Autodiagnoosi  Carcom Oy

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 678185 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
Hiton hyvän paketin olet valinnu. Tuo facelift R-design on nätti. Varsinkin punaisena.

Tällä hetkellä yksi suurimpia tekijöitä kallistua Volvoon on varsin hyvä hinta. Neliveto + automaatti yhdistelmä kivassa tarjouksessa, kuten HighTech-pakettikin. "Vanha" tekniikka, mutta eipä haittaa :). Ajellaan taas pari vuotta ja sitten saakin laittaa kokonaan uutta 60-sarjalaista tilaukseen.
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Tuommoisen voisi itsekkin haluta :). Ei vain kukkaro kestä tilata. Nyt vain suunnittelen tuota 82tkm  ajettua vanhaa V60 mallia. Jännä kun täällä kehtuttu powrshiftiä ja myös Ford kuskeilta kuullu hyvää, mutta swedespeedillä oli juttua että maailmalla ollut heikkoja kokemuksia.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
Tuommoisen voisi itsekkin haluta :). Ei vain kukkaro kestä tilata. Nyt vain suunnittelen tuota 82tkm  ajettua vanhaa V60 mallia. Jännä kun täällä kehtuttu powrshiftiä ja myös Ford kuskeilta kuullu hyvää, mutta swedespeedillä oli juttua että maailmalla ollut heikkoja kokemuksia.

Kyllä tämä 60-sarjalainen on vieläkin iästään huolimatta kova peli. Itsellä oli kieltämättä hieman painetta kokeilla muuta merkkiä ja tuli tuossa kierrettyä tosiaan kilpailijoiden leiritkin läpi ja kovin hankalaa löytää rahalleen samaa vastinetta. Itse tullut ajeltua jokusen kerran tuolla powershiftillä ja minusta laatikko pelaa varsin mallikkaasti. Itse en ole kuullut kyllä pahaa sanaa noista Fordin laatikoista noin yleisesti tai vikojen puolesta.
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Eipä siitä kuumeesta taaskaan selvitty ilman lääkettä. Onneksi lääke löytyi ja se on neljäs 60:nen putkeen. Tosin tällä kertaa S60:nen. Kilpailijoiden leiriin tuli tutustuttua, mutta rahalle saa nyt Volvossa aika hitosti vastinetta. Tilaukseen meni tosiaan S60 D4 AWD R-Design polestarilla ja pikku varusteilla. Tuotahan ei saa enään suoraan D5:na joten myyvät kivasti tuon Pollen siihen, jolloin voimaa löytyy 220hp/440nm. Varusteista tärkeimmät HighTech paketti ( navi, avaimeton käyttö. OnCall jne. ), Harman/Kardonin popit, tutkat taakse/eteen, rattivaihteet, säädettävä ohjaustehostin jne. Värinä punainen, se on vaan jotenkin porno tuohon R-Designiin. Vanha viisipyttynen ja 6-vaihteinen geartronicci juttelee mukavasti yhteen pienten päivitysten jälkeen.
Ai prkl, kuulostaa hyvältä! Mä olen nyt puolitoista vuotta kohta kuolannut noita V60 malleja mutta kovin uuteen ei vaan asuntovelkaisen yksin asuvan rahkeet riitä.

Kuitenkin, jos tuosta V70:stä syntyy kaupat jossain vaiheessa (kaipa joku niistä tekstareiden lähettelijöistä jopa uskaltaa soittaa) niin ehtoina on D4/D5 AWD mieluiten R-Design tai Summum tietyillä varusteilla jotka tuosta nykyisestä puuttuu. Kävin yhtä siistiä -12 Summumia pari viikkoa sitten ajamassa, tuntui asialliselle mutta R-Design pitäisi ehdottomasti testata ihan jo alustankin takia. Hintaluokassa ehdoton maksimi menee 30t euroa, siinä kunnollisilla varusteilla faceliftit on tosi harvassa ja R-Designit "vanha"koppaisia.
Jotenkin näistä on saanut aika laadukkaan käsityksen, onko sinulla useamman auton kokemuksella tietoa mahdollisista tyyppivioista?
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
Ai prkl, kuulostaa hyvältä! Mä olen nyt puolitoista vuotta kohta kuolannut noita V60 malleja mutta kovin uuteen ei vaan asuntovelkaisen yksin asuvan rahkeet riitä.

Kuitenkin, jos tuosta V70:stä syntyy kaupat jossain vaiheessa (kaipa joku niistä tekstareiden lähettelijöistä jopa uskaltaa soittaa) niin ehtoina on D4/D5 AWD mieluiten R-Design tai Summum tietyillä varusteilla jotka tuosta nykyisestä puuttuu. Kävin yhtä siistiä -12 Summumia pari viikkoa sitten ajamassa, tuntui asialliselle mutta R-Design pitäisi ehdottomasti testata ihan jo alustankin takia. Hintaluokassa ehdoton maksimi menee 30t euroa, siinä kunnollisilla varusteilla faceliftit on tosi harvassa ja R-Designit "vanha"koppaisia.
Jotenkin näistä on saanut aika laadukkaan käsityksen, onko sinulla useamman auton kokemuksella tietoa mahdollisista tyyppivioista?

Täytyy myöntää että aika vähillä vikalistoilla ollaan menty, joten suurempaa kokemusta ei ole. Jokainen noista omista lähtenyt tosin vaihtoon tuossa parin vuoden paikkeilla ja mittarissa reilu 60tkm. Ei ole paljon muuta tehty, kuin takaluukun pumppuja vaihdettu ja kerran lukko. Nekin tuohon edelliseen. Tosin, tähän uuteen VEA-koneiseen on kerran vaihtettu EGR-venttiili ja kaksi kertaa putsattu. Kerran menty lavetilla huoltoon Volvon kehotuksesta ja vältetty ajamista tuon takia. Viimeksi tänään herjasi alennettua tehoa, tosin poistui heti liikkeellelähdön jälkeen. Toinen vika oli penkinlämmittimen pimentyminen, sekin tosin hoitui ohjlemoinnilla asentajan mukaan, koska joku "väyläkomponentti" oli tehnyt tenät...tai näin kerrottiin :). Muuten olleet hyviä pelejä, pakko olla kun neljäs on tulossa  :D. Suosittelen R-Design mallia. On pirun hyvä sekoitus jämäkkyyttä kuitenkaan mukavuutta unohtaen. Onhan tuossa alustassa paljon muutakin eroa, kuin tuo 10mm madallus. Toinen ehdoton varuste on minusta tuo säädettävä tehostus. Ohjaus ja suuntavakaus ovat huomattavasti paremmat kuin ilman. Lisäksi nuo faceliftissä tulleet "Sport" penkit ovat mielestäni erittäin hyvät. Normit ovat vähän sohvan oloiset, joilla ei tahdo pysyä jos hiukkaakaan kanttaa jyrkemmin kurviin.
« Viimeksi muokattu: 10.10.2016, 20:14:44 kirjoittanut Bawuka »
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Täytyy myöntää että aika vähillä vikalistoilla ollaan menty, joten suurempaa kokemusta ei ole. Jokainen noista omista lähtenyt tosin vaihtoon tuossa parin vuoden paikkeilla ja mittarissa reilu 60tkm. Ei ole paljon muuta tehty, kuin takaluukun pumppuja vaihdettu ja kerran lukko. Nekin tuohon edelliseen. Tosin, tähän uuteen VEA-koneiseen on kerran vaihtettu EGR-venttiili ja kaksi kertaa putsattu. Kerran menty lavetilla huoltoon Volvon kehotuksesta ja vältetty ajamista tuon takia. Viimeksi tänään herjasi alennettua tehoa, tosin poistui heti liikkeellelähdön jälkeen. Toinen vika oli penkinlämmittimen pimentyminen, sekin tosin hoitui ohjlemoinnilla asentajan mukaan, koska joku "väyläkomponentti" oli tehnyt tenät...tai näin kerrottiin :). Muuten olleet hyviä pelejä, pakko olla kun neljäs on tulossa  :D. Suosittelen R-Design mallia. On pirun hyvä sekoitus jämäkkyyttä kuitenkaan mukavuutta unohtaen. Onhan tuossa alustassa paljon muutakin eroa, kuin tuo 10mm madallus. Toinen ehdoton varuste on minusta tuo säädettävä tehostus. Ohjaus ja suuntavakaus ovat huomattavasti paremmat kuin ilman. Lisäksi nuo faceliftissä tulleet "Sport" penkit ovat mielestäni erittäin hyvät. Normit ovat vähän sohvan oloiset, joilla ei tahdo pysyä jos hiukkaakaan kanttaa jyrkemmin kurviin.
Tämä sun teksti vaan vahvistaa mun valintaa, oon yrittänyt täältä seurata olisiko näissä jotain ns. todellista ongelmaa mutta en ole saanut mitään kaiken kattavaa kuvaa. Toivotaan että aikanaan itsellekin sattuu hyvä yksilö.
Ehkä keskityn suosiolla noiden R-Designien seuraamiseen koska sopiva sporttisuus olisi kuitenkin toivottavaa ajettavuudessa. Tällä kertaa kuitenkin yritän ihan oikeasti jättää tuon käyttöautosta rata-autoksi tuunaamisen ja jättää coiloverit ja uretaanipuslat kaupan hyllylle  O:-)
Tuossa Summumissakin oli paljon jämptimpi ohjausvaste verrattuna tähän vanhaan 70:iin, nopeuden mukaan säätyvä oli sentään aikoinaan S40 T5:ssa josta pidin kyllä ajettavuuden osalta.
Nuo faceliftin R-Design penkit näyttää todella päteviltä, mutta kuten sanoin niin menee valitettavasti yli budjetin. Pitää käydä joku päivä ajamassa vanhan mallin versiolla, veikkaan että se tulee olemaan minun valinta. Kiitokset vielä tiedoista!
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
Tämä sun teksti vaan vahvistaa mun valintaa, oon yrittänyt täältä seurata olisiko näissä jotain ns. todellista ongelmaa mutta en ole saanut mitään kaiken kattavaa kuvaa. Toivotaan että aikanaan itsellekin sattuu hyvä yksilö.
Ehkä keskityn suosiolla noiden R-Designien seuraamiseen koska sopiva sporttisuus olisi kuitenkin toivottavaa ajettavuudessa. Tällä kertaa kuitenkin yritän ihan oikeasti jättää tuon käyttöautosta rata-autoksi tuunaamisen ja jättää coiloverit ja uretaanipuslat kaupan hyllylle  O:-)
Tuossa Summumissakin oli paljon jämptimpi ohjausvaste verrattuna tähän vanhaan 70:iin, nopeuden mukaan säätyvä oli sentään aikoinaan S40 T5:ssa josta pidin kyllä ajettavuuden osalta.
Nuo faceliftin R-Design penkit näyttää todella päteviltä, mutta kuten sanoin niin menee valitettavasti yli budjetin. Pitää käydä joku päivä ajamassa vanhan mallin versiolla, veikkaan että se tulee olemaan minun valinta. Kiitokset vielä tiedoista!
Hyvinhän noilla peruspenkeilläkin pärjää, mutta valitse suoraan R-Desing, se on ajettavuudeltaa ehdottomasti ykkönen verrattuna Summumiin, joka ei sekään tosin huono ole. Onhan tuossa R-Designissa eri pamput + puslat ja vakaajat ovat eri tavaraa, sekä konehuoneesta löytyy poikkituki. Lähes 1800kg autoksi menee se varsin nätisti ja taittuu vielä mutkiinkin.
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

Poissa mushinico

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Onko sitten vanhemmassa R-Designissä paljoakaan eroa muuta kuin kosmeettisia? Toki konepuolella voi olla, mutta muutoin? Onhan tuo kyllä ollut melko kiva ajaa nyt näin kuukauden kokemuksella. Pientä kokemustynkää olen kerännyt toiselle palstalle, mutta eipä vielä ihmeitä ole tullut raapusteltua. (http://www.autostadium.fi/index.php?topic=4111.0)
« Viimeksi muokattu: 10.10.2016, 21:51:35 kirjoittanut mushinico »
V60 D5 AWD 2014 R-Design (+Polestar)

Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
Onko sitten vanhemmassa R-Designissä paljoakaan eroa muuta kuin kosmeettisia? Toki konepuolella voi olla, mutta muutoin? Onhan tuo kyllä ollut melko kiva ajaa nyt näin kuukauden kokemuksella. Pientä kokemustynkää olen kerännyt toiselle palstalle, mutta eipä vielä ihmeitä ole tullut raapusteltua. (http://www.autostadium.fi/index.php?topic=4111.0)

Sama alusta pitäisi olla muutoksineen kaikissa R-Desing malleissa iästä riippumatta. Eli nuo mitä tuossa aiemmin raapustelin.
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Alusta on R-designissa matalampi. Iskarit jämäkämmät. Edessä iskarien yläpäässä on poikkutuki. Penkit on faceliftissä hyvät, mutta samat on saanu myös muihinkin malleihin. Ja uskon että sport alustan jos ottanut niin se on sama kuin r-designissa.
Tuolla on 2011 vuodelta Volvon video noista eroista.
https://www.youtube.com/watch?v=4ep3W9QPtq0

Niin ja se kolme asentoinen tehostus on ehdoton näissä Ford alustaisissa. Muutenkin ero on iso edellisiin malleihin, pakko sanoa että Ford osaa tehdä hyvän ajettavan alustan.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
Alusta on R-designissa matalampi. Iskarit jämäkämmät. Edessä iskarien yläpäässä on poikkutuki. Penkit on faceliftissä hyvät, mutta samat on saanu myös muihinkin malleihin. Ja uskon että sport alustan jos ottanut niin se on sama kuin r-designissa.
Tuolla on 2011 vuodelta Volvon video noista eroista.
https://www.youtube.com/watch?v=4ep3W9QPtq0

Niin ja se kolme asentoinen tehostus on ehdoton näissä Ford alustaisissa. Muutenkin ero on iso edellisiin malleihin, pakko sanoa että Ford osaa tehdä hyvän ajettavan alustan.

Tuo Sport alustahan tuli saataville erikseen sitten vasta faceliftin yhteydessä ja on tosiaan sama alusta, kuin R-Designissa. Myös sporttijakkarat tulivat faceliftin myötä ja ovat luonnollisesti saatavilla kaikkiin malleihin.

EDIT: Kuten Ribbe tuossa mainitsi, niin Ford osaa tehdä hyvän alusta. Tinkailin tuossa myös uutta Mondeota, jota pariin kertaan kävin ajamassakin. Mondeossa on minusta todella onnistunut ohjaus ja alusta. Varmasti markkinoiden yksi parhaista. Myös auto muuten oli varsin vakuuttava, myös laaduultaan hiljaisuuttaan myöden. Kuintenkin, neliveto Mondeon hinta kun alkaa 5:lla niin alkaa mieleen tulla mahdollinen jällleenmyyntiarvo tulevaisuudessa. En usko sen olevan Volvon veroinen. Onhan tuo Mondeo luokkaa isompi, kuin 60-sarja joten tuo hinta on sinänsä perusteltu, koska tuon ne maksaa kaikki kilpailijatkin samoilla spekseillä. Jos joku haukkuu Volvo miehen ajavan "Fordilla" niin kannattaa se ottaa kehumisena, koska Fordin myötä alkoi ajaminen Volvollakin maistua  ;). Onhan se Ford ollut kautta aikojen luokkansa ykkösiä ajettavuudeltaan.
« Viimeksi muokattu: 11.10.2016, 15:40:24 kirjoittanut Bawuka »
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Tässähän tulikin hyvää tietoa! Tosiaan itsekin pidin kovasti entisestä S40N:stä, tilat vaan loppuivat kesken. Itse asiassa en edes tiennyt 60-sarjan olevan Ford-pohjainen mutta meikäläistä se ei todellakaan haittaa mihin alustapuoli perustuu kunhan se toimii. V60 vaikuttaa vaan koko ajan enemmän ja enemmän mun tulevalta autolta, varsinkin R-Design versio.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa freed

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Tarvitseeko V60 D3:selle kertoa tietokoneella erikseen akun vaihdosta vai voiko ihan kotihommina tehdä? Vaikka vaihtaisi agm akun orkkiksen tilalle?

Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
Tarvitseeko V60 D3:selle kertoa tietokoneella erikseen akun vaihdosta vai voiko ihan kotihommina tehdä? Vaikka vaihtaisi agm akun orkkiksen tilalle?

Voi. Taitaa se löytyä myös ohjekirjasta. Ja tuolta --> http://support.volvocars.com/fi/cars/Pages/owners-manual.aspx?mc=y352&my=2014&sw=13w46&category=f26bbfca532b9981c0a801e800840073&article=03dcf15dc4ef303ac0a801e801cebd65
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

Poissa Ampy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Tuli koeajettua v2010 V70 1.6d, 56tkm ajettu, manuaali, xenonit, webasto, nahkapenkeillä ja jakohihna myyjän mukaan vaihdettu. Oisko ollut momentum varustelulla. Tingitty hinta 23000€

Mitää hyvää/huonoa sanottavaa Volvo-asiantuntijoilla tästä moottorityypistä? Egr taitaa paukkua kaikissa?

Auto oli omasta mielestä aivan loistava ajaa ja ei tuon moottorin mopous haittaa. Etsin luotettavaa ja taloudellista työmatka-autoa. Noin 30tkm vuoteen tulee ajettua.

Edit.
Ilmeisesti 1.6d:ssä on dpf vaihto 120tkm välein? Ko. Auto ollut ilmeisesti melko lailla kaupunkipyörittelyssä ja kilometrejä on tullut alle 10tkm vuoteen. Voisiko siis dpf porsia pian? Miten paljon dpf vaihto tai korjaus maksaa? Entä onko järkeä poistattaa kokonaan, mitä haittaa siitä on?

Entä egr:n korjaus, mitä kustantaa suurin piirtein? Ilmeisesti kyseessä on ihan ok moottori googlettelujen ja tästä ketjusta luettujen kommenttien mukaan.
« Viimeksi muokattu: 23.10.2016, 18:26:34 kirjoittanut Ampy »

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo