Ateho  Elekma

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 678197 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 553
Terves,

mieli tekis siirtää 940 harrastekapineeksi eläkepäiviä viettämään, joten uudempaa s80 II/s60 II mieli halajaa. todennäköisesti s80 sopii nykyiseen tilanteeseen paremmin, kun niitä löytyy sopivampia budjetilla 9-16k€.

Periaatteesta en perusversiota aio hankkia, eli varusteissa minimi vaatimus on summum, kilsoja vuodessa rullailen n. 15 tuhatta, josta suurinosa on maantietä. Käytännössä, verrattuna 940 käyttökuluihin. Kelpaa kaikki käyttövoimaversiot, joista sähkö ja maakaasu on epäkäytännöllisimmät. Sisustan on oltava joku muu kuin valkoinen/beige ja ulkoapäin joku räväkkä väri taikka sitten edustavasti tumma (eli ulkopuolellakaan ei vaaleat oikein houkuttele   :P)

joten asiaan, silmä on nyt iskenyt:
n. 400tkm rullailtuun -07 d5 aut. executive s80, kilometrit vähän laittaa mietityttämään onko järkevä hankinta?? mitä näissä alkaa noilla kilometreillä olemaan yleensä vaihtokunnossa?
kilometrejä lukuunottamatta kyllä executive varustelu tuntuisi riittävän mielenkiintoiselta yksilöltä.

toinen vaihtoehto on hakea ruotsinmaalta alle 250tkm rullailtu volvo s80/v70/s60/v60 summum varustelulla ja todennäköisimmin jollain esim. d3/2,5T(2,5FT)-moottorilla. nämä tosin ovatkin sitten tylsähköjä ja mitäänsanomattomia.

viimeinen hätäratkaisu on sitten ykköskopan s60r flash greenina, atacamoilla ja manuaalina. Mielenkiintoista palikkaa löytyy joka osa-alueelta, nämä kyllä alkavat olla sitten kuitenkin vanhahkoja, mutta taitavat pitää arvonsa jossainmäärin paremmin.

Eli lätinän pohjimmainen kysymys, kannattaako noin paljon ajettua s80 hankkia? Huollot hoituu omin kätösin jos tarvitsee, aina moottorivaihtoja myöden. Automaattien maailma on vielä mysteeeri, mutta mihinpä ei kunnossapidolla itseään elättävä kykenisi  :D

145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
No mikä ettei. Ruosteettoman korin päälle on hyvä rakentaa ja tekniikkaa tarvittaessa korjata. Kaikesta selviää rahalla  8) henki säilyy ...
Vähän haiskahtais Kokkolan yksilöltä. Laatikko itseä huolettais ekaks. No vaihtolaatikoita saa alle 2k€ ja töyskunnostus 2.5k€.  Muistaa ettei ihan kaikkia pelimerkkejä laita ostoon niin kyllähän noita laakereita, nuppeja, jarrulevyjä, syyläriä, iskaria jne kuluvia vaihtelee muutaman satkun budjetilla joka vuosi.
Tiedostaa vaan että remonttia ON tulossa, muodossa jos toisessa. Oma jonkinmoinen tekninen valmius on tietysti hyvä olla olemassa jo pelkästään kustannuksia alentavana tekijänä.
S80 Executive D5 AWD

Poissa Makkewi

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Terve,

Auton vaihto olisi edessä ja nyt yksi vahva vaihtoehto olisi V60. Moottoreista joko D3 tai D5 automaatilla. Nyt lähinnä kiinnostaa mihin kannattaa ostohetkellä kiinnittää huomiota? Käsitykseni mukaan kuitenkin ihan luotettava auto. Millaisella välillä näistä jakohihna vaihdetaan? Muita kommentteja esim. noista noista moottorivaihtoehdoista ja kokemuksia kyseisestä autosta?

Kiitos jo etukäteen

Poissa Stinger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • www.vrcf.fi
Terve,

Auton vaihto olisi edessä ja nyt yksi vahva vaihtoehto olisi V60. Moottoreista joko D3 tai D5 automaatilla. Nyt lähinnä kiinnostaa mihin kannattaa ostohetkellä kiinnittää huomiota? Käsitykseni mukaan kuitenkin ihan luotettava auto. Millaisella välillä näistä jakohihna vaihdetaan? Muita kommentteja esim. noista noista moottorivaihtoehdoista ja kokemuksia kyseisestä autosta?

Kiitos jo etukäteen

Tekniikasta kokemuksia omalla kohdalla: kaksoisturbo 5-syl D5 ja 6-vaihteinen Geartronic on kestäneet hyvin. Sama paketti oli niin edellisessä XC70:ssä että nyt XC60:ssä.
Tesla S75D '17

Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
Jaahas. Kolme Volvoa takana. Nyt ajattalin jos vaihtaisi merkkiä...mutta mutta. Tulipas aika herkullinen tarjous uudesta S60:stä. Mallina D4 AWD R-Design Polestarin päivityksellä eli 220hp/440nm. D5:sta ei enään myydä mutta sama tekniikka ja Pollella about samat tehot. Nykyinen kulkine ollut tällä uudella D4:lla ja 8-vaihteisella. Aluksi tuli parjattua aika paljon tuota vanhaa viisimukista + 6-vaihteista autolaatikkoa, mutta pienen tutustumisen ja juttelutuokioiden jälkeen on tuo "vanha" tekniikka kokenut aikapaljon uudistusta varsinkin laatikon ohjelmoinnin osalta ainakin Pollella ryyditettynä. Pari vuotta ajellut tällä nelimukisella, hyvin voimaa ja ominaisuuksia mutta tuo ääni ja täristys. Hitto mutta olen kaksi vuotta ikävöinyt tuota viisimukisen "pehmeyttä" ja vienoa "murinaa". Ei järjellä vaan tunteella. Jos vielä kokeilisi viisimukista nelivedolla ja automaatilla, ennen kuin ne ovat yhdessä historiaa :)
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

Poissa mushinico

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
4 päivää takana V60 D5 AWD (2014) ja nyt kun täältä luin, niin sain vasta tietää että sehän on viisipyttyinen. Ihmettelinkin kurluttavaa ääntä. Sinänsä hassua, että ilman kunnnon vääntöä (kaasua enempi) kone pitää tavallista diesel ääntä, mutta väännön kanssa tulee tuo pehmeämpi kurlaava ääni. Ilmeisesti ihan tyypillistä tuolle koneelle?
V60 D5 AWD 2014 R-Design (+Polestar)

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 826
  • XC90 T8 TwinEngine
Joo kuuluu asiaan ja sitä soundia itsekkin aina välillä kaipaa.

Poissa V-O

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
Volvon vanhan 5-sylinterisen soundi on parasta autosoundia korville. Mieluusti laittaa radion kiinni ja kuuntelee aito-dieselin "hurinaa".
« Viimeksi muokattu: 12.09.2016, 23:23:57 kirjoittanut V-O »

Poissa V-O

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
D5:sta ei enään myydä
Missäs maassa noin?

Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
Missäs maassa noin?

D5 AWD S60:stä ?Ei taida löytyä muuta kuin D4AWD, sekä T6AWD
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

Poissa V-O

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
Katsos vain, D5 vain V60-mallina ja silloin Twin Engine...

Poissa PasiKsalo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Nelivetokuume sitten oli ja meni.
Pihassa -14 mallin v70 D4 summum

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Nelivetokuume sitten oli ja meni.
Pihassa -14 mallin v70 D4 summum
8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa sami73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Autokuumettahan se iskee  :(
 Ajatuksena olis mk3 V70, mielellään kohtuuruokaisella voimalinjalla, koska kilsoja tulee 35 tkm / vuodessa. Nykyinen ajokki on kiva, mutta melko suuri kuluinen.
Mitä suosittelisitte/ kehottaisitte välttämään? Itse olen ajatellut että pärjäisin jopa 1.6 d- moottorilla, hakusessa lähinnä luotettava ja pieni kuluinen ajokki.
Tuo vm-12 malleissa oleva keskinäyttö ois kyllä kiva, onko tuossa mallivuodessa joitain muita tärkeitä uudistuksia?
V70 d5 AWD Classic -07
V70 1.6 Drive Summum -12

Poissa mheguli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 365
  • www.vrcf.fi
Autokuumettahan se iskee  :(
 Ajatuksena olis mk3 V70, mielellään kohtuuruokaisella voimalinjalla, koska kilsoja tulee 35 tkm / vuodessa. Nykyinen ajokki on kiva, mutta melko suuri kuluinen.
Mitä suosittelisitte/ kehottaisitte välttämään? Itse olen ajatellut että pärjäisin jopa 1.6 d- moottorilla, hakusessa lähinnä luotettava ja pieni kuluinen ajokki.
Tuo vm-12 malleissa oleva keskinäyttö ois kyllä kiva, onko tuossa mallivuodessa joitain muita tärkeitä uudistuksia?

Kannattaa käydä koeajamassa 1,6-litraista. Meillä päädyttiin aikoinaan 2,0D:hen, jonka käytännön suorituskyky on jo siedettävällä tasolla. Nimenomaan mallivuodelle 2012 1,6d päivittyi 109 hp/240 Nm ->115 hp/270 Nm (moottorikoodit D4164T->D4162T). Huhu kertoo, että lisääntynyt vääntö olisi tehnyt moottorista aika paljon käyttökelpoisemman. Virittäjät lupaavat myös vähän enemmän tehoja. Ruotsistahan noita saisi hyvinkin edullisesti, eikä verokaan ole paha, kun on niin pienet päästöt. Esimerkki.

Tuon uudistuneen keskikonsolin lisäksi mitään oleellista ei tainnut muuttua. 2010 tuli uudempi maski ja uudemmat ratit, 2011 vaihdekepin ympärys muuttui vähän ja 2012 tuli keskinäyttö ja uusi lämppärin paneeli. Muistelen lukeneeni täältä myös, että 2012 ja uudemmissa adaptiivinen cruise on fiksumpi, eli tutkan mennessä tukkoon toimii perinteisen cruisen tapaan toisin kuin vanhemmissa, joissa tutkan tukkeutuminen lopettaa toiminnan kokonaan. Ei ole henk.koht. kokemusta, mutta seuraavaan auton valinnassa tuo adaptiivinen cruise on prioriteettilistalla aika korkealla.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo