontista kokemusta vain koeajon verran. Se on aika matala ja varmaan hiukan lyhyempikin kuin C:n. Mutta kyllä sinne labbis menee. Minulla oli C:ssä Variocagen häkki saksanseisojalle jolloin häkin viereen sai vielä tavaraa konttiin.
Tesla S75D '17

Poissa RKJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
    • Huoltosivut
Kiitos vastauksista, täytyy käydä koeajamassa tuollaista! :)
Volvo V50 D3 -12

Poissa -mek-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
No nyt on uusi Volvo alla, S60 T4 Aut. Edellisestä onkin 28 vuotta. Eka autoni vv. 87-88 oli vm -70 Volvo 142 DeLuxe. Mondeosta hajosi loppumetreillä vielä tuulilasi, 430 harmia lievitti hieman se, että Volvon autovero laski vuodenvaihteessa reilut 150, minkä Wetteri vähensi välirahasta ilman mutinoita. Pajalle tulee heti asiaa, ajovalot suunnattu taivaalle... ei ala hyvin... toivottavasti jatkossa paremmin

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Mulla on hieman epäselvyyttä noista n.-12 - 14 mallin D4 ja D5 tekniikoista (eli vielä vitoskone). Olikos nyt noi 163 D4 / 215 D5 samoja ainoastaan softaerolla, tai onko vanhempi 205 heppainen tuon 163:n kanssa samaa rautaa? 205 ja 215 ainakin tuplaturboja. Tietenkin softauksen kannalta ajateltuna kun pienempitehoisia saa hieman halvemmalla + päästöt (eli verot) ovat pienemmät. Olisiko jollain tiedossa jonkun näköinen yhteenveto aiheesta?

Tämähän ei meinaa että autokuumetta pukkais  :D
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Mulla on hieman epäselvyyttä noista n.-12 - 14 mallin D4 ja D5 tekniikoista (eli vielä vitoskone). Olikos nyt noi 163 D4 / 215 D5 samoja ainoastaan softaerolla, tai onko vanhempi 205 heppainen tuon 163:n kanssa samaa rautaa? 205 ja 215 ainakin tuplaturboja. Tietenkin softauksen kannalta ajateltuna kun pienempitehoisia saa hieman halvemmalla + päästöt (eli verot) ovat pienemmät. Olisiko jollain tiedossa jonkun näköinen yhteenveto aiheesta?

Tämähän ei meinaa että autokuumetta pukkais  :D
Juurikin noin, saman ikäisissä diesel AWD malleissa on aina sama kone. Teho ero tehty softalla. En tiedä mitä eroa 205hp ja 215hp koneissa on. Vähän epäilen vain softa muutosta.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Mulla on hieman epäselvyyttä noista n.-12 - 14 mallin D4 ja D5 tekniikoista (eli vielä vitoskone). Olikos nyt noi 163 D4 / 215 D5 samoja ainoastaan softaerolla, tai onko vanhempi 205 heppainen tuon 163:n kanssa samaa rautaa? 205 ja 215 ainakin tuplaturboja. Tietenkin softauksen kannalta ajateltuna kun pienempitehoisia saa hieman halvemmalla + päästöt (eli verot) ovat pienemmät. Olisiko jollain tiedossa jonkun näköinen yhteenveto aiheesta?

Tämähän ei meinaa että autokuumetta pukkais  :D
Ainakin omassa D4 163hp/420Nm ja D5:ssa 215hp/440Nm oli samat päästöt, eli 169g.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Kiitokset näistä! Ja olisihan mun pitänyt tajuta jo aiemmin völvöxc60:n allekirjoituksesta että pelkkä softaero noissa on  :) Päästöt tosiaan taisivat tippua reilummin vasta uusien neloskoneiden mukana.
V40 T2 -17
Kuvat

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy