RallyBaron  Samppasport

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 678196 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Kiitokset vastauksesta, erot näyttävät tuon listauksen mukaan aika marginaalisilta. Turbojen eroja ei tuolla ole listattuna, joten osaatko sanoa onko joka mallissa eri turbo?
Muistaakseni D2:ssa on pienempi turbo.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Mitään virallisia speksejä ei itsellä ole, mutta muistelen kun nuo uudet koneet julkistettiin niin Volvon lapuissa oli mainintaa että olisi eri malleissa eri turbot / eri määrä turboja. Nyt tulee MuTua, mutta jotain tähän tyyliin oli D5 = kaksi muuttuva siipistä turboa, D4 kaksi kiinteä siipistä... Nythän tullu uudet D2 moottorit. Manuaalissa kone on 2-litrainen, automaatissa 1.5L.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • www.vrcf.fi
Dieselit on aina 2 litrasia.

Poissa vesapu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Paitsi AWD mallit isommalla koneella. (Ainakin 2016 XC60 D4 AWD)
Volvo XC60 T8 2018

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • www.vrcf.fi
Paitsi AWD mallit isommalla koneella. (Ainakin 2016 XC60 D4 AWD)

Joo totta puhut. Awd on näissä 2.4L 5 cyl.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2125
  • Tampere - Pori
Mitään virallisia speksejä ei itsellä ole, mutta muistelen kun nuo uudet koneet julkistettiin niin Volvon lapuissa oli mainintaa että olisi eri malleissa eri turbot / eri määrä turboja. Nyt tulee MuTua, mutta jotain tähän tyyliin oli D5 = kaksi muuttuva siipistä turboa, D4 kaksi kiinteä siipistä... Nythän tullu uudet D2 moottorit. Manuaalissa kone on 2-litrainen, automaatissa 1.5L.

 Kahta muuttuvasiipistä ei ole vaan ne ovat kaksi perinteistä hukkaportillista, tosin mahtaako tuossa uudessa olla muuttuvasiipinen sekä perinteinen yhdessä, kuten uudessa Hondassa... Voiko enempää pienempi turbo olla kuin 1.6D:ssä jos D2:ssa on pienempi, taitaa Smartilta löytyä vielä pienempi dieselistä  ;D
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Jagador

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Uuden S90:n hinnastosta löytyi tällainen tieto diesel-moottoreille:
D3 (1969 cm3, 110kW/150hv, 320Nm): 1x turboahdin
D4 (1969 cm3, 140kW/190hv, 400Nm): 2x turboahdin
D5 AWD (1969 cm3, 173kW/235hv, 480Nm): 2x turboahdin+Power pulse

D3 ja D4 vastaavat V60:n speksejä ainakin tehoiltaan ja D5:kin aika lähellä. Tuosta voisi varmaan vetää johtopäätökset että myös V60:ssä D3 on yhdellä ja D4 kahdella turbolla.
V50 D4 -11
V40 T4 -98

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Kahta muuttuvasiipistä ei ole vaan ne ovat kaksi perinteistä hukkaportillista, tosin mahtaako tuossa uudessa olla muuttuvasiipinen sekä perinteinen yhdessä, kuten uudessa Hondassa... Voiko enempää pienempi turbo olla kuin 1.6D:ssä jos D2:ssa on pienempi, taitaa Smartilta löytyä vielä pienempi dieselistä  ;D
tuo oli vain mutulla kirjoitettu mitä lehtijutusta muistin. Lähinnä sitä hain että on muutakin eroa kuin pelkkää softaa.


Dieselit on aina 2 litrasia.
paitsi ihan uudet D2 automaatit :).
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa freed

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Meillä kans oli aiemmassa 4A defa. Ja nykyisessä "Volvon oma" calix, (on muuten 5A). Kummassakaan ei mitään ongelmia. Ainakin siinä defassa on lämpötila kompensointi, eli pakkasella lataa kovemmalla jännitteellä. Varmaan tuossa calixissakin on se, on sen verta tuore tapaus etten ole latausjännitettä kerenny mittailla..

Tästä innostuneena tuli ostettua tuo 5A setti, asennan tuon parin viikon päästä.

