Autoracing  KL-varaosat

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 678178 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa stäuber

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T4 vm. 2013 plussat ja miinukset
« Vastaus #991 : 21.03.2017, 19:18:24 »
Lastutettuna

S 60 on kuitenkin melko paljon kevyempi kuin V70 ja siksi moottoriin kohdistuva jatkuva kuormitus mietityttää. Oma logiikka on se, että mitä isompi moottori, sen pidempi elinkaari. 1,6-litran mylly tuntuu kovin hepposelle, olkoonkin että turbo ja mahdollinen lastu tuo siihen näyttävästi tehoa. Kysymys siis lienee, kuinka paljon kilsoja tuon kokoisesta koneesta tuon kokoisessa autossa irtoaa?

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T4 vm. 2013 plussat ja miinukset
« Vastaus #992 : 21.03.2017, 20:09:53 »
S 60 on kuitenkin melko paljon kevyempi kuin V70 ja siksi moottoriin kohdistuva jatkuva kuormitus mietityttää. Oma logiikka on se, että mitä isompi moottori, sen pidempi elinkaari. 1,6-litran mylly tuntuu kovin hepposelle, olkoonkin että turbo ja mahdollinen lastu tuo siihen näyttävästi tehoa. Kysymys siis lienee, kuinka paljon kilsoja tuon kokoisesta koneesta tuon kokoisessa autossa irtoaa?

Taitaa tuon S60:n omapaino olla tuolla  1580kg:n nurkilla, joten ihan kevyt se ei taida olla. V70 taitaa olla pari sataa kiloa enempi. Noilla T3/4 koneilla on nettiautosta löytyvillä laitteilla osalla ajettu reilusti yli 200tkm. Aikoinaan myös mietittiin tuon PSA-perustaisen 1.6D:n sopivuutta V70 keulalle. Hyvin on sopinut eikä ole siitä pahaa sanottavaa kuulunut paljonkaan ajettuna. Nykyiset VEA-moottorit taitavat kaikki olla nelipyttyisiä ja maksimissaan kaksilitraisia. Viisaammat korjatkoon jos olen väärässä.
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
V60 T4 manuaali
Tyhjäpaino (kg): 1644
Kokonaispaino (kg): 2100

V70 T4 manuaali
Tyhjäpaino (kg): 1736
Kokonaispaino (kg): 2190
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa tommi k

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 248
  • www.vrcf.fi
Ajotietokoneen mukaan keskikulutus pyörii 11-12 välillä...
onko tuo nyt talvikulutus? itellä tuo Möykky näyttää nyt 11.4:ää keskikulutukseksi ja kesällä "parhaimmillaan" jossain 9.4 tuntumassa.

Jotenkin alkanut ehkä kiinnostamaan myös tuo 3.2 koneella varustettu xc60 tai xc70. Kilometrejä kun tulee maksimissaan noin 15 tkm
Volvo 340 DL 1981 -> Volvo 242 DL 1979 -> Volvo V70 1997 -> Volvo V70 2,5T 2004 -> Volvo XC90 D5 2007 "Möykky" -> Volvo XC60 D3 AWD 2012 -> Volvo XC60 T6 LR 2023

Poissa TapioR

  • Aamun virkuhko
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1959
  • S60 T6 AWD -11
onko tuo nyt talvikulutus? itellä tuo Möykky näyttää nyt 11.4:ää keskikulutukseksi ja kesällä "parhaimmillaan" jossain 9.4 tuntumassa.

Jotenkin alkanut ehkä kiinnostamaan myös tuo 3.2 koneella varustettu xc60 tai xc70. Kilometrejä kun tulee maksimissaan noin 15 tkm

On, pelkkää kaupunkiajoa, lyhyitä matkoja. Maantiellä kulkee paljon vähemmällä.
460 1.7 SE -92 ->S40 1.8 -96 ->S40 2.0T -03  ->S60 2.4 T5 -07 ->S60 3.0 T6 A AWD Summum -11 , Honda Goldwing 1500 -90 Kemi

Poissa tommi k

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 248
  • www.vrcf.fi
On, pelkkää kaupunkiajoa, lyhyitä matkoja. Maantiellä kulkee paljon vähemmällä.
Elikkäs hyvin pitkälti samanlaista ajoa kuin itellä

Tuossa olisi yksi, tosin kilometrejä on ehtinyt kertyä
https://www.blocket.se/kristianstad/Volvo_XC70_II_T6_AWD_72125786.htm?ca=1&w=3
Volvo 340 DL 1981 -> Volvo 242 DL 1979 -> Volvo V70 1997 -> Volvo V70 2,5T 2004 -> Volvo XC90 D5 2007 "Möykky" -> Volvo XC60 D3 AWD 2012 -> Volvo XC60 T6 LR 2023

Poissa alspe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Terve foorumille.

Auton vaihtaminen polttelee ja on siten ajankohtainenkin, että nykyinen kottero VW Passat 3BG -02 1.9TDI automaatti Highline on siinä mitassa, että kaikkea pientä tulee vastaan. Itse tekniikka vaikuttaa kestävän, 448tkm ajettu eikä ole tehty mitään isompaa. Laturi, akku, alustan osia, jarrut, vetarit, siinä oikeastaan korjaukset 7 vuoden sisällä. Sen sijaan ikä alkaa varmaan syödä autoa kun lukot remppaa, pissapojasta tehot pois, umpiot haalistuu, penkin säätö rikki jne.

Kiikarissa voisi olla S80 tai V70, diesel-automaatti. Kokonsa puolesta menisi varmaan V60 myös, mutta sen muotokieli ei oikein kiinnosta.
Varusteista arvostaisin ainakin nahkatuoleja (sähköllä, muistilla?) ja hyvää äänentoistoa. Ajoa tulee ehkä karvan alle 30tkm vuodessa joten dieseli se pitää olla. Ajokilometrejä en niin pelkää, mutta kysynpä että miten hullu ostos on vaikka -07-09 ikäinen (reipas) 300tkm ajettu? Auto olisi merkittävästi tuoreempi kuin nykyinen, mutta ajettu silti. Onko näissä isompaa tahi pienempää hommaa noilla kilometreillä?
« Viimeksi muokattu: 04.04.2017, 13:19:20 kirjoittanut alspe »

Poissa webziz

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Tere!

Vaikka vastaussykli ketjussa ei olekaan ollut mitenkään loputtoman lyhyt, niin kokeillaan kepillä jäätä.

Ensimmäinen Volvo hakusessa, ja pois olen vaihtamassa VAG-konsernin 1.6L riisseliä. Lehmämäinen moottorin lauhkeus on itselleni tähänkin asti riittänyt, joten iskin silmäni tuollaiseen: https://www.nettiauto.com/volvo/v70/8710401#yritys=bilar99e

Kyseessä siis 1.6L 134tkm ajettu V70 vuosimallia 2011. Jos tuon käyn hakemassa kotia, niin iskenkö sormeni siihen kuuluisaan kakkaan, vai onko odotettavissa hyvä peli? Koska tolppa on pihassa ja olen kehno peruuttamaan, niin lähtökohtaisesti varmaan kyseiset pitäisi jälkiasentaa, mutta muuten speksien mukaan vehkeessä pitäisi olla itselleni kaikki olennainen.

Poissa kempula

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
Muutama vuosi tullut huristeltua saksalaisella ja alkaa tuntumaan siltä, että olisi aika palata laatuautojen pariin. Onko v70:ssä tapahtunut muutoksia -08-11 välillä, että kannattaisi nimenomaan, joku tietty vuosimalli vähintään ostaa?
Audi A4 2.0TFSI quattro -06
Entiset:S60, 940 turbo, 740, 740

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Muutama vuosi tullut huristeltua saksalaisella ja alkaa tuntumaan siltä, että olisi aika palata laatuautojen pariin. Onko v70:ssä tapahtunut muutoksia -08-11 välillä, että kannattaisi nimenomaan, joku tietty vuosimalli vähintään ostaa?
Laatuautosta tiedä, mutta mukava ja turvallinen matka-auto :)
Ajo-ominaisuudet ei vielä olleet saksalaisten tasolla varsinkin, jos sporttisemmasta menosta on pitänyt.
Toki tuoreempi aina parempi 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Muutama vuosi tullut huristeltua saksalaisella ja alkaa tuntumaan siltä, että olisi aika palata laatuautojen pariin. Onko v70:ssä tapahtunut muutoksia -08-11 välillä, että kannattaisi nimenomaan, joku tietty vuosimalli vähintään ostaa?
2010 malliin päivittyi moottorit. Lisäksi pieniä muita muutoksia sisustaan. Muuten ei ole suuria muutoksia tullut tuossa välissä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Taksari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Muutama vuosi tullut huristeltua saksalaisella ja alkaa tuntumaan siltä, että olisi aika palata laatuautojen pariin. Onko v70:ssä tapahtunut muutoksia -08-11 välillä, että kannattaisi nimenomaan, joku tietty vuosimalli vähintään ostaa?
-12 mallissa on isompi näyttö.

Poissa Ampy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Jo pari vuotta tullut sillointällöin erilaisia volvoja katseltua mutta laiska ollut asian eteen mitään tekemään joten alla edelleen -03 1.9tdi passat jossa mittarissa 396tkm.

Ruvennut kuitenkin kiinnostamaan isompi volvon kone kuin 1.6d, monella jolla 2.4 diesel v70 ovat kehuneet koneen kestävyyttä, järjestetään yli 400tkm ajeltu ilman isompia murheita.

Nyt iskin silmäni yhteen edulliseen v70, 240tkm ajettu, suomiauto, 2010, automaatti, 2.4d 175hv. Googlella en löytänyt kovin hyvin faktatietoa, mielipiteitä enemmänkin seuraaviin seikkoihin:
- jakopään vaihtoväli tässä koneessa? 180tkm/4vuotta ?
- pitäskö automaattilaatikon öljyt olla vaihdettu 60 tai 80 tkm välein jotta kestää ?
- vaihdetaanko tässä koneessa hiukkassuodatin 120tkm välein ( joka noin 750e hintainen huolto ainakin 1.6d:ssä)
- muita tämän konetyypin tyyppivikoja tai huoltoja jotka tulisi olla tehtynä 7v 240tkm ajetusta autosta?

Kesällä on tarve tilapäisesti kahdelle autolle ja olen siksi katsellut volvon ostoa nyt tosissaan. Passatissa ei ole mitään vikaa mutta ei siitä hyvitetä vaihdossa mitään niin sama ajaa se "loppuun"

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Jo pari vuotta tullut sillointällöin erilaisia volvoja katseltua mutta laiska ollut asian eteen mitään tekemään joten alla edelleen -03 1.9tdi passat jossa mittarissa 396tkm.

Ruvennut kuitenkin kiinnostamaan isompi volvon kone kuin 1.6d, monella jolla 2.4 diesel v70 ovat kehuneet koneen kestävyyttä, järjestetään yli 400tkm ajeltu ilman isompia murheita.

Nyt iskin silmäni yhteen edulliseen v70, 240tkm ajettu, suomiauto, 2010, automaatti, 2.4d 175hv. Googlella en löytänyt kovin hyvin faktatietoa, mielipiteitä enemmänkin seuraaviin seikkoihin:
- jakopään vaihtoväli tässä koneessa? 180tkm/4vuotta ?
- pitäskö automaattilaatikon öljyt olla vaihdettu 60 tai 80 tkm välein jotta kestää ?
- vaihdetaanko tässä koneessa hiukkassuodatin 120tkm välein ( joka noin 750e hintainen huolto ainakin 1.6d:ssä)
- muita tämän konetyypin tyyppivikoja tai huoltoja jotka tulisi olla tehtynä 7v 240tkm ajetusta autosta?

Kesällä on tarve tilapäisesti kahdelle autolle ja olen siksi katsellut volvon ostoa nyt tosissaan. Passatissa ei ole mitään vikaa mutta ei siitä hyvitetä vaihdossa mitään niin sama ajaa se "loppuun"
- jakopään vaihtoväli tässä koneessa? 180tkm/4vuotta ? 180tkm/10v(suositus 5v)
- pitäskö automaattilaatikon öljyt olla vaihdettu 60 tai 80 tkm välein jotta kestää ? Takseilla vaihdetaan 60tkm välein, mutta yksityiskäytössä ei ole suositusta. Kannattaa kumminkin vaihtaa viimeistään 100tkm kohdilla ajosta riippuen.
- vaihdetaanko tässä koneessa hiukkassuodatin 120tkm välein ( joka noin 750e hintainen huolto ainakin 1.6d:ssä) Ei vaihdeta!
- muita tämän konetyypin tyyppivikoja tai huoltoja jotka tulisi olla tehtynä 7v 240tkm ajetusta autosta? Yläpää voi mennä, jos öljynvaihtovälit tai öljynlaatu huono. Mielellään noin 20tkm vaihdettu, kuin 30tkm välein :)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

 

Futurez  Kulkukoira