KL-varaosat  Race.fi

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 678178 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Jet Fuel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Tuli auton mukana talvirenkaiden mukana tämmöinen Volvon aluvannesarja. Osaako kukaan kertoa, minkä niminen 16" vanne on kyseessä? Kesärenkaat minulla on 18" Magni-vanteilla, mutta näille vanteille en ole vielä löytänyt nimeä (ovat jotain jämävanteita eri autosta)

XC70 D5 Summum, MY2008, Barents Blue

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1617
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa Jet Fuel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
THX!

(Lentokenttäslangia, tarkoittaa Thanks!)
XC70 D5 Summum, MY2008, Barents Blue

Poissa Jukkem

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Onkos täällä entisen taksin omistavia, vm 2013 tai tuoreempi?  :)

Meinaan, on tullut kateltua muutamia V70:siä, saisi kohtuu uutta autoa hyvin huolettuna sopuhintaan. Nyt viellä tyrkkäs rahoitustarjousta txt-viestillä eräästä liikkeestä, jossa valikoimissa muutama vanha taksi... 

Ensin oli raja max 280tkm, mutta nyt laajensin hieman rangea. Nettiautossa nyt muutamia D3 ja D4 vm 2014-15 ja kilsoja 300-340tkm, mitäs noista osaa tarkistaa / kysyä puhelimessa?

100tkm per vuosi on aika kova setti. Jakohihna nyt on toiseen kertaan jossain noissa lukemissa, joko ollut tai tulossa. Lootan öljyt taitaa taksihuolto-ohjelmaan kuulua automaattisesti. Jarru-osia on kulunut noilla kilsoilla, monessa on vaihdettu lähellä 300tkm. Kuskin penkin reunanahka revennyt rikki joissain, ei kaikissa. Tuossa nyt jotain, mitkä selviää helposti huoltokirjasta / kuvista.

Itellä auto tulee enemmän taajamapyöritykseen, ehkä 80% ja maantietä loput, vuodessa 20tkm. Aika paljon lyhyttä pätkää.

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Onkos täällä entisen taksin omistavia, vm 2013 tai tuoreempi?  :)

Meinaan, on tullut kateltua muutamia V70:siä, saisi kohtuu uutta autoa hyvin huolettuna sopuhintaan. Nyt viellä tyrkkäs rahoitustarjousta txt-viestillä eräästä liikkeestä, jossa valikoimissa muutama vanha taksi... 

Ensin oli raja max 280tkm, mutta nyt laajensin hieman rangea. Nettiautossa nyt muutamia D3 ja D4 vm 2014-15 ja kilsoja 300-340tkm, mitäs noista osaa tarkistaa / kysyä puhelimessa?

100tkm per vuosi on aika kova setti. Jakohihna nyt on toiseen kertaan jossain noissa lukemissa, joko ollut tai tulossa. Lootan öljyt taitaa taksihuolto-ohjelmaan kuulua automaattisesti. Jarru-osia on kulunut noilla kilsoilla, monessa on vaihdettu lähellä 300tkm. Kuskin penkin reunanahka revennyt rikki joissain, ei kaikissa. Tuossa nyt jotain, mitkä selviää helposti huoltokirjasta / kuvista.

Itellä auto tulee enemmän taajamapyöritykseen, ehkä 80% ja maantietä loput, vuodessa 20tkm. Aika paljon lyhyttä pätkää.
   

Todenna ne kysymykset oikeasti mieluiten paikanpäällä kun on kyse noinkin paljoista ajokilometrimääristä, tuollaiset autot on aina nähtävä livenä ei niitä muuten kannata edes harkita vaikka saakin ehkä noin 12-15 tonnilla ostettua, enempää noista ei kannata koskaan maksaa, sanoit jo itse sen oleellisen: Huollot suorittetu ajallaan ja ne kaikki mitä pitää tehdä todennettava tehdyiksi, vaihteiston öljyt 60 tonnin välein vaihdettu?Muista kuitenkin että moni kukka päältä kaunis, itse ottaisin tuollaiset nosturille ja katsoisin koko alustan ajankanssa ja varautua pitää ainakin noissa D4 mahdolliseen jopa koneen korkkaamiseen LUE: Sylinteri/sylinterien halkeama, vaikkei niitä ole montaa tapahtunut mutta D4 ei mielestäni ole yhtä hyvä kuin D3, itse katsot itse valitset itse päätät, noin halpoihin voi olla viisasta varata se mahdollinen 3-5 tuhatta nopeastikin tuleviin remontteihin, takseja kun kohdellaan niin monella tavalla, toiset rääkätään ihan tappiin toiset pidetään todella hyvin ajaa sillä sitten omistaja tai ostokuljettaja, ei tuollainen halpaosto nyt niin iso riski kuitenkaan ole etteikö sitä kannata ottaa jos ei muuhun yletä raha tai halut. Se kuskinpenkin reunanahka repeämä on kiinnittänyt minunkin huomioni noissa paljon ajetuissa ja katsoisin onko se reuna oikeaa nahkaa vai teko sellaista, itse kun en ihan aitouteen vielä luota kun se aitonahka ei pitäisi noin nopeasti ainakaan haljeta, jos on jokin kuitu tai kangas alla siinä halkeama kohdassa minä pidän sen tekonahkana kunnes toisin todistetaan. Kysy kuitenkin minua viisaammilta niin saatat saada tukea tai torjuntaa ostohaaveeseesi!

Poissa Jukkem

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
   

Todenna ne kysymykset oikeasti mieluiten paikanpäällä kun on kyse noinkin paljoista ajokilometrimääristä, tuollaiset autot on aina nähtävä livenä ei niitä muuten kannata edes harkita vaikka saakin ehkä noin 12-15 tonnilla ostettua, enempää noista ei kannata koskaan maksaa, sanoit jo itse sen oleellisen: Huollot suorittetu ajallaan ja ne kaikki mitä pitää tehdä todennettava tehdyiksi, vaihteiston öljyt 60 tonnin välein vaihdettu?Muista kuitenkin että moni kukka päältä kaunis, itse ottaisin tuollaiset nosturille ja katsoisin koko alustan ajankanssa ja varautua pitää ainakin noissa D4 mahdolliseen jopa koneen korkkaamiseen LUE: Sylinteri/sylinterien halkeama, vaikkei niitä ole montaa tapahtunut mutta D4 ei mielestäni ole yhtä hyvä kuin D3, itse katsot itse valitset itse päätät, noin halpoihin voi olla viisasta varata se mahdollinen 3-5 tuhatta nopeastikin tuleviin remontteihin, takseja kun kohdellaan niin monella tavalla, toiset rääkätään ihan tappiin toiset pidetään todella hyvin ajaa sillä sitten omistaja tai ostokuljettaja, ei tuollainen halpaosto nyt niin iso riski kuitenkaan ole etteikö sitä kannata ottaa jos ei muuhun yletä raha tai halut. Se kuskinpenkin reunanahka repeämä on kiinnittänyt minunkin huomioni noissa paljon ajetuissa ja katsoisin onko se reuna oikeaa nahkaa vai teko sellaista, itse kun en ihan aitouteen vielä luota kun se aitonahka ei pitäisi noin nopeasti ainakaan haljeta, jos on jokin kuitu tai kangas alla siinä halkeama kohdassa minä pidän sen tekonahkana kunnes toisin todistetaan. Kysy kuitenkin minua viisaammilta niin saatat saada tukea tai torjuntaa ostohaaveeseesi!

Muutamassa myynnissä olevassa autossa on juuri tehty katsastus, luulisi siinä kohtaa alustan heikot kohdat tulevan ilmi. Monissa 2014 vuoden takseissa on katsastus 2016 ja sitten on minulle hiukan epävarma, pitääkö katsastus tehdä heti seuraavana vuonna eli 2017 vai 2 vuoden väli, eli 2018. Toki kaupat kätellään auton vieressä ja mielellään tuoreella leimalla, mikäli siis niin pitkälle päästään.

Muutama auto on ollut myynnissä, joissa on vaihdettu moottori, muistaakseni ne oli juuri D4-koneita. Ja jonkin sortin taksivarustukseen kuuluu ns paksumpi nahka kuljettajan penkkiin, liekö ne joissa nahka ehjä, on varustettu tuolla paksummalla nahalla. Toki jos semmonen reilun 120kg körmy sahaa 300 km joka päivä ja nousee polttelemaan tupakin tunnin välein, niin kyllähän siinä istuimen reuna kyytiä saa... :)

Kyllä nuo 2013-2015 vuoden autot joilla ajettu 260-340tkm tuntuu kaupaksi käyvän, ei hyvin hinnoiteltu yksilö kauaa nettiautossa pyöri. Eli kyllä näille selvästi ostajakuntansa on. Tähän hintaluokkaan tuomonen olis iso ja turvalinen sekä hyvin varusteltu auto. Ei toki ainoa vaihtoehto, eli muutama muukin merkki on vaihtoehtona....  :)

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
"Kyllä nuo 2013-2015 vuoden autot joilla ajettu 260-340tkm tuntuu kaupaksi käyvän, ei hyvin hinnoiteltu yksilö kauaa nettiautossa pyöri. Eli kyllä näille selvästi ostajakuntansa on. Tähän hintaluokkaan tuomonen olis iso ja turvalinen sekä hyvin varusteltu auto. Ei toki ainoa vaihtoehto, eli muutama muukin merkki on vaihtoehtona."

Pointti onkin siinä ettet maksa niistä ylihintaa kas kun pyynnit heiluu 15-20 tonnin hujakoilla ja noille kilometreille se tarkoittaa että noin 12-13 tonnia minä voisin max maksaa, mutta sinä sen valitset ja ostat jos ostat.

Siitä alustasta ja sen tarkastamisesta ei sitten ollut kyse mistään ruoste jutusta vaan kaikki alustan tekniikka, joko ymmärsit?  Katsastus ei tarkoita välttämättä että auto on edes katsastus kelpoisessa kunnossa, ymmärsitkö myös tämän tarkoituksen?  Viisas tarkastaa, toteaa, mahdollisesti todettuaan puutteet viat ym. Neuvottelee tinkii hinnan kohdalleen jne. Ei mitään rakettitiedettä?       Niihin muihin vaihtoehtoihin voi todeta että on vain muutama merkki mitkä voi edes ottaa huomioon noilla kilometreillä(oma mielipide)!  onnistut varmasti ostoksessasi kun et ykkösasiana tartu niihin rahoitustarjous juttuihin vaan valitset huolellisesti sen oikean tarvitsemasi auton ja sitten on sen aika, hinta siis  miten sen autosi maksat. Siksi mainitsin tuosta rahasta kun muistaakseni ensimmäisessä viestissäsi painotit "txt rahoitustarjousta vai miten se oli?" Itse olen 40-vuotta katsonut aina rauhassa auton olkoon uusi tai käytetty ja todettuani sen  itselleni sopivaksi neuvotellut hinnan kohdalleen.
« Viimeksi muokattu: 30.09.2017, 15:31:40 kirjoittanut V70 A 4D 2016 »

Poissa Jukkem

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi


Niin, siis kyse ei ole mistään rahoitustarjousten perässä juoksemisesta. Ko. Liikkeessä nyt sattuu olemaan muutama entinen taksi myytävänä ja välimatka autoihin on useita satoja kilometrejä niin ei niitä niin vain lähetä nosturin nokkaan nostelemaan. Puhelimella pitää aloittaa jokatapauksessa, niin siihenpä kohdistuen noita vinkkejä kyselin.

Muutaman katsastuksen olen minäkin ennättänyt käydä läpi ja aina olen ainakin alustan mennyt katsomaan. Eipä ykskään katsari ole keskittynyt pelkkiin ruostekohtiin vaan aika kattavasti alusta on käyty aina läpi. Kyllä siitä leimasta minun mielestä uskaltaa tukea ostopäätökselle ottaa, josko itsellä ei mahdollista jokaista koeajettavaa nosturilla ole mahdollista käyttää.

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Niin, siis kyse ei ole mistään rahoitustarjousten perässä juoksemisesta. Ko. Liikkeessä nyt sattuu olemaan muutama entinen taksi myytävänä ja välimatka autoihin on useita satoja kilometrejä niin ei niitä niin vain lähetä nosturin nokkaan nostelemaan. Puhelimella pitää aloittaa jokatapauksessa, niin siihenpä kohdistuen noita vinkkejä kyselin.

Muutaman katsastuksen olen minäkin ennättänyt käydä läpi ja aina olen ainakin alustan mennyt katsomaan. Eipä ykskään katsari ole keskittynyt pelkkiin ruostekohtiin vaan aika kattavasti alusta on käyty aina läpi. Kyllä siitä leimasta minun mielestä uskaltaa tukea ostopäätökselle ottaa, josko itsellä ei mahdollista jokaista koeajettavaa nosturilla ole mahdollista käyttää.
  Yleensä asiallisella myyjäliikkeellä on kyllä antaa mahdollisuus tutkia nosturin päälle laitettuna se mahdollinen ostokohde, olen ostanut kymmeniä ja lähes aina on autot liikkeissä nosturilla ollut tarkastettavana. Tee tietysti miten tykkäät sinä päätät. ;)

Poissa Jet Fuel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Osaako kukaan sanoa, minkälaista toimenpidettä vaatisi S80:nen kun jarrujärjestelmästä tuntuu paineet katoavan aina yön aikana?

Normaalistihan automaattihan vaatii, että jarrupoljinta pitää painaa ennen kuin painetaan start-nappia. Kun autoa on käytetty (edellisen 8 tunnin aikana), jarrupoljin painuu alas normaalisti. Mutta kun auto on seissyt yön yli, poljin on todella tiukka, ihan niin kuin paine olisi järjestelmästä jotenkin kadonnut.

Voiko kyse olla jostain jarrujärjestelmän vuodosta, ilmasta vai onko vika jossain jarrutehostimessa?
XC70 D5 Summum, MY2008, Barents Blue

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 743
  • www.vrcf.fi
Päiäisi vaihtaa Volvoon takararrupalat.
Kannattaako panostaa alkuperäisiin vai onko jollain varmaa tietoa siitä, että jotkut tietyn merkkiset tarvikepalat ovat täysin alkuperäisiä vastaavat ?

TRW:n, brembon tai boschin palat esim vastaa orkkiksia. Mulla Volvon alkuperäisissä luki TRW. Ajavat varmasti asiansa, kunhan et vain osta Mätänetin K24 paloja. Et muuten saa kirveelläkään hiljaisiksi niitä!
V90 T8 2020 Inscription

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Osaako kukaan sanoa, minkälaista toimenpidettä vaatisi S80:nen kun jarrujärjestelmästä tuntuu paineet katoavan aina yön aikana?

Normaalistihan automaattihan vaatii, että jarrupoljinta pitää painaa ennen kuin painetaan start-nappia. Kun autoa on käytetty (edellisen 8 tunnin aikana), jarrupoljin painuu alas normaalisti. Mutta kun auto on seissyt yön yli, poljin on todella tiukka, ihan niin kuin paine olisi järjestelmästä jotenkin kadonnut.

Voiko kyse olla jostain jarrujärjestelmän vuodosta, ilmasta vai onko vika jossain jarrutehostimessa?

    Suorita kokeilu. Käynnistä moottori ja painele muutamia kertoja jarrupoljinta, anna moottorin käydä hetki ilman jarrun painamista ja sammuta moottori, pumppaa paineet pois jarrupoljinta painellen, onko nyt tuntuma samanlainen kuin kuvaamasi mahdollinen paineen "katoaminen jarrujärjestelmästä" eli onko poljin nyt "tiukka"? Jos vastaus on kyllä. Sitten onkin se mahdollinen vian etsiminen, vuotaako tehostajan kalvo tms.  Edellä olevalla testillä saat ainakin pikaisesti tietää onko tuntuma samanlainen kuin se kuvaamasi vika eli onko se tehostajan paine kadonnut?

Poissa Ollilaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
Aikeissa laittaa seuraavaksi autoksi V60 D5 todennäköisesti etuveto(aina vieroksunu tuota haldex järjestelmää)
Kyseisen auton omistajat, kehut ja haukut otetaan vastaan :)
Laatikolla ei niin väliä

Kiitän -H-

Poissa Jet Fuel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Osaako kukaan sanoa, saako maavaloja päälle samalla kun avaa auton ovet normaaliin tapaan kaukosäätimellä? Saan ne kyllä päälle, mutta ne pitää valita joka kerta erikseen kaukosäätimen lamppupainikkeesta.

(Ainoa aikaisempi outo, missä maavalot olivat, oli Golf Highline ja siinä ne syttyivät päälle aina automaattisesti kun kaukosäätimestä avasi auton ovet)
XC70 D5 Summum, MY2008, Barents Blue

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Osaako kukaan sanoa, saako maavaloja päälle samalla kun avaa auton ovet normaaliin tapaan kaukosäätimellä? Saan ne kyllä päälle, mutta ne pitää valita joka kerta erikseen kaukosäätimen lamppupainikkeesta.

(Ainoa aikaisempi outo, missä maavalot olivat, oli Golf Highline ja siinä ne syttyivät päälle aina automaattisesti kun kaukosäätimestä avasi auton ovet)

Maavalot tuntuvat hienolta asialta mutta alun ihastuksen jälkeen joutunut toteamaan että eipä noista varsinaisesti hyötyä ole minulle kun en ikinä pilkkopimeässä autoon könyä. Jollekulle toiselle voi olla hyvinkin hyödylliset. Sen sijaan jatkuvasti palavat ”lattiavalot” ovat kyllä hyödylliset ja tykkään. Ensin tosin luulin että joku häiriö päällä kun ne valot paloi ajaessakin. Nyt kaipaan kyseisiä valoja takajalkatilaankin :)

Tällainen mielipide tähän väliin
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

 

Elekma  Autoracing