RallyBaron  Samppasport

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 678177 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Ampy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Ei hirveästi vastauksia tullut, ehkä hyvä merkki? Nettijuttujen mukaan hiukkassuodatin saattaisi olla tuollaisesta vähän ajetusta (kaupunkipyöritellystä) autosta aika tukossa vaikka kilometrejä ei autossa olisikaan paljon. Jotenkin auto miellytti todella paljon ajotuntumaltaan.

Sain selville että 1.6D drive moottoriin pitäisi hiukkassuodatin vaihtaa 120tkm välein ja pätkäajo on ko. värkille myrkkyä?

Nyt olisi kiikarissa toinenkin ehdokas, jonkin verran halvempi vaihtoehto. Sama vuosimalli ja moottori eli 2010 ja 1.6D. 120tkm+ ajettu, hiukkassuodatin ja jakopää vaihdettuna. Nämä taitaa ne kalleimmat huollot tähän autoon ollakin eli voisi kuvitella että 3-4v ajelisi suht huoletta eli öljyjä vaihtamalla ja jarruja huoltamalla? 30tkm/v ajomäärällä siis. Tässä kakkosvaihtoehdossa ei ollut xenoneja mutta ilmeisesti halogeeneilläkin pärjää? Jos pitkät on surkeat niin todennäköisesti tulisi laitettua lisäpitkät keulalle.

Volvoja en tunne joten pakko täältä kysellä, kiitos kaikille jo etukäteen avusta  :)
« Viimeksi muokattu: 26.10.2016, 10:11:58 kirjoittanut Ampy »

Poissa mushinico

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Ei hirveästi vastauksia tullut, ehkä hyvä merkki? Nettijuttujen mukaan hiukkassuodatin saattaisi olla tuollaisesta vähän ajetusta (kaupunkipyöritellystä) autosta aika tukossa vaikka kilometrejä ei autossa olisikaan paljon. Jotenkin auto miellytti todella paljon ajotuntumaltaan.

Sain selville että 1.6D drive moottoriin pitäisi hiukkassuodatin vaihtaa 120tkm välein ja pätkäajo on ko. värkille myrkkyä?

Nyt olisi kiikarissa toinenkin ehdokas, jonkin verran halvempi vaihtoehto. Sama vuosimalli ja moottori eli 2010 ja 1.6D. 120tkm+ ajettu, hiukkassuodatin ja jakopää vaihdettuna. Nämä taitaa ne kalleimmat huollot tähän autoon ollakin eli voisi kuvitella että 3-4v ajelisi suht huoletta eli öljyjä vaihtamalla ja jarruja huoltamalla? 30tkm/v ajomäärällä siis. Tässä kakkosvaihtoehdossa ei ollut xenoneja mutta ilmeisesti halogeeneilläkin pärjää? Jos pitkät on surkeat niin todennäköisesti tulisi laitettua lisäpitkät keulalle.

Volvoja en tunne joten pakko täältä kysellä, kiitos kaikille jo etukäteen avusta  :)
Eiköhän tuolla paina menemään. Kohtuu uusi Volvo, ajovalot ja surkea ei mahdu samaan lauseeseen. Taitaa olla ollut Volvoissa melko hyviä halogeenivalojakin.
V60 D5 AWD 2014 R-Design (+Polestar)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Eiköhän tuolla paina menemään. Kohtuu uusi Volvo, ajovalot ja surkea ei mahdu samaan lauseeseen. Taitaa olla ollut Volvoissa melko hyviä halogeenivalojakin.
S80 ja V70 malleissa halogeenit oli melkein yks yhteen xenonien kanssa. Eli ovat hyvät.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Api5000

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Se hiukkassuodattimen vaihto kustantaa 750 sis. öljynvaihdon. Siitä saat laskettua sille hinnan, että kumpi olisi miellyttävämpi vaihtoehto ehdokkien välillä.

Itse ajattelin kyseisen pöntön vaihtaa trafin uhkailujen pelossa, mutta kun kyseessä ei ilmeisesti ole vaihtolaite, jätän vanhan pöntön itselle tyhjennystä silmällä pitäen.

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla


Poissa mushinico

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Se hiukkassuodattimen vaihto kustantaa 750 sis. öljynvaihdon. Siitä saat laskettua sille hinnan, että kumpi olisi miellyttävämpi vaihtoehto ehdokkien välillä.

Itse ajattelin kyseisen pöntön vaihtaa trafin uhkailujen pelossa, mutta kun kyseessä ei ilmeisesti ole vaihtolaite, jätän vanhan pöntön itselle tyhjennystä silmällä pitäen.

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla
Mitäs se trafi? Ei mene savutuksista läpi vai?
V60 D5 AWD 2014 R-Design (+Polestar)

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Mitäs se trafi? Ei mene savutuksista läpi vai?
EU4 on 1,5 tuo savutusarvo, joten menee heittämällä alle sen ilman pönttöä, jos auto on muuten kunnossa. Jos on jo EU5:nen, niin sitten voi olla tiukkaa.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Ampy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Kiitoksia vastauksista

Se hiukkassuodattimen vaihto kustantaa 750 sis. öljynvaihdon. Siitä saat laskettua sille hinnan, että kumpi olisi miellyttävämpi vaihtoehto ehdokkien välillä.

Onko pöntön uusinta suoritettava volvo-korjaamossa? Onko tuo hinta yleinen kaikkialla vai halvimmillaan tuon verran?

Eiköhän tuolla paina menemään. Kohtuu uusi Volvo, ajovalot ja surkea ei mahdu samaan lauseeseen. Taitaa olla ollut Volvoissa melko hyviä halogeenivalojakin.

Tämä hyvä kuulla. Ajelen paljon myös pimeällä ja neljästi nyt neljän vuoden sisään juossut hirvieläin eteen joten haluan panostaa ajovaloihin. Voi olla että hyvistä omista valoista huolimatta heitän xenon-lisärit esim. nbb alpha 225 tulevan auton keulalle. Niissä referenssiluku on vain 20/valo joten voivat palaa omien pitkien kanssa.

Poissa Api5000

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
EU4 on 1,5 tuo savutusarvo, joten menee heittämällä alle sen ilman pönttöä, jos auto on muuten kunnossa. Jos on jo EU5:nen, niin sitten voi olla tiukkaa.
Menee kyllä arvojen puolesta, trafi on vain uhkaillut keksivänsä keinon saada poistajat kiinni. Tämä ulostulo tosin taitaa täyttää piakkoin yhden vuoden.

Suodattimen vaihto ainakin kuitataan/nollataan ja tuo on hinta sinisellä mitä oon selvittänyt. Tarvikkeena pönttö maksaa saman mitä sinisellä ja joissain paikoissa enempikin. Kertoivat suodattimen hinnaksi 399.

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla
« Viimeksi muokattu: 26.10.2016, 14:56:54 kirjoittanut Api5000 »

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
II S80 halogeeneillä ja uusilla Night Breaker polttimoilla. Ei ihan ensimmäiseksi  kaipaa lisää valoa eli hyvin pärjää
S80 Executive D5 AWD

Poissa freed

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Voi. Taitaa se löytyä myös ohjekirjasta. Ja tuolta --> http://support.volvocars.com/fi/cars/Pages/owners-manual.aspx?mc=y352&my=2014&sw=13w46&category=f26bbfca532b9981c0a801e800840073&article=03dcf15dc4ef303ac0a801e801cebd65

Nyt tuli 100Ah akku laitettu orkkiksen tilalle, tuo on vakiota hieman korkeampi ja kansi jää hieman irvistämään. Onko olemassa korkeampaa kantta? Esim taksi käytössä?

Poissa stäuber

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
V70 2,5FT/ 2,5T vm 2009 harkinnassa
« Vastaus #895 : 04.11.2016, 11:45:59 »
Moi!

Uusi ryhmässä ja toista Volvoa hommaamassa.

Täällä on tietoa niin valtavasti mutta en silti osannut löytää etsimääni.

Kiinnostais tietää vaaranpaikat 2008-2009 vm V70 2,5FT tai 2,5T malleissa. Laatikkona automaatti. Millaisia tyyppi- tai tyypillisiä vikoja koneissa ja autossa yleisesti on?

Mulla olis kiikarissa Ruotsissa yksi 2009 FT jossa ajoa vain 75tkm.

Tiedoista ja tipseistä kiitollisena,
Sam

Poissa Finishnub

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Hei kaikille :)

Volvot ovat aivan uusi tuttavuus minulle, mutta farmariauto täytyy saada. Olisi muutama kysymys tuollaisesta v60:stä.

1. Auto on vm. 2012 ja d4. Kone on siis viisipyttyinen kaksi litrainen Volvon oma. Jakohihna tähän on vaihdettu aika vasta. Yritin etsiä tietoa moottorin luotettavuudesta, mutta en löytänyt oikein mitään, eli moottori on siis luotettava?

2. Auto on automaatti, tästä hieman epäselvää, onko se siis 6 vaihteinen? Vaihdekeppi on hopeinen/läpinäkyvä, ei siis sellainen isokokoinen mötikkä. Miten tälläisen vaihteiston kuuluisi vaihtaa? ::) Olen tottunut bmw:n nopeaan vaihteistoon, muistissa on vm 2004 XC90:n vaihteisto, joka oli kyllä järkyttävän hidas, toivottavasti tämä uudempi vaihteisto on nopeampi. Onko tässä siis powershift vai geartronic vai mikä? :-[

3. Onko jotain muuta mitä pitäisi koeajolla katsella läpi autosta?

Odotan innolla vastauksia. ::) t. Pekka

Ps. Olen lukenut tämän keskustelun ja paljon muutakin läpi, mutta kun tietoa on miljoonassa eri paikassa niin tarttuvuus on hiukan kehnoa.. ;D

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Kone on luja, Volvon omaa tuotantoa ja viimeisiä versioita siitä.
Geartronic on tosiaan toi loota, Powershiftiä taitaa olla vaan Ford/PSA koneiden kanssa eli nelipyttyisten perässä.
Onhan se GT aikalailla erilainen kun esim. BMW:n tai Mersun automaatit..

Muuta en osaa neuvoa kuin että kokeile kaikki nappulat että niitten takan olevat toiminnot toimii ja että kaikki ovet menee lukkoon ja aukee kakella.
Kokeile/varmista lisälämmittimen toiminta myös.
Sisätilan puhaltimen ääntä kannattaa kuunnella tarkasti ja jos huomautettavaa löytyy niin vaihdata ennen ostoa.
« Viimeksi muokattu: 27.11.2016, 21:07:46 kirjoittanut janne81 »

Poissa Finishnub

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Mukava kuulla! Koeajollahan sitten selviää laatikon luonne.  ;D Toivottavasti ei ole hirveän kuminauhamainen vaihtaja..

Miten tuon webaston toiminnan voi testata luotettavasti? Ei ole ikinä ollut webastoa, joten tyhmiä kysymyksiä satelee.  :D

Ja millaista ääntä tuo puhallin pitää rikkoutuneena? Bmw:ssä piti melkoista ulinaa/vinkumista kierrosten mukana.

Poissa mushinico

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Mukava kuulla! Koeajollahan sitten selviää laatikon luonne.  ;D Toivottavasti ei ole hirveän kuminauhamainen vaihtaja..

Miten tuon webaston toiminnan voi testata luotettavasti? Ei ole ikinä ollut webastoa, joten tyhmiä kysymyksiä satelee.  :D

Ja millaista ääntä tuo puhallin pitää rikkoutuneena? Bmw:ssä piti melkoista ulinaa/vinkumista kierrosten mukana.
Weban nykäset käyntiin suorakäynnistyksellä autosta. KAnnattaa myös ajastaa ja katsoa kuinka lähtee kellolla käyntiin.
V60 D5 AWD 2014 R-Design (+Polestar)

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron