RallyBaron  Samppasport

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 678194 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa lolvo_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Kiikarissa olisi ruotsinpuolelta uittaa V70 ja moottori vaihtoehtoja mietitty.

Eniten houkuttelee 2,5ft eli turbolla ja bensamoottorilla. Kyseessä volvon oma kone? Syövätkö öljyä jos enempi ajettu? Miten muuten moottorin tyyppiviat? Ja kulutus kanssa kiinnostaa mitä ihmisillä se todellisuudessa on kuluttanut. Kulutus ei päätä vaivaa mutta mielenkiinnosta jos saisi jotain osviittaa.

Dieseliä ei ainaskaan ole ostoslistalla...

T4 on kans jossain määrin houkutellut.

Lueskellut monia sivuja ja aattelin uudestaan aloittaa aiheesta puhumaan ja T4 on aika hyvin ollut puhetta joten olisi kiva kuulla myös tuosta 2,5L moottorista!  :)

Poissa ocram

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
Muutaman vuoden ajelin 2,5FT:llä (malli 2010), minkäänlaisia ongelmia ei ollut. Ajelin pelkästään etanolilla ja kulutus oli 13-14l/100km eli vie sen 30% enemmän bensaa.

Öljyä autoni ei syönyt yhtään. Öljyt vaihdetaan FT-malleihin 15 tkm välein (etanoli on liuotin), mikä mielestäni on sopiva vaihtoväli oli sitten mikä moottori tahansa. Bensaputket noissa on muistaakseni rosteria.

Muutoin mennään saman huolto-ohjelman mukaan kuin T-malleissa. Omassani oli Rican softa jota voin suositella jos haluaa vähän enemmän potkua ja softattuna laatikko toimi mielestäni paremmin. Volvon oma konehan tuo on joka ollut kauan käytössä.

Nykyisessä V40:ssäni on moottorin viimeinen kehitysversio ja tykkään tästäkin tosi paljon. Menee tosi vaivattomasti ja vitoskoneen möyryämistä on mukava kuunnella.
« Viimeksi muokattu: 07.11.2017, 07:43:54 kirjoittanut ocram »
Polestar 2 PPP, aiemmin liuta Volvoja

Poissa lolvo_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Iso kiitos vastauksista!

Tutkiskelin lisää ja siis myös tuo 2,5T konemalli kiikarissa. Onko mitä eroja 2,5FT ja 2,5T välillä muuta kuin etanoli ominaisuus?

Lisäyksenä vielä: Manuaali laatikolla oleva, onko kestävyydeltään hyviä? Automaatti ei niin houkuttele...
« Viimeksi muokattu: 07.11.2017, 11:57:17 kirjoittanut lolvo_ »

Poissa Ampy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Autonvaihto edelleen mielessä mutta kun on vaan niin laiska tekemään asian eteen mitään. Eli hakusessa v70 diesel ja sais mielellään olla sellanen että kestää 5v ja 150tkm ilman isompia 4000-5000€ remontteja (no mistä sitä ikinä tietää)

Nyt menossa koeajamaan v70 2010 1.6d Kinetic, 140tkm ajettu. Kävin jo huoltokirjaa ja yleisilmettä mulkasemassa, oli hyvin huollettu merkkiliikkeessä, jakopää tehty vuonna 2015 ( näissä kai oli 5v vaihtovälinä ). Oli myös etuiskaria ja jotain muuta kuluvaa osaa vaihdettu ja uusi tuulilasi. Miinuksena oli loppuun ajetut kesärenkaat ja hiukkassuodatin vaihtamatta.

Autobudjetti on varmaan siinä noin reilun kymppitonnin luokkaa.  Kannattaako moiseen nuhapumppuun sekaantua, ajaako noiden mittariin 300tkm? Jos sais hiukkaspöntön vaihdon ja uudet kesärenkaat tingittyä niin ei päällisin puolin mitään vikaa ko. yksilössä

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Itse etsisin jonkun 5syl dieselin mutta tämä on vain minun mielipide. Niissä ei tartte dpf vaihtaa satkun välein ja muutenkin kestävä jos on öljyjä vaihdeltu riittävän usein. Itse ostin 175tkm ajetun ja ajoin 150tkm viidessä vuodessa. Laturi piti vaihtaa mutta muuten kesti hyvin. Osia tuli vaihdeltua jyrinöitä sun muita ihmetellessä mutta olisi aivan hyvin voinut jättää vaihtamattakin. Auto oli erittäin helppo myytävä paljonkin ajettuna :)
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Autonvaihto edelleen mielessä mutta kun on vaan niin laiska tekemään asian eteen mitään. Eli hakusessa v70 diesel ja sais mielellään olla sellanen että kestää 5v ja 150tkm ilman isompia 4000-5000€ remontteja (no mistä sitä ikinä tietää)

Nyt menossa koeajamaan v70 2010 1.6d Kinetic, 140tkm ajettu. Kävin jo huoltokirjaa ja yleisilmettä mulkasemassa, oli hyvin huollettu merkkiliikkeessä, jakopää tehty vuonna 2015 ( näissä kai oli 5v vaihtovälinä ). Oli myös etuiskaria ja jotain muuta kuluvaa osaa vaihdettu ja uusi tuulilasi. Miinuksena oli loppuun ajetut kesärenkaat ja hiukkassuodatin vaihtamatta.

Autobudjetti on varmaan siinä noin reilun kymppitonnin luokkaa.  Kannattaako moiseen nuhapumppuun sekaantua, ajaako noiden mittariin 300tkm? Jos sais hiukkaspöntön vaihdon ja uudet kesärenkaat tingittyä niin ei päällisin puolin mitään vikaa ko. yksilössä

Tossa on 1 esimerkki pikkukoneella, ainakin kilometrejä on kerännyt muusta en tiedä?
https://www.autotalli.com/vaihtoauto/35642095/Volvo/V70/2012/Espoo?pos=65&page=1

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2125
  • Tampere - Pori
Itse ottaisin tuon vanhemman 16-venttiilisen 109hv version. DPF:n ja EGR:n heivaisin mäkeen ja voimapuoli kuntoon niin kulkee kuin 2-litrainen, mutta kuluttaa 5 alkavia numeroita. Kestää helposti yli 300tkm ajella kun nuo tuholaitteet on poistettu.

Itsellä oli viikon tuollainen V70 D2 ja tosiaan vain viikon kun kulutus oli yli 7 ja kaasupolkimella ei ollut käytännössä mitään virkaa, hermot ei kestänyt tuota yhdistelmää. Paljon nöyrempi tuo vanhempi versio.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa COPTABALA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Autonvaihto edelleen mielessä mutta kun on vaan niin laiska tekemään asian eteen mitään. Eli hakusessa v70 diesel ja sais mielellään olla sellanen että kestää 5v ja 150tkm ilman isompia 4000-5000€ remontteja (no mistä sitä ikinä tietää)

Nyt menossa koeajamaan v70 2010 1.6d Kinetic, 140tkm ajettu. Kävin jo huoltokirjaa ja yleisilmettä mulkasemassa, oli hyvin huollettu merkkiliikkeessä, jakopää tehty vuonna 2015 ( näissä kai oli 5v vaihtovälinä ). Oli myös etuiskaria ja jotain muuta kuluvaa osaa vaihdettu ja uusi tuulilasi. Miinuksena oli loppuun ajetut kesärenkaat ja hiukkassuodatin vaihtamatta.

Autobudjetti on varmaan siinä noin reilun kymppitonnin luokkaa.  Kannattaako moiseen nuhapumppuun sekaantua, ajaako noiden mittariin 300tkm? Jos sais hiukkaspöntön vaihdon ja uudet kesärenkaat tingittyä niin ei päällisin puolin mitään vikaa ko. yksilössä

Monenlaista tötteröä, uutta ja vanhaa oon omistanut ja nuo 100 - 150 tkm on kaikista pahimmat kilsat. Eka omistaja pyyhkinyt huolettomasti tuohon saakka ja 200 tkm mennessä on vaihdettava jo iso repullinen ihan peruskulutusosaa. Pari viimeistä autoo oon ostanut suht tuoreina mutta jo valmiiksi 200 tkm mittarissa ja jarrut, nivelet, tuulilasit, renkaat sun muut on juuri laitettu. Erittäin huolettomia kilsoja jonnekin +300 tkm saakka.

Itse ko. voimalinjaan sanoisin että tulee varmaan vaihdekeppi tutuksi kun ei omakaan 175 hp 2.4d automaatti mikään raketti ole tässä korissa.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Monenlaista tötteröä, uutta ja vanhaa oon omistanut ja nuo 100 - 150 tkm on kaikista pahimmat kilsat. Eka omistaja pyyhkinyt huolettomasti tuohon saakka ja 200 tkm mennessä on vaihdettava jo iso repullinen ihan peruskulutusosaa. Pari viimeistä autoo oon ostanut suht tuoreina mutta jo valmiiksi 200 tkm mittarissa ja jarrut, nivelet, tuulilasit, renkaat sun muut on juuri laitettu. Erittäin huolettomia kilsoja jonnekin +300 tkm saakka.

Itse ko. voimalinjaan sanoisin että tulee varmaan vaihdekeppi tutuksi kun ei omakaan 175 hp 2.4d automaatti mikään raketti ole tässä korissa.

Kyllä. Tilannetta vain pahentaa jos autolla ajettu vain 15-20tkm per vuosi jolloin se on kärsinyt jo monta monituista talvea ja alkaa olla ikääkin jo. Tällaisia myydään sitten ”hyvin huollettuna” eli jarrunesteet voi olla tehtaan jäljiltä ja jopa vaihteistoöljyt.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Monenlaista tötteröä, uutta ja vanhaa oon omistanut ja nuo 100 - 150 tkm on kaikista pahimmat kilsat. Eka omistaja pyyhkinyt huolettomasti tuohon saakka ja 200 tkm mennessä on vaihdettava jo iso repullinen ihan peruskulutusosaa. Pari viimeistä autoo oon ostanut suht tuoreina mutta jo valmiiksi 200 tkm mittarissa ja jarrut, nivelet, tuulilasit, renkaat sun muut on juuri laitettu. Erittäin huolettomia kilsoja jonnekin +300 tkm saakka.

Itse ko. voimalinjaan sanoisin että tulee varmaan vaihdekeppi tutuksi kun ei omakaan 175 hp 2.4d automaatti mikään raketti ole tässä korissa.

Itse ostin oman auton viisivuotiaana ja 130tkm ajettuna. Juuri oli laitettu kaikki jarrut uusiksi, vetokoukku, jakohihna, kaikki renkaat, lohkolämmitin, tulpat ja oli täydellä merkkiliikkeen huoltokirjalla. Yhden talven se oli ehtinyt näkemään kun oli ulkomailta vuotta aikaisemmin ulkomailta tuotu. Tähän informaatiotulvaan edesauttoi soitto edelliselle omistajalle. Eli kaikki ovat tapauskohtaisia millä pidolla nuo sattuvat olemaan.
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa COPTABALA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Eli kaikki ovat tapauskohtaisia millä pidolla nuo sattuvat olemaan.
Tottakai.

Mulle on vaan ollut suurimpia pettymyksiä nuo "vähän ajetut täydellisellä merkkiliikkeen huoltokirjalla varustetut"-vehkeet ja positiivisimpia yllätyksiä taas olleet "onhan tässä jo aika paljon mittarissa"-autot.

Hankintahinta laskee - ehkä mersuja lukuunottamatta - huomattavasti heti kun mittarilukema alkaa kakkosella.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Monenlaista tötteröä, uutta ja vanhaa oon omistanut ja nuo 100 - 150 tkm on kaikista pahimmat kilsat. Eka omistaja pyyhkinyt huolettomasti tuohon saakka ja 200 tkm mennessä on vaihdettava jo iso repullinen ihan peruskulutusosaa. Pari viimeistä autoo oon ostanut suht tuoreina mutta jo valmiiksi 200 tkm mittarissa ja jarrut, nivelet, tuulilasit, renkaat sun muut on juuri laitettu. Erittäin huolettomia kilsoja jonnekin +300 tkm saakka.
Kyllä tuon kilometri määrän voi nostaa vielä 250tkm asti. Omani ostin 199tkm ajettuna. Ekan vuoden aikana meni about 3 tonnia kaikenlaiseen kivaan. Laturin vaihdatin turhaan kun muka kuuntelin että ääntää, mutta olikin ilmastoinnin kompura. Ei ole samalla koneella kuin kysytty, mutta tuohon myös vaihdettiin paljon alustan osaa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Ampy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Tuli käytyä ajamassa aiemmin mainitsema V70 2010 1.6D ja olihan siinä paljon hyvää, vaikka olikin karvalakki kinetic varusteilla. Hyvin alkoi koeajo kun ei lähtenyt edes käyntiin, kuulemma virrat jäänyt päälle ja syönyt akun. Akun vaihdosta oli vuodelta 2015 maininta. Kuulemma myöskään hiukkassuodatinta ei tarvitse vaihtaa, mutta eiköhän se noilla 144tkm kilsoilla kohta olis edessä. Katsotaan, kun tarjouskin oli niin huono ja 3,9% korolla että en missään nimessä ole hyväksymässä.

Toki mielummin ottaisin 2.4d koneella olevan ja niitäkin tässä katsonut. Hintabudjetti tosiaan mielellään lähellä 10t€, max 15t€. 2.4d:t (ja D5:t) monesti onkin vähän enemmän ajettuja ja niistä en oikein osaa katsoa että mikä olisi hyvä. Mielellään ottasin manuaalina, pienemmän kulutuksen ja veron sekä luotettavuuden vuoksi.

Onko kellään kokemuksia bilar99:stä, netistä löytyy hyviä ja huonoja kokemuksia. Siellä ois aika näppärän näköinen 2.4d yksilö: https://www.nettiauto.com/volvo/v70/9222308 onko kellään lähellä asuvalla mahdollista käydä kokeilemassa? Savosta vähän turhan pitkä matka lähteä renkaita potkimaan.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2125
  • Tampere - Pori
2010 1.6D 109hv versiossa on 120tkm välein vaihdettava pönttö. Jos pönttöä ei ole vaihdettu niin yleensä 140tkm korvilla tukkeutuu. V70 1.6D2 115hv ja kojelaudassa keskikohouma niin pönttöä eivtarvitse vaihtaa ja kestää helposti 300tkm.

2.4d on tietysti voimiltaan eri luokkaa, mutta niin on kulutkin: vero, kulutus, huolto, hankintahinta.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
tarjouskin oli niin huono ja 3,9% korolla

Muistathan ottaa huomioon mahdolliset "laskutuslisät" sun muut kummajaiset. Kymppitonnin rahoituksen kokonaiskorko voi liki tuplaantua (tai enemmänkin) kun kaikki kuukausikulut otetaan huomioon
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron