KL-varaosat  Race.fi

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 678197 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Jet Fuel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Mitä tämä ilmoitus tarkoittaa?
"BLIS-järjestelmä
Kamera peit"



Onko kyse jostain viasta vai tarkoittaako tämä vain, että ko. linssi on esim. likainen?
Vika tuli tänään vesisateessa ajaessa ja se häipyi kun käynnistin auton seuraavan kerran. BLIS-valo myös vilkkui koko ajan kun häiriö oli päällä. Ongelma oli ainoastaan vasemmalla puolella.
« Viimeksi muokattu: 24.11.2017, 15:06:51 kirjoittanut Jet Fuel »
XC70 D5 Summum, MY2008, Barents Blue

Poissa COPTABALA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Mulla tehnyt parin vuoden aikana saman muutaman kerran. Liittynyt vesi-/lumisateeseen ja/tai hämärään säähän. Vikatila jäänyt ehkä max. minuutiksi. Napista saa pois jos jää pitkäksi aikaa vilkuttelemaan.

En oo jaksanut vaivata päätä sen enempää, tuskin kovin vakavaa.

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6870
  • Kaikkee sitä...
Olisko "Kamera peitossa"? Eli linssin edessä jotain, vettä, jäätä, lunta...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 743
  • www.vrcf.fi
Tuttu ongelma jo kahdesta edellisestä kulkineesta. Joko linssi likainen tai linssin lämmitysvastus pettänyt ja on kehittänyt kosteutta linssin taakse... Antaa aika usein silloin kosteilla ilmoilla herjaa.


Mitä tämä ilmoitus tarkoittaa?
"BLIS-järjestelmä
Kamera peit"



Onko kyse jostain viasta vai tarkoittaako tämä vain, että ko. linssi on esim. likainen?
Vika tuli tänään vesisateessa ajaessa ja se häipyi kun käynnistin auton seuraavan kerran. BLIS-valo myös vilkkui koko ajan kun häiriö oli päällä. Ongelma oli ainoastaan vasemmalla puolella.
V90 T8 2020 Inscription

Poissa TTT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Volvo XC70 käytettynä, mitä pitää huomioida?
« Vastaus #1144 : 03.12.2017, 13:18:29 »
En löytänyt XC70 omaa ketjua, joten avasin sen. Tässä on mennyt viitisen vuotta Volvotta ja nyt tekis taas mieli Volvoa :). Neliveto on pakko olla, tulee liikuttua myös huonoilla teillä ja huonoissa keleissä. XC60 ei käy, tartten isomman tavaratilan. Muute ois kyllä mainio peli.

Hintaluokka alle 35 k€, mielellään uudempi kuin 2011 ja kilsat alle 150 tkm. Sanokaas asiantuntijat mitä pitää ottaa huomioon/katsoa/testata, kun lähtee renkaita potkimaan.
Pre Volvo owner

Poissa TTT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
En löytänyt XC70 omaa ketjua, joten avasin sen. Tässä on mennyt viitisen vuotta Volvotta ja nyt tekis taas mieli Volvoa :). Neliveto on pakko olla, tulee liikuttua myös huonoilla teillä ja huonoissa keleissä. XC60 ei käy, tartten isomman tavaratilan. Muute ois kyllä mainio peli.

Hintaluokka alle 35 k€, mielellään uudempi kuin 2011 ja kilsat alle 150 tkm. Sanokaas asiantuntijat mitä pitää ottaa huomioon/katsoa/testata, kun lähtee renkaita potkimaan.
Ok, en tiennyt tästä ketjusta ja aloitin turhaan uuden. Kiitos että siirsitte oikeaan paikkaan.
« Viimeksi muokattu: 03.12.2017, 13:52:21 kirjoittanut TTT »
Pre Volvo owner

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvo XC70 käytettynä, mitä pitää huomioida?
« Vastaus #1146 : 30.12.2017, 03:35:31 »
XC60 ei käy, tartten isomman tavaratilan.

Olet ilmeisesti käynyt testaamassa/mittailemassa XC60 tavaratilan(?). Sillä vain kun itse siirryin V70 -> XC60 eikä kyllä ole mitään onkelmaa tavaratilan kanssa
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC70 käytettynä, mitä pitää huomioida?
« Vastaus #1147 : 30.12.2017, 09:49:55 »
Olet ilmeisesti käynyt testaamassa/mittailemassa XC60 tavaratilan(?). Sillä vain kun itse siirryin V70 -> XC60 eikä kyllä ole mitään onkelmaa tavaratilan kanssa
Jos pituutta kaipaa tavaratilaan, niin silloin XC70 vie voiton. Veikkaisin, että jos kattoon astin täytettäisiin, niin litramääräisesti 60:nen ois tilavampi ::)
 Itse oli joskus saman valinnan edessä, niin päädyin XC60. Ohjaamo ja takatilat ratkaisi omalla kohtaa päätymisen kuusikymppiseeen.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvo XC70 käytettynä, mitä pitää huomioida?
« Vastaus #1148 : 30.12.2017, 17:56:15 »
Jos pituutta kaipaa tavaratilaan, niin silloin XC70 vie voiton. Veikkaisin, että jos kattoon astin täytettäisiin, niin litramääräisesti 60:nen ois tilavampi ::)
 Itse oli joskus saman valinnan edessä, niin päädyin XC60. Ohjaamo ja takatilat ratkaisi omalla kohtaa päätymisen kuusikymppiseeen.

Voihan ne takapenkit kaataa jolloin ainakin on pituutta riittävästi. Eri asia sitten jos perheen kanssa liikkuessa on aina jotain pitkää kamaa kyydissä
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Stinger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC70 käytettynä, mitä pitää huomioida?
« Vastaus #1149 : 31.12.2017, 10:24:22 »
Jos pituutta kaipaa tavaratilaan, niin silloin XC70 vie voiton. Veikkaisin, että jos kattoon astin täytettäisiin, niin litramääräisesti 60:nen ois tilavampi ::)
 Itse oli joskus saman valinnan edessä, niin päädyin XC60. Ohjaamo ja takatilat ratkaisi omalla kohtaa päätymisen kuusikymppiseeen.

Minulla oli myös harhaluulo XC60 kontista kun edellinen oli XC70. Tosiasiassa XC60 kontti ei häviä farkuille juurikaan ja se on helppo pakata kattoa myöten kun on kalteri.
Tesla S75D '17

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC70 käytettynä, mitä pitää huomioida?
« Vastaus #1150 : 31.12.2017, 12:08:24 »
Minulla oli myös harhaluulo XC60 kontista kun edellinen oli XC70. Tosiasiassa XC60 kontti ei häviä farkuille juurikaan ja se on helppo pakata kattoa myöten kun on kalteri.
Just noin 8)
Tosiaan XC70:nen oli kiikarissa, mutta Käyttöautossa myyjä käski kokeilla XC60:stä. Olin heti myyty XC60:lle :)
Maantieajossa kuulema XC70:nen on parempi peli pitemmän akselivälin ja matalamman painopisteen ansiosta.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Tavaratilat on nykyautoissa jo sitä luokkaa että ei niitä minun ainakaan ole tarttenut murehtia enää vuosiin. Kymmenen vuotta sitten pähkin kovastikin että riittääkö Golffin kontti. Oikein hyvin se riitti 5 henkiselle ”suurperheellekin”. Lapset oli tosin pieniä vielä. Jouset oli välillä kyllä aika lutussa kun hiihtolomalle lähdettiin ja boksikin niin täynnä että kattokaiteet valitti ::)
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Tavaratilat on nykyautoissa jo sitä luokkaa että ei niitä minun ainakaan ole tarttenut murehtia enää vuosiin. Kymmenen vuotta sitten pähkin kovastikin että riittääkö Golffin kontti. Oikein hyvin se riitti 5 henkiselle ”suurperheellekin”. Lapset oli tosin pieniä vielä. Jouset oli välillä kyllä aika lutussa kun hiihtolomalle lähdettiin ja boksikin niin täynnä että kattokaiteet valitti ::)
Lastenvaunut omalla kohtaa oli se tilasyöppö. Vuosiin ei sitä ongelmaa ole ollut. Tosiaan suksiboksia katolle, niin alkaa turhaa kamaa kertymään mukaan :D
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa TTT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Kaksi golf-bägiä ja kaksi golf-kärryä olisi tilantarve. Tuota settiä kun usein kuljettaa, niin ei viitsisi aina takapenkkien selkänojien kanssa säätää. Nykykulkineessa sitä saa tehdä ihan tarpeeksi.

Aikaisempaan V70:een meni tuo golf-setti heittämällä poikittain tavaratilaan. Uudempia korimalleja en ole ehkä tarpeeksi tarkkaan katsellut. Mielummin tosiaan ottaisin XC60:en, jos tavaratila vaan riittää. Pitäisiköhän hakea XC60 ja XC70 koeajoon ja autenttiseen tilatestiin noilla golf-romppeilla  :)
Pre Volvo owner

Poissa alspe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Kopioin tähän pari kysymyspostaustani koska ne oli tuolla yleinen keskustelu-osiossa S60/v60-ketjussa eikä oikein ottanut vauhtia kys. kysymykset. Omalla kohdalla vaihtoehdot saattaa olla myös S80, V70 sen sijaan ei tällä hetkellä kiinnosta koska se on vähän kartanomaisempi lookiltaan.
Jatketaan tässä ketjussa, unohtakaa yleisen alueen viestit.

------

Vanhan viestin lainausta kun olen autonvaihtoaikeissani innostunut nimenomaan S60-mallista.
Minusta nimen omaan S60 on hieno tai ainakin kiinnostava kori. V60:ssa on hieno takalisto, mutta muuten keula ja perä ovat kuin eri paria ja kori on litattu. Pidän enemmän sedaneista ja farmareista jotka ovat perinteisempiä. V70 uusi on yksi parhaista farkuista. S60:ssa perän viistous on yhtä luiskan keulan kanssa.
Jotenkin S60 kiinnostaa siksi kun se erottuu jopa huonolla tavalla massasta. Onhan toki uudet vaikka Mazda 6 tai Skoda Octavia ihan "hienoja" koreja ilman erityisiä virheitä, mutta niin ovat tylsiä. Jos ei uskalla yrittää muotoilussa, ei voi koskaan saavuttaa jotain uutta.
Minusta S60:sta tulee hieman mieleen vanhempi Passat CC ja MB CLS mk1. Ei S60 toki niin coupe ole, mutta jotain mielleyhtymää saan niihin.

2002 vuoden Passat 463 tkm ajettu diesel olisi minulla auto josta nyt pitäisi ylöspäin ja uudempaan ponnistaa. ~2008 vuoden VW/Audi tekniikkaa en jotenkin uskalla, niin paljon 2.0TDI + DSG on saanut pelkoja aikaan. S60:n hinnalla saisi uusimman about 2013-2014 TDI+DSG Passatin, mutta enpä tiedä onko se yhtään parempi muutakuin vähän uudempi kuin S60 saman hintaisena?

Millaiset tilat S60:ssa on takana vs. vanhempi Passat? Lapset ovat 3v ja 5v joten siellä ei käy aikuisia usein, mutta tavalliset nykyaikaiset isohkot turvaistuimet sinne pitää mahtua.
Kulkupuoli D3:ssa varmasti riittää ja AWD:hen ei riitä paukut. 1.6D ja 2.0D ei kiinnosta koska Volvo saisi olla 5-sylinterinen :)
S60 myös siksi, että niitä saa merkittävästi vähemmän ajettuja samoilla euroilla kuin V70 tai S80. Sinänsä S80 kiinnostaisi, mutta kun niissä on lähes aina mittarissa vaikka mitä. S60:n löytyy helposti 150tkm ajettuna ja reilusti alle 20k€ miinus tinkaukset.

Huolloista ja korjaamisesta. Mitä tällaisessä ~2011 Vollessa on sellaista mitä ei itse tule tehtyä kun tähän asti olen perushuoltanut vanhan passatin raadon? Moottoriin oletan, että 150tkm kilsoilla pääsisi ilman hommia. Varsinaisen huoltokirjan pitämisen (korjaamohuoltaminen) ehkä lopettaisin sillä autolla olisi tarkoitus ajaa väh. 5 vuotta, ehkä 7-8 vuotta (200 tkm lisää) enkä näe etua onko auto vuosien päästä huollettu liikkeessä vai itse kuittien kanssa.

------
Vähän nostellaan ja kysynpä mitä mieltä olette D3 ja D5 eroista noin vuoden 2011 malleissa?
Ymmärrykseni mukaan 2010-2014 D3 on 5-pyttyinen, uudemmat taas nelosia? Ja D5 on aina 5-pyttyinen pl. aivan uusimmat koneet ovat 4-pyttyisiä.
Tehomielessä uskosin pärjääväni D3:lla vaikka sen suoritusarvot 136hp/320Nm ovat aika lähellä nykyisen 1.9TDI Passatin 130hp/310Nm arvoja. Jotenkin sitä ajattelee, että saisihan tuollainen nykyaikainen ja vajaa 20k€ maksava S60 liikahtaa kuin raketti :) Eli sinänsä D5 on ilmeisesti kuin eri planeetalta?
Kuinka paljon eri planeetalta on kulutus käytännössä ja äänimaailma? (joo joo, en ole vielä edes liikeeseen asti päässyt, kartoittelen vain mistä ylipäätään aion kiinnostua) 5-pyttyisen äänimaailma kiinnostaa, onko D3 2.0 5-pyttyisessä vastaavat soundit kuin isommassa?
Ja tosiaan, meneekö D3 paljonkin pienemmällä kulutuksella kun D5? Edelleen puhun noin 2011 vuoden koneista.


------

Ilmeisesti puhtaasti kustannustehokkuus ja päästöt/kulutus syynä miksi 5-koneista luovuttiin? Enää ei ole ollenkaan 5-sylinteriä koneita, ei sitten missään muodossa. V90:n kaikki bensakoneetkin ovat T8:ia myöden nelosia.

Eipä 5-sylinterisessä mitään järjellä perusteltua paremmuutta kai ole? Kalliimpi valmistaa ja vie löpöä enemmän kuin suurinpiirtein vastaava vähempi sylinterinen. Mutta soundit on erilaiset ja onko jotain sanottavaa esimerkiksi koneen mekaanisissa äänissä / värinöissä?

------

Kommentteja S60/V60 (miksei myös S80/XC60) istuimista ja alkuperäisistä hifipaketeista.
Yksi auton oston kriteerini on karvalakkia paremmat ja kauniimmat istuimet sekä mielellään hyvälaatuinen äänentoisto. Nahkaa on istuimet aika monessa, lisäksi välillä mainitaan "urheiluistuimet". Vastaavanlaisia sportteja ei näytä olevan kuin esim. BMW M-sport-istuimet, mutta onko noissa erikseen tavalliset lättyistuimet ja sitten erilaiset urheilullisemmat?
Entä äänentoistosta, millaiset äänen vakio vs. hifipaketilliset? Lähes 8 vuotta vatuloin -02 Passatin kaiuttimien kanssa kun piti parempaa ääntä saada, aina vaan jäi tekemättä :D
Miten, onko jollakin puhelin/tabletti telakalla kiinni autossa ja Spotify Premium "käyttiksenä" musiikin kuuntelussa?
 

 

Kulkukoira  Proturbo