RallyBaron  Samppasport

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 678194 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
???
Siis sisälokasuojat. Itse pesen joka kerta, jotenkin jää "konepestyn" näköiseksi jos muuten puhtaassa autossa paistaa kurakerros fillarin ympärillä. Moottorin pesujen kanssa mulla ei ole ollut ikinä ongelmaa, en ole näyttelykuntoon hieronut mutta kevyt huuhtelu shampoolla ja ehkä pahimmat sienellä. Jos olen jaksanut niin paineilmalla kuivaus/tai vain liinalla pyyhkäisy. Sama konepellin sisäpinnalle ettei aina ole kädet paskaiset kun pellin avaa.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa uffa

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Olen hieman Ruotsiin ollut yhteydessä yhdestä v60 D6 hybridistä. Yksi asia askarruttaa, autolla ajettu 180tkm ja myyjän mielestä laatikon öljynvaihto ei kuulu huoltojen piiriin. Mitäs tuosta pitäisi ajatella?

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Olen hieman Ruotsiin ollut yhteydessä yhdestä v60 D6 hybridistä. Yksi asia askarruttaa, autolla ajettu 180tkm ja myyjän mielestä laatikon öljynvaihto ei kuulu huoltojen piiriin. Mitäs tuosta pitäisi ajatella?

Laatikon öljynvaihto on Volvoissa ns. maksullinen lisätyö. Senpä takia monilla huristellaan pitkään samoilla öljyillä tietämättömyyttään. Jos voit valita niin valitse sellainen jossa öljyjä on vaihdeltu. Tuo mainittu yksilö voi silti olla ihan hyvä mutta kokeile niin tiedät. Voit käyttää tuota öljyhommaa hinnanalennuksen argumenttina. Laatikon öljynvaihdoista on runsaasti juttua täällä palstalla ja ulkomaisilla palstoilla
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa uffa

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Joo testaaminen tosiaan hieman hankalaa kun kauas pitäisi lähteä.
Mikä laatikko tuossa on yleensäkin? 

No asiasta toiseen, onko muut pidemmät ihmiset(192cm oma pituus) kokeneet että oikea jalka painaa tuohon v60 keskikonsolin reunaan epämiellyttävästi?
« Viimeksi muokattu: 09.02.2018, 19:35:36 kirjoittanut uffa »

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • www.vrcf.fi
Faijalla on ikäloppu eemeli, -98 200D aut. ja ei taida kesän jälkeen saada leimaa ilman isohkoa remonttia.
Olen vähän promonnut Volvoa kun itsellä on '02 S60 jossa ei yhtään ruostetta vs 200D puhkiruostunut ympäriinsä.
Tämän ketjun alussa oli asiaa esim. S80 -'07 tai '08 mutta kiinnostus on vähentynyt. Pitäisi löytää noin 12-15k euron auto, mielellään alle 300tkm ajettu. Vähän kahden vaiheilla, faija on tottunut automaattiin, mutta osaa kyllä ajaa manuaalilla. Automaatit on riski jos laatikon öljynvaihtoa ei ole tehty. Manuaaleissa tietty kaksoismassa samoin ongelma.
Kysyisin nyt kommentteja mitä suosittelisitte?

Poissa Ampy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
V70, 2008, 2.4d aut, 135tkm ajettu. Mitä tuosta tulisi kysyä?

- automaattiöljyt ainakin kerran vaihdettu?
- jakopää, jarrut, renkaat, öljynvaihdot, yleinen siisteys
- koejaolla että kulkee suoraan, ratti palauttaa normaalisti ja vaihteisto vaihtaa huomaamatta?
- kannattaako tuollaisesta maksaa 15000€, vaikka vähän ajettu? Kuitenkin 10v vanha auto.

Kristallipalloa ei ole kellään, mutta millaisiin remontteihin tulisi varautua kun tarkoitus pitää autoa 5-6v jolloin mittariin ehtisi tulla 300tkm+? Tarkoitan jarrujen ja öljyjen lisäksi

Hidasta tämä auton vaihtelu mutta huomenna soitan myyjälle tästä autosta, mitähän ylläolevan lisäksi tulisi kysyä? Auto on eri kaupungissa niin en viitsi 200km ajaa renkaita potkimaan ja jos hinta + muut asiat miellyttää niin sitten voisi mennä ostohousut jalassa koeajamaan.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Hidasta tämä auton vaihtelu mutta huomenna soitan myyjälle tästä autosta, mitähän ylläolevan lisäksi tulisi kysyä? Auto on eri kaupungissa niin en viitsi 200km ajaa renkaita potkimaan ja jos hinta + muut asiat miellyttää niin sitten voisi mennä ostohousut jalassa koeajamaan.
Minulla ei muuta tule mieleen kuin ne kuuluisat takatukivarsien puslat jotka vaativat ilmeisesti Volvon oman työkalun vaihtoon (ilman älytöntä vaivaa/työaikaa). Luulis että huomaa käytöksestä esim. perän vaelteluna tiukemmin mutkitellessa jos ovat entiset? Selkeä tyyppivika kuitenkin jos metrejä takana.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa alspe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Kiitos kaikille Volvotietoutta jakaneille.
Kävin Tampereella katsomassa kahta S60:sta ja kahta BMW F10 520d:ta vaikka se menikin yli budjetin.
Niinhän siinä kävi, että oli autoissa kuitenkin sen verran paljon eroa kuitenkin pienellä hintaerolla että tuli valittua BMW 2011 520d. Oikeampi vertailukohta F10:lle olisi tietysti S80, mutta ei kiinnostanut koska on 2007 alkuperää ja etuveto.
D5 AWD olisi tietysti kiva laite teknisesti ja samaa hintaa kuin ”karvalakki F10”, mutta ei ole liiemmin valinnan varaa Suomessa ja koriltaan tosiaan hieman eri autot.
Valinta näin koska olen sedan-fani ja yksi takapotku takana josta kivat muistot.

Ehkä seuraavalla kertaa vaikka AWD-volvo. Suurimpia kynnyksiä oli nyt etuvetoisuus.
« Viimeksi muokattu: 17.02.2018, 14:54:45 kirjoittanut alspe »

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • www.vrcf.fi
Kiitos kaikille Volvotietoutta jakaneille.
Kävin Tampereella katsomassa kahta S60:sta ja kahta BMW F10 520d:ta vaikka se menikin yli budjetin.
Niinhän siinä kävi, että oli autoissa kuitenkin sen verran paljon eroa kuitenkin pienellä hintaerolla että tuli valittua BMW 2011 520d. Oikeampi vertailukohta F10:lle olisi tietysti S80, mutta ei kiinnostanut koska on 2007 alkuperää ja etuveto.
D5 AWD olisi tietysti kiva laite teknisesti ja samaa hintaa kuin ”karvalakki F10”, mutta ei ole liiemmin valinnan varaa Suomessa ja koriltaan tosiaan hieman eri autot.
Valinta näin koska olen sedan-fani ja yksi takapotku takana josta kivat muistot.

Ehkä seuraavalla kertaa vaikka AWD-volvo. Suurimpia kynnyksiä oli nyt etuvetoisuus.

Onnet uudelle pelille. Ei varmasti huono valinta

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Kiitos kaikille Volvotietoutta jakaneille.
Kävin Tampereella katsomassa kahta S60:sta ja kahta BMW F10 520d:ta vaikka se menikin yli budjetin.
Niinhän siinä kävi, että oli autoissa kuitenkin sen verran paljon eroa kuitenkin pienellä hintaerolla että tuli valittua BMW 2011 520d. Oikeampi vertailukohta F10:lle olisi tietysti S80, mutta ei kiinnostanut koska on 2007 alkuperää ja etuveto.
D5 AWD olisi tietysti kiva laite teknisesti ja samaa hintaa kuin ”karvalakki F10”, mutta ei ole liiemmin valinnan varaa Suomessa ja koriltaan tosiaan hieman eri autot.
Valinta näin koska olen sedan-fani ja yksi takapotku takana josta kivat muistot.

Onnea!  Ehkä itsekin olisin tuohon kallistunut kun en niin kovasti ole noihin 60 sarjaisiin mieltynyt mutta kaikki tavallaan. :D ;)

Ehkä seuraavalla kertaa vaikka AWD-volvo. Suurimpia kynnyksiä oli nyt etuvetoisuus.

Poissa alspe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi



Tossa vielä pari kuvaa. Keski-ikä vissiin puskemassa kun kelpuutin pappavärin vaikka perinteisen (tylsä?) musta tai valkoinen oli mielessä.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2125
  • Tampere - Pori
Ja näyttää olevan Bemarin huonoimmat, nk. ”Lättäpenkit”. Tekniikka noissa bemareissa on viimeisintä huutoa eli voimaa löytyy ja kulkee pienellä. Itsellä oli tuollainen 520d ja 1,5L vei vähemmän mitä V70 1.6D ekoversio, missä kaasupolkimella ei käytännössä ollut virkaa  :D
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Paikalla VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6870
  • Kaikkee sitä...
Tossa vielä pari kuvaa. Keski-ikä vissiin puskemassa kun kelpuutin pappavärin vaikka perinteisen (tylsä?) musta tai valkoinen oli mielessä.

No sen verran plussaa kuitenkin että Volvo-liikkeestä ostit :D

E. Eikun sittenkin naapuriliikkeestä
« Viimeksi muokattu: 19.02.2018, 09:44:05 kirjoittanut VäLKKy »
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa mujunen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi

Niinhän siinä kävi, että oli autoissa kuitenkin sen verran paljon eroa kuitenkin pienellä hintaerolla että tuli valittua BMW 2011 520d.

Ihan vähän offtopickkia vielä. Jokos tuohon on vaihdettu jakoketju? Kannattaa olla tarkkana ja jos yhtään ääntää, niin kannattaa hoitaa vaihto myyjäliikkeen piikkiin :)

 

RallyBaron  Samppasport