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • www.vrcf.fi
On tuo laturi kyllä hyvä olla. Meillä ainakin kun tulee välillä lyhyttä ajoa ja aina lämmitetään etukäteen webastolla.. Ei tartte miettiä loppuuko akusta naju..

Poissa johannes99

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Terve! Volvoon siirtyminen on nyt aika lähellä  :) Harkinnassa olisi yksi V70 D3 vm 2011. Auto on päällisin puolin siistissä kunnossa. Ainoa mikä tuossa mietityttää on se, että autolla on ajettu noin 130 tkm, mutta automaattilaakkoon ei ole vaihdettu öljyjä, huollot muuten ok. Onko tuossa nyt suurta riskia, jos laatikkoon nuo öljyt vaihtaa heti ostamisen jälkeen? Koeajolla en ole vielä käynyt autokaupan pitkän etäisyyden vuoksi.

Tuo ensimmäinen auto ehti mennä, kun vielä mietin  :(

Nyt olisi kiikarissa yksi entinen taksi. Kilometrejä on aika kohtuullisesti, jopa yllättävän vähän? Onkohan kellään kokemusta miten tuollaisen entisen taksin myynti onnistuu eteenpäin, vai joutuuko paljon tinkimään jälleenmyyntihinnassa. Auto huollettu Biliassa 20 tkm välein, siistissä kunnossa ja ihan hyvin pelasi lyhyen koeajon aikana. Auto linkissä:  http://www.nettiauto.com/volvo/v70/7726648
« Viimeksi muokattu: 23.01.2016, 08:50:52 kirjoittanut johannes99 »

Poissa V-O

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
En ole varma mihin tälläinen kysymys kuuluu mutta laitetaanpa tänne...

Ostan V60 Business-mallin, jossa verhoiluksi vakiona kangas/T-tech. Valitsen siihen kuitenkin verhoiluksi "Nahka", hinnaston mukaan veroton hinta 700 €.

Sattuisiko joku tietämään, tuleeko autoon silloin täsmälleen samaa materiaalia ja muotoilua olevat penkit kuin Summum-mallissa on vakiona?

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
En ole varma mihin tälläinen kysymys kuuluu mutta laitetaanpa tänne...

Ostan V60 Business-mallin, jossa verhoiluksi vakiona kangas/T-tech. Valitsen siihen kuitenkin verhoiluksi "Nahka", hinnaston mukaan veroton hinta 700 €.

Sattuisiko joku tietämään, tuleeko autoon silloin täsmälleen samaa materiaalia ja muotoilua olevat penkit kuin Summum-mallissa on vakiona?
pitäisi tulla. Ei ole kuin yhden malliset nahat. Sitten on erikseen sport nahka joka on summumiinkin lisävaruste.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa ReijoM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • Audilla ja Toyotalla mennään
Sattuisiko joku tietämään, tuleeko autoon silloin täsmälleen samaa materiaalia ja muotoilua olevat penkit kuin Summum-mallissa on vakiona?

Ilman sport -nahkoja muotoilu on mielestäni perusnahoissa ja kangaspenkeissä samanlaiset. Summumiin on myös  sport-nahat lisävaruste, jolloin penkin muotoilu on hieman "tyköistuvampi ;-) Jos olet katsonut livenä summumia, kannattaa varmistaa oliko siinä sport-nahat vai vakiopenkit.

Materiaali lienee sama.
« Viimeksi muokattu: 23.01.2016, 08:03:23 kirjoittanut ReijoM »
Audi A6 quattro              

Toyota Corolla Touring 1,2 T

Poissa massinen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Tuo ensimmäinen auto ehti mennä, kun vielä mietin  :(

Nyt olisi kiikarissa yksi entinen taksi. Kilometrejä on aika kohtuullisesti, jopa yllättävän vähän? Onkohan kellään kokemusta miten tuollaisen entisen taksin myynti onnistuu eteenpäin, vai joutuuko paljon tinkimään jälleenmyyntihinnassa. Auto huollettu Biltemassa 20 tkm välein, siistissä kunnossa ja ihan hyvin pelasi lyhyen koeajon aikana. Auto linkissä:  http://www.nettiauto.com/volvo/v70/7726648

Jos on Biltemassa huollettu, niin harkitsisin vielä  :nohnoh

 

Futurez  Kulkukoira