Elekma  Autoracing

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 678183 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Pietilä

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Tuo sport oli alkuu T6 malleissa. En uskalla sanoa että missä vaiheessa tuli D5 malleihin. Voi olla S60 malleissa aina, semmoinen kutina että 2010 uuden D5 moottorin yhteyteen olisi tullut. Tuo sportti pitäisi käyttää korkeampia kierroksia.

Joo tosiaan korkeampana pitää kierroksia ja varmaan nopeampaan vaihtaakin.  Ero on kuitenki melko suuri verrattuna D:llä ajamiseen. Pienemmillä vaihteilla  kun automaatti pitää, niin kaasunvasteessaki huomaa tuon.

Ilmeisesti jos Polestarin ohjelman laittaa, niin tuokin parantuisi? Miten mahtaa muiden ohjelmat olla...

Niin ja alustahan toimii koskikonsolista olevista  comfort, sport ja advanced  napeista.   :D

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Tarkoitat tuota
(Kuva poistettu lainauksesta.)
 Eli siis ihan DSTC:n saa pois tuosta. Löytyy siis kaikista, kuva omasta ja ei ole R-Design. Kepistä sitten voi vaihtaa Sportille ja ajotietokoneelle tulee S.  Tällähä on vaikutusta sitten taas.
Jaa se on vaan dstc. Jäi jostain ilmoituksista mieleen mutta en huomannut/muistanut tuota dstc-tekstiä, eli nappi kojelaudassa on vaan siirtynyt ajotietokoneen valikkoon. Homma klaari  :)
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa mushinico

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Tuo sport oli alkuu T6 malleissa. En uskalla sanoa että missä vaiheessa tuli D5 malleihin. Voi olla S60 malleissa aina, semmoinen kutina että 2010 uuden D5 moottorin yhteyteen olisi tullut. Tuo sportti pitäisi käyttää korkeampia kierroksia.
DSTC ei poista täysin luistoja ja vakautuksia, vaan laittaa ne nimenomaan sallivalle sporttimoodille. S-asento tosiaan kepistä (mikäli automaatti) ja tuolloin laatikko ja kone on paljon hyökkäävämpi ja pitää teho/vääntö valmiutta koko ajan hollilla (isompia kiekkoja jne). Ison eron kyllä tekee tuo S.
V60 D5 AWD 2014 R-Design (+Polestar)

Poissa rantalaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
2011 S60 T5 ei ole sporttivaihdetta. Hieman outoa.
S60 T5 Summum -11

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
2011 S60 T5 ei ole sporttivaihdetta. Hieman outoa.
Se on ollut ainoastaan T6 ja D5 malleissa.

DSTC ei poista täysin luistoja ja vakautuksia, vaan laittaa ne nimenomaan sallivalle sporttimoodille. S-asento tosiaan kepistä (mikäli automaatti) ja tuolloin laatikko ja kone on paljon hyökkäävämpi ja pitää teho/vääntö valmiutta koko ajan hollilla (isompia kiekkoja jne). Ison eron kyllä tekee tuo S.
Tiesin nämä. Itsellä on S80 vanhemmalla D5 koneella niin siinä ei ole S-moodia. Mutta DSTC:n saa "sportti" asentoon. Silloin antaa vähän luisua ennen kuin puuttuu peliin. Yks tuttu oli V50 AWD malliin tehnyt katkaisijan jolla sai koko keksinön pois päältä tai siis vikatilaan niin putoaa pois.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa HulluJaYlpee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 243
Emäntä ilmoitti tänään kävelyllä että alkaisi pikkuhiljaa olemaan uuden auton hankinta edessä.

Pysytään v70:sessä..  Miten nuo AWD mallit on toimineet?  Onko ollu jotain murheenkryynejä kyseisissä autoissa.  Itsellä kriteerinä.
-adaptiivinen vakkari
-vetokoukku
-automaattivaihteet

Ja alle 250tonttua ajettu.

Xc70:nen ei hallituksen mukaan käy koska on liikaa muovihärpäkettä.

Poissa time39

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Olisi kohtapuolin aika luopua isosta Audista nelivedolla ja katsonut tilalle jotain Volvoa dieselinä ja tietty nelivedolla.

Hakusessa olisi S60, S80, V60, V70, XC60 tai XC70.
Kriteereinä:
- AWD
- Mielellään D5
- Automaatti
-  2010 ->
- alta 200tkm ajettu mitä vahemmän tietenki sitä parempi
- hintaa alta 25k mielellää lähempänä 20k kun 25k

Yks tossa ollu kiikarissa n. 170tkm ajettu S80 2010 vuosimalli D5 automaatilla ja nelivedolla.

Mitä pitäisi ottaa huomioon jos tollaista volvoa on hankkimassa onko jotain tiettyjä asioita minkä kanssa kannattaisi olla erityisen tarkka?
Kuinka kestäviä nuo geartronicit on yleisesti ollu?
Autolla tulisi paljon ajoa Helsingin keskustassa, mutta myös maantie ajoa.
Kilsoja kertyy varmaan n. 25-30tkm/v ja autoa varmaan pitäisin sen n. 3v.

Kiitoa jo etukäteen!

Poissa Fex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Yömyöhiä!

Mitä raati on tästä mieltä? --> https://www.nettiauto.com/volvo/v70/8602959

Kuutisen vuotta oli -02 S60 2.4D (man) ajossa, mistä pidin kovasti. Myin sen n. 270tkm taulussa. Pari vuotta sitten tuli hairahdettua ja alle hankittua Ford C-Max 2009 1.9D. Kiitos Matriarkan vasta-ajetun ajokortin...

Huomen...tänään olisi mahdollisuus palata Volvo-kastiin, V70:n hankkimalla. Koeajo on iltapäivästä.

Akku on alkuperäinen, eli se menee vaihtoon varmasti. 270tkm huolto iskee myös pian. Kytkin ja laturi ovat alkuperäisiä. Tuskin manuaalilaatikon öljyjäkään on vaihdettu. Kuulemma oikein siistissä kunnossa niin sisältä kuin ulkoa. Renkaat kestävät jonkun vuoden ajoa ja Webasto toimii.

Mutta miten on? Uskaltaako tuon ostaa? Onko hinta kohillaan? Budjettia n. 12t, joten vähän huoltovaraakin jäisi, jos jonkun satasen saisi vielä käteiskaupalla hintaa siivutettua. Ajoa mulle ei kerry kuin ~10tkm vuodessa, mutta pidän kiisselikoneista väännön (ja placebo-mielikuvan vuoksi moottorin kestävyydestä). Lisäksi edellisestä S60stä jäi niin hyvät fiilikset. :)

Muita vikoja autossa ei liikkeen mukaan ole, kuin kuskin penkin keinonahkaisen repsahtanut kangas. Parilla sadalla kuulemma saa (jossain? missä?) verhoiltuakin, jos siltä tuntuu.
« Viimeksi muokattu: 15.02.2017, 03:35:18 kirjoittanut Fex »

Poissa mheguli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 365
  • www.vrcf.fi
Yömyöhiä!

Mitä raati on tästä mieltä? --> https://www.nettiauto.com/volvo/v70/8602959

Kuutisen vuotta oli -02 S60 2.4D (man) ajossa, mistä pidin kovasti. Myin sen n. 270tkm taulussa. Pari vuotta sitten tuli hairahdettua ja alle hankittua Ford C-Max 2009 1.9D. Kiitos Matriarkan vasta-ajetun ajokortin...

Huomen...tänään olisi mahdollisuus palata Volvo-kastiin, V70:n hankkimalla. Koeajo on iltapäivästä.

Akku on alkuperäinen, eli se menee vaihtoon varmasti. 270tkm huolto iskee myös pian. Kytkin ja laturi ovat alkuperäisiä. Tuskin manuaalilaatikon öljyjäkään on vaihdettu. Kuulemma oikein siistissä kunnossa niin sisältä kuin ulkoa. Renkaat kestävät jonkun vuoden ajoa ja Webasto toimii.

Mutta miten on? Uskaltaako tuon ostaa? Onko hinta kohillaan? Budjettia n. 12t, joten vähän huoltovaraakin jäisi, jos jonkun satasen saisi vielä käteiskaupalla hintaa siivutettua. Ajoa mulle ei kerry kuin ~10tkm vuodessa, mutta pidän kiisselikoneista väännön (ja placebo-mielikuvan vuoksi moottorin kestävyydestä). Lisäksi edellisestä S60stä jäi niin hyvät fiilikset. :)

Muita vikoja autossa ei liikkeen mukaan ole, kuin kuskin penkin keinonahkaisen repsahtanut kangas. Parilla sadalla kuulemma saa (jossain? missä?) verhoiltuakin, jos siltä tuntuu.

No tuo yksilö on kyllä todellinen hinnat alkaen -malli. Kuskinpenkin alkuperäinen t-tec materiaali nyt vaan ei kestä yli 300 tkm. Tuon korjaukseen kannattaa varata tosiaan se 200 e, jos vie irtopenkin verhoilijalle. Tilalle kannattaisi ehkä laitattaa jotain laadukasta keinonahkaa, jos sattuisi sopivan väristä verhoilijalta löytymään.

Muuten noissa ei mitään hirmu ihmeellistä ole. Etupyöränlaakerin vaihto on hintavahko remontti, kun vaatii erikoistyökalua taikka korjaamon palveluun turvautumista. Noilla kilsoilla voi jo myös raidetangon päissä olla väljää, vaikka Fordin alustan palikat kohtuu kestäviä ovatkin. Pa-suodattimen vaihto on monessa paikkaa kallis operaatio (esim. eräskin Bosch Car service veloitti 90 e ja autoon tehtiin samalla muutakin).

Kannattaa kuunnella ääntääkö nelonen moottorijarrutuksissa. Kaikki nykimiset ja nypyttämiset alle 2000 rpm kannattaa myös rekisteröidä tarkkaan. Voivat kieliä egr-ongelmista.

Takalasin pyyhkijän varren muovit ovat usein hajalla. Tuulilasin yläpuolelta kannattaa katsoa onko reikiä maalissa ja/tai ruosteen alkuja.

Jos meinaa pitempään pitää, niin softaus ja egr:n poisto ovat ihan harkinnan arvoisia.

Poissa Fex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Iso kiitos avusta!

Joo, persaukiselle hinnat alkaen-malli toimii hyvin.  ;D

Muutama peruskysymys.  ::)

Mikä on Pa-suodatin? ;D
Jos EGR-vaatii toimenpiteitä jossain vaiheessa, minkä hintaisesta huollosta on kyse?
Mainitset "softauksen" kannattavana? Mihin tällä viitataan?
Osaatteko arvioida etupyöränlaakerin vaihdon hintaa töineen?

Käytin Tattarisuon Volvoksia huoltoihin S60n kanssa ja olin palveluun aina tyytyväinen. Mietin, että jos heiltä pyytäisi 270tkm yhteydessä listan suositeltavista töistä, jos nyt kaupat sattuvat tänään syntymään.  ;)

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Heitän lonkalta, korjatkaa jos FAKE NEWS

PA- suodatin = polttoainesuodatin
EGR on susityperä keksintö pakokaasujen takaisin kierrättämiseksi (sotkee moottorin menee tukkoon ei toimi)
Softauksen yhteydessä kannattaa poissulkea jos vain onnistuu. Koko operaatio johon kuuluu
Softaus eli ohjelmointi ja tuon egr.n poisto n. 700€
Etulaakerin vaihto,  100€ laakeri ja 80€ vaihto ?
S80 Executive D5 AWD

Poissa Fex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Kiitos!

Tein kaupat 9500e hintaan. Myyjäliikkeen piikkiin menee vielä "vinkuna/nitinä", mikä ilmeisesti juontaa vasemmalta takaa ripustuksista. Todella mukava ajaa, ei täristänyt/puoltanut/oireillut lainkaan. Laatikko tuntuu aika paljon jämptimmältä kuin Fordissa.

Kytkin pohjassa moottorin hyrräys tuntuu jalkapohjassa. Normaalia?

Kävin tankkaamassa ja ajotietokone tarjoaa 1290 kilometriä seuraavaan tankkaukseen. Tuplat C-Maxiin! Voi morjens!  ;D

Varasin Volvoksilta ajan ensi keskiviikoksi. Kari suositteli manuaalilaatikon öljynvaihtoa, sillä sitä ei ole tehty. Kilsojahan oli jo tosiaan 262tkm. Otan EGRn puheeksi.

Ainoa hämmentävä asia tässä oli oikeastaan se, että mulle ei jäänyt kaupasta kauppakirjan lisäksi muuta käteen kuin jokin sähköinen tarkaste, jolla minun pitäisi saada auto nimiini. Niin ja tietysti kiesi. :p

Eikös tässä 6kk ajan myyjäliikekin ole vastuussa vähän siitä sun tästä, jos isompia ongelmia ilmenisi?

Paikalla janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Kiitos!

Tein kaupat 9500e hintaan. Myyjäliikkeen piikkiin menee vielä "vinkuna/nitinä", mikä ilmeisesti juontaa vasemmalta takaa ripustuksista. Todella mukava ajaa, ei täristänyt/puoltanut/oireillut lainkaan. Laatikko tuntuu aika paljon jämptimmältä kuin Fordissa.

Kytkin pohjassa moottorin hyrräys tuntuu jalkapohjassa. Normaalia?

Kävin tankkaamassa ja ajotietokone tarjoaa 1290 kilometriä seuraavaan tankkaukseen. Tuplat C-Maxiin! Voi morjens!  ;D

Varasin Volvoksilta ajan ensi keskiviikoksi. Kari suositteli manuaalilaatikon öljynvaihtoa, sillä sitä ei ole tehty. Kilsojahan oli jo tosiaan 262tkm. Otan EGRn puheeksi.

Ainoa hämmentävä asia tässä oli oikeastaan se, että mulle ei jäänyt kaupasta kauppakirjan lisäksi muuta käteen kuin jokin sähköinen tarkaste, jolla minun pitäisi saada auto nimiini. Niin ja tietysti kiesi. :p

Eikös tässä 6kk ajan myyjäliikekin ole vastuussa vähän siitä sun tästä, jos isompia ongelmia ilmenisi?
Hyvä valinta, mulla on 2.0D 2010 Momentum.
Mulla ei kyllä tunnu kytkin pohjassa mitään vaikka ajettu +300tkm..

Poissa Fex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Pitääpä kysästä tuosta kytkimen pohjaan painamisesta Volvoksilta ja. Ei siis mitään kytkimen hytkyntää tms, vaan pientä hyrinää vain.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6024
En osaa sanoa onko se hyrinä normaalia, mut mun 850:ssä kun kampiakselin takastefa vuoti öljyä kytkimeen päin niin ilmeisesti se aiheutti myös polkimessa havaittavaa värinää vaikka kaikki toimikin.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

 

Elekma  Autoracing