KL-varaosat  Race.fi

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 678188 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Weban nykäset käyntiin suorakäynnistyksellä autosta. KAnnattaa myös ajastaa ja katsoa kuinka lähtee kellolla käyntiin.
Jos suorakäynnistyksellä lähtee käyntiin niin eiköhän se ajastuskin toimi.

Puhaltimen kuulee äänestä kyllä selvästi.

Tuossa on 6-vaihteinen Aisini. Paljon parempi laatikko kuin siinä 2004 vuoden XC90 mallissa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa ruismax

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Moi, muutaman volvottoman vuoden jälkeen jälleen palaamassa Volvon rattiin.Hakusessa olisi 2011-> V60/S60 bensakoneella.Onko Sedanin tai farmari autoissa ollut keskenään laatueroja? Mites noi 1.6/2.0 bensaturbot onko öljynsyönti tai jakopää ongelmia esiintynyt? Onko fordin kanssa kyseisissä autoissa samaa?Onko maali/ruoste ongelmia esiintynyt?Kiitos etukäteen.
ex-V70 2,4 -05, V60 T3 -14

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Moi, muutaman volvottoman vuoden jälkeen jälleen palaamassa Volvon rattiin.Hakusessa olisi 2011-> V60/S60 bensakoneella.Onko Sedanin tai farmari autoissa ollut keskenään laatueroja? Mites noi 1.6/2.0 bensaturbot onko öljynsyönti tai jakopää ongelmia esiintynyt? Onko fordin kanssa kyseisissä autoissa samaa?Onko maali/ruoste ongelmia esiintynyt?Kiitos etukäteen.
Ei pitäisi olla eroja laadussa sedanin ja farkun välillä. Täällä ei ole ainakaan porukka kirjoitellut noista bensaturboista pahaa. Fordia noissa on moottorit, automaattilaatikot ja alustan osat.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Moi, muutaman volvottoman vuoden jälkeen jälleen palaamassa Volvon rattiin.Hakusessa olisi 2011-> V60/S60 bensakoneella.Onko Sedanin tai farmari autoissa ollut keskenään laatueroja? Mites noi 1.6/2.0 bensaturbot onko öljynsyönti tai jakopää ongelmia esiintynyt? Onko fordin kanssa kyseisissä autoissa samaa?Onko maali/ruoste ongelmia esiintynyt?Kiitos etukäteen.

Itsellä tuollainen 2011-mallinen S60 T3-koneella ja ei pahaa sanottavaa. Kone tosiaan ohjelmoitu uusille lukemille 200hv ja 330Nm ja luonne muuttui aivan erilaiseksi. Kulutus ei, nurkka-ajossa menee n.8.5l ja maantiellä päästään alle kuuden. Jakopäästä ei ole kuulunut netistä lukiessa mitään eikä ole ollut öljynsyöntiongelmiakaan. Noin tuoreen auton kanssa tuskin on ruosteongelmia. Nuo 1.6/2.0 turbot ovat kaikki Fordin kaksoiskytkinlaatikolla automaatteina. Niissä ollut nettikirjoittelujen mukaan jonkun verran ongelmia, mutta nuo moottorit ilmeisesti aika huolettomia. Alusta näissä pitäisi olla vahva, verrattuna edelliseen korimalliin.
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa ruismax

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Noin tuoreen auton kanssa tuskin on ruosteongelmia.
kyllä sitä on havaittavissa tuonkin ikäluokan autoissa että maali lähtee paloina irti tai ruoste kukkaa puskee maalin alta ja niitä on sitten korjattu valmistajan piikkiin esim.vag konsernin autot
Onko facelift malli kyseisestä autosta sitten jo kiinalaisten yhteistyön tulos? Ja näkeekö Volvon valmistenumerosta auton valmistus maan?oliko noi mahdolliset vaihdelaatikko ongelmat ainoastaan automaatti laatikoissa?
ex-V70 2,4 -05, V60 T3 -14

Poissa Finishnub

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
No niin, nyt on sitten V60 R-design pihalla..  :P

Auto vaikuttaa kaikin puolin hyvältä, hyvin huollettu jne. Muutama asia kuitenkin mietityttää, tässä on avaimeton käynnistys ja ovien aukaisu. Illalla tuntui ettei ovet menneet millään lukkoon, vaan täytyi yrittää monta kertaa ja eri ovista. Avaamisessa sama juttu, eivät oikein millään auenneet. Olisiko paristot vähissä vai jotain muuta? Täytyy huomenna kokeilla eri avaimilla.  ::)

Webasto tuntui pelaavan, sen toiminta selviää myös huomenna paremmin.

Auto on siis tällä 6 vaihteisella Aisinilla ja siinä on "läpinäkyvä" vaihteenvalitsin. Pitäisikö siinä palaa valo, kun autossa on kaikki muut valot päällä? Anteeksi pöljät kysymykset..  ;D

Vaihteisto tuntui hyvältä, ei se mikään maailman hitain vaihtaja kuitenkaan ole. Kasitoistaset talvirenkaat on hieman turhan jämäkät, E60 xdrive bmw:ssä oli pehmeämpi alusta..  :o  Mutta on kyllä miellyttävä auto ajaa.  :D  Valotehon ero on muuten uskomaton verrattuna Bmw:hen.

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
kyllä sitä on havaittavissa tuonkin ikäluokan autoissa että maali lähtee paloina irti tai ruoste kukkaa puskee maalin alta ja niitä on sitten korjattu valmistajan piikkiin esim.vag konsernin autot
Onko facelift malli kyseisestä autosta sitten jo kiinalaisten yhteistyön tulos? Ja näkeekö Volvon valmistenumerosta auton valmistus maan?oliko noi mahdolliset vaihdelaatikko ongelmat ainoastaan automaatti laatikoissa?

Volvoissa harvemmiten on noita ruosteongelmia. Olet ilmeisesti tulossa VAG-konsernin tuotteista takaisin Volvoihin? Jos olen oikein käsittänyt, niin kaikki manuaalilaatikot ovat Volvolla tuossa malliperheessä samoja, M66-tyyppisiä, joista ei ole pahaa kuulunut. Harvemmin manuaalilaatikoista kuuluukaan. Automaatit ovat tosiaan noissa pikkuturboissa Fordin Powershiftejä ja google kertoo niistä enemmän. S60 on ainakin valmistettu Belgiassa ja kiinalaisten yhteistyö (valmistus) taitaa näkyä vasta näissä uusissa S90-sarjalaisissa. V60 ilmeisesti kasataan Ruotsissa ja S60 Belgiassa.
http://europe.autonews.com/article/20160129/ANE/160129860/volvo-will-shift-v60-production-to-belgium
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa ruismax

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Olet ilmeisesti tulossa VAG-konsernin tuotteista takaisin Volvoihin?
kyllä se VAG jää vielä myös tohon pihaan volvo tulossa sen kaveriksi,jakopää vissiin on näissä bensa turboissa hihnalla mikä on pelkkää plussaa.onko nämä koneet niitä samoja mitä fordi myy ecoboostina?
ex-V70 2,4 -05, V60 T3 -14

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
kyllä se VAG jää vielä myös tohon pihaan volvo tulossa sen kaveriksi,jakopää vissiin on näissä bensa turboissa hihnalla mikä on pelkkää plussaa.onko nämä koneet niitä samoja mitä fordi myy ecoboostina?
Kyllä on. Hieno kone tuo T2/3/4 sarjan 1.6 kone. Sitä en tiedä, että onko Volvo paljonkin muokannut tuota konetta Fordin Ecobuustista ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Hieno kone tuo T2/3/4 sarjan 1.6 kone.

Komppaan tätä. Tuo T2 taisi tulla vasta faceliftin yhteydessä ja siinä vaiheessa taisi tuo T3 muuttua 1.5-litraiseksi. Nettiautossa on paljonkin ajettuja T3/4  volvoja eikä netistä löydy pahaa sanottavaa. Fordifoorumillakin sitä kehutaan ja sen pitäisi mennä pienemmällä kulutuksella kuin tuon 1.0 ecoboostin. Hienot ominaisuudet tuossa yksikutosessa
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Komppaan tätä. Tuo T2 taisi tulla vasta faceliftin yhteydessä ja siinä vaiheessa taisi tuo T3 muuttua 1.5-litraiseksi. Nettiautossa on paljonkin ajettuja T3/4  volvoja eikä netistä löydy pahaa sanottavaa. Fordifoorumillakin sitä kehutaan ja sen pitäisi mennä pienemmällä kulutuksella kuin tuon 1.0 ecoboostin. Hienot ominaisuudet tuossa yksikutosessa
Volvoon tuota litraista 3 mukista ei ole saanutkaan. Kyllä tuo litrainen Ecoboost kulutukseltaan luonnollisesti on pienempi. Kyllä tuota T2 sai V40 120 heppaisena versiona. Sama kone T3/4 kanssa, mutta välitykset olivat pikkaisen erilaiset. V60:ssa oli pelkästään T3/4 1.6l, ja sitten T5 mikä oli hetken aikaa 2.5litrainen, ennen kuin muuttui 2.0l.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa ruismax

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
muistaisin että silloin kun noi 1.0 ecoboostit tuli foordeihin niin oli jotain kirjotuksia että ne ei yli 100000km kestäisi :P focuksen nokalla oleva  1.6 ecoboost,käsittääkseni sama kone kuin Volvon T3 niin olis ollut jotain ylikuumenemis ongelmia ja jokunen auto olis syttynyt palamaan.Olisko jollain tietoa että onko Volvo muokannut tota ecoboost konetta vai onko vaan moottorin muovit vaihdettu Volvo merkkisiin?
ex-V70 2,4 -05, V60 T3 -14

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Volvoon tuota litraista 3 mukista ei ole saanutkaan. Kyllä tuo litrainen Ecoboost kulutukseltaan luonnollisesti on pienempi. Kyllä tuota T2 sai V40 120 heppaisena versiona. Sama kone T3/4 kanssa, mutta välitykset olivat pikkaisen erilaiset. V60:ssa oli pelkästään T3/4 1.6l, ja sitten T5 mikä oli hetken aikaa 2.5litrainen, ennen kuin muuttui 2.0l.
Tuota 2.5-litraista myytiin ainoastaan Jenkeissä. Se oli 5-syliterinen. Euroopassa on T5 ollut aina 2-litrainen 4-syliterinen.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Volvoon tuota litraista 3 mukista ei ole saanutkaan. Kyllä tuo litrainen Ecoboost kulutukseltaan luonnollisesti on pienempi. Kyllä tuota T2 sai V40 120 heppaisena versiona. Sama kone T3/4 kanssa, mutta välitykset olivat pikkaisen erilaiset.

Näinhän se on, oli hieman huonosti kirjoitettu tuo meikäläisen teksti. Eli Nämä T2/3/4 koneet kaikki samoja 1.6 ecoboosteja. Viritysaste vaan eri. Eli Volvoon ei tuota litraista ecoboostia ole saanut, onneksi. :2funny:
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
focuksen nokalla oleva  1.6 ecoboost,käsittääkseni sama kone kuin Volvon T3 niin olis ollut jotain ylikuumenemis ongelmia ja jokunen auto olis syttynyt palamaan.

Tästä on tullut takaisinkutsu. Kylmällä moottorilla ollut jotain vuoto-ongelmia jäähdytysnesteen kanssa mikä ilmeisesti johtanut öljyvuotoihin mitkä taas ovat saattaneet syttyä palamaan. Ilmeisesti aika harvinainen vika, itse asiassa en tuosta edes ollut kuullut ennen takaisinkutsua. Takaisinkutsussa kerrottiin, että kylmää moottoria ei saa kuormittaa isoille kierroksille, jolloin näitä vuotoja esiintyisi. Eihän kylmää moottoria muutenkaan ryntäytetä isoille kierroksille  :idiot2:
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

 

Futurez  Kulkukoira