Elekma  Autoracing

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 678188 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tuomasd

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 221
  • www.vrcf.fi
    • http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=64318.msg1042776#msg1042776
Heips!

Elikkäs vuoden lopussa/ensivuoden alussa olis tarkotus ruotsista/saksasta hakia Volvo V60, facelifti eli 2013>.

Kysymys kuuluukin että mitäs lastentauteja näissä on? Mitä moottoreita kannattaa vältellä?

Sitä en osaa vielä sanoa että ostanko bensan vai dieselin, joten molemmista ois hyvä tietää vähän tietoja.

Eli tietoja itse kokoautosta ja moottorista, ja manuaali vai automaatti.


Tänks!

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Heips!

Elikkäs vuoden lopussa/ensivuoden alussa olis tarkotus ruotsista/saksasta hakia Volvo V60, facelifti eli 2013>.

Kysymys kuuluukin että mitäs lastentauteja näissä on? Mitä moottoreita kannattaa vältellä?

Sitä en osaa vielä sanoa että ostanko bensan vai dieselin, joten molemmista ois hyvä tietää vähän tietoja.

Eli tietoja itse kokoautosta ja moottorista, ja manuaali vai automaatti.


Tänks!
Tuolta löytyy paljon tietoa 8)
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=360.msg1999#msg1999
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Jet Fuel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
(Sorry etukäteen kaksi tyhmää kysymystä, mutta olen vasta aloitteleva Volvolainen enkä ole oikein löytänyt näihin pikkujuttuihin ratkaisua...vielä):

1) Kun Volvossani on monialueinen ilmastointi, eli erilliset lämpötilansäädöt sekä kuljettajalle että matkustajalle, niin löytyykö mistään sellaista nappia, jota painamalla lämpötilat säätyisivät yhtäaikaisesti? (Nyt pitää säätää molempia erikseen samaan lämpötilaan)

2) Lämmitettävät istuimet. Miten on mahdollista, että ne eivät kytkeydy pois päältä jos käytön jälkeen sammuttaa auton virran? Olen huomannyt useamman kerran, että kun poikani käyttää lämppäriä ja unohtaa sen päälle, se on päällä vielä seuraavana päivänäkin. Eikö sen pitäisi kytkeytyä pois kun katkaisee virran ja muutenkin esim. 15 min. ajon jälkeen?
XC70 D5 Summum, MY2008, Barents Blue

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6024
Vanhempi volvo ainakin muistaa myös peilin ja lasin lämmityksen. Joskus se on hyvä toisinaan ei.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa TapioR

  • Aamun virkuhko
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1959
  • S60 T6 AWD -11
(Sorry etukäteen kaksi tyhmää kysymystä, mutta olen vasta aloitteleva Volvolainen enkä ole oikein löytänyt näihin pikkujuttuihin ratkaisua...vielä):

1) Kun Volvossani on monialueinen ilmastointi, eli erilliset lämpötilansäädöt sekä kuljettajalle että matkustajalle, niin löytyykö mistään sellaista nappia, jota painamalla lämpötilat säätyisivät yhtäaikaisesti? (Nyt pitää säätää molempia erikseen samaan lämpötilaan)

2) Lämmitettävät istuimet. Miten on mahdollista, että ne eivät kytkeydy pois päältä jos käytön jälkeen sammuttaa auton virran? Olen huomannyt useamman kerran, että kun poikani käyttää lämppäriä ja unohtaa sen päälle, se on päällä vielä seuraavana päivänäkin. Eikö sen pitäisi kytkeytyä pois kun katkaisee virran ja muutenkin esim. 15 min. ajon jälkeen?

1. Ei löydy. aseta lämpötila 22 ja unohda säätely.
2. Ei kytkeydy pois,  termostaatti kytkee lämmityssähkön pois kun penkki on tarpeeksi lämmin.
460 1.7 SE -92 ->S40 1.8 -96 ->S40 2.0T -03  ->S60 2.4 T5 -07 ->S60 3.0 T6 A AWD Summum -11 , Honda Goldwing 1500 -90 Kemi

Poissa tuomasd

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 221
  • www.vrcf.fi
    • http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=64318.msg1042776#msg1042776
Onkos teillä joilla on S/V60 niin käsitystä minkälainen taka-akseli sielä on? Varsinki nelivedoissa? Mallia peräkärryakseli?
 
Tarkotus madaltaa omaa V60 tulevaisuudessa rajusti, ilmajousituksella, niin mietin että pitääkö suosiolla ottaa etuveto, niin ei tuu vetoakseli tai muuta ongelmaa.

Poissa Notko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Katellu tommosta v70 2011 1.6 T4

Ei vaan googlesta löydy mitään tosta moottorista..

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Katellu tommosta v70 2011 1.6 T4

Ei vaan googlesta löydy mitään tosta moottorista..

Unohda koko peli tuolla moottorilla! Toki itse päätät mitä teet.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Unohda koko peli tuolla moottorilla! Toki itse päätät mitä teet.
Vaadimme taas faktaa huuteluun :D
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vaadimme taas faktaa huuteluun :D
  Se nyt on vaan liian mopo moottori tuohon autoon ei fakta miksikään muutu huutelemalla tai huutelematta, itse en Volvoon huoli kuin noin 2l koneen ja sekin mieluummin nykyaikana kirottu Diesel.

Poissa Notko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Nyt käytössä MB E 2007 200diesel 136 hv nii kummeneekohan se kulkupuoli tuosta juurikaan. Toki on siinä dieselin vääntö puolella mutta...

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Nyt käytössä MB E 2007 200diesel 136 hv nii kummeneekohan se kulkupuoli tuosta juurikaan. Toki on siinä dieselin vääntö puolella mutta...
 

Jos noista 2 pitäisi valita ja molemmat on hyväkuntoisia minä jatkaisin mersulla :) ;) :D

Poissa Notko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Se ei oo vaihtoehto  :D

Poissa Notko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
  Se nyt on vaan liian mopo moottori tuohon autoon ei fakta miksikään muutu huutelemalla tai huutelematta, itse en Volvoon huoli kuin noin 2l koneen ja sekin mieluummin nykyaikana kirottu Diesel.

Ei siis oo muuta syytä ku että mopo moottori tohon koppaan.. Onko noissa jotain tyyppivikoja tai mistä saisin ylipäätään tietoa kyseisestä motista?

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Ei siis oo muuta syytä ku että mopo moottori tohon koppaan.. Onko noissa jotain tyyppivikoja tai mistä saisin ylipäätään tietoa kyseisestä motista?
  Jos se Fordin moottori on myös Fordin viat?  No asiaan iloksesi löysin tämän käyttötestin otteen em. moottorista V70 Volvossa  siis   Koeajo: Volvo V70 T4F vm.2011:   Konehuonetta ihmetellessä huomion kiinnittää fyysisesti melko pienikokoinen moottori. Pieneksi voimanlähteeksi, myös kuutiotilavuudeltaan, siinä on kuitenkin mukavasti tehoa. Turbon avittamana 1596 kuutioisesta moottorista irtoaa jopa 180 hevosvoimaa. Vääntöäkin löytyy 240 Nm kierrosalueella 1600-5000 rpm. Hetkellinen yliahtotoiminto nostaa maksimiväännön lukemaan 270 Nm. Numeroiden valossa pata on siis isompiensa tasolla, mutta mitenkäs sitten ajossa?

Ilahduttavaa on, että vaihtoehtona on automaattiaski. V70 on iso auto, jonka käskyttäminen on miellyttävämpää automaattilaatikon kanssa varsinkin kaupunkiolosuhteissa. Automaattivaihteisto vaikuttaa luonnollisesti hieman päästöihin ja polttoaineenkulutukseen. Manuaaliaskilla luvataan kulutuksen kaupungissa olevan 9,6 l/100 km ja päästöt ovat 157 g/km. Powershift-automaatilla lukemat ovat 10,3 l/100 km ja 169 g/km. Koeajossa, joka pääsääntöisesti oli kaupunkiajoa, päädyttiin lukemaan 10,3 l/100 km. Arvo on tarkalleen luvatun kaltainen. Harvoin päästään ilmoitettuun kulutuslukemaan, yleensä ne tuppaavat olemaan mielellään yltiöoptimistisia. Pisteet tästä Volvolle.

Istutin auton rattiin koeajajan, joka ei tiennyt ajavansa “ykskutosella” moottorilla. Hetken pyörittelyn jälkeen suuntasimme moottoritielle ja kehujen saattelemana V70 kiihtyi muun liikenteen vauhtiin mukavasti. Lenkin jälkeen arvuuttelin kuskilta, minkälainen moottori autossa hänen mielestään on. -Kakspuolikas turbohan näissä tuppaa olemaan..-Eikun ykskutonen, lisäsin. Hetken ihmettelyn ja auton papereiden pläräilyn jälkeen testaajan arvosana oli: Eipä olisi uskonut! Eipä niin, sillä turbotettu 180 heppainen ja vieläpä väännökäs moottori riittää hyvin V70:n liikutteluun.  Että näin tälläkertaa lopulta!
« Viimeksi muokattu: 20.09.2017, 19:05:18 kirjoittanut V70 A 4D 2016 »

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